• MrCreosote
    *****

    Suverénní práce s voiceoverem - vypravěčem není vyšetřovatel ani jiná zainteresovaná osoba, nýbrž "pouhý" producent filmu, který rád postavám ironicky promlouvá do duše a nerozlišuje mezi zmetkem a dobrákem. New York a jeho rozlehlé ulice jsou další živou postavou, hned vedle neodolatelně dobráckého Barry Fitzgeralda. Prezentování případu od samotné vraždy až po dopadení pachatele s důrazem na proces vyšetřování se skvěle hodí k celkovému věcnému uchopení. Příjemná změna po noirech, kde zločin veskrze funguje jako záminka pro rozehrání osobních dramat protagonistů.(13.3.2013)

  • Han22
    ***

    Krásná oslava New Yorku kombinovaná s průměrnou detektivkou. New York v tomto filmu opravdu žije a je paráda, že se film natáčel v ulicích a skutečných lokacích a ne ve studiu. Na druhou stranu dokumentární vyšetřování vraždy Jean Dexterové je sice reálné, ale ne zas tak zábavné. I když musím uznat, že celý detektivní příběh má smysl a finální honička má něco do sebe. Co mě však pekelně štvalo byl příšerný hlas vypravěče, který celou dobu připomíná, že koukám jen na film. A i ti herci byli dost mizerní a béčkoví.(19.9.2015)

  • Terminus
    ****

    Nedílná součást americké popkultury - závěr filmu a promluva o "osmi milionech příbězích v obnaženém městě" stály na začátku dlouhého televizního seriálu. Film samotný je veskrze banální kriminálkou, kterou však nad hladinu průměru povznáší práce s lokacemi. New York je jedním z protagonistů, "je z filmu cítit". Z tohoto aspektu se jedná o mimořádné dílo.(2.5.2005)

  • Miany
    ***

    Mohu říci, že snímek v originálním názvu The Naked City - (nahé město doslova) vystihuje neduhy velkoměsta New Yorku tak, jak tomu do té doby ještě nebylo. Režisér si vybral jeden příběh z mnoha, jak již na konci shrne v jistou pointu... Realistické obrazy a dokonce skryté kamery dokázali více vytvářet dojem dokumentu. Specifické, zajímavé a netradiční pojetí voiceoveru dominuje již na začátku snímku. Nejen, že hlas zastupuje sám producent Mark Hellinger, ale i sám příběh vypráví bez ohledu na to, co se stane v budoucnu. Realisticky podaný snímek má však v několika ohledech pro mě ne tolik přitažlivé vyprávění a herecké výkony. I přes to, že obdivuji reálné podání, dokonce pohled z výšky na samotný New York, některé detaily mi brání v plné lásce k tomuto snímku. Např. producent nemusel nutně na začátku objasňovat, že se jedná o skutečný New York... Některé připomínky tedy považuji za zbytečné. A samotný příběh? Docu-Noir je velmi přitažlivý sám o sobě, ale musím uznat, že zápletka pro mě nebyla tak vzrušující a napínavá jako u jiných Noirových filmů. Nevím, zda byla chyba v hereckých výkonech, které byly sušší (vyjma Barryho Fitzgeralda, který mimo jiné také místy nepůsobil zcela "kompatibilně", někdy dokonce rušivě) či naopak scénářem, ale podtrženo sečteno, můj obdiv si nezískal i přes jeho snahu o realistické podání. Je mi to líto a film v každém případě nechci hanit, ale u mě neproběhlo ono okouzlení, ani vtáhnutí do děje.(20.3.2013)

  • Gimli
    ***

    The Naked City je jedna velká reklama na policii. Přehrávající herci jsou srandovní, např. představitel role Franka Nilese mi dokonce připoměl Britney Spears v Crossroads. V podstatě se jedná o něco podobného, jako jsou některé průměrné české detektivky z dob bolševika. Za pozornost stojí snad jakási reflexe doby a zejména hudba Miklóse Rózsy.(17.4.2004)

  • - Ceny: Oscar 1948: nejlepší černobílá kamera, nejlepší střih (Paul Weatherwax). [LFŠ 2010] (Jeremy.jk)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace