Reklama

Reklama

Ztraceno v překladu

  • USA Lost in Translation (více)
Trailer 1

Jak se asi řekne japonsky „Stojí to za..."? Moderní Tokio ve své supervelkoměstské anonymitě. Agresivní, pulzující, nevšímavé, fascinující, zábavné i odtažité... Cizí – alespoň pro dva Američany, kteří se tady náhodou ocitnou ve stejnou dobu – a ve stejném hotelu. Herec Bob má v Tokiu natáčet reklamu na whisky, o hodně mladší Charlotte doprovází manžela fotografa. Oba si tady připadají ztracení, nerozumějí jazyku, kultuře; oba mají spoustu času – a oba trpí nespavostí. Náhodné setkání, pár společných dní a pocit blízkosti pomáhají oběma překlenout osamění v neznámém prostředí – a možná oba dva získají i něco navíc... (Česká televize)

(více)

Recenze (1 212)

HonzaSim odpad!

všechny recenze uživatele

Na druhý pokus jsem se tedy překonal a protrpěl film až do konce. Na ten první jsem prosím pěkně usnul. Vlastně jsem to dokoukal jen proto, abych se nezařadil mezi ty, kteří hodnotí něco, co neviděli. Ono to stačí charakterizovat jedním slovem - nuda, ale pořádná. Vlastně není moc filmů, které by mě unudili tak, jako tento. Marně přemýšlím, kterým cílovým skupinám se tohle mohlo líbit a kdo ho vychvaluje do nebes. Rozvedené ženy? Neuspokojené důchodkyně? Muži s krizí středního věku? Vážně nevím. Už od začátku mě to absolutně neupoutalo, ale nevzdal jsem to, protože i řada dobrých filmů má pomalejší rozjezd. Děj nula, gradace zákonitě žádná, když to bylo o ničem a rozzuzlení také žádné. Do teď jsem se s hodnocením nějak mazlil, ale začíná mě vytáčet, když shlédnu něco, od čeho očekávám velký zážitek podle hodnocení a pak příjde takový brak. Tady máte odpověď na otázku, proč se stále vyhýbám sérii Kmotr, která už je jedna z mála filmů absolutní špičky, k čemu jsem se zatím nedostal. Ano, tohle režírovala jeho dcera a tak si říkám, že jestli se to nese v podobném duchu ... Jediné co pobavilo je žánrové zařazení. Tohle byla komedie? Tak to jsem se opravdu za břicho popadal. Romantický? Myslíte ty dvě přátelské pusy? Pod pojmem drama si také představím něco jiného. Lituji této hodiny a půl a divím se, že jsem dal na doporučení řady lidí. Obvykle dávám symbolickou jednu hvězdu za některého herce, nesympatická Scarlett ale není ten případ. Jediné, co mě trochu uklidňuje, jsou klesající procenta, která spadla z 84% na 81%. Se svým hodnocením nebudu první ani poslední, navíc se s nejkritičtějšími komentáři plně ztotožňuji, takže není co řešit. 10% ()

Terezinka198 

všechny recenze uživatele

Asi tak v polovině mě to přestalo bavit. První polovina byla skutečně zajímavá - reklama na whisky v Japonsku pobavila. Ale to je asi tak všechno. Nechápu vysoké hodnocení zde. Ale já jdu většinou proti davu, takže je to asi správně. :) ()

Ollie235 

všechny recenze uživatele

Milý, pomalu plynoucí film, ve kterém se toho příliš nestane, ale ve výsledku to skoro nevadí. Příjemná atmosféra tokijského bizáru a výborná ústřední dvojice totiž dávají na absenci děje bez problémů zapomenout. Především Bill Murray, ale i nádherná Scarlett Johansson mistrně zvládají přenášet své pocity na diváka, kterému tak nezbývá než s oběma soucítit a právě v tom se mi Lost in Translation nesmírně líbil. Při správné náladě vás dožene k přemýšlení nad problémy nejen hlavních postav - a takové filmy já mám moc rád. Silné 4*. ()

Oralfabet 

všechny recenze uživatele

Perfektní v každém momentu kromě momentů, které být perfektní nemají, takže perfektní v každém momentu. Ty role nemohl hrát nikdo jiný, než třiapadesátiletý Bill Murray a devatenáctiletá (wait what) Scarlett Johanson. 10/10 ()

honzikk 

všechny recenze uživatele

Tento film odvedl opravdu dobrou práci ve vyobrazení nejen pocitu osamělosti, ale také deprese. Je to zvláštní věc představit si, že jste v jednom z největších a nejvíce přelidněných měst na světě, ale stále se cítíte osaměle. Vztah Boba a Charlotte je velmi čistý, příjemně se dá sledovat, jak si užívají společnost toho druhého. Oba pocházejí z nezdravých vztahů, manžel, který je posedlý svou prací a nemá zájem o život Charlotte, a manželka, která se stará jen o své děti a neustále se strefuje do Boba za všechno, co ve svém životě dělá špatně. Scény s pohledy kde se Bob a Charlotte dívají na sebe, to jsou scény, které považuji za velmi důležité a procítil jsem je na maximum. Například když jsou oba v hotelovém baru a poslouchají zpěv té ženy, Bob se podívá na Charlotte a protočí oči a oba se usmějí. Další scéna je, když všichni zpívají karaoke a zatímco zpívá Bob, oba spolu sdílejí chvilku kde se na sebe upřeně dívají a hlavou jim nejspíš proletí myšlenka „že jsou zamilovaní?“. A poslední scéna která byla ke konci, když se Bob loučí s Charlotte v hale hotelu. Charlotte nebyla nadšená, že ho vidí odcházet, mířila k výtahu mezitím co se Bob fotil s fanoušky, těsně před zavřením dveří výtahu, Charlotte se stačila ještě rychle podívat na Boba, který se podíval na Charlotte a vypadal velmi rozrušeně. Pohledy můžou říct opravdu hodně, aniž by vlastně kdokoliv něco řekl.. Okamžiky sdílené mezi Bobem a Charlotte jsou tak krásné a emotivní, že je lze s lehkostí sledovat a při tom si uvědomovat že jejich vztah je skutečný, tak jak ho život nabízí. Smutné je, že se pravděpodobně už nikdy neviděli, sdíleli tento krásný krátký okamžik v jejich životě, který si nechali jen pro sebe. Doufám, že navzájem vzpomínali jeden na druhého, doufám, že našli štěstí, doufám, že se nakonec našli v sami sobě a doufám, že se už nebudou cítit ztraceni. ()

Renfield 

všechny recenze uživatele

Ztraceni v samotě neustále živého Tokia. Ať to zní jakkoliv zvláštně, taková lehce příjemná samota je cítit téměř z každého, často neónového záběru. Tokio je nádherné, ale cizí podobně, jako celá japonská řekněme nátura. Proto se Bobovi vůbec nedivím, že každý večer končí v baru, vůbec když mu v práci nalejí ledový čaj. Jeho "střet s Japonci" je výborný, obzvlášť scény natáčení reklamy nebo focení, řeknou k tématu vše podstatné. Při vysedávání v baru je to pak více na hercích a Bill Murray jednoduše pohledem řekne vše, což samozřejmě zdaleka neplatí pouze v baru. Ten, co už si nemusí nic dokazovat, má přehled a hlavně na spoustu věcí nadhled, je dokonalým kontrastem k Johnovi. Z tohoto pohledu se Charlotte v podání taktéž skvělé Scarlett Johansson vůbec nedivím. I ona má svůj "pohled", ten při zpívání karaoke... je to tam, ale má to naději? Má to hlavně fajn atmosféru, výborný scénář, v němž se snad každý najde a závěr, jenž nemohl být lepším. Prostě si otevřít lahev Suntory a ztratit se. 90% ()

Yoss 

všechny recenze uživatele

Film, ktorý sa dá pozerať nespočetne krát. A vždy si nájdete moment, ktorý vás zaujme, poteší alebo prekvapí. ()

Jacek 

všechny recenze uživatele

Týden či víc v tokijském hotelu – tiché neosobité chodby, panorama cizího velkoměsta, nesrozumitelný personál mluvící nesrozumitelnou variací na angličtinu a pohybující se ve světě nesrozumitelných kulturních pravidel. Právě sem je vržen Bob Harris, stárnoucí unavený herec, který přijel do Tokia fotit a točit reklamu na whiskey. Sedává na baru, zpíjí se, v noci nespí. Je ztracen v překladu světa z jazyka do jazyka, z kultury do kultury – přičemž trapné na celém tom překladu je to, že pokud se tváří v tvář vlastní roli cizince cosi ztrácí, pak je to jistota a smysl světa, který nechal na druhém konci telefonní linky. Tam kdesi doma. Tenhle stárnoucí, ztracený a nevyspalý muž, ve frázích si telefonující se svou ženou, potkává ve „svém baru“ dívku Charlotte, čerstvou absolventku filozofie, která v tom samém hotelu čeká na svého manžela, vytíženého fotografa. Její situace se od jeho liší takříkajíc v „biografických detailech“, tedy příčinách pocitů ztracenosti, ale už ne v pocitech samotných... A ti dva si nutně padnou do oka. Jsou si vzájemně soudruhy ve zbrani i jedinými důkazy opravdovosti a plnosti v tom podivném, dočasně navštíveném světě... Mluví spolu, zkoušejí usnout, ochutnávají Japonsko, s jemnou ironií svlékají své životní příběhy a dodávají si kuráž. Takový příběh je pochopitelně pomalý a neakční. Sofie Coppolová ho nicméně podává natolik přitažlivě, že každý jen malinko „cvičenější“ divák nebude mít žádný problém nechat se polknout dokonale vystavěnou atmosférou hmatatelného místa a času. Coppolová důkladně využívá vyzrálého talentu Billa Murrayho, sytícího snímek neodolatelnou ironií, stejně jako možností svého osobitého, konvencím „svižnosti“ se vysmívajícího stylu. ()

Pedro 

všechny recenze uživatele

Špatný film to určitě není, ale přiznávám, že jsem od něj pod vlivem toho, co jsem o něm slyšel a četl, čekal o dost víc. Nemůžu si pomoci, ale tenhle film je tak ze života a působí tak přirozeně, až není o ničem. Jestli někdo není příznivcem bláznivých akčních filmů, tak jsem to právě já, ale tohle bych označil až za přehnaný opak. Nejenže se toho v tomhle zrovna moc neděje, tady se už ani moc nemluví. Ano, občas jsem se pousmál nad absurditou některé situace, ale celkově jsem se poměrně nudil. Možná mě tenhle snímek zastihl ve špatném rozpoložení, nevím... Každopádně se mi pořád nabízí srovnání s tématicky (nikoliv žánrově) blízkým filmem Strach a chvění, který u mě osobně vysoko vítězí. Upřímně nechápu, proč není situace co do míry popularity těchto filmů opačná... ()

crozet 

všechny recenze uživatele

Obyčejný krátký příběh, jehož forma filmového ztvárnění a vyprávění člověku přesto tají dech, jak živě a skutečně na něj působí. Velmi empatické a ženské, krásné a obyčejné, herecký mininimalismus, zcela podmanivá Scarlett Johansson, nezapomenutelná scéna karaoke, nezapomenutelný dialog v oblečení na hotelovém dvojlůžku. ()

Kroupa 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že film mě uchvátil tím, jak pomalu a nenásilně plyne, a i když mi trochu chyběl děj, nebo spíš širším významem propojené scény, navozuje to pocit opravdovosti, jaký není u filmu zvykem. Je to ale hezké, jen dokud je to výjimka. Film je homogenní tak, že lze vybrat téměř kteroukoli scénu, aby zcela ilustrovala celý film. Nicméně nelze mu upřít přiběh. Dávám čtyři, i když poněkud slabší. ()

poet 

všechny recenze uživatele

Snímka o stretnutí dvoch Američanov v Japonsku, ktorý si k sebe postupne nachádzajú cestu. Herecky dominuje najmä Bill Murray, ktorému sekunduje príjemná Scarlett. Zaujímava sonda do duše starnúceho herca, ktorá ku koncu však stráca na sile...... ()

RomanHyde 

všechny recenze uživatele

Dávám pět hvězdiček za to, že se tento film o odcizení které je tak aktuální v dnešní době, dostal do široké distribuce, je krásně natočen a pěkně odehrán. Trošku mi tam však něco k dokonalosti chybělo.... je to to "něco", co tak hezky dokáží vyjádřit Dánové ve svých snímcích, co je pro nás Evropany přirozenější a k čemu nepotřebujeme až takovou "sterilitu" a jednoznačnost postav. 90% ()

Emzet 

všechny recenze uživatele

Krásný, křehký a citlivý snímek, který pohladí. Nadchne (aspoň tedy mě). A pro Murrayho prostě pouze další dokonalá role. Film roku 2003! ()

bidja 

všechny recenze uživatele

Tak je to opravdu tak dobré, čekal jsem dlouho a vyplatilo se. Tak si nějak představuji ztvárnění krize středního věku, zahledění mladé holky do staršího pána. Prvotřídní práce Sofie Coppola. Doporučuji jako romantickou oddychovku i jako zamyšlení. Mnozí se tam poznáme. Ještě k hudbě, dobrý výběr a tři skvělé karaoke cover verze, zvláště ten Ferry je dobrý. ()

Phillo 

všechny recenze uživatele

Forma minimalistického minimalizmu zdrvujúco ničí obsah, ktorý by sa dal zhrnúť do jednej vety. Murray hrá síce skvele, no na môj vkus až príliš minimalisticky, v čom ho v mojich očiach jednoznačne predbieha Scralett Johansson. Film nenudí, dokáže výborne zabaviť, zahriať na duši a prekvapiť niektorými vynikajúcimi scénami (nahrávanie reklamy the best!). Avšak posolstvo asi vyskočilo z okna tokijského hotela a film dokáže tak prinajväčšom zahriať na srdci. Viac sa asi nedalo, ale málo to tiež určite nie je. 85% ()

Související novinky

100 nejlepších filmů režírovaných ženami

100 nejlepších filmů režírovaných ženami

28.11.2019

Redakce BBC Culture nedávno požádala 368 filmových expertů z 84 různých zemí, aby jí pomohli vybrat 100 nejlepších snímků všech dob režírovaných exkluzivně ženami. Anketa probíhala tak, že každý… (více)

Francis Ford Coppolla se vrací!

Francis Ford Coppolla se vrací!

25.09.2005

Už je tomu osm let, co Francis Ford Coppolla natočil svůj poslední film Vyvolávač deště. Od té doby se tvůrce takových děl jako Kmotr nebo Apokalypsa věnoval produkci, díky níž například spatřilo… (více)

Reklama

Reklama