Reklama

Reklama

Epizody(8)

Obsahy(1)

V seriálu Devs vyšetřuje mladá softwarová inženýrka Lily Chanová uzavřenou divizi rozvoje svého zaměstnavatele, společnosti špičkových technologií se sídlem v Silicon Valley, která je podle ní zodpovědná za vraždu jejího přítele. (HBO Europe)

Videa (1)

Trailer

Recenze (75)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Těšil jsem se moc - protože Alex Garland. A on je z toho nakonec jen takovej protahovanej blábol s příšerným castingem! V první epizodě DEVS sice zvládne zaháčkovat a zaujmout, několik dalších epizod pak ještě vcelku úspěšně trvá iluze, že se v seriálu třeba dokonce i něco stane a o něco půjde. Ale prd. "Mladá softwarová inženýrka Lily Chanová" avizovaná výše v textu HBO je asi nejméně zajímavá hlavní seriálová postava všech dob, a scenáristické tlačení jí do role výjimečné ženy, která dokáže (možná) sama hýbnout dějinami, je neuvěřitelně bizarní a směšné v tom, jak nemá vůbec žádnou oporu v jejích reálných činech. A to samé platí skoro o všem v tomhle seriálu, tváří se to jak něco pomalu božského, přitom tam vůbec nic není! ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Vyučený artový hysterik Garland vytáhl z krabice polomrtvou prašivou Schrödingerovu kočku a vykrmil ji Uranem 235. Načež nade vši pochybnost zjistil, že by to štěpení stejně nerozchodila, čili byla jednoznačně v superpozici mršiny už v momentě, kdy ji ten singulární kokot začal cpát tím obohaceným Whiskasem. Tímto jednoznačně prokázal, že Plancek byl jen termodyslektický nedouk a ve skutečnosti je základní kvantovou veličinou tak zvaná Garlandova konstanta, definující poměr mezi hybností pravé ruky a vlnovou délkou egokokotismu. Vyjádřeno vzorcem g = λda / Ψcho * πčus, to celé na druhou. Dozajista opojen tímto nebývalým legovědeckým úspěchem, opět uplácal silou celé své odbornosti v katechismu a historii patlalů přiblblý, kvantově religiózní popkornový pseudoblábol pro převzdělané instáčové přikyvovače a následovače o tom, co by se mohlo přihodit, kdyby se traumatizovaný Ježíš stal ředitelem Intelu. A v jeho dualitě se zacyklil natolik, až zapomněl, že má vakuum nejen v hlavě, ale také ve stěnách svého sajbrbaráku. No dobře, je to jakože sci-fi, takže si ten kvantový klerik muže cucat z prstu sebevětší pičoviny. Nicméně i sci-fi se dá udělat poutavě a zábavně, a ne tak, že z osmi hodin hrací doby dvě čumíte na zlatou kostku, která světélkuje a dělá vžuuum, další tři na vykuleného, do blba hledícího mastňáka, pronášejícího přehluboké, transcendentálně narkomanské bonbonmoty typu „Determinismus je divný, ale také krásný. Když vlastníš všechna data, vlastníš podstatu dat.“, dvě hodiny na televizi s dojebanou anténou, vysílající zrnící Golgotu, a pouhou hodinu je to jakože ten napínač, kdy mastňák unyle podusí slizkého Rusáka a dva nesympatické ťamany, protože mu brání v křesťansko – demagogické derelativizaci jeho antikoncepčního selhání. Při té prudě se mi celý čas honila hlavou dnes již klasická wykydpedická simplifikace objasnění Teorie relativity zedníkům, uklízečkám, řidičům hovnocuců a obráběčům kovů, kterou se Aleks při své tolik sofistikované tvorbě nepochybně bezvýhradně řídí: „Představ si, že mi strčíš nos do prdele. Já mám nos v prdeli, ty máš nos v prdeli. Kdo z nás je na tom relativně lépe?“ V jiné realitě, kde jsem přitroublý náctiletý pičus nebo nudofil s hornickým učňákem, teď možná nadšeně jásám nad nebývalou hloubkou a zábavností té megachitré fizikálňý kosmologyje a blaženě si mnu urychlovač částic. Ovšem v téhle to dokonale otráven posílám do černé díry. Tedy vlastně do piče, aby náhodou nedošlo k nějaké interdimenzionální diferenci, zhroucení kvantové vlny a nežádoucí transpozici identit. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Ryze postmoderní projekt. Forma místy sice hodně přebíjí obsah (ten ji dorovná až v posledních dvou třech dílech), neboť ten banální příběh o korporátním zlu je dost omšelý a hrátky se světem kvantové fyziky vyznívají ze začátku dost samoúčelně - škoda, že ona teorie paralelních světů založená na superpozici subatomárních částic nehraje od začátku jednu z ústředních rolí a není hybatelem samého příběhu/ů, neboť divák první polovinu seriálu ztrácí čas s detektivní linkou, která ale nefunguje skoro vůbec, když většinu mu tvůrci prozrazují dopředu...stejně dopadla rovina romantická, navíc ani ten casting tomu vůbec nepomohl, v podstatě všechny zúčastněné postavy jsou nesympatické...to se po mně opravdu vyžaduje empatie s ruským špionem a čínskou anorektičkou, která navíc vypadá spíš jako kluk? Takhle stupidní romantickou linku už jsem dlouho neviděl...a nepomáhá tomu ani vzniklý (posmrtný) partnerský trojúhelník... Škoda, estetická a hudební stránka tohohle projektu nevypadala vůbec špatně, kdyby se vypustila zhruba první polovina seriálu a děj se zkoncentroval třeba do podoby celovečerního filmu, mohlo jít o filosoficko-fyzikálně-popularizační pecku... PS. Velmi dobrá je ale symbolická rovina, jestli tak byla zamýšlena, totiž nová podoba či etapa Studené války, kterou ilustrují hlavní postavy, dříve byla dichotomie znepřáteleného světa zřetelná a nepřekrývala se, demokratické Spojené státy proti bolševickému totalitnímu Sovětskému svazu, kteréžto bloky neprodyšně oddělovala fyzická i mentální Železná opona, dnes je podoba nové Studené války spíš nezřetelná a hybridní, všechny tři entity absorbují v globálně propojeném světě mnohé z nepřátelské části tábora, včetně lidí... ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Alex Garland se vším všudy. Jedinečná atmosféra, velký důraz na design a barvy a postavy, které až umělým světem proplouvají. Z pohledu příběhu a jednotlivých postav spíše průměrná podívaná, která ale dovoluje pracovat s predikčním modelem v praxi a maximálním důrazem na vnímání fyzikálních zákonů, která je v závěru zbourána (?!?). Alex Garland mohl jednoznačně zkrátit své dílo a bylo by tím přístupnější, ale neobsahovalo tu unikátní atmosféru. DeVs se současně řadí mezi další aktuální seriály, které pracují nejenom s predikcí zahnanou do extrémů, ale také nebezpečným pohledem na technologie a až kyberpunkový záměr kritizovat korporát. PS: ta dívka nad lesem je stejně creepy... ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Seriál, který vládne obrazem, námětem a trošku tím vyšachoval podstatu seriálů jako takového – že Vás má zaujmout i samotnými postavami, abyste měli důvod se k němu vracet. Tady jsem se k seriálu vracel hlavně proto, že jsem obrazový skvost, který tu Alex Garland vymyslel, nedokázal vypudit z hlavy. Prostě jsem jej musel sledovat, dokud jsem po osmi dílech se sledováním neskončil s tím, že tady jsem zřejmě viděl něco absolutně jedinečného. Alex Garland už několikrát ukázal, že nemá problém točit techno-sci-fi. Náročné sci-fi kousky, které jsou náročné především na pochopení a hlavně nabízí celou řadu odborných vysvětlivek, kterým jakožto fyzik analfabet totálně nerozumím, vlastně jenom zírám. Ono to zírání konec konců stačilo. Každý díl se uvedl nějakou úvodní scénou, která byla po filmařské stránce brutálně zajímavá, a když k tomu zahrnete lásku ke sci-fi, tak máte vyhráno. Devs je prostě skrytý seriálový klenot. ()

Galerie (51)

Reklama

Reklama