Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

O deset let později. Rhaenyra čelí Alicentiným neustálým dohadům o svých dětech, zatímco Daemon a Laena zvažují nabídku v Pentosu. (HBO Max)

Videa (2)

Z natáčení

Recenze (93)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Chaos. Ďalší skok v čase, ako by sa nič nedialo a vymenení herci, aj keď chválim, že spotená kráľovna vyzerá lepšie, než kedykoľvek predtým ako princezná. Ale predsa len nejaké poučenie tu je: Ak uvidíte nahého chlapca masturbovať v okne, nemajte mu to za zlé. To je len následník trónu u Targaryenovcov. ()

Bordoshut 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

6/10 – V nejlepším se má přestat. Jinak si neumím vysvětlit, proč by tvůrci po pěti epizodách, kterým se po prvotním váhání, kolem čeho se vůbec bude děj točit, povedlo více než slušně rozjet zápletku a s ní spojenou intrikánskou hru, dobrovolně zvolili veškeré dějové linky utnout nedořešené a přenést nás o 10(!) let dopředu. Na stranu jednu to dává smysl – kdyby linky ukončili, museli by v druhé půlce seriálu svým způsobem znovu začínat. To po nich po prvních dvou epizodách, které se jaksi mrskaly na hladině bez očividného cíle či účelu, opravdu nikdo nechce. Jenomže na stranu druhou přidáním hromady postav vlastně začali od znova tak jako tak. Kromě toho skok o 10 let po nich také nikdo nechtěl. Skákání v čase je totiž nesmírně ošemetná věc, to tu jistě nemusím nikomu zdůrazňovat. Jakmile se začne skákat v čase, ať už doleva, nebo doprava po časová ose, plynou z toho jenom nepříjemnosti. Takové jednání totiž zákonitě vybízí diváka k otázkám typu: "Co se dělo v mezidobí?" Kvůli časté absenci uspokojivých odpovědí navíc přichází na řadu tzv. headcanon, vymýšlení si vlastních odpovědí. S tím už se zákonitě pojí lehká nespokojenost. Nespokojenost eskaluje, když si příběh ještě ke všemu protiřečí a ani headcanon už nefunguje. No, ale to nejhorší, co se může stát, je, že tvůrci začnou přeobsazovat. Nevybavuju si jediný seriál, kde by tento krok přinesl dobrotu. Možná tak Spartacus, ale to je výjimka potvrzující pravidlo – plus jsou si oba herci podobní, takže se dá změna přehlédnout. Zkrátka netvrdím, že takový seriál neexistuje, jen říkám, že jich je zatraceně málo. Zato bych mohl spatra vyjmenovat hned 3 seriály, kterým to od veřejnosti přineslo jen zášť a zapuzení. Jsou jimi Vikingové, Dva a půl chlapa a Death Note. Nejlépe se za příklad hodí uvádění Vikingové, protože v těch zbylých dvou se přeobsazovalo proto, že hlavní postavu nechali umřít. Vikingové jsou ideální příkladem hned z několika důvodů, sdílí totiž s House of the Dragon více společných faktorů: a) podobný žánr; b) nekonečnou zápletku – boj o železný trůn x boj o území; c) časový skok o mnoho let dopředu; d) obsazování mnoha nových dětských postav. No a jak to veřejnost přijala? Pro většinu fanoušků Vikingové skončili smrtí Ragnara, pro některé ještě dřív. Suma sumárum: Pojďme si to shrnout. To máme nedokončené dějové linky všech postav, rozehraná šachová partie, skok o deset let kupředu, nezodpovězená otázka "Co se dělo během těch 10 let?", obsazení několika nových postav a rozehrání jejich dějových oblouků, přeobsazení některých starých postav, ignorování některých starých postav, ... Pardon, přehlédl jsem někde smysl? Ne vážně, vidí ho někdo v tom seznamu? Já asi taky ne... On tam totiž není. Nemístná poznámka: "Aspoň že jsme se zbavili té ropuchy." ()

Reklama

tomik99 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Na změnu hereček si musí člověk chvíli zvyknout, ale nakonec jsem to dokázal vstřebat po jedné epizodě. Sice královně a princezně to malinko ubírá na charismatu a roztomilosti, ale stále se to dá. Chválím nicméně děj, časový skok je opodstatněný a nyní nám seriál nabízí daleko více postav a možná i zajímavější zápletku. Znovu tleskám za výbornou hodinovou epizodu, při které jsme opět během chvilky poznali nové postavy a lehce si k nim vytvořili vztah. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

K režii šesté epizody seriálu Rod Draka se vrátil ten zdánlivě nejpovolanější - Miguel Sapochnik. Nejen showrunner (i když pouze pro 1. sérii) celého seriálu a režisér první epizody, ale i režisér některých z vrcholných epizod původní Hry o trůny, konkrétně epizod Tvrdodomov a Bitva bastardů. I díky raketovým skokům v čase poté bylo definitivně říct sbohem Milly Alcock v roli Rhaeneryry Targaryen a Emily Carey v roli Alicent Hightower a přivítat jejich náhradnice Emmu D´Arcy a Olivii Cooke. Skáče se v čase, někdo umírá, někdo se teprve narodí, intriky ovšem pokračují a oheň začíná být v pokrevní linii rodu Targaryen žhavější a žhavější. Právě před Emmou D´Arcy a Olivii Cooke stál nelehký úkol, obě dámy se ovšem svým předchůdkyním dokážou vyrovnat. Především Olivia Cooke má to štěstí, že se z Alicent Hightower definitivně stává zajímavější a komplexnější postava, která si uvědomuje, že její nejstarší syn Aegon II. v podání Tye Tennanta (syn Davida Tennanta) svou povahou může ohrozit mnohé (prozatím dokáže Aegon II. připomenout i všemi milovaného Joffreyho Baratheona). Stěžejní prostor ovšem nadále dostává rivalita mezi Alicent a Rhaenyrou, kdy Rhaenyra v podání D´Arcy dokáže prozatím zůstat nadále zajímavou postavou, především i díky tajemství, které má ovšem spíše blíže k veřejnému tajemství. A jestli je něco velmi zajímavé, je to právě manipulace s dětmi, kdy se rivalita mezi dospělými přenáší právě na potencionální dědice trůnu.  Viserys II. v podání Paddyho Considina poté začíná krapet senilnět (maskéři ho uvěřitelně dokázali zestárnout) a naivně věřit ve spojení rodu, který je skrze věčné otázky o následnictví rozdělen ve dví, i díky dvěma ženám se silnou vůli to ovšem jednoduché nebude. V nejvyšších místech ostatně skutečně platí, že se nic neutají snadno a veřejné tajemství je očividné i díky chování jistých osob. Sympatické je ovšem nadále se chytat fantasticky napsaných dialogů, různých konfrontací a i gest, které jednotlivým postavám dodávají něco navíc. Harwin Strong v podání Ryana Corra si tak například táhle celou epizodu v jistých momentech krade pro sebe, jeho bratra Laryse Stronga v podání Matthewa Needhama je naopak po této epizodě nadále snazší nenávidět (nakonec se právě z něj stává takový předchůdce/nástupce Malíčka ze Hry o trůny). Právě Needham si ovšem očividně roli téhle bezpáteřní svině (nebo spíše krysy?) neskutečně užívá, především se ovšem ukazuje, že by se Laryse neměli bát pouze jeho nepřátelé, ale i jeho spojenci. Daemon Targaryen v podání Matta Smitha poté opět dostává nějaké ty vrstvy navíc a ukazuje se, že je skutečně pravděpodobně tou nejkomplexnější postavou z celého seriálu. Sekvence lítání na dracích je fantastická a dokazuje se, že v HBO se na seriálu nešetřilo (představuje se Vhagar, které se neříká královna všech draků pro nic zanic), jeho žena Laena Velaryon v podání Nanny Blondell poté též dostává poměrně dost prostoru a v rámci linky Daemona a Laeny dochází k paralele z první epizody a nakonec i silnému vyvrcholení této linky, které hodně dopomáhá nadále výrazný soundtrack Ramina Djawadiho. Ze šesté epizody vlastně v součtu nejde mít větší radost. Fantastičtí herci mají štěstí v silných dialozích, nadále je poté seriál protkaný spiknutími, vražděním a budováním dnů budoucích. Sapochnik se příště vrátí i k režii 7. epizody, stačí jen doufat, že ve schopném vedení příští týden neklesne..... () (méně) (více)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Kdo alespoň malinko sleduje zákulisí seriálu (byly toho plné nejen sociální sítě), ví, že v šestém díle dojde k časovému skoku, tudíž nemůže být nijak zaskočen. V literatuře je to naprosto běžná věc, v řadě filmů také, tudíž nic neobvyklého se nekoná. Většina dílu se točí okolo princezniných bastardů, což je pochopitelné, anžto jde o vážnou věc. Pokud by došlo k veřejnému odhalení, pak to má sečtené princezna s mužem i potomky. Královna je i nadále čubka, až se nakonec zalekne, kam se svými pletichami dostala, zrádci a ublížení vystrkují už ne růžky, ale přímo rohy a smrt konečně začíná úřadovat. Jen bych přidal více gore, přijde mi, že to ztrácí šťávu. Draci fajn, grilování rovněž. I krysy už tuší, že se schyluje k něčemu nepěknému... ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama