poster

Poslední tango v Paříži

  • Itálie

    Ultimo tango a Parigi

  • Francie

    Le dernier Tango à Paris

  • Slovensko

    Posledné tango v Paríži

  • USA

    Last Tango in Paris

Drama / Romantický

Itálie / Francie, 1972, 130 min

  • honajz
    **

    Tenhle podle mne hodně přeceňovaný film Bernarda Bertolucciho možná mohl něco znamenat v době sexuální revoluce (vznikl 1972). Z dnešního pohledu se spíše zdá se, že pan režisér se nedokázal rozhodnout, zda točí soft porno, psychologický film, nebo romantické drama. Navíc ani z exteriérů Paříže se nepodařilo vytřískat něco víc zajímavého nebo s atmosférou. A tak zbývá hodně diskutabilní příběh čerstvého vdovce (Marlon Brando) a mladičké dívky, která si pravděpodobně teprve ujasňuje životní hodnoty, jenž je však dotažen do absurdního konce, alespoň vzhledem k předchozímu ději.(31.3.2012)

  • nunka
    ***

    Skazené, odvážne a stojace na hereckom výkone Marlona Branda. Korenistý príbeh vytvára zváštna dvojica (kde on je starý -zvrátený, ona mladá-"nevinná"), väčšina deja sa odohráva len medzi štyrmi stenami bytu, kde sa spolu stretávajú bez toho, aby poznali svoje mená a identitu. Aj keď je vzťah plný vášne a kontroverzity, vzájomne sa dopĺňajú, čo pôsobí veľmi šteklivo. Záverečná scéna je však východiskom pre obe stratené duše.(31.10.2006)

  • Jaňo
    ****

    Netuším, či by si Posledné tango v Paríži zaslúžilo o hviezdičku viac alebo menej. Naozaj neviem, čo chcel tento príbeh povedať alebo ako mal na diváka zapôsobiť. Na mňa však urobil obrovský dojem. Bernardo Bartolucci ponúkol film, aký som v živote nevidel a nestretol som sa s ničím podobným. Ak som si myslel, že to bude založené na poslednej scéne, kde sa hlavný hrdinovia pobozkajú a vo fanfárach sa ukáže The End, tak som sa strašne mýlil. A pravdu povediac, bolo to tak. Ak si myslíte, že tento film je o tanci završenom vášnivým bozkom, mýlite sa! Posledné tango v Paríži je o ukrutnej ľudskej bolesti, krásnej nevedomosti, čudnej láske, o zvrátených myšlienkach o chladnom a drzom sexe a o bolestnom nechápaní... Neviem, či ho chcem vidieť niekedy ešte raz, ale ak sa budem cítiť tak zle ako to ukázal nenahraditeľný talent Marlona Branda, určite sa k nemu vrátim, a hádam vtedy pochopím o čom bolo Posledné Tango Bez Tanca a svoje hodnotenie opravím ktorýmkoľvek smerom...No zatiaľ ostanem v tej čudnej nevedomosti... Rada na záver: A ak sa cítite aj vy, nejak takto, ako som o tom napísal, neváhajte, pozrite si ho a dajte vedieť ostatným to, čo som ja nemohol...(16.11.2007)

  • Radiq
    ***

    Některé scény byly tak nudné, že se mi u toho chtělo spát. Ale některé zas stály za to. Nevím ale, jestli je to dobré takhle to kloubit dohormady. Spíš ne. Například scény s filmováním tím jejím snoubencem byly úplně o ničem. Brandovy výstupy mi zas naháněly kůži po zádech. Nemůžu si pomoct, ale ty nejlepší scény byly zároveň ty nejhnusnější, například použití másla na její otvory a nebo scéna: "Chci aby sis ostříhala nehty na pravé ruce, tyhle dva. A teď chci, abys mi je strčila do prdele. Strč mi prsty do prdele, jsi hluchá? Dělej... Opatřím si prase, aby to s tebou dělalo. A chci, aby se ti pak pozvracelo do obličeje a ty to spolykáš. A chci, aby to prase chcíplo, až ho budeš mrdat. A pak se musíš postavit za ně a čichat jeho hnusný prdy. Uděláš to všechno pro mě?" Celkově to bylo moc zdlouhavé. Kdyby se to sestřihlo na polovinu a nechalo se tam jenom to zajímavý, tak super. Takhle musím být hodně přísnej...(12.3.2007)

  • Djkoma
    ****

    Tento film předchází jeho "legenda". Ještě před shlédnutím se o něm často píše a je zapsán ve Zlatém fondu(kvůli tomu, že jsem ho tam našel jsem se na to podíval :)) . Mistr Brando hraje skvěle. Tomu neberu. Kontroverznost a jisté znechucení sexu (prsty v zadku, máslo již zmíněné v jiném komentáři) z toho dílka dělají spíše nadprůměr než geniální umělecké dílo. Snaha o to být umělecký je viděna od prvního příletu kamery a nastínění všech možných záběrů. Kontroverznost je zde patrná možná někdy až moc. Láska a sex. Tyto dvě věci se zde silně vylučují, ale přitom mají k sobě nejblíže. Není to jedno? Každý si udělá vlastní úsudek. Mě se film líbil a bude ještě hodně takových názorů, ale i opačných. Na tom mi nezáleží, vždyt jsem neznal ani jeho jméno.... :)(20.10.2004)

  • - Jean-Pierre Léaud choval Marlona Branda ve velké úctě a obával se práce s ním. Proto všechny jeho scény byly natočeny v sobotu, kdy Brando odmítal pracovat. Tedy během celého natáčení se tito dva herci vůbec nesetkali. (liborek_)

  • - Maria Schneider se médiím mj. svěřila, že Brandovy repliky byly běžně psány přímo na její nahé tělo a to hlavně díky hercově dyslexii a nechuti se cokoliv učit. (Trainspotter)

  • - Během natáčení se Bertolucci snažil Brandovi vysvětlit význam filmu s předpokladem, že postava Paula je Bertolucciho „mužství“ a postava Jeanne je jeho „dívkou snů“. Brando se však později svěřil, že neměl ani páru o čem Bertolucci celou dobu mluví. (Trainspotter)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace