poster

Smrt staré posluhovačky (S11E01) (epizoda)

  • Velká Británie

    Mrs McGinty's Dead

  • Slovensko

    Smrť pani McGintyovej

Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

Velká Británie, 2008, 1 h 33 min

Režie:

Ashley Pearce

Předloha:

Agatha Christie (kniha)

Scénář:

Nick Dear

Kamera:

Alan Almond
  • Autogram
    ***

    V zámenách postáv, pohlaví a adopciách detí som sa prestal orientovať veľmi skoro a to som ani nesledoval film v nočnej hodine, ale normálne cez deň. V novších dieloch akoby sa nesústreďovalo na príbeh a jeho zrozumiteľné podanie, ale David Suchet si vytvára one-man-show s veľkými detailami jeho mimiky, ktoré majú vystihnúť jeho prežívanie. Aspoňže 20-minútová záverečná reč na odhalenie vraha v uzavretej spoločnosti bola pútavá a určite nenudila. –––– Mám výbornú správu! Niekto ma chcel zavraždiť.(27.10.2013)

  • Agatha
    *****

    Zdaleka jsem nečekal, že to bude až takhle dobré. Doslova mě to nadchlo. Hltal jsem každé slovo! Scénář je fantastický, takhle vměstnat tolik důležitých informací do 93 minut a přitom zachovat systematičnost a stále udržet diváka v napětí si zaslouží obdiv. Pravda, těch jmen a odboček je tam dost, ale myslím, že ten kdo pečlivě sleduje, pochopí. Na dívání a poslouchání je toho dost, výborná kamera, znamenitá hudba, výborní herci. Nemám co dodat, opravdu se nestačím divit jak stále perfektně umí v Británii natočit televizní film. Genialita Agathy Christie je z ohromující zápletky více než zřejmá. Tvůrci snímku se snaží předlohy držet co nejvíce a jak je vidět v tomto případě se to vyplatilo. Dobová atmosféra byla navozena přesně podle mých představ a už po čtvrt hodince mi bylo jasné, že to dopadne výborně. Důvodem tak vysokého hodnocení je také fakt, že jsem četl knižní předlohu a opravdu se mi málokdy stalo, že se mi filmová adaptace líbila tolik jako v tomto případě. Hluboce smekám!(11.1.2009)

  • Tom_Lachtan
    *****

    Jedna z nejlepších Poirotovek, za což může jednak případ samotný, který se znovu obrací do minulosti všech protagonistů et cetera, et cetera, ale narozdíl od většiny jiných případů se tu neignoruje lid prostý, chudý a nudný a místo aristokrata je tu středobodem mrtvola pouhé služky. A také někdo najal kameramana, který v nestřežených chvílích, kdy zůstal bez dozoru, páchal záběry skoro artové. A také paní Olivierová mě tu, kdo ví proč, bavila víc, než jinde, takže skoro dosáhla na fenomenálního Hastingse.(28.5.2016)

  • Cimr
    *****

    Tohle pro mě bylo naprosto fantastické! Pokud se bude série filmů se Suchetem pořád takhle zlepšovat, tak Opona: Poirotův poslední případ bude nejlepší film na světě. Opravdu jsem nadšený - úžasná atmosféra plná mlhy, tmy, depresí a melancholie. Velice černý díl, jestli mi rozumíte. Úplně všechno tu na mě zafungovalo - herecké výkony, hudba, scénář, celkový příběh a hlavně kamera! Za tu bych dal snad kameramanovi Oscara, protože ony zmiňované krouživé pohyby, melancholická příroda nebo jen obyčejný dialog dvou lidí, to vše je nasnímáno totálně úžasně.(9.1.2009)

  • Košoun
    ****

    Další skvělý příběh Hercula Poirota, který je však pro televizního diváka docela náročný. Opět je skvěle stylizovaný, natočený, zahraný... na to všechno jsme si už za ty roky zvykli a jsem rád, že tak dobré detektivky se natáčí dále. Jen tento příběh jistě působí lépe v knize, kde máme čas se nad všemi souvislostmi zamyslet, protože závěrečných 15 minut, kde Hercule vysvětluje případ všem zúčastněným osobám, tak jsem tápal a tápal a tápal a vlastně ani nevím, proč to pachatel vlastně udělal. Na 90 minut tam toho bylo zkrátka moc, ale jinak Hercule nezklamal.(8.1.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace