Režie:
Galder Gaztelu-UrrutiaKamera:
Jon D. DomínguezHudba:
Aránzazu CallejaHrají:
Ivan Massagué, Antonia San Juan, Zorion Eguileor, Emilio Buale, Mario Pardo, Algis Arlauskas, Eric Goode, Miriam Martín, Miren Gaztañaga (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Vězni v horních patrech se najedí lépe než ti dole, na které zůstanou jen zbytky. Jeden muž se snaží prosadit změnu, aby všichni měli dostatek. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (594)
Film přinesl za evidentně málo peněz docela hodně muziky. Co nemohl scénář nabídnout po dějové stránce, to více než dohnal výbornými dialogy. Na tak komorní záležitost jsem se až překvapivě dobře bavil, když to srovnám s téměř nekonečným utrpením u Nabarveného ptáčete... Milovník Dona Quijota, se pustí do boje s větrnými mlýny, aniž by mu došla marnost jeho snažení, to jsou paradoxy. Jinak ten švédský stůl byl úžasný, tak nějak to asi vypadá v nějakém hotelu u moře, když dorazí zájezd nenažraných hovádek, a to ani nepotřebují třistatřiatřicet podlaží. Ten silně nablblý závěr jsem musel chvíli vydýchávat. ()
Nemôžem povedať, že by ma "The Platform" dostalo úplne nepripraveného, no rozhodne som nečakal, že to bude až tak silné. Netflix priniesli tentokrát skutočne kvalitný thriller, na ktorý ešte nejaký čas nezabudnem. A po dlhej dobe, som videl skutočne originálny koncept. Niečo, čo som ešte nevidel a zanechalo vo mne skutočne klaustrofobické pocity, ako som naposledy prežíval niekedy, keď som prvýkrát videl "Cube". A skutočne k tomu netreba veľa. Stačí jedna malá štvorcová miestnosť s dvoma posteľami, umývadlom a obrovskou dierou, cez ktorú sa posúva platforma s jedlom pre všetkých. Lenže kým ľudia na prvom alebo desiatom poschodí sa stihnú aj najesť, tak ľudia, ktorí sa dostanú na poschodie 80 alebo 100 už veľa jedla nezostane. Ak im vôbec niečo zostane. Film nepotrebuje ani veľa postáv. No tie, ktoré tu máme sú podľa mňa veľmi zaujímavé a dokážu podať veľmi dobre aj odkaz, ktorý chce film zanechať aj nám dokážu ukázať svoj charakter. Všetci chceme prežiť a dostať sa hore, alebo rovno sa dostať z tohto miesta von.Nebudem dokopy asi z deja prezrádzať nič. Myslím si, že z toho čo som popísal a anotácie by ste mali mať dosť informácií ohľadom toho o čo pôjde. A uznávam, že som si užil každú jednu momentku tohto filmu. Možno by si to zaslúžilo trošku iný koniec. Lenže na druhú stranu som ani raz nemal z filmu pocit, že by sa na niečo hral. Od začiatku do konca to so všetkými dialógmi pôsobilo veľmi kvalitne. Za tento rok zatiaľ jeden z najsilnejších filmov. Uvidíme, čoho sa ešte v roku 2020 dočkáme. Viac filmov, ako bol tento prosím. Hodnotenie: A ()
Úlet. Parádní úlet. Více netradiční prostředí už asi vymyslet nejde. Zajímavá myšlenka, tíživá a tísnivá atmosféra. Toto si prostě užíváte. Menší mínus za trochu nezvládnutý konec, nebo spíše jsem si ho představoval více údernější a že tam bude ta třešnička na dortu. To se bohužel nestalo. Ale jinak se jedná o takový ten film, který chci po čase vidět znova. 80% ()
Kterak zajímavý námět v podstatě sám utáhne celovečerní film. Opravdu věřím tomu, že na tuhle vězeňskou vizi se bude hodně dlouho vzpomínat, protože její odpornost a nehumánnost dosahuje hloubky, kterou žádná díra na Zemi nevystihuje, a ten pocit bezmoci a hnusu z toho místy fakt odkapává. Ale to je vlastně všechno, neboť Díra je navzdory ambicím hrozně primitivním filmem, u kterého se nesmí přemýšlet, ačkoli to tvůrci po divákovi dost násilně vyžadují. A nejde jen o debilně vkládané snové či haluz scény, snažící se ozvláštnit celkem jasné poselství, ono je to hloupé už jen z hlediska fungování fikčního světa (jak se přesouvali, jak byli kontrolováni, jak mohli vytápět či ochladit jednu část relativně otevřeného prostoru tak bleskově atd.). Má to hodně sugestivních momentů a samotná ústřední myšlenka a z ní vycházející potenciál společenské kritiky a zkoumání lidské psychiky jsou chvályhodné, ale tolik dějových mezer a přešlapů nemají ani randění a alkoholismus za časů korony. Slabé 3* i za to, že to nějak zvládá držet pozornost a uteče to. ()
Mě ten systém se žrádlem, připoměl EU, tam taky nejluxusnější jídlo má Macron a Merkelová, pak tzv Evropa první kategorie a my češi a slováci jsme to dno kam se dostanou leda taky zbytky co nikdo nechce,. takže ten vertikální žrádlovej systém mě naprosto fascinoval. Jinak je to hodně chtyrej biják, to se musí nechat, koncem se teda na to hodil trošku bobek, ale ten zbylej čas je v richtigu. ()
Galerie (27)
Photo © Basque Films

Zajímavosti (8)
- Scenáristé David Desola a Pedro Rivero si ve filmu zahráli nahé muže v bazénku, kteří se začnou rvát o kus jídla. (Yoshimitsu)
- Natáčení celého filmu trvalo šest týdnů, z toho osmnáct dní si vyžádaly úpravy pater a příprava pokrmů. (Yoshimitsu)
- Filmaři postavili dvě stejná patra, která si následně předělávali podle vlastních potřeb. (Yoshimitsu)
Reklama