poster

Poslední bitva

  • francouzský

    Le Dernier Combat

  • anglický

    The Last Combat

  • anglický

    The Last Battle

Sci-Fi

Francie, 1983, 92 min

Režie:

Luc Besson

Scénář:

Luc Besson

Kamera:

Carlo Varini

Hudba:

Eric Serra

Producenti:

Luc Besson

Scénografie:

Thierry Flamand

Kostýmy:

Martine Rapin
(další profese)
  • Ještěřák
    ****

    Je to hodně okatý "undergroundový art", ale mě tohle poselství vonělo. Takový francouzský Fallout v 80. letech (dokonce jsem pojal podezření, že Mark Morgan opsal jeden herní track od Erica Serry). Je velice zajímavé, jak nevídaný prostor pro divákovy fantazie a fantasmagorie vzniká drobným opomenutím mluveného slova. Jean Reno v roli burana přicmrndávače. Film možná nedotahuje všechny vyřknuté (nebo spíš vyobrazené) myšlenky a ke všemu začíná jako madmaxoidní béčko (mrdání nafukovací mařeny, vražda chlapa pro nějakou blbou součástku do homemade letadla, atd.), ale nějakou záhadou mě opravdu bavil. Bessonek umí.(29.12.2009)

  • Frajer42
    odpad!

    Moc hezký film. Luc Besson se rozhodl svým nebohým divákům nudou provrtat díru do hlavy. Dlouho jsem neviděl nic, co by bylo tak strašně o ničem a u čeho by se mi chtělo permanentně spát. Ani se nechce věřit, že tentýž pán přišel po tomto selhání s celou řadou kvalitních snímků. Opravdu neskutečná píčovina, kde bylo špatně snad úplně všechno. S výjimkou Rena maximálně otravní herci. Naprosto dementní soundtracky, který vždy spolehlivě zazdil, když se ojediněle příjemně rozjížděla nějaká scénka. Také mě docela sralo, že snímek začal lehce dávat smysl až přibližně 30 minut před koncem. Do té doby to bylo bezcílné bloudění postav ve světě, kde nebylo bloudit kam. Ani na pár okamžiků jsem nedostal od režiséra pozvánku do děje. Celé to bylo tak strašně nezáživné, že jsem nevěděl kam se mám dívat. Všichni jsme byli mladí a plní blbých nápadů, takže tohle mladistvé selhání Bessonovi budiž odpuštěno. Každopádně odpad. Kdo se mnou nesouhlasí, tak je zřejmě bohužel píča a měl by se sebou něco dělat. Takhle umění rozhodně nevypadá. Takhle nevypadá ani pokus o umění. Tento blábol neměl nikdy vzniknout.(10.7.2018)

  • Mrkvič
    ****

    Luc Besson vyšel ze Šíleného Maxe a překonal ho. A to dokonce bez barev a mluvení. Besson zvládá skoro vše vysvětlit jen obrazem nebo výrazem výborných herců. Film chvílemi plyne možná až moc pomalu, ale na všechno divák zapomene při strhujícím finále. Asi jediná trochu neštastná část filmu je hudba, která právě ke konci ztrapňuje jedinou akční scénu.(28.3.2010)

  • Chřástal
    ***

    Tak by vypadal Šílený Max, kdyby ho točil Jim Jarmusch (včetně uspávání diváka) poté, co zhlédl Konec srpna v hotelu Ozón. Poslední bitva přešlapuje a chvílemi nudně tápe, nabízí toho ale dost. Stylizace a grotesknost dění v pustém světě připomíná Moebiovy krátké příběhy a postkatastrofická budoucnost jako by strhla svět někam do minulosti s absencí rozumné řeči, zato s tvorbou nástěnných maleb a ochotou riskovat ránu kyjem do hlavy, aby muž sehnal nějakou zjevně velice nedostatkovou buchtu.(23.2.2019)

  • UncleG
    ***

    Zajímavá prapodivnost bez špetky lidského slova. S poměrně nesympatickým hlavním hrdinou a o poznání sympatičtějším antagonistou se pohybujeme v jakémsi nesrozumitelném světě, jehož zákonitosti nám zůstávají pečlivě utajeny. Provedení neotřelé, místy však nezábavné, neboť neznáme-li pravidla hry a nevíme-li oč se vlastně hraje, nemůže nás devadesátiminutový mač bavit na plné obrátky. Rozklíčovat ústřední myšlenku se mi nepodařilo... Očekávání, že konec odhalí smysl vyprávění, že do sebe všechny podivné události nakonec zapadnou jako střípky geniální skládačky, zůstalo plané. A tak zbyla jen podívaná, v níž se sem tam se něco děje a sem tam se naopak neděje vůbec nic. Pak se zase chvíli může dít něco jiného a divák stále netuší proč. Ale pozor! Příběh prozradí, že některé zákonitosti lidského světa jsou neměn-N-é. Kupříkladu, že prší-li z nebe cihly, bývá nejvýš záhodno vyhledati sobě úkrytu. Nezvratnou jistotou tohoto příběhu však zůstává, že kdo má bílé sako, ten je šéf.(7.7.2011)

  • - Autorem námětu k filmu byl společně s Bessonem představitel hlavní role Pierre Jolivet. (rawboy)

  • - Černobílý celovečerní debut Luca Bessona coby režiséra. (rawboy)

  • - "Zárodkem" Posledního boje byl desetiminutový krátkometrážní snímek L' Avant dernie (1981). (rawboy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace