Reklama

Reklama

VOD (1)

Dělník Joe Lampton najde práci u bohatého průmyslníka a rozhodne se ucházet o jeho dceru. Když jeho plány ztroskotají, hledá útěchu u Alice, starší vdané ženy. (Netflix)

Recenze (31)

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Těžce se smiřuji s tím, když nanicovatá slepička má být konkurencí pro krásnou ženu jakou v té doby jednoznačně Simone Signoretová byla. Takže plně chápu pocity hlavního antihrdiny. Řešení romantického trojúhelníku není nikdy správné, vždy odejde někdo zraněn a většinou to bývá ten, který si to nejméně zaslouží. Zde nám k tomu hrála pompézní hudba, která by se bez potíží umístila v hitparádě inauguračních obřadů, jako hudba filmová však příliš šancí nemá. Charisma Signoretové vytáhlo tento snímek z průměru a dodalo mu lesku alespoň v těch scénách, v nichž se objeví, což je bohužel tak maximálně polovina snímku. ()

Houdini

všechny recenze uživatele

Oscar 2 : Herečka HR - Simone Signoret, Scénář - A + 4 nominace: Nejlepší film, Režie, Herec HR - Laurence Harvey, Herečka VR - Hermione Baddeley . . . . . . . . Zlatá Palma - výběr ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Když se v roce 1958 rozhodl režisér Jack Clayton k realizaci tohoto románu, měl již předem vybranou famózní francouzskou herečku Simone Signoret, která do té role tak fantasticky zapadla, že dominovala maximálně celému filmu. Byť se její protihráč herec Laurence Harvey snažil, seč mohl, na ní prostě neměl. ()

Rosomak 

všechny recenze uživatele

Deprese. Film, u kterého víte od začátku jak dopadne což vám však nijak nebrání v tom se do toho vžít... Jednoduchý scénář je natočen s režijní jistotou a skvělými hereckými výkony, které jsou jedním z hlavních plusů tohoto filmu. Místo nahoře je adaptací románu Johna Braina a je jedním ze základních milníku anglického hnutí Free cinema. Ačkoli je to smutné, je to upřímně pravdivé a dobře natočené. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Zo začiatku ma to moc neoslovilo, no ako sa začali rozplietať jednotlivé nitky pozliepané do milostného trojuholníka, tak to postupne nadobudlo dlho očakávané dramatické grády. Hlavne je tu hodených do pléna veľa myšlienok, nad ktorými sa oplatí pouvažovať. Na druhú stranu sa mi niečo zo strany Simone Signoret zdalo mierne prehnané. Minimálne ku koncu. Ale aj tak mám výborný pocit z pozerania. Nadpriemer. 75/100 ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Touha po společenském vzestupu prostřednictvím výhodného sňatku jako téma je již docela zastaralé, poněvadž společenské nůžky dnes přece jen stříhají v jiných partiích než v tehdejší době, ale Simone byla božská a nadčasová a vášeň k takové ženě si dokážu naprosto plasticky představit jako Dalibor Vrána.  Továrníkova naivní  a lehce rozmazlená dceruška, vyčuraný pan továrník a jeho společenskými povinnostmi zahlcená žena a další věci pak hezky zapadají do dobového schématu, nicméně tak na mě díky tomu zrovna nečpěly životem. Ale hlavní hrdina z nižší společenské vrstvy se jako uvěřitelný člověk se všemi jeho slabostmi a hříchy povedl a jeho kočkování se Simone vše bohatě  vynahradí. A konec, ten laťku zvedá ještě o stupínek výš. Silná čtyřka. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Tvdosť, s akou sú prezentované spoločenské bariéry, je nevídaná. Rozdelenie ľudí do spoločenských kást srší z každého metra filmu a nad tým všetkým svieti nerovná láska zrelej ženy k mladému ambicióznemu mužovi. Sú dva roky po vojne a tento mladík sa rozhodne, že chce žiť na spoločenskom výslní. Lenže cesta hore je tŕnistá a výsledok má napokon horkú chuť blenu... Jack Clayton natočil poctivý film, kde nám porcuje vtedajší pohľad na svet s neuveriteľným chladom a pokojom, ale dokáže zažnúť aj svetielko na konci toho tunela. Ku kladom patria aj výkony Simone Signoret a Laurenceho Harveya, kde obaja potvrdili, že ak majú čo hrať, dokážu ponúknuť skvelé výkony. Hoci o Signoret som vôbec nepochyboval. ()

Dionysos 

všechny recenze uživatele

Bída britské kinematografie II. Stejně jako u jiných filmů "proudu" Kitchen sink realismu/ Free cinema, musíme se nepozastavit nad jejich dvojznačností (pojímáno pochopitelně z historické perspektivy): kvalitní filmy, beze všeho, ale spíše "kvalitní" než "filmy". V tomto filmu je zpětně možno nahlédnout osud britského filmu - zatímco v r. 1959 vzniká "U konce s dechem", v Anglii vzniká "Room at the Top". Zatímco dialogy Belmondo - Seberg některým tehdejším divákům připadaly tak nepromyšlené, že si mysleli, že je Godard vymyslel až na place, slovní výměny Harvey - Signoret a spol. jsou samozřejmě promyšlené, vypointované, vzletné... Zatímco v r. 1959 se ve Francii začali diváci učit chápat příběh pomocí střihu, her s odkazy na jiné filmy, začali si zvykat na postavy doslova rozmlouvající s divákem, chápat rozpoložení Sebergové spíše než skrze to co říká skrze to jak se prochází po letních pařížských bulvárech a jak se otočí zády ke kameře, ve VB roku 1959 jsou lidé odkázání na dramaticko-literární dílo klasického střihu, "pouze" (i když je to samozřejmě důležité) okořeněné o nový obsah (tedy sociální kritiku typického britského života). V době nástupu filmových nových vln Britové osudově zaspali a jako celek se nedokázali dodnes osvobodit ze zajetí divadla a literatury. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Zdařilé milostné drama o ctižádostivém mladíkovi, který stručně řečeno už nechce být chudý.. Vyhlédne si malé poupátko, dceru milionáře a začne ji svádět.. Jenže pak uvidí opravdovou růži, ono kdo by téhle svůdné dámě dokázal odolat, že.. Simone Signoretová jako osudová žena dokonalá, věřila jsem jí každý něžný plachý úsměv, každou prolitou slzu a v okamžicích štěstí byla úchvatná.. Neprávem zapomenutá filmová perla a nadčasová záležitost.. ()

Rosana 

všechny recenze uživatele

Ach jo, takhle silný a dojemný příběh a celkově tolik romantiky spějící ke zkáze mě vážně zasáhlo! ()

NinonL 

všechny recenze uživatele

Mladý ambiciózních muž se po válce přistěhuje do nového města. Má dobrou práci, ale není spokojen. Ve válce ztratil oba rodiče a nechce se vracet do rozbořeného domova a znovu jej od základů budovat. Seznámí se s mladou dívkou z bohaté rodiny, její rodiče však vztahu všemožně brání. Proto vezme zavděk starší vdanou ženou. Oběma vyznává lásku, obě však pocházejí z "lepší" společnosti, která mu jeho status dává často najevo. Miluje alespoň jednu z nich nebo touží jen po penězích a postavení? Brzy přijde čas, kdy se bude muset rozhodnout. ()

salalala 

všechny recenze uživatele

Co se týče společenského rozdělení trochu zastaralý, leč tematicky nadčasový snímek, který by si nepochybně zasloužil být známější. Jacka Claytona viditelně limituje černobílá kamera, která mu nedává moc možností vytvořit opojnou atmosféru většího města, kam se hlavní hrdina stěhuje, tudíž tam všechno vypadá stejně, jen domy a kancelářské budovy jsou o něco větší. Příběhově ale nemá problém, protože zápletka je rozehrána jasně a jednoduše a od začátku je jasné, kam vše dospěje, přesto je hrdinovo dilema hodně tíživé a nepříjemné. Vytknout by se dalo snad jen to, že vztah mezi ním a mladičkou Susan vznikne dost rychle bez nějakého hlubšího vysvětlení a její okouzlení jím není úplně důvěryhodné. Ocenit se musí na svou dobu odvážný sexuální podtext, který je hodně znát, nikdy se o něm ale nemluví a milostná scéna jako taková tu není ani jediná. Možná i proto je výsledek tak působivý. Celý film si pro sebe krade Simone Signoret, která je báječná, charismatická a plná nenápadného sexappealu, Laurence Harvey je zpočátku trochu toporný, postupem času ale i on nabírá jistotu, nejméně výrazná tak je Heather Sears, která sice je pohledná a sympatická, ale s energií a živočišností Signoret prohrává. Ale i to je důvod, proč je hlavní hrdina tak tragickou postavou a jeho rozhodnutí z něj dělá většího sobce, než by asi mělo. Z dnešního pohledu je Room at the Top možná staromilské drama, pořád ale má co říct, má velkou sílu a stále platné morální poučení. 70 % ()

d-fens

všechny recenze uživatele

ocenenia : BAFTA 1958 - Najlepší film a zároveň najlepší britský film ◘◘◘◘ MFF Cannes 1959 - Najlepšia herečka (Simone Signoret) ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Seria fimov Kitchen sink realism. V poradi uz treti film Dzeka Klejtna , a hned namakana podivana. Genialna Simone Signoret v roli starnuej damy, ktora sa zabuchla do omladiny, teda konkretne do mladeho uradnika s ambiciami. Skoda ze realny zivot moc nepraje socialnej mobilite, hlavne postupu nahor, ktory chce vacsina ludi. Postup nadol je mozny, a castokrat sa deje castejsie nez je komu mile. Spolocenske bariery su zobrazene brutalne, jaxa hovori hlavou ich neprerazi ani mlady uradnik ...... smutny koniec rozhodol o vysokom hodnoteni filmu . 78 % ()

danecek24 

všechny recenze uživatele

17. Zlatý Glóbus za rok 1959 - cena (1) - *Nejlepší cizojazyčný (zahraniční) film - Velká Británie + nominace (1) - Nejlepší herečka (drama) - Simone Signoret ()

zette 

všechny recenze uživatele

Tak nevim, zda mam drive chvalit scenar nebo herecke vykony... Uzasny filmovy zazitek, ktery cloveka skutecne emocne vyplivne! Zaver je velmi silny. Za pozornost stoji vyborna kamera, ktera detailne zabira mimiku hercu v dulezitych scenach a notne pridava na dramaticnosti celeho pribehu. Simone Signoret (nevim, jak moc zauradovali maskeri, vypadala ale o dost starsi nez ve skutecnosti) predvadi herecky galakoncert, stejne jako Laurence Harvey a vlastne vsichni herci v mensich rolich. Vytecne drama! ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Proč slaboši a zbabělci (Alice nazývá Lamptona "timid soul") tak osudově přitahují lásku žen? A proč nakonec ti slaboši zjistí, že spíše než milenku potřebují maminku? Pokud budu film hodnotit objektivně, dostal by se na tři hvězdičky. Jenže v roce 1959 se o sexuální manipulaci nemohlo na plátně mluvit otevřeně, a tak se film jenom dotýká a naznačuje, a nechává na divákovi domýšlet si příčiny chování postav. To samé asi museli řešit herci a nejvíce se to povedlo Signoret, zatímco Harvey je vcelku mdlý a nepřesvědčivý. ()

Reklama

Reklama