Reklama

Reklama

Poslední bitva

  • Francie Le Dernier Combat (více)
Sci-Fi
Francie, 1983, 92 min

Obsahy(1)

Černobílá postkatastrofická sci-fi, prvotina Luca Bessona, z nedaleké budoucnosti, kde společnost se totálně zhroutila. Lidé žijí v malých koloniiích v pouštích, kteří mezi sebou urputně válčí primitivními zbraněmi. Osamělý hlavní hrdina (Pierre Jolivet) se setká v opuštěném městě s doktorem - intelektuálem a oba odolávají nájezdům mohutného vousáče (Jean Reno). Doktor skrývá v jedné místnosti i dívku, se kterou hrdinu seznámí... Zajímavé je, že v celém filmu se vlastně vůbec nemluví (nepočítáme-li pokus o vyslovení pozdravu). Pokusy vousáče dostat se do nemocnice připomínají humorné animované grotesky. (Braddy)

(více)

Recenze (74)

kinej 

všechny recenze uživatele

Luc Besson kdysi točíval úžasné filmy. Poslední bitva mezi ně sice nepatří, i tak je to film povedený, na celovečerní debut velmi precizně zvládnutý a hlavně plný neotřelých nápadů. Sice se jedná o sci-fi z postkatastrofického světa, námět a příběh jsou tak nějak úplně jinde, že film patří spíš někam do klubové sféry. Dost se mi líbila část ve filmu, kdy spolu žijí ti dva chlapíci (vlastně ani nelze říct kdo) a jak spolu tráví a zabíjí čas. Tady se Besson vyřádil. Velká část stopáže se odehrává v jediné zbořené budově, ale díky solidní kadenci zajímavých nápadů mi to nikdy ani nepřišlo a za režisérův největší úspěch považuji dokonalou kamufláž omezeného rozpočtu. Na druhou stranu, některé pasáže, hlavně závěr, mi přišly už tak nějak moc mimo realitu. Kéž by ještě dnes ale Besson alespoň takovéhle filmy, bylo by to fajn. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Postapokalyptické drama. Černobílé, němé ( o čem taky mluvit ve světě, kde si nemáte s kým pokecat a kde téměř nic není, ale jedna scéna se pravděpodobně snaží naznačit, že přeživší pravděpodobně téměř ztratili schopnost mluvit ). Postavy jsou vlastně takoví osamělí rytíři, kteří se snaží přežít jak se dá. Jean Reno mi svou rolí trochu připomínal svojí postavu z Návštěvníků a samozřejmě to je největší drsňák filmu. Serrova hudba na některých místech jinak depresivní děj odlehčuje, což je možná trochu škoda. A v závěru filmu se dozvíte, co je vlastně největší potěšení pro chlapa v postapokalyptickém světě :) ()

Reklama

sud 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že jsem na film koukal jenom kvůli Lucu Bessonovi, jinak se mi do něho moc nechtělo, asi z důvodu nemluvnosti. Ale zpětně musím říct, že nemluvnost a černobílá kamera filmu jenom prospěli. Hudba Erica Serry někomu možná přijde nevhodná, ovšem mě se líbila a chutně film okořenila. Film je sympaticky osmdesátkově nekorektní a atmosféru postkatastrofického světa cítíte až na jazyku. P.S.: Jean Reno byl bourák už tenkrát. A Luc Besson taky. 85%. ()

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Film se sice odehrává kdoví kdy, ale byl natočen v roce 1983, a tak, nutno říci výhradně díky příšerné hudbě Erica Serry, působí místy neskutečně osumdesátkově (což je s podivem vzhledem k datu natočení, ale já to fakt nesnáším). Le Dernier combat vlastně osciluje mezi artovou nudou a nevkusnou fraškou. Absence řeči na mě působila spíš nucenou snahou o experiment, ale budiž, to ještě beru. Beru, že je to svým způsobem zajímavý počin, ale jak moc se mi nelíbil! ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Myslel jsem, že postapokalyptické filmy jsou záležitostí dneška. Všechny ty Legendy, Knihy přežití, Cesty... Koukám, že i v širém postapokalyptickém dávnověku, ze kterého jsem znal jen vskutku šíleného Mad Maxe se vynořují skvělé záležitosti... Ve filmu se nemluví a tak už nebudu ani já. Za svistu písečných bouří, omílajících pobořené domy a zprohýbané kusy železobetonu sledujte příběh přeživších. Pokud by někoho napadlo, že zmar a zkáza spojí posledni přeživší lidi dohromady, pak jste na omylu..... Jak řekl Einstein. “ Nevím jakými zbraněmi bude vedena třetí světová válka, ale čtvrtá – holemi a kameny“? Dávám 4 sledě, tohle mělo šmak a koule! * * * * ()

Galerie (55)

Zajímavosti (4)

  • Autorem námětu k filmu byl společně s Bessonem představitel hlavní role Pierre Jolivet. (rawboy)
  • Černobílý celovečerní debut Luca Bessona coby režiséra. (rawboy)
  • "Zárodkem" Posledního boje byl desetiminutový krátkometrážní snímek L' Avant dernie (1981). (rawboy)

Reklama

Reklama