• Vampireman
    **

    LFŠ 2010 | Až se divím, že Dassin byl schopen natočit svoje úžasné Rififi. ... Už v úvodu se film chlubí, že ho točili "naživo" v pravym New Yorku - to bych možná ještě byl schopen zkousnout, jenomže voicover popisující (podle mě lamerské) vyšetřování policie skrz celý film je na zabití. Do toho ještě hlásí, co kde v NY je a na konci odporně nadržuje padouchovi. Překvapující je taky fakt, že prvky filmu noir, to málo, co jich tu je, jsou tak nevýrazný, že se divím uvedení filmu v rámci série noirů. Jistě, je hodně dobře, že se točilo v exteriérech, nicméně se z 3/4 jedná o děsivej kýč a líbit se mi film začínal až tak deset minut před koncem, kdy se přeneseme do "příjemnějších" částí NY. Jinak prokoukat se sem skrze ošklivě vykonstruované hloupé dialogy a laciné fóry je skutečně umění.(1.8.2010)

  • Terminus
    ****

    Nedílná součást americké popkultury - závěr filmu a promluva o "osmi milionech příbězích v obnaženém městě" stály na začátku dlouhého televizního seriálu. Film samotný je veskrze banální kriminálkou, kterou však nad hladinu průměru povznáší práce s lokacemi. New York je jedním z protagonistů, "je z filmu cítit". Z tohoto aspektu se jedná o mimořádné dílo.(2.5.2005)

  • Gimli
    ***

    The Naked City je jedna velká reklama na policii. Přehrávající herci jsou srandovní, např. představitel role Franka Nilese mi dokonce připoměl Britney Spears v Crossroads. V podstatě se jedná o něco podobného, jako jsou některé průměrné české detektivky z dob bolševika. Za pozornost stojí snad jakási reflexe doby a zejména hudba Miklóse Rózsy.(17.4.2004)

  • liquido26
    ***

    V žádném případě se nepovažuji za "zarytého odpůrce krimifilmů", jak nazval jeden z uživatelů ty, kteří hodnotili nízko, ale tato detektivka mě prostě nebavila. Příběh je příšerně průměrný a nudný, voiceover na zabití, herci i jejich postavy nezajímavé a všechno to tedy zachraňují krásné obrázky "obnaženého města". Možná že tvůrci měli radši vybrat jiný z těch "osmi milionů příběhů".(1.10.2010)

  • MrCreosote
    *****

    Suverénní práce s voiceoverem - vypravěčem není vyšetřovatel ani jiná zainteresovaná osoba, nýbrž "pouhý" producent filmu, který rád postavám ironicky promlouvá do duše a nerozlišuje mezi zmetkem a dobrákem. New York a jeho rozlehlé ulice jsou další živou postavou, hned vedle neodolatelně dobráckého Barry Fitzgeralda. Prezentování případu od samotné vraždy až po dopadení pachatele s důrazem na proces vyšetřování se skvěle hodí k celkovému věcnému uchopení. Příjemná změna po noirech, kde zločin veskrze funguje jako záminka pro rozehrání osobních dramat protagonistů.(13.3.2013)

  • - Ceny: Oscar 1948: nejlepší černobílá kamera, nejlepší střih (Paul Weatherwax). [LFŠ 2010] (Jeremy.jk)