Reklama

Reklama

Přípravy k filmu T

  • Česko Konec světa (pracovní název) (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Milan Klepikov se ve filmu na pomezí experimentu a poetického dokumentu zabývá koncem světa, alespoň tedy tak, jak ho definoval básník Petr Král. Podle něj se totiž děti rodí do světa, který má svůj konec už za sebou. S cílem pochopit, jak se na tento koncept dívá samotná mladá generace, a zároveň zaznamenat konec kinematografie, jak jsme ji znali dodnes, vytváří Klepikov neuspořádaným lovem vizuálních i auditivních podkladů filmový skicář, jemuž vévodí útržky životů mladých aktérů, kteří mají konec světa již zdánlivě za sebou, ale i dlouhá léta budoucnosti před sebou. (MFDF Ji.hlava)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (7)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Má to v sobě hodně chytlavé energie, i když v jádru je to maličko archaicky romantické vůči svým protagonistů - a tím myslím opravdu romantické v duchu nějakého románu 19. století studujícího s trochou ironie, s trochou nostalgie a s trochou závisti naivní mladé muže, jak tápou světem a rozhlížejí ses hůlkami po boku nad zamlženými údolími, jen tady to má holt formu polehávání po starém nábytku na parkovišti. Svým způsobem je to zajímavý dialog s Dálavou a Sílou - dvěma filmy Martina Marečka o krizi současné maskulinity, kdy hrdinové, kteří se zatím nestihli "zkazit" věkem, představují jakousi (nejspíš bláhovou) alternativu. Zaujalo mě taky, že přes určitou snahu se nepodařilo plně včlenit ženský prvek, kdy veškerá pozornost dál patří mladickému dovádění dvou pánů, zatímco jejich kamarádky je trpělivě pozorují (nejpatrnější to je u mladé ženy, která má ve vedlejší linii doslova na starost chůvovat jakéhosi dětského-intelektuála a poslouchat jeho banální moudra). Nechci říkat, že film nesmí být zaměřený na mužský prvek - tady na to mám potřebu upozornit proto, že se zdálo, jako by autor chtěl organicky včlenit femininitu, protože ženy to často mluví, často je na ně pozitivně obracena pozornost, ale vždy to působí jako vsuvka, zatímco emocionální těžiště vždy míří za muži. Možná chtěl postavením ženských postav do archetypálních především pečovatelských rolí oproti rozjíveným  protagonistům na něco poukázat, ale to nic nemění na tom, že muži tu prožívají své individuální příběhy a vyjadřují se, zatímco ženy tu jsou pasivní "přizvané" figury. To ale neznamená, že je ten film špatný - žádný film nemůže plně uchopit komplexitu světa, že jo, a já jako taky muž bych velmi pravděpodobně měl stejný, možná i větší problém ve snaze opustit vlastní perspektivu. Každopádně i když nevím, jestli byla celková naivita a romantičnost toho filmu záměr, nebo to tak dopadlo, koukalo se na to dobře. (PS: Doufám, že je to ten materiál, který jsem viděl v Marienbadu. Dlouho jsem si nebyl jistý, jestli je tenhle projekt totéž, ale podle fotek se zdá, že ano.) ()

Germanicvs 

všechny recenze uživatele

V Ponrepu ustájený frankofonní cinefil Le Klepikov debutuje aktuální inteligentní rozvernou pseudo-dokumentární hříčkou o konci světa v nás. Podepřen básnickými bardy, lehkostí francouzské nové vlny a citátem Petra Krále - prostřednictvím mladých filmových aktérů - Le Klepikov demonstruje odvahu a kuráž umění proti dnes již neudržitelnému přesvědčení o nekonečném rozvoji lidské společnosti. Země tu byla a bude bez lidských jedinců a tato generace vstoupila do světa, který už dávno skončil. ()

Reklama

StarFsh odpad!

všechny recenze uživatele

Mám rád artové filmy, hodnotím ich vždy vysoko a som rád, keď si môžem nejaký kvalitný pozrieť. To ale nie je tento prípad. Trápny strih, trápni hlavní predstavitelia. Moc často sa mi nestáva, aby som vypol dokumentárny film, lebo tie mi idú čiastočne ako podmaz popri práci. V tomto prípade som však film asi po 10 minútach musel vypnúť. Proste sa to nedalo dopozerať. PS: Ja chápem, že tvorcovia sa snažia vyskúšať všetky možné cesty a spôsoby, ktoré doteraz v kinematografii nepoužil nik iný. Beriem to tak, že tu tiež niekto skúsil ísť cestou, ktorú doteraz nik nevyskúšal, ale ukázalo sa, že to je slepá ulička. ()

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Pre mňa hrôza, dobrá akurát tak pre zhúlencov. Sú tu maximálne rušivé zábery, kde sa strieda obraz a tma a človeku z toho idú oči vykrútiť. Sú tu spomalené zvukové pasáže niekde v lese, to je akože umenie? Potom si len tak feťák ľahne na chodník, krúti sa ako pásomnica a potom asi 1000 krát zopakuje slovo "pěkně". Celkovo chovanie aktérov pripomína závislosť na barbiturátoch. Keď tu čítam tie doteraz 4 komentáre, tak 3 z nich sa tvária tak intelektuálne, že mám pocit, že si ich písali samotní tvorcovia. ()

zencitizen 

všechny recenze uživatele

Kde začít? Předesílám, že jsem filmové texty i Ponrepo-dramaturgii pana Klepikova vždy obdivoval a na jeho film se upřímně těšil. Dokonce je zaštítěn jmény, která jsou mi drahá: Effenberger, Dvorský, Král. A téma světa, který už skončil, je mi v obmýšlení velice blízké. [...] Bohužel film pro mne byl nezměrným utrpením. Možná to bylo rozpoložením, ve kterém jsem se nacházel, ale když jsem sledoval jeho mladé-herce figuranty, měl jsem dojem, že sleduji kůzlátka určená na porážku. Film zamilovaně ulpívá na krásných, nevinných mladých lidech, co se narodili do světa, který už skončil, a tím byli údajně podvedeni. To je nesmysl a není to pravda. Je to noetický omyl, který podkopává celou základní premisu filmu. Byli podvedeni - probůh kým? Prozřetelností? Zlým demiurgem? Existencí samotnou? Ne. My všichni jsme se narodili do už končícího světa, ale každý z nás - podle svých dispozic - je mu schopen vdechnout alespoň marginální smysl. Ale obávám se, že hrdinové filmu tohle ještě netuší, a Klepikov se nad nimi spíš dojímá, než aby jim nasypal do očí sůl a tím je na okamžik probral. [...] Pokud někdo cituje Effenbergera, musí umět rozeznat autentické od neautentického: to ale Klepikovův film nedokáže. Autenticitu hledá v samotném konceptu mládí, na které pohlíží bez jakýchkoliv nároků.  Zdůrazňuji: film má mnohé neotřelé inscenační a střihové nápady, ale ruku na srdce: poslouchat hodinu hýkání, zpívání, přihlížet "nevinné" tělesnosti jeho figurantů, to je prostě nesnesitelné. Zdá se mi, že tomuto mládí chybí nakažlivý esprit, který by mne jako diváka ovlivnil a přivedl k větší spoluúčasti. Je zavinuto samo v sobě. Když se v poslední třetině ozve tiráda, ve které autor oslovuje nejmenované dámy a pány, aby "nám dovolili milovat" a hlavně "být sami sebou", musel jsem se štípat do ruky, abych se přesvědčil, zda se mi to nezdá. Bylo to až trapné. Kdo komu má co dovolit? Ke komu se to Klepikov obrací? Pléduje za něco, co jeho film popírá každým gestem: jeho hrdinové jsou vším, jen ne sami sebou.  [...] Petr Král mluví v jedné sekvenci o kráse doznívajícího ticha, které může nastat po konci hudby/světa, ale toho film bohužel nikdy nedosáhne, tuto krásu není schopen navodit. Koupe se v bezbřehém žvanění,  které toto ticho popírá a zabíjí. Film se staví jako by proti spektáklu developerského a jiného "dospělého" světa, ale nevšimne si, že jinému bezelstně přitakává: především infantilní pseudorevoluci Extintion Rebelion. Ano, tak by se to dalo říct: sebeuspokojivě přitakává spektáklu pod rouškou revolty proti němu.  [...] Ve filmu je nicméně alespoň jedna krásná pasáž z Nuslí, kdy Klepikov v komentáři mimo obraz přemítá nad tím co lze vidět či nevidět z okna a do toho "jedou" záběry dělníků pracujících na tramvajové refýži. V tu chvíli se film snad poprvé nadechne a ukazuje čím by mohl být - vlastním pozorováním a vlastní konfesí. V tu chvíli je na okamžik autentický, autor mluví za sebe, za své vidění, bez figurantů, a náhle je plný skutečné, nikoli předstírané poezie. Ale trvalo to jen krátce. Natočit film bylo jistě pro autora důležité a očistné, a já nechci být zbytečně zlý. Samotný koncept i provedení je v českém kontextu jistě obdivuhodné, zvlášť ve zvukové rovině pro kterou má Klepikov velký cit, nicméně mé myšlenky po prvním zhlédnutí byly bohužel takovéto. [...] UPDATE 14. 12. 2021 Musím říct, že jsem na film od shlédnutí dost myslel, a vybavoval si některé sekvence - třeba jak ti dva kluci jdou po Albertově a foukají na sebe kouř - a je to tak pěkně rytmicky stříháno. Nebo mi v uších zněla závěrečná pasáž, téměř taková zpěvohra, kde se k infinitivu "milovat" přidávají různé přívlastky. Prostě ten film dost po shlédnutí pracuje v hlavě, a to je vždy dobré znamení. Se snímkem nesouhlasím ideologicky a v rovině temperamentu, ale marný ten film rozhodně není. Po shlédnutí Okupace musím zvednout hodnocení, protože je třeba ocenit, když někomu o něco jde, a nevytváří jen naleštěný produkt. () (méně) (více)

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

  • Film má nejen mnoho konců, ale měl také mnoho začátků. Jedním z nich bylo, že Milan Klepikov napsal 12. ledna roku 2016 báseň s názvem „La Rose“. Z ní vycházel při prvních zkouškách na kameru 21. listopadu 2016 s herci Václavem Hoskovcem a Jiřím Perutkou. Od března 2017 začal zkoušet s Adamem Čepelákem a Ivanem Kuncem, kteří nakonec ve filmu hrají. Vlastní natáčení (tj. první scény, které jsou i ve finálním filmu) začalo 4. června 2017 v pět hodin ráno v Praze na Albertově, stále na základě „La Rose“. Štáb, když nepočítáme herce, byl zprvu jednočlenný. (Zdroj: ČSFD.cz)

Reklama

Reklama