poster

Poslední bitva

  • francouzský

    Le dernier combat

  • anglický

    The Last Combat

  • anglický

    The Last Battle

Sci-Fi

Francie, 1983, 92 min

Režie:

Luc Besson

Scénář:

Luc Besson

Kamera:

Carlo Varini

Hudba:

Eric Serra

Producenti:

Luc Besson

Scénografie:

Thierry Flamand

Kostýmy:

Martine Rapin
(další profese)
  • Chrustyn
    **

    Černobílý režijní debut Luca Bessona, kde se nevyskytují ani nájemní vrazi ani oceán. Zato se tu vyskytují nemluvné postavy, (mezi kterými nemůže chybět ani režisérův dvorní herec Jean Reno) rozbořené domy a hlavně nuda. Chvíli na mě Bessonova postapokalyptická vize působila ale 90 minut je na takový film opravdu moc.(19.11.2009)

  • Big Bear
    ****

    Myslel jsem, že postapokalyptické filmy jsou záležitostí dneška. Všechny ty Legendy, Knihy přežití, Cesty... Koukám, že i v širém postapokalyptickém dávnověku, ze kterého jsem znal jen vskutku šíleného Mad Maxe se vynořují skvělé záležitosti... Ve filmu se nemluví a tak už nebudu ani já. Za svistu písečných bouří, omílajících pobořené domy a zprohýbané kusy železobetonu sledujte příběh přeživších. Pokud by někoho napadlo, že zmar a zkáza spojí posledni přeživší lidi dohromady, pak jste na omylu..... Jak řekl Einstein. “ Nevím jakými zbraněmi bude vedena třetí světová válka, ale čtvrtá – holemi a kameny“? Dávám 4 sledě, tohle mělo šmak a koule! * * * *(5.8.2013)

  • Ještěřák
    ****

    Je to hodně okatý "undergroundový art", ale mě tohle poselství vonělo. Takový francouzský Fallout v 80. letech (dokonce jsem pojal podezření, že Mark Morgan opsal jeden herní track od Erica Serry). Je velice zajímavé, jak nevídaný prostor pro divákovy fantazie a fantasmagorie vzniká drobným opomenutím mluveného slova. Jean Reno v roli burana přicmrndávače. Film možná nedotahuje všechny vyřknuté (nebo spíš vyobrazené) myšlenky a ke všemu začíná jako madmaxoidní béčko (mrdání nafukovací mařeny, vražda chlapa pro nějakou blbou součástku do homemade letadla, atd.), ale nějakou záhadou mě opravdu bavil. Bessonek umí.(29.12.2009)

  • SeanLSD
    ****

    Čo po nás zostane ? Len ruiny a veci, nepoužiteľné veci, časti vecí... a ľudia, čo zostali, zápasia o posledné zvyšky, namiesto toho, aby sa spojili a vytvorili niečo... po čom bytostne túžia, pretože až dojemne uchovávajú niektoré znaky civilizácie (ako starostlivo uchovával príbor a tanier, čo si nosil so sebou).. ___ Je veľmi zaujímavé, že obaja medzinárodne najúspešnejší francúzski režiséri 80. rokov Besson i Annaud, rezignovali vo svojich raných dielach na jazyk. Je to znak filmárskej odvahy v túžbe vyjadrovať sa iba obrazom, alebo možno aj vzbura proti tradične ukecanej francúzskej kinematografií (i spoločnosti) ? Podobnosť je zarážajúca. Hoci Annaud je v BOJI O OHEŇ na začiatku ľudského vzostupu k civilizácií a Besson v POSLEDNOM SÚBOJI na jej konci (alebo novom začiatku), obaja predvádzajú famóznu exhibíciu v precízne komponovaných, ambicióznych dielach so silným príbehom a snahou o všeobecne platný, symbolický význam. A hoci oboma nadšený, k obom mám výhrady. Že by bez reči tak ako tak mizol aj kus významu ?(18.9.2015)

  • Mrkvič
    ****

    Luc Besson vyšel ze Šíleného Maxe a překonal ho. A to dokonce bez barev a mluvení. Besson zvládá skoro vše vysvětlit jen obrazem nebo výrazem výborných herců. Film chvílemi plyne možná až moc pomalu, ale na všechno divák zapomene při strhujícím finále. Asi jediná trochu neštastná část filmu je hudba, která právě ke konci ztrapňuje jedinou akční scénu.(28.3.2010)

  • - Černobílý celovečerní debut Luca Bessona coby režiséra. (rawboy)

  • - Autorem námětu k filmu byl společně s Bessonem představitel hlavní role Pierre Jolivet. (rawboy)

  • - "Zárodkem" Posledního boje byl desetiminutový krátkometrážní snímek L' Avant dernie (1981). (rawboy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace