Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ústřední postavou romantické komedie Casting na lásku je neúspěšná herečka Stela Nebeská, která s blížící se čtyřicítkou zjišťuje, že velkou díru do světa už asi neudělá. Ztrácí angažmá v divadle, kde stejně hrála jen nevýznamné role. Po kariérním neúspěchu přichází i osobní – manžel jí začne podvádět a ani se to nijak moc nesnaží skrývat. S porážkou od života se ale Stela nemíní smířit a rozhodně se nevzdá bez boje. Zapřisáhne se, že si stůj co stůj najde někoho, před kým její manžel zbledne závistí. Zahájí tedy velkolepý konkurz na novou lásku. Začne se seznamovat, ale co schůzka, to výstřední a nepoužitelný nápadník a každé rande končí fiaskem. Najde nakonec Stela toho pravého? Nebo všichni pořádní muži už vymřeli? (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (98)

klukluka 

všechny recenze uživatele

A jestli neumřeli, tak tam tu holčičku houpou ještě teď. Takže dá rozum, že si ten tlustý pán nemůže pořídit jinou košili. Lva za kostýmy bych za tohle Bandimu vážně nepřál, ale třeba uspěje v kategorii scénář nebo režie. Ještě šijí hadry, nebo už se oficiálně přiznali k tomu, že jsou ve skutečnosti největší fabrika na ty nejblbější filmy, co se v téhle zemi točí posledních deset let? ()

SimpanzJi odpad!

všechny recenze uživatele

Poslední dva roky jsem toužil vidět film (jakýkoli) Evy Toulové na velkém plátně. Letos se mi to konečně podařilo. Bylo to samozřejmě výživný, jak to tahle holčina umí. V kině se mnou bylo ještě asi 5 lidí a všichni se smáli. Čemu, to je otázkou. Casting na lásku disponuje mnohokrát ohraným vyprávěcím schématem romantických komedií, které se v poslední době točí. Neúspěšná herečka Stela má otřesného manžela (to je život!), se kterým se právě rozvádí, a chce si najít jiného partnera. Divák sice za celou dobu nevidí nic, co by s rozvodovým řízením souviselo a manžel se asi půl hodiny před koncem filmu úplně vytratí, ale to je vedlejší, protože filmy Evy Toulové se klasicky vymykají zákonům logiky a lidskému chápání. Stela (Tereza Němcová-Petrášková, kterou neznáte) se rozhodne vzepřít manželovi tím, co podle ní umí nejlépe, a to svádět chlapy. A tak do toho jde naplno. Toulová jako klasicky vůbec neví, co chce divákovi sdělit (a možná ani nic sdělit nechce, což by nakonec byla ta nejšťastnější varianta). Stelu nechává bloudit mezi castingy a jejími dávnými ctiteli, kterého si jednoho po druhém zkouší. Divákovi je představeno několik otřesných archetypů mužů: v prvé řadě Martin Sitta jako manžel, co pije pivo a chodí do "tý opravdový práce", která nikdy není vyobrazena. Igor Bareš jako milý pán po padesátce, který by byl sice věrný, ale je starej a nudnej, takže ho Stela nechce. Vojtěch Babišta jako dvacetiletý zajíček, který má v podstatě dvojroli – teenager pařící hry a chodící product-placement firmy Bandi. Lukáš Langmajer hraje sportovního debila a konečně Václav Vydra umělce, který jde za každou, do které to může strčit. Do toho mezi hlavní postavy patří nadměrně obézní číšník (Jan Řezníček), se kterým se Stela náhodně potkává. Co se však týče výstavby filmu, přes všechny scenáristické klišé, které Toulová s vervou umisťuje, se jí zde nedá zapřít smysl pro sjednocení rovin castingy/lov na muže. Casting má pak v podstatě dvojí význam – na jednu stranu sledujeme průběh castingů, na straně druhé se tím stávají i výběry partnerů. To je to jediné, co je ve filmu alespoň trochu promyšlené (mimo pár obrazových kompozic) a má smysl s tím pracovat dál. Casting na lásku je podivný film. Některé záběry vypadají profesionálně, jiné by se naopak mohly zařadit do nějakého formátu na televizi Barrandov (kde Toulová natočila společně s legendou české žumpy Magnuskem desetidílný seriál Čechovi). Nekonzistentní vizuál podtrhuje několik podobně znějících a stále se opakujících skladeb Davida Solaře, ve kterých se zpívá o světě, který na tebe čeká, a tak podobně. Přes to všechno je ale Casting na lásku Toulové nejdospělejší film. Geneze této skvělé multižánrové umělkyně (píše, točí, hraje, maluje, snad i fotí) je sama o sobě skvělá – věřte tomu nebo ne, každopádně Eva Toulová vystudovala katedru režie na FAMU, a to filmem Dvojhra (2012), který já osobně považuji za to nejhorší ze studentské tvorby této školy. Toulová si už od studií drží své téma, se kterým (seč neoriginálně a neohrabaně) pracuje dodnes – zaměřuje se na současné ženské příběhy. Po příšerných studentských filmech představila před šesti lety celovečerák Šťastná (2014), na který přišlo pár tisíc lidí. Jediný film, kde se vyhnula ženskému příběhu, Jak se moří revizoři (2018), hrálo nějakých 15 kin po republice. Casting na lásku distribuuje Bontonfilm. Toulová dospěla i v tomto ohledu. Casting na lásku je sice její nejlepší film, zároveň se Toulová stále pohybuje na dně české kinematografie současnosti. Takže až budete mít v křížovce "česká režisérka Eva ..." (a to se mi fakt stalo!) – víte, koho doplnit. () (méně) (více)

Reklama

Bozvav 

všechny recenze uživatele

S přihlédnutím k velké míře nadsázky, kterou tvůrci použili, ve snaze hned při prvním radne vyhrotit situaci pomocí nadsazených vrozených povahových rysů a životního stylu u jednotlivých můžských účastníků randění musím konstatovat, že já se královsky bavila. Jistě jde o porchní a plytkou zábavu, ale víc jsem ani nečekala, že dostanu. Navíc velmi zdařilý hudební doprovod celou atmosféru docela dobře dolaďuje. Lukáš Langmajer v roli křupana trenéra byl dokonalý, fakt jsem se nasmála. Nebo:" Na jejím chátrajícím a rozpadajícím se těle, odpadky znázorňují,....znázorňují........ marnost". Jsem si cvrkla. Pravda, na konci druhé třetiny sice začal filmu docházet dech a přeladění na ryze romantickou notu s řešením dilema bioogických hodin, navíc tou nejklišovitější formou sic e snímku ubralo body, ale jako celek spokojenost. Obvzlášť hudba fakt super sedla. Normálně bych dala, tak tři slabší, ale vzhledem k tomu, jak to zdejší erudovaní filmový kritici poslali do kopru, nadhodnocuji a dávám 4 hvězďule. Proberte se, jsou daleko horší české kokotiny s Langmajerem starším a mají vyšší hodnocení. ()

oveckaoa 

všechny recenze uživatele

Pamatujete si tu scénu z Lovení kdy Geislerová hledala nového chlapa přes seznamku ? Tak tohle je v podstatě to samé jen roztáhnuté na 83 minut. Ženská herečka si hledá nového chlapa z dopisů co jí dřív psali muži, které zaujala v jedné roli. Jeden je nesmělý páprda druhý je počítačový ajťák třetí je fotbalový trenér a čtvrtý je chlápek co pořádá vernisáže o ekologii (Něco jak Gréta , ale s penisem). Nakonec nabalí tlustého hnusného chlápka co vypadá jak FattyPillow (doufám , že jsem to napsal dobře jinak nic proti němu ). Nechápu smysl proč tento film vůbec vznikl a už vůbec nechápu proč to někoho napadlo nasadit do kin. Ty 2 hvězdy jsou pouze za hlavní herečku a scénu v tom francouzském módním obchodu (cca 2 minutovou) ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Český film Evy Toulové což je pokračovatelka filmových tradic a postupů guru Magnuska. Nějak to moc nepřekročilo stín dosavadních děl této režisérky, které stylem a cílením nejlépe padnou někam na Tv Barrandov vedle Doktorky Kellerové, Čechovi a spol. Přesto dám dvě hvězdy, protože se mi líbil ten námět zoufalé herečky obrážející castingy, aby pak ještě zoufaleji hledala lásku, aby to nandala svému bývalému manželovi. Krom solidního obsazení a pár světlejším zábavným momentům bodovala Tereza Němcová-Petrášková v hlavní roli. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (9)

  • Natáčení filmu probíhalo v Praze a Červeném Kostelci. (SONY_)
  • „Film je v komickém pojetí o tom, jak komplikované je v dnešní době najít normálního chlapa, a co vše musí herečka a žena v jednom absolvovat, aby se o to alespoň pokusila. Příběh je blízký hlavně ženskému publiku a možná se v tom mnohé dámy poznají,“ říká režisérka Eva Toulová. (SONY_)
  • „Zrovna v době, kdy jsme točili jedinou postelovou scénu, se Terezce vrátil manžel. Ten sice o natáčení věděl, ale přece jen to byla trochu divná situace,“ zmínila Eva Toulová. (SONY_)

Reklama

Reklama