poster

Quadrophenia

Drama / Muzikál

Velká Británie, 1979, 120 min

  • FrodoF
    ****

    Kdybych měl větší vztah k muzice od The Who (která se mi prostě jenom líbí, ale jen tak do uší v mptrosce bych si jí asi nepustil) tak by to bylo za 5*. Jinak příběh je celkem dobrej, má to dobrou atmosféru a mods jako subkultura mi je sympatická. Sting byl taky super. Jenom občas tam bylo moc záběrů na hlavního "hrdinu" koukajícího někam do dáli.(25.1.2008)

  • Dekovnik
    *****

    Jasná volba pro fanoušky The Who a pro každého kdo se chce něco dozvědět o subkultuře Mods. Obsahuje mnoho velmi silných obrazových i hudebních momentů (příjezd do Brightonu - Get out, stay out). Jimmi sám vystihl celý smysl filmu: “I don't wanna be the same as everybody else. That's why I'm a Mod, see? I mean, you gotta be somebody, ain't ya, or you might as well jump in the sea and drown.”(8.7.2011)

  • Bláža
    *****

    Pokud nemáte ani ponětí o tom, kdo to jsou mods, neznáte hudební a kulturní pozadí, ze kterého snímek vychází a už vůbec netušíte, co se skrývá pod značkou Lambretta nebo Vespa, pak s největší pravděpodobností nedokážete docenit tento film iniciovaný kapelou The Who. Oproti podobně laděnému snímku Rude Boy (spojený pro změnu jinou legendou, The Clash) je mnohem propracovanější a co se týče příběhu i konzistentnější. Mods, mladá subklutura (která se téměř neliší od té kolem dnešní kytarové "britské invaze") tu prezentuje postoje celé jedné generace, která stála rovnýma nohama na zemi a neulítávala na vlně psychedelických fantazíí a nesplnitelných snů idealistických hippies. Existencialismus, chce se říci. Mimo to je film po technické stránce poměrně profesionálně odvedená práce s několika silnými momenty (spontánní rebelie [riot] na nábřeží v Brightonu, mods vs. rockers vs. police). Kdo má kladný vztah k hudební historii druhé půle 20. století, ať si klidně na ulici začně vyřvávat "We are the mods!", je to silně nakažlivé a stále aktuální. Jeden song od The Rakes se jmenuje "Work, work, work (pub, club, sleep)", což shrnuje nejen tenhle film, ale i všechno, ostatní kolem mods a dnešní kytarové indie scény.(15.8.2006)

  • darkrobyk
    *****

    Dívám se hodně zpět. S opětovným zhlédnutím Tommy jsem si vzpomněl na QUADROPHENIU. Kapela Who není ani moje srdcová, ani zcela má krevní skupina, ovšem tenhle film mě k ní dostal tuším v roce 1981, kdy jsem ho poprvé viděl. A věřte, že sledovat divokou rebelii mladých v německé TV ZDF a být přitom v komunistickém Československu, byl řádný zážitek. V té době se u nás formovalo punkové hnutí, objevovaly se kapely jako Jasná páka, OZW či F.P.B. a člověk cítil tu chuť se vzbouřit, vykřičet ze sebe všechno znechucení komunistickou společností. Byť je příběh zasazen do 60.let, touha bouřit se proti konvencím zůstává. A tenhle film se tak stává nedčasovým a stále aktuálním. Alespoň pro mne.(7.8.2010)

  • farfalla
    ****

    O tomhle filmu jsem nikdy předtím neslyšela, až mi anglicky-mluvící kolegové řekli, že pro mnohé z nich je to film a jeho hudba a písně to jediné, co mají ještě rádi od dob střední školy. Ostatní kapely, zpěváci a filmy časem ztratily pro ně svůj šarm, ale tohle je něco jediněčného. Tak jsem se na ten film podívala. Bohužel, nejsem fanynka The Who, ale slyšela jsem o nich. Jejich hudba není vůbec špatná. V tomto případě je Quadrophenia rockový muzikál. Podobně jako Dr. Jekyll a pan Hyde žili v jedné osobě, také hlavní postava v sobě obsahuje Jimmyho a pana Jamese. Jimmy je kluk, který dělá pomocnou administrativní práci a všechny svoje peníze utrácí za imidž a život vyznavače moderního stylu v městském gangu Mods. Jeho kamaráti a známí jsou nám představeni nejdříve v plném lesku, jako si kupují na míru šité obleky, mají skútry ověšené světlami a zrcadly a kupují si drogy, lépe řečeno prášky. A tento život v partě je životem pana Jamese. Na večírcích poslouchají moderní písničky. které jsou dnes evergreeny. V jedné scéně Jimmy vysvětluje, že celé jeho snažení směřuje k tomu, aby se dostal blíže k ´faces´ - lidem, kteří jsou v čele tohoto hnutí a všichni ostatní je jenom napodobují a snaží se dostat k nim blíže. On by se však chtěl dostat mezi ně. Jimmovi kamaráti nejsou žádní myslitelé, pracují manuálně, například na skládce. Přes den by si je člověk ani nevšiml, ale večer, když jsou ohozeni a mezi svýma, to je jiný život. Jejich nepřítelem, kterým opovrhují a vůči kterému se vyhraňují jsou Rockeři. Z našeho pohledu obě skupiny poslouchají dobrou hudbu a rozdíl mezi těma dvěma proudy je opravdu malý. V průběhu filmu se ukazuje, že Jimmy je asi jediným, který tím stylem žije i přes den. Celý jeho život se točí jenom kolem toho jednoho. Zatímco ostatní partu berou jenom jako zábavu na volný čas. To mu vykričí i Steph, která se s ním rozešla, Poté, co vlastní vinou přijde o práci, máma ho vyhodí z domu, přítelkyně se nechce k němu vrátit, pohádá se s kamarády a rozbije si skútr, zůstane mu jediné, v co věří. Když ho zklame i to, život nemá více cenu. Ale netřeba zapomínat, že tento film začíná koncem...(26.3.2014)

  • - Když Jimmy (Phil Daniels) krade Aceho (Sting) skútr, vidíme na něm iniciály GS. Tvrdilo se, že jde o iniciály představitele Ace Face, kterým nebyl nikdo jiný než baskytarista skupiny Police Gordon Summer alias Sting. Pravda je ovšem taková, že jde o typové označení populární značky Vespa, a sice Grand Sport. (Stoka)

  • - Předloha filmu, album Quadrophenia z roku 1973, je podle magazínu Rolling Stone jedním z 500. nejlepších alb všech dob. (Marounek)

  • - Snímek obsahuje několik odkazů na kapelu "The Who". Jejich desku je možné spatřit u gramofonu na párty a nad Jimmyho (Phil Daniels) postelí visí fotografie kyteristy Peteho Townshenda. (Dekovnik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace