poster

Černý kocour

  • italský

    Il gatto nero

  • anglický

    The Black Cat

  • anglický

    Demons 6

  • anglický

    Edgar Allan Poe's the Black Cat

Horor / Drama / Romantický

Itálie, 1989, 89 min

Režie:

Luigi Cozzi

Scénář:

Luigi Cozzi

Hudba:

Vince Tempera
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (9)

  • ricci.s
    ***

    Na moje počudovanie celkom slušný film, mal kvalitné masky, atmosféru, aj hudbu. Ja som však nikdy nepatril k veľkým fanúšikom tohto typu hororov, ale pre milovníkov Daria Argenta, príp. oldschoolových talianskych šlágrov typu Suspiria, Inferno alebo Démoni je to určite povinnosť.(18.9.2010)

  • Bloody13
    **

    Cozzi nepopře, že býval Argentovým spolupracovníkem. Jeho Černý kocour (který s Poem ale nemá nic společnýho) hýří sytými barvami, takže při těch zelených a modrých nasvícení si na mistra italského horroru nelze nevzpomenout. Co se však týče ostatních aspektů, jeho vrcholové práci se tenhle snímek ani nepřibližuje. Gore a masek poskrovnu, scénář opět zabral tak čtyři strany klasické A4 a samozřejmě nutno připomenout zdejší panorama divadelních ochotníků, z jejichž některých partů nabírám podezření, že je to celé myšleno jako komedie. I když poněkud bizarní.(23.8.2014)

  • sullafelix
    ***

    esoteric music : Vince Tempera(4.1.2008)

  • Campbell
    ****

    Tak tohle mi bodlo. Chtěl jsem si pustit něco na odreagování nějaký přiblblí béčko a dostalo se mi do rukou tohle. Moc jsem nečekal protože poslední dobou mě Itálie celkem zklamáva. No a tak jsem to pustil a teda dost se mi to líbilo. Strašně se mi líbilo že se na nic nečeká a jde se hned strašit. Hnusná čarodějnice Levana(která má kořeny podle jedný ženský z filmu v Praze což potěší:-)) nechce o sobě natočit film a tak nejdříve straší a pak se nebojí jít do extrémů. Film je sice poměrně neoriginální, ale za 1) atmosféra je dokonalá a dokáže nahnat strach, k tomu dopomáhá parádní hudba ale to bych nepřipočítaval jako plus protože je to prostě ukradnutá hlavní skladba ze Suspirie, ale i tak je samozřejmě nádherná. Maska čarodějnice je parádní sice je občas vidět ta umělohmotnost v některých scénách ale i tak vypadá dobře. Klasické hraní s barvou(červená, zelená) jak jsme u Italiánů zvyklí. Tohle mi sedlo takže nemám důvod dát méně než 4*.(30.6.2012)

  • panjosef
    ***

    Pamětníci znají z VHS jako Černý kocour. Celkem ucházející Itálie od Luigi Cozziho - motá se kolem natáčení filmu, nechutná witch Levana, nějaký ty hnusy, střeva, sajrajty, snová atmosféra, zelená a modrá světla, trochu surreal děj. Je to místy trochu zamotaný, člověk ztrácí přehled co je sen, co realita a co přechodná agónie. Otázka je, zda to byl záměr či nebyl, já se přikláním ke koncepci tohohle filmu jako velkého zlého snu, ale zase bych to až tak neřešil.(13.2.2011)

  • J.Connor
    ***

    Typický příklad rčení, že když dva dělají totéž, není to totéž. Luigi Cozzi, letitý poskok Daria Argenta, si natočil soukromou interpretaci příběhu o "Třech matkách" a byť se i zde jedná o surreálný příběh za doprovodu atmosférické hudby a červenozelených reflektorů, je to přeci jen trochu jiná káva či spíše úplně jiný nápoj. Je pravdou, že o Dariovi se ve filmu i dokonce mluví ("ale to už přeci byl slavnej film od Dária Ardženta, ne ?") a Vince Tempera si půjčuje motiv ze Suspirie. Dobré 3/4 filmu jsem se pousmíval pod fousy, jaká to je zase zábavná sračka a byť je i nadále, v poslední části se papundeklová gotika, záběry vesmíru, barevné reflektory, laciné splatterové efekty a esoterická hudba s debilním pozdně osmdesátkovým heavy metalem a discem tak vymknou kontrole, že se z GATTO NERO stává trashový opus hodný zapamatování. Na začátku se v roli režiséra mihne matador Soavi, zrovna natáčí horor, kde jako vrah vystupuje kopie praotce giallo mordýřů z filmu SEI DONNE PER L´ASSASSINO.(25.10.2011)

  • DAVID.LOPAN
    ***

    Dva režiséři se snaží natočit jakýsi poloremake Suspirie od Daria Argenta jménem Suspiria de Profundis. Příběh má pojednávat o vládkyni zla Levaně, kterou však svým vyprávěním znovu přivedou k životu. Tak z tohodle hororu mám dost smíšený pocity. Skoro jako by film dělali dva lidé. Mistr a blbeček. Na straně mistrově je výborná temná podmanivá hudba a zajímavý nápad a na blbečkově straně, divné vpády metalu ve chvílích dost se nehodících a šílená překombinovanost děje - hlavně na konci, díky čemuž sem to vůbec nepochopil. Určitě ztráta pro kohokoliv, kdo nemá rád béčkové horory.60%(20.11.2009)

  • Shanen29
    ***

    Ano,typická Itálie,ale není to Bava,či Argento.Něco tam chybí,zřejmě ta dravost a vynalézavost snímků typu Šok 1977, Krvavá zátoka 1971,nebo Phenomena 1985.Celkem to ujde,ale vytratil se strach a to je chyba.(8.10.2015)

  • Pythonator
    *

    Neodolatelná nuda mě nakonec udolala a já dokázal úspěšně podřimovat až do konce. Chvílemi mě budily příjemné rockové tóny, neboť Taliáni zřejmě po vzoru Argenta rádi podbarvují horory kytarovou hudbou. Jednou mě těžce vyrušila z klidného rozjímaní hustá gore scéna s vybuchujícím srdcem a na konci jsem se probral u starého dobrého proklátí dřevěným kůlem. Příště si ale na spaní pustím něco více romantického. Třeba toho Argenta.(18.3.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace