Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Univerzální příběh s parametry řecké tragédie sleduje několik hodin v životě jedné vesnice. Žena chce se dvěma dětmi opustit svého muže alkoholika, ten tomu však chce zabránit. Manžel, politik a policista, jedno místo a jedna tragická nehoda, která navždy změní osudy všech zúčastněných. Celovečerní debut polského režiséra Bartosze Kruhlika mísící drama, thriller a katastrofický film získal Cenu za nejlepší režijní debut na filmovém festivalu v Gdyni. (Febiofest)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (16)

vyfuk 

všechny recenze uživatele

Tohle je něco, co by u nás asi nevzniklo. A když tak s těžkostí a možná i určitým neprofesionalismem, takže by to diváci velmi snadno s producenty odbyli. Zde se o tom dá mluvit jen trochu. Film je to ve své podstatě jednoduchý. A to se mi líbí. Proč z toho dělat nějakou magořinu, když to jde udělat jednoduše. Ale ono to mnohdy není tak prosté. Zde máme film, který se zase odehrává skoro na jednom jediném místě, je v tom zapeklitá zápletka a člověk se nenudí. Ano, to je dost subjektivní, ale přeci. Film má i jednoduchý scénář, který má komplexní pozadí, ale zbytečně nemate, jede to přímě v pohodě a nemáte nijaký extra problém se v tom vyznat. Naopak jde i o docela originální jízdu. Hlavní věc, kterou bych snad nikdy si nemyslel, že by mi tak vadila, ale přesto vadila byl colourgrading. Já jakožto barvoslepý a já nevím, co ještě do toho kecám dost zvláštně, ale vidět film, který je přesvícený jako prase, že ani nevidíte na věci okolo je docela prasečina. Nevím, jestli v tom měl být nějaký smysl, ale z mého úhlu pohledu to spíše vypadalo až zbytečně neuvěřitelně amatérsky a vyblitě. Je to v celku škoda, protože bych nikdy neřekl, že by mi toto vadilo. Ale vadilo. Až na tolik, že bych chtěl film hodit do průměrné sekce, ale to si na jednu stranu v rámci snahy, experimentu a dobře odvedené práce nezasloužil. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Na prostoru několika metrů vesnické silničky rozehrává Kruhlik znepokojivé drama se sebejistotou ostříleného tvůrce. Důstojný nástupce Keisloweského rozehrává hru viny a jejího přijetí. Bez potíží si umím představit, že tento film by byl součástí Dekalogu: Nezabiješ. Působivé herecké výkony, skvělý a emotivní scénář a výborně zvládnutá režie dělají z tohoto debutu mimořádné dílo hodné pozornosti všech filmových fajnšmekrů. ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Smrtelná nehoda na cestě poblíž vesnice, jakou alespoň jednou v životě objede autem každý z nás. Netušíc kdo ji zavinil, kdo je její obětí, či kdo přišel o koho blízkého. Toto drama nám právě jejich pozadí odkrývá, vtahujícím real-time podáním situace na malém prostoru, s multi-vztahovou konstrukcí, která pečlivě sleduje emocionální reakci každého nově příchozího účastníka. Atmosféra houstne, šok a bolest přibývá. Dramaticky zdrcující, formálně dá se říct až akčně rozhýbaný film, který navíc trefně poukazuje na zkorumpovaný mocenský systém v Polsku. A na docházející trpělivost lidu, který je na něj přikrátký. Na celovečerní debut brilantní. Pár věcí vyladit a bylo by to za oslavných pět hvězd. Adept na americký remake s poetikou 21 gramů. A seveřanům, samozřejmě s Madsem Mikkelsenem v jedné z hlavních rolí, by to taky slušelo! [3Kino Fest] ()

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Do těch ani ne osmdesáti minut toho talentovaný a režijně velmi schopný debutant Bartosz Kruhlik dokázal nacpat opravdu hodně - emotivní herecké výkony, hutnou atmosféru poklidné venkovské letní neděle přetnuté náhlou tragédií, řetězec vyhrocených událostí s fatálními důsledky pro postavy jednající ve stresu a pod tlakem, motiv společenské poptávky po spravedlnosti ve světě neschopných policejních autorit a bohatých gaunerů schovávajících se za politickou imunitu a vlivné konexe, i polemiku o pomíjivosti života a přístupu k žalostné události z různých perspektiv. Zprvu realistické real-time drama o zajišťování místa činu, chytře vyvedené v dlouhých procedurálních záběrech, však po čase ustoupí silně přepjatému vykonstruovanému melodramatu, v němž se postupně odkrývají netušené rodinné a milostné vazby, a které namísto emocionální supernovy končí v náručí doslovných metafor, zjednodušujících zkratek a neobratného koketování s metafyzikou. Což poněkud kazí dobrý dojem a radost z filmu, jenž jinak umí s málem předvést docela velké divadlo. ()

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Polsko je zkrátka jinde. Další nekompromisně tvrdé, bezcitné a naprosto uzemňující drama od sousedů, které prostě ve světové filmařině nemá obdoby. Od začátku nehody přes nával kolemjdoucích až k závěru gradují emoce, roste ve vzduchu přítomná bolest a roste chuť diváka rozmlátit vše okolo něj, to vše přecházející až k emočnímu rozkladu nejen hlavních postav, ale i nás za obrazovkou. Přesně takhle si dokážu představit vyhrocený reálný průběh podobné situace a můžu říct, že Supernova ve mně zanechala emoční stopu jak už dlouho žádný film. Jen pro odolnější povahy. ()

Galerie (10)

Související novinky

Kino na hranici - on-line na konci listopadu

Kino na hranici - on-line na konci listopadu

10.11.2020

Po dvou nezdařených pokusech uspořádat filmový festival Kino na hranici v tradiční podobě se organizátoři rozhodli, že letošní ročník uspořádají on-line. Bude se konat ve dnech 23.–29. listopadu.… (více)

Reklama

Reklama