Tvůrci:
Mark BombackRežie:
Morten TyldumScénář:
Mark BombackKamera:
Jonathan FreemanHudba:
Atli ÖrvarssonHrají:
Chris Evans, Michelle Dockery, Jaeden Martell, Cherry Jones, Pablo Schreiber, Betty Gabriel, Sakina Jaffrey, Daniel Henshall, J.K. Simmons, Ben Taylor (více)Epizody(8)
-
Pilotní díl (E01)
-
Všechno je v pohodě (E02)
-
Kamenné výrazy (E03)
-
Následky škod (E04)
-
Návštěva (E05)
-
Zbožné přání (E06)
-
Jób (E07)
-
Poté (E08)
Obsahy(2)
Život rodiny se obrátí naruby, když je syn obviněný z vraždy spolužáka. V dramatickém thrilleru z právnického prostředí, adaptaci bestselleru Williama Landaye. (Apple TV+)
Videa (1)
Recenze (111)
I když mi z počátku byla spořádáná rodinka bejvalýho kapitána Ameriky silně nesympatická. Hlavně ten jejich rozmazlenej asociální synáček, kterej mi dost připomínal vybledlej klon Harryho Pottera. Tak jsem si k nim při postupném převyprávění tohoto příběhu našel cestu a dokonce jsem jim snad začal i fandit. On totiž ten psychicky narušenej mrzák Jacob, což je právě ten synáček o kterým ten celej příběh je mi připadal jako duševně zaostalej. Jde o to, že byl obviněnej z vraždy svého namyšleného a tyranizujícího spolužáka z jedné Kohnovic rodiny. Ten spolužák byl tyran a šikanoval své okolí. Jacobova matka byla taktéž divná jakoby zrovna vylezla z nějakého řeholního řádu. No prostě byla počestnost sama a udala by i to co neví. No a tenhle rádoby dětskej hrdlořez měl mít výhodu v tom, že mu bylo teprve čtrnáct let, ale v tomto případu pro něj tato výhoda neplatila, jelikož v Americe se u vraždy prvního stupně na něj přihlíží jako na dospělého jedince, takže mu hrozilo až doživotí. A ještě , aby toho nebylo dost, tak se na obrazovce zničehonic objeví jeho dědek o kterým nikdo nevěděl, teda kromě jeho syna kterej se ho již v mládí zřekl kvůli tomu, že sedí na doživotí za vraždu prvního stupně a znásilnění. U soudu by mu to moc nepomohlo, že to má v genech a tak se tohoto staříka, kterej mi svoji vizáží připomíná Lorda Voldemorta snaží ututlat, aby mu to nepřitížilo. No prostě vypečená rodinka, jejíž tajemství jsou tajemnější než nějaký čáry máry z Bradavic. Zkrátka této bezvadné rodince se v jednom okamžiku zhroutí celej svět a my jen z povzdálí sledujeme tuto tragédii ve které se postupně vynořují noví strašáci ze skříně. Pomalu se všichni stahují do sebe a skoro nikdo s nikým nemluví, prostě taková ta komorní atmosféra s prvky neznáma a s otázkou která nad nimi visí „Co bude dál?". A samozřejmě opět se mi potvrdilo pravidlo americké společnosti, že nerespektují tzv. presumpci nevinny, jelikož všichni jsou zmanipulovány mediálním vlivem a díky tomu mají naprosto jasno v tom, co se stalo. Hlavně ten kryšot, co si mele svoje bludy před soudní budovou a vynáší své ničím nepodložené závěry. To člověk vždycky dostane vztek, když vidí tyhle hyeny pasoucí se na cizím neštěstí. Je to prostě typickej obrázek americký společnosti, kteří se nechávají dnes a denně manipulovat touto novinářskou pakáží a nechávají si vymejvat mozky jako masa tupejch ovcí bez mozku a rozumu. Nechci do toho kecat a už vůbec né spojlerovat, ale ten konec byl fakt trochu přepísklej a proto si možná myslím, že bude druhá série. Ale ať se každej podívá sám na tento počin a možná to pochopí líp než já. Zatím dávám 80%. ()
Série jako celek je neskutečný scénáristický odpad. Podívat se jen na epizody 1-7-8 (a požná jen ty poslední dvě) a dojem ze seriálu by byl o 200% lepší. Nejenže vyprávění je plné trapné vaty, ale navíc obsahuje několik obrovských přešlapů, které ho žánrově degradují na hranici odpadu. Za prvé, Jacob ani nevěděl co se na místě činu stalo. Takže lhal, jako by někoho kryl. Dále, policie tvrdila, že ten kdo ho nahlásil (nějaká co běžela kolem) ho otočila a prakticky tím znehodnotila místo činu. S touto informací se nijak nepracuje (přestože Jacob tvrdí, že ho otočil také… nikdo nic nenamítal). Otec od první epizody mluví o Jákobovi v minulém čase - jako kdyby byl mrtvý - angličtina má jasná pravidla. To je snad největší fail celého scénáře. Neschopnost pracovat s dějem. Místo vyšetřování a hledání stop se prakticky většinu času děje v tom jak se každý cítí. Co si myslí. Co si asi myslí ostatní. Jak se chovají ostatní. A jak je to vlastně hrozné, když někoho takhle podezírají. 80% času se tráví jen tímto odpadem, místo předmětu celé série: obhajoba Jacoba a vyšetřování případu. To že Jacob se chová jako mentál (asi v polovině mi bylo úplně jedno jestli ho zavřou nebo ne), jeho otec je jako idiot (tolik vyloženě debilních rozhodnutí na jednu postavu snad v žádné jiné sérii nepamatuju) a matka je neustále totálně psycho, jen umocňuje celé scénáristické zoufalství. Celkem vzato, s jiným scénářem nebo jako celovečerák, by to bylo alespoň koukatelné. Takhle to uniklo odpadu jen díky posledním dvéma epizodám. ()
Takovou mrazivou podívanou jsem od Jabka nečekal. Velmi kvalitní drama. Herecké výkony excelentní. Dialogy jsem vážně hltal. Hlavně ten soudní proces, to byla pecka. Supr je i to, že J.K. Simmons se neobjeví jen na chvíli. Mamka Jacoba je pěkně šukézní baba. Má to i dokonalou hudbu. Atmosféru tak silnou, že jsem se přistihl, že jsem se v mém křesle nemohl díky napětí doslova pohnout, jak jsem byl upnutej. Jinak na druhou stranu mě už fakt hodně se.re ta genderová vyváženost. Tu malou černou holku ještě přežiju, ale že jeden týpek má matku Číňanku z toho je mi vážně zle. Ač to dělám vážně nerad, tak kvůli poslednímu dílu musím jednu hvězdičku sundat. Především za konečný závěr, který mě vážně velmi zklamal, skoro jsem měl nutkání dát sto bodíků. Stačilo ustřihnout aspoň posledních deset minut. 90/100 ()
Nejlepší seriál z Apple Original. To bez pochyb. Atmosféra houstne každou vteřinou. Postavy jsou naprosto skvělé. Jeden zvrat je lepší než druhý. Za mě jednoznačně seriál roku, ne-li několika posledních let. Kéž by takových kousků bylo víc. Naposledy jsem byl podobně příjemně překvapen u Sharp Objects. ()
Jakkoliv se zdá, že tu jde primárně o očištění Jacobova jména, případně o jeho usvědčení, já vidím ústřední motiv v postupné devastaci rodičů, kteří zpočátku bezvýhradně věří v synovu nevinu, ale postupně je jejich přesvědčení nahlodáváno. A o nejistotě to vlastně celé je. Obvyklá hra na téma "Kdo je vrah?" tady funguje na podtrženou jedničku prakticky od začátku do konce, přičemž přirozeně graduje. Poslední dva díly jsou famózní a zejména ten sedmý, odehrávající se v soudní síni, považuji za vrchol série. Herecky na výbornou a ačkoliv je tu za hlavní hvězdu Chris Evans, mě se přitáhla především Michelle Dockery, která mě asi nikdy nezklame. Jaeden Martell pak jen potvrzuje, že patří k nejtalentovanějším hollywoodským teenagerům. Že nahodnotím maximálně má na svědomí konec. Prostě nenávidím nedořešené závěry, které mi přijdou jako podraz diváka. Bylo by to něco jiného, pokud by tu byla jasně daná druhá řada, ale série se tváří uzavřeně. I tak patří Applu palce nahoru. 90% ()
Galerie (51)
Zajímavosti (10)
- Ve 39. minutě, když Jacob (Jaeden Martell) jede s Andym (Chris Evans) k jezeru na ryby, a poté když Laurie (Michelle Dockery) skládá prádlo do skříně, slyšíme v pozadí skladbu „Time To Give“ od britské rockové kapely White Lies z jejich pátého studiového alba „Five“. (Trajektt)
- Při „filmovém večeru“ ke konci epizody se dívá Jacob (Jaeden Martell) s rodiči (Chris Evans, Michelle Dockery) na film Volný den Ferrise Buellera (1986). (J.F.B.)
- Pôvodný autor príbehu William Landay pracoval ako asistent okresného prokurátora v Massachusetts predtým, ako sa stal spisovateľom. (Weezy22)
Reklama