poster

Poslední bitva

  • francouzský

    Le dernier combat

  • anglický

    The Last Combat

  • anglický

    The Last Battle

Sci-Fi

Francie, 1983, 92 min

Režie:

Luc Besson

Scénář:

Luc Besson

Kamera:

Carlo Varini

Hudba:

Eric Serra

Producenti:

Luc Besson

Scénografie:

Thierry Flamand

Kostýmy:

Martine Rapin
(další profese)
  • depresario
    ****

    Na prelome sedemdesiatych a osemdesiatych rokov boli populárne filmy s post-apokalyptickou tematikou. V tomto období bolo natočených niekoľko filmov, ktoré postupne získali kultový status a dodnes sú filmovými tvorcami citované. Keď v roku 1982, rok pred Bessonovym debutom, natočil režisér George Miller film Mad Max 2: The Road Warrior, boli zrazu kiná plné lacných imitácií a podobných filmov. Každý režisér, ktorý mal prístup k púšti, koženým kostýmom, rozbitým autám, mohol natočiť post-apokalyptický film. Diváci boli zavalený neúspešnými a nepriznanými kópiami Mad Maxa. Prvým dôstojným nasledovníkom spomínaného filmu bol však až debut Luca Bessona Posledný súboj. Prvotina Luca Bessona je čiernobiela post-apokalyptická sci-fi z neďalekej budúcnosti, kde sa spoločnosť totálne zrútila. Ľudia žijú v malých kolóniách v púšti, vedú medzi sebou vojny s primitívnymi zbraňami o nerastné bohatstvo. Osamelý hlavný hrdina (Pierre Jolivet) sa stretne v opustenom meste s doktorom – intelektuálom a obidvaja spolu odolávajú nájazdom obrovského rytiera. Doktor skrýva v jednej miestnosti ženu, s ktorou sa hlavný hrdina zoznámi. Žena je pravdepodobne tým, po čom mohutný nájazdník v brnení túži.(21.11.2007)

  • Rami
    *****

    Nádherná postapokalyptická vize až komixově expresionistická. Je to fantazie, je to sci-fi a samotná logika tu hraje druhé housle, což ovšem není na škodu. Právě naopak. Ačkoli se celý příběh odehrává v bizarním světě, vše má nějaká hlubší význam či alternativně výtvarnou hodnotu. Já jsem byl spokojen a tak dávám 5 hvězdiček (89%).(29.10.2009)

  • Iriquindae
    *****

    Tenhle film mě skutečně okouzlil. Atmosférický postapo svět, který si ve filmu můžeme jen přát, spousta náznaků, sem tam nějaký kýč, který ale spíš pobaví, tři důležitá slova, bez kterých bychom nemohli být, za celý film, dívky jako předmět touhy ale i zbožňování a Jean Reno, nechybí mi prostě nic :-)(22.1.2012)

  • C0r0ner
    ***

    Tak jsem se rozhodl zasvětit několik desítek hodin Bessonovi a začít s jeho prvotinou. No. Nemůžu říct, že by to nebylo zajímavé, ale v průběhu celého filmu jsem se tak nějak ztrácel, až jsem na konci zjistil, že vlastně vůbec kurva nevím, o čem to bylo. Nicméně postapokalyptický minimalistický svět byl zde vyobrazen dokonale. 50%(29.11.2016)

  • Rob Roy
    ****

    Postapokalyptické drama. Černobílé, němé ( o čem taky mluvit ve světě, kde si nemáte s kým pokecat a kde téměř nic není, ale jedna scéna se pravděpodobně snaží naznačit, že přeživší pravděpodobně téměř ztratili schopnost mluvit ). Postavy jsou vlastně takoví osamělí rytíři, kteří se snaží přežít jak se dá. Jean Reno mi svou rolí trochu připomínal svojí postavu z Návštěvníků a samozřejmě to je největší drsňák filmu. Serrova hudba na některých místech jinak depresivní děj odlehčuje, což je možná trochu škoda. A v závěru filmu se dozvíte, co je vlastně největší potěšení pro chlapa v postapokalyptickém světě :)(14.10.2005)

  • - Autorem námětu k filmu byl společně s Bessonem představitel hlavní role Pierre Jolivet. (rawboy)

  • - "Zárodkem" Posledního boje byl desetiminutový krátkometrážní snímek L' Avant dernie (1981). (rawboy)

  • - Černobílý celovečerní debut Luca Bessona coby režiséra. (rawboy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace