Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pohled na Slovenský stát a druhou světovou válku očima lidí, kteří chtěli přežít a žít za každou cenu. Zemřít, nebo lhát? Děj se odehrává v r .1944 v malé slovenské vesnici pod horami, kde žije Eva. Je dělnicí u bohatého, krutého továrníka Bara. Dělá ve fabrice, aby přežila, dokud se nevrátí její manžel z války. On se najednou skutečné vrací a touží po tom, aby všechno bylo jako dřív. Je však válka a on dezertér. Zjistí, že továrníkova milenka ho zná a zná i jeho minulost. Zanedlouho ho začne hledat tajná policie jako vlastizrádného zběha… (TV JOJ)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (16)

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Nie to film, na ktorý treba ísť do kina. Dráma, ktorá je zasadená do obdobia Druhej svetovej v nejakej slovenskej obci. Tvorcovia si zjavne povedali, že jebať čas, nemajú na to lóve a tak pekne všetko natočili za pár dní v jednom prostredí. Neskutočne rušivý element. Dejová linka je inak fajn. majtel fabriky, robotníčky, dezertér, vztahy medzi nimi, všetky možné rodinné a pracovné klišé. Ako exkurz do každodennosti, trochu laboratórnej každodennosti, fajn. Nevzniká veľa takýchto filmov. Prečo ale bolo napísané tak dementne, s tak dementnými dialógmi a tak tažkopádne, mi ostáva záhadou. Je z toho cítiť lacnosť a nemá to veľmi čím zaujať. Rozbor postáv a ich správanie to do výšin nevytiahne. 1 z 5 ( CinemaCity Eurovea ) ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Nebyť toho anglikého jazyka, mohlo ísť o celkom príjemnú zmenu v tunajšej tvorbe diel zaoberajúcich sa problematike druhej svetovej vojny a špeciálne Slovesnkého štátu. Vo vojne nie je síce každý generál, jednoducho sa len snaží prežiť a občas to vyžaduje aj prežitie a "prežitie" na úkor tých ostatných. Skrátka taká je vtedy doba a kto sa neprispôsobí, nemusí prežiť. Tých neduhov je tu viac, stále však dominuje temná až hutná atmosféra a neotrelý pohľad na vec, kedy sa neocitáme na fronte, ale iba na druhej strane barikády, kde to zase omnho lepšie ale nebolo. Plusom je aj to, že partizáni tu taktiež nie sú vykreslení ako nejaký nechybujúci morálny vzor, ako ich možno majú zafixovaných diváci rôznych snímok z dôb socializmu. ()

Reklama

carl.oesch odpad!

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelná sračka, kterou jsem ani nedokoukal. Ta "světovost", ten scénář, jehož autor o Slovensku ani 2. světové nevěděl vůbec nic a k tomu herci a ještě v angličtině? Jak by se Ewenovi Glassovi líbilo, kdyby se ve filmu z jeho rodné země třeba příslušník umírněné frakce IRA  jmenoval Svatopluk? Film je bídný přes "mezinárodní" obsazení herci počínaje a hudbou konče a pokud tohle produkovali Slováci, tak je to typická ukázka, jak to dopadá, když se snaží být světoví...přitom i za komančů vznikla na Slovensku řada televizních her a filmů, které mají po všech stránkách úplně jinou (samozřejmě vyšší) úroveň. A to bych to nesrovnával ani s takovým Obchodem na korze, to by byla urážka jak Kádára s Klosem, tak všech ostatních zúčastněných. Myslel tohle někdo opravdu vážně? ()

blondboss 

všechny recenze uživatele

Tento filmový koprodukčný projekt síce nie je úplnym skvostom z vojnového obdobia, ale trošku som prekvapený aj z hodnotení, ktoré má na tomto portáli. Až taká katastrofa to zase nebola a aj keď tam bolo kopec klišé a tie herecké výkony tiež neboli ideálne, atmosféra bola vykreslená verne a zaujímavo. Taký klasický priemerný film, ktorý nenadchne, ale ani neurazí. 55 % ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

To je těžko. Jestliže se mám dívat na příběh, ve kterém se domů vrací slovenský dezertér s vyloženě typickým místním jménem Jack Kováč (ano, vidíš dobře: JACK KOVÁČ! ), tak přirozeně zbystřím. V chalupě se svítí petrolejkou a svíčkami, ale na stěně vidím elektrický vypínač. Za druhé světové v chalupách na Španej Doline a v jiných dedinách elektřinou nedisponovali, rovněž neměli ani výmalbu na stěnách válečkem (snad ve městě, ale i tomu bych se divila), na vesnici byli rádi, když měli vybíleno a po stole běhaly slepice. Tak to prostě bylo. Není na tom nic, čím bych chtěla urazit, naše slovenská prababička to prý takto měla ještě někdy v 50. letech, čili nic nevšedního. Nerozumím ale tomu, proč to neví režisér. Točím historický film, zjistím si ohledně té doby co nejvíc, když už nic, podívám se na dobové fotky. Spoléhat, že téma filmu je jinde je chyba. Ve snímku je řada cizích herců, hovoří se anglicky. OK. Jenomže titulky jsou udělány tak, že se odpovědi dovídáme mnohem dříve, než zaznějí. Příběh je blbý z podstaty. Potácí se mezi milostným, sociálním a válečným dramatem, je rozvleklý, nudný, špatně napsaný, chabě natočený, pokus o vygradování nedopadl. To že téma jako takové zajímavé je, doba to byla děsná a charaktery vlály do všech stran je samozřejmě zajímavé, tady se to však ztrácí ve výše uvedených nedostatcích. Vypínač nemyslím. Dále: jakmile slovenská žena- dělnice prohodila v rámci běžné ranní konverzaci že, cituji: "Na filosofování je ještě brzy.", vyprskla jsem smíchy. To samé ve scénách, kdy se ženy dělnice s šátkem na hlavě sofistikovaně zaobírají tématem "nevyhovujících pracovních podmínek v továrně". Vážně si někdo myslí, že ženy v továrnách za války toto řešily?! Pan továrník a jeho "milá" přehrávali, až to pěkné nebylo, scénář a dialogy velice slabé. Ale abych jen nehanila, Lachlan zahrál dobře, sice měl sestřih jako z obálky žurnálu a vyžehlené montérky, ale nechci být přepičatěle malicherná. Pěkná hudba, ucházející kamera, záběr z haldy na Španiu Dolinu mě potěšil, tam jsem svého času pobíhala ve svatebních šatech, čili srdeční záležitost, však jako celek mě film neoslovil. Za jedna a to jsem laskavost sama. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (3)

  • Natáčanie prebiehalo aj v obci Špania Dolina. (barborasara)
  • Jelikož neuměl Attila Végh moc dobře anglicky, tak požádal režiséra, jestli by mohl používat jednodušší fráze, jako třeba „come on“ nebo „kill you“. (Duoscop)
  • „Bylo to trochu odlišné, ale už jsem natáčel jiné projekty, takže to nebylo moc nové, ale filmová role byla nová. Doufám, že v budoucnosti něco přidám, víc než jen pět minut,“  prohlásil o své roli Attila Végh. (Duoscop)

Reklama

Reklama