Nastala chyba při přehrávání videa.
  • FIAT 500
    ****

    Začněme s tím, co je na tomhle pozoruhodném německém serošu na Netflixu dobré - kamera, narace příběhu, celkový vizuál a herecké výkony. Ačkoliv je mi tohle téma vzdálené jak jen to jde, seriál jsem si i přesto užíval. Jenomže jsem doufal, že na konci dostanu pořádnou kritiku levicového extrémismu, který je vlastně naprosto stejně odsouzeníhodný jako extrémismus pravicový (a ten se v popkultuře, tím spíš filmech/seriálech, natírá skoro pořád). A náznaky tady byly - například zcela legitimní zděšení, že kvůli nenávisti k SUV zničili prodejnu zcela průměrného podnikatele, který tvrdě dřel, aby si mohl rozjet podnik (a ne, takoví rozhodně nejsou předurčení k zavržení). Jenomže tyhle náznaky dokonale spláchl závěr ve stylu "mějme se rádi a protestujme, protože všechno, co není zelené, mírumilovné, veganské, ideálně neznačkové, je špatné". Stejně špatní jsou rodiče, nebo obecně starší lidé. Protože jen banda 17letejch dětí ví, co je na světě nejlepší a jsou ochotni toho dosáhnout i za cenu destrukce cizího těžce vydrženého majetku a ohrožení nevinných životů. A samozřejmě, na příkladu Lei je vidět, že revoluce proti kapitalismu (opravdu tihle lidé chtějí socialismus? cožpak jsme se jako společnost dostatečně nepoučili, že socialismus je cesta do pekel, protože nahoře budou vždycky ti, co budou okrádat ostatní) se nejlépe dělá s iPhonem v ruce, teplým pokojem v domě za miliony a bohatými rodiči za zády, kteří vždy a rádi peníze použijí a dcerku zachrání tak, aby mohla opět rebelovat proti tomu, co oni vybudovali, aby to v konečném součtu využila, a tak pořád dokola. Ale abych do toho jakože moc nezabrušoval - výborná je osoba jakéhosi vůdce, která ukazuje, myslím si, naprosto přesně, jak si podobní "revolucionáři" vybírají své ovečky. Nemilovaní, vykopnutí ze společnosti, uprchlíci (mimochodem, jako fakt je normální, že Arad německému úředníkovi vyčte, že neumí arabsky, i když je v Německu?)... Takoví lidé se nejlépe manipulují na jedné i druhé straně barikády. Tady tomu ale chybělo to, co jsem celou dobu čekal - že vůdce skupinku nakonec zneužije, využije a odkopne (a schylovalo se k tomu). Policisté a vlastně všichni ostatní jsou tu vykresleni jen jako členové AfD (pardon, NfD) a obdivovatelé Adolfa Hitlera - jako by vlastenectví, tedy ne xenofobie, jen normální láska ke své vlasti a kořenům oproštěná od nenávisti k ostatním, byla něco velmi špatného, a kdo není multikulturní, jde proti nám. I přes to všechno a i další chyby a jistou zkratkovitost v závěru jdu na 3 a půl orionu a v konečném součtu zaokrouhluju nahoru. Jen jestli čekáte ostrou kritiku levicového extremismu, budete asi trochu zklamaní jako já.(8.11.2019)

  • Don82
    ***

    Romantika revoluce a společenské změny v době sociálních sítí a elektrických skútrů. My jsme Vlna vychází námětem ze staršího filmu Die Welle (vřele doporučuji, snímek je svým stylem daleko více radikální), který je založen na experimentu z USA z 20. let. Tento Netflixovský pokus hodnotím více méně průměrně. Jako hlavní problém vidím v tom, že se "pulzující" a dynamický námět utopil ve scenáristickém chaosu a plytkosti příběhu. Seriál jede po celou dobu na půl plynu a hlavní myšlenka se postupně rozpadá na menší a menší celky. Co je ale hodné k zamyšlení je to, jestli naivita, nelogičnost a nepochopení souvislostí celé naší skupinky "revolucionářů" bylo záměrem tvůrců a vytáhnout tak na světlo a dokázat, že revoluci nelze dělat silou, navíc v čele s partou středoškoláků. A nebo to záměr nebyl a pak jsou naivní sami tvůrci.(15.5.2020)

  • M.i.k.e
    ***

    je tu sice hodně viditelná inspirace 12 let starým Ganselovým filmem,ale bohužel narozdíl od něj funguje tak z poloviny.Zatímco Ganselova Vlna poukazovala na to jak snadné je manipulovat davy, jak zrůdná dokáže být prakticky jakákoliv sekta/diktatůra a jak nebezpečný dokáže být pravicový extremismus a všechno v tom filmu fungovalo jak mělo,tak tady se to neděje.Seriál na to sice jde z druhé strany a pravicový extremismus vyměnil za ten levicový,ale mnohem víc než jako kritické dílo,které by mělo reflektovat palčivé otázky dneška,působí spíš jako že banda více či méně znuděných děcek neměla co dělat a tak se začala bouřit a ničit cizím lidem to co si sami vybudovali.Samozřejmě,dá se v tom nalézt,že kapitalismus je fuj (ovšem nenabízí to žádnou protiváhu),konzum je fuj,policie je fuj,rodiče jsou debilové kteří ničemu nerozumí a hodně z toho by se dalo i pochopit,ovšem pokud s tímhle přichází děti (mladiství),kteří si pak všechno točí na ajfoun,píší si spolu přes ajmek a když náhodou mají průšvih tak pro ně přijedou rodiče ve svém BWM a odvezou je do jejich luxusního domu,působí to spíš úsměvně/trapně (neplatí pro všechny postavy,ale...).Zcela určitě je tady toho velká spousta k zamyšlení,ale bohužel pro všechny se to hodně tluče s tím jak je vše zpracováno.JInak technické stránce a hlavně hercům není moc co vytknout...60%(7.2.2020)

  • ARI50
    **

    Což kurňa toto bylo, první díl zapůsobil kriminálním klukem který že slabých udělal silnější, ale potom ty jejich boje za všechny možné věci mě nakonec docela začaly nudit. Hudba se nepovedla a příběh jsem čekal jiný, no herečky budiž, pro mě slabé nezáživné.(10.5.2020)

  • fraktal
    *****

    Na motivy výborného německého drama Vlna (Die Welle), který je zde na csfd nazván "Náš vůdce", ovšem celé téma posouvá dále, chytře otevírá současná témata (enviromentalismus, Occupy movement, Anonymous, ...) a zároveň ukazuje nebezpečí valící se sněhové koule. Jediné, co mne chytalo za rozum byla očividná "hollywoodskost" celého toho spektáklu (krásní hrdinové, láska vždy na pravém místě a tak - celková černobílost postav zakončená klasickým a naprosto bezesporným happyendem). Nicméně nezbývá než konstatovat, že Netflix po Atypical, 13 Reasons Why, The End of the F***ing World, La Casa de Papel (Money Heist), Sex Education, Big Little Lies, Sense8 a Disenchanted opět udeřil na správnou strunu.(6.11.2019)