poster

Vražda v Orient expresu (S12E03) (epizoda)

  • Velká Británie

    Murder on the Orient Express

  • Slovensko

    Vražda v Orient exprese

Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

Velká Británie, 2010, 1 h 30 min

  • Henry Morgan
    *****

    Tak tohle musí být neskonalá pocta Agatě Christie. Neskutečně dramatické, nápaditté, depresivní a dojemné a přitom bez špetky kýčovitosti nebo frašky. Suchet se v průběhu působení jako Poirot neuvěřitelně vypracoval a tady předvedl mistrovský výkon, který těžko překoná i on sám. Všechno umocnila zima, sníh, depresivní atmosféra jugoslávských lesů a především silný příběh, který emočně podtrhnul výkon hlavní postavy. Kdybych měl klobouk, tak ho smeknu a kdybych měl možnost dát 120% tak je klidně dám. Bezchybné a moderní a přesto anglicky ponuré a děsivé.(9.1.2011)

  • Ezis
    ***

    Už dlouho se nestalo, že bych z nějakého filmu měla tak rozporuplné dojmy. Kdyby se nejednalo o Agathu Christie a Poirota, byl by to film naprosto výborný. Souhlasím se všemi pochvalnými komentáři, které tu jsou. Ale... velké Ale. Ono se o Agathu Christie a Poirota jedná, a seriál se předtím dvacet let držel úplně jiného stylu. Drsné scény se sebevraždou a ukamenováním podle mě k Poirotovi prostě nepatří - pokud se Agatha zmínila o nějaké takové události, tak vždycky jen stručně, v náznaku. A rozhovory o spravedlnosti sice byly zajímavé, jenže jsem je nebyla schopná brát vážně. I když byly výborně natočené i zahrané, celou dobu jsem měla spíš pocit nějaké frašky. Později mně došlo, proč. Agatha totiž psala lehké knihy čistě pro zábavu a potrápení mozku, a podle mě si byla naprosto vědoma toho, že děj, který vyplodila, je poněkud absurdní, nereálný a nerealizovatelný. A teď ho někdo vzal a udělal z něj podklad pro vážný, temný film s úvahami o morálce, zodpovědnosti, zločinu a trestu... ale málo platné, lehkost a nereálnost původní předlohy místy prosvítá. Dá se to asi přirovnat k situaci, kdy by někdo scénu od Monty Pythonů vzal smrtelně vážně a zinscenoval ji jako Shakespearovu tragédii. Obojí je výborné, ale úplně odlišné, a spojit to podle mě nelze.(2.10.2014)

  • Autogram
    *****

    Je niečo neskutočné, kam až sa spočiatku bežná kriminálka môže vyvinúť. Keď si porovnáme, ako je Poirot naštvaný na úplnom začiatku filmu, tak na konci je to desaťkrát viac a celkom iným spôsobom. Jeho počiatočné moralizovanie nad dôležitosťou spravodlivosti podľa zákona pri ukameňovaní moslimskej nevernice na ulici v Istanbule dostáva na konci filmu celkom iný význam a veľký Poirot musí so zvrašteným obočím poprieť sám seba a dať priechod svojej ľudskosti. Tak ako každý film z novšej série Poirotov, aj tento je celkom mimoriadny svojou nezvyčajnou atmosférou, ktorej budovanie je neuveriteľné, a ani prehnaná vykonštruovanosť situácie mi po druhom videní nebráni v maximálnom hodnotení.(4.8.2013)

  • Marigold
    *****

    Bezmála geniální adaptace románu a navíc skvostná aktualizace už trochu okoukaného seriálu. Poirot dovedený eticky ad absurdum, od "whodunit" detektivky do svíravého a místy až nesnesitelně intenzivního dramatu o spravedlnosti. Nebýt pár odporných digitálních kašírek je to mistrovská stavba, kterou podpírá Suchetova temná strana síly a dost netradiční instance boha, který tentokrát zvítězí nad silou detektivovy racionality. Ještě nikdy nebyl Poirot tak zranitelný tím, co vyšetřuje - a ještě nikdy nebyl tak důsledně bezmocný a poražený. Philip Martin odvedl brilantní práci a pro mě zcela bez pochyb natočil nejvyjímečnější a nejodlišnější poirotovku, která mě osobně svou syrovostí, temnotou a rozbitím pevného rámce tradiční detektivky naprosto dostala.(15.1.2011)

  • PavelZava
    *****

    Hudba představující částečně vrzání vlaku je naprosto dokonale vyvolávající běh mrazu po zádech. Oko za oko ? Ďábelsky dokonalá vražda . Nepovažuji za nutné mít rád svého zaměstnavatele … Navlečte potkana do obleku a stejně zůstane potkanem, jen je v obleku. Hudba : Christian Henson / Scénář : Stewart Harcourt(31.12.2010)

  • - Námět románu se zrodil v roce 1931 během návratu autorky novely z Ninive domů na Vánoce. Někteří zajímavý spolucestující se tak stali předlohou pro literární postavy. (annes)

  • - Ačkoliv se ději filmu odehrává v roce 1929, tak v něm zazní zmínka o bitevní lodi Bismarck, která byla objednána až v roce 1936 a zhotovena v roce 1939. (Cheeter)

  • - Pro natáčení exteriérů scén, odehrávajích se v Istanbulu, posloužila Valletta, hlavní město Malty. (a.kopecka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace