poster

Dlouhé horké léto

  • USA

    The Long, Hot Summer

  • Československo

    Dlhé, horúce leto

Drama / Psychologický

USA, 1958, 112 min

  • MontyBrogan
    ***

    Tento týždeň mám za sebou dva filmy s Lee Remick, lebo v Dňoch vína a ruží ma zaujala natoľko, že som ju chcel vidieť znovu. Dlhé, horúce leto je však značne rozdielne. Zatiaľ čo prvý menovaný je na svoju dobu dosť odvážny, v tom druhom, aj keď skôr natočenom, sa ocitáme uväznení v čase a priestore južanského konzervatívneho kapitalizmu. Jediný znak pokroku, je tu emancipácia postavy Joanne Woodward, ktorá sa snaží vzoprieť tlaku okolia. Inak sme väčšinou svedkami pokusov o veľké frázy a nestratenie dobrého mena, ak nejaké daná rodina má. V opačnom prípade o únik zo zatratenia. Vyššie uvedené motivácie podľa mňa posúvajú dej dopredu bizarne a nasilu.(21.7.2017)

  • marťan
    *****

    Paul Newman si zahrál v tomto vynikajícím filmu z roku 1958 roli Bena Quicka. Ten se vrací do rodného městečka na Missisippi, kde měl jeho otec velice špatnou pověst- pověst žháře, a chce se tady usadit. Tvrdý, jižanský farmář Will Varner se zpočátku snaží, aby mu jeho pobyt znepříjemnil, ale zapůsobí na něj Benova odvaha, a schopnosti, proto ho přivádí na svou farmu, kde žije jeho jemná dcera, která je v místě učitelkou, a syn Jody se svou novomanželkou Eulou. Farmáře také po čase napadne, že by se Ben dobře hodil svou povahou pro jeho dceru Claru (Joanne Woodward – manželka Paula Newmana), a že by byl tím správným mužem, který by mohl převzít nejen jeho obchod, ale i farmu. Claru sice Quick přitahuje, ale myslí si, že má lepšího nápadníka Alana Stewarta, který je ale ještě větší slaboch než je její bratr Jody, a především silně pod vlivem své matky. Přesto to však mezi Benem a Clarou začne jiskřit, a to natolik silně, že se Jody začne bát, že ztratí postavení dědice otcova majetku, a dopustí se zákeřnému činu, aby svedl vinu na nic netušícího Bena.(8.2.2007)

  • dopitak
    ****

    Jižanský filmy mám rád, ale tady je atmosféra sterilní. Žádný zpocený košile, málo hlasitý cikády, řeka jen na začátku a bažiny nikde. Asi mi vadilo, že hlavní hlasovou roli převzal Orson Welles, místo aby prim hrál Paul a nenávist jeho sousedů k němu. Čekal jsem zkrátka víc a s Kočkou na rozpálené plechové střeše bych opravdu nesrovnával.(13.4.2014)

  • Anderton
    ***

    Jeden z filmov, ktorý som videl ešte ako desaťročný. Aj teraz, po niekoľkých dekádach, som v ňom rozpoznal niektoré dialógy. Lenže stará láska niekedy hrdzavie. Dej nie je príliš dramatický, postavy prenášajú niekedy viac, niekedy menej uveriteľné dialógy, ktoré sú ale vždy osudové a skrýva sa v nich zakaždým nejaké dôležité životné múdro. Tak by to asi v skutočnosti nefungovalo. Zmeny nálad a názorov postavy Orsona Wellesa by jeho rodinu a spoluobčanov priviedli na kraj šialenstva. Celkovo ale film odporúčam, predovšetkým kinofilom zameraným na 50te roky.(22.7.2012)

  • pakobylka
    ****

    První polovina příběhu nemá daleko k dokonalosti, ale ta druhá je poněkud uspěchaná - drze si dovoluju tvrdit až odbytá. Obecně nerada srovnávám: Zastávám názor, že každý snímek má právo na svobodný filmový život bez ohledu na to, zda je originálem - nebo více či méně zdařilou kopií. Ale v tomhle případě se poměřování přes veškerou snahu nedokážu ubránit, protože s každým záběrem se mi automaticky vybavují tytéž scény ze stejnojmenného televizního filmu "Dlouhé horké léto", který vznikl za režijního vedení Stuarta Coopera až v roce 1985 a jehož léto je daleko žhavější - jeho děj je složitější, dramatičtější ... a pro mě nesrovnatelně přitažlivější. Leč zároveň musím připustit, že ani snímek Martina Ritta nevychladl na pokojovou teplotu, takže si slabší 4* zaslouží.(23.6.2011)

  • - Orson Welles napadal během natáčení režisérovy schopnosti. Martin Ritt byl však trpělivý, protože mu dlouho trvalo přesvědčit Actors Studio, že je Welles vhodný pro jeho film. (Rocky62)

  • - Martin Ritt původně zvažoval do role Willa Varnera Lee J. Cobba, nakonec se ale rozhodl pro Orsona Wellese. (Rocky62)

  • - Natočit scénu, ve které hořela stodola, trvalo celých pět dní. Režisér totiž dlouho nebyl spokojen s oblohou, větrem nebo slunečním svitem. (oje)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace