Režie:
Chuck RussellKamera:
Roy H. WagnerHudba:
Angelo BadalamentiHrají:
Heather Langenkamp, Patricia Arquette, Laurence Fishburne, Priscilla Pointer, Craig Wasson, John Saxon, Brooke Bundy, Bradley Gregg, Rodney Eastman (více)Obsahy(2)
Freddy Krueger se vrací. Stačí jen, aby některá z jeho obětí zavřela oči a s přicházejícím spánkem vstoupila do prokletého domu v Elm Street. Mladá lékařka Nancy Thompsonová tuší, že její pacienty netrápí těžké sny, ale ohrožuje démonický vrah. Naopak doktorka Simmsová sny svých pacientů spojuje se sexuálními problémy. Aniž si to uvědomuje, dává díky svému způsobu léčby šanci Freddymu - a ten nikdy nezaváhá. (Warner Home Video CZ)
(více)Videa (1)
Recenze (328)
Trojka mě asi baví nejvíc - speciální efekty zde absolutně nemají chybu a Freddy Krueger je zde zlomyslný, nápaditý a všehoschopný ďábel, který si své vraždící hrátky náramně užívá - a divák s ním. Super je rovněž vysvětlení geneze Kruegera skrze jeho matku. Některé scény z tohoto filmu jsou nezapomenutelné (chlapec - loutka tahaný za vytrhané cévy z rukou, dívka toužící po kariéře herečky narvaná do obrazovky televize, atd.), a celkově je to prostě strašná sranda. Dokonalou atmosféru celého filmu podporuje skvělá Badalamentiho hudba. Další díly a remaky už jsem vždy ignoroval, ty tři podle mě bohatě stačily. ()
Dávno před Skládačkou a mnoha a mnoha filmovými díly Saw tu byly Noční můry z Jilmové ulice. První díly by se daly označit za hororovou teenagerovskou vyvražďovačku, jakých tehdy bylo povícero (třeba Pátek třináctého), jenže Wes Craven vše posunul do oblasti snu, resp. nočních můr. Což byl geniální tah, jenž nejen zajistil Nočním můrám originalitu, ale ve snu se dalo hezky vyhrát s triky, prostředím, atmosférou, barvami, a že nápady tvůrci nešetřili. Jestliže první díly byly spíše strašidelně atmosférické, další dva díly byly akčněji laděné a mladí studenti dokonce získali určité schopnosti a síly, aby mohli adekvátně s Freddym ve snu bojovat. Zvláště čtvrtý díl je v tomto ohledu dobře natočen, také jej režíroval Renny Harlin a naštěstí do hlavní role Alice neobsadil Geenu Davis jako v Ostrovu hrdlořezů. Zajímavostí je, že v prvním filmu se mihne mladičký Johnny Depp, ve třetím Laurence Fishburne. Nebo že ústřední hrdinka z prvního dílu se vrací ve třetím jako doktorka psychologie. Svět nočních můr Freddieho Kruegera vedl ke své vlastní subkultuře. Kromě filmů vznikly i dva televizní seriály, mimofilmových a mimotelevizních aktivit je mnohem víc. A to vše jen proto, že Wes Craven využil do té doby známé klišé, avšak dokázal vymyslet originální způsob pojetí. ()
Do světa legendárních nočních můr s Freddym jsem nahlédl úplně poprvé a na základě doporučení horrorového příznivce Mr.Apache zvolil místo prvního filmu netradičně tuhle „trojku“. Jak jsem tak trochu předpokládal, tenhle typ přímočárého tínedžerského horroru nebyl tak úplně mým šálkem kávy, ovšem musím uznat, že v rámci toho, čím Bojovníci ze sna jsou, jde o velmi dobře udělaný kus, který i navzdory tomu, že během trikových scén tu občas byl starší věk filmu znát, strčí pořád hravě do kapsy spoustu současné žánrové tvorby. Líbilo se mi zasazení většiny napínavého děje do snů, které zde probíhají na pokračování a postupně se propojují s realitou, zaujalo mě promyšlení snového světa s číhajícím nebezpečným záporákem ze záhrobí i mladičká Patricia Arquette. Ke konci se mi už ty akční boje se všemi netvory zdály utahané a rovněž zbytečně přepjaté, včetně klasického horrorového zvratu k závěru (ve chvíli, kdy se všechno zdá být vyřešené). Zatím se k oblibě tohoto kultu přidávat rozhodně nemůžu, ale coby v jistém směru skutečně originální žánrová jednohubka za mě může být a minimálně na první film z roku 1984, kterým to celé kdysi začalo, se ještě někdy v budoucnu ze zvědavosti podívám. [60%] ()
„Sleep. Those little slices of death. How I loathe them.“ Už Edgar Allan tak nějak tušil, že stačí málo kofeinu a dojde si vás na malé plátky nakrájet kotelník Freddy.. Badalamenti občas přitlačí na pilu děsu, zaujmou některé bizarní výjevy, na komiksové úrovni se střetne víra s vědou a popálený pederast nešetří sarkasmem, nicméně ten lehký odklon od hororu k fantasy byl někdy na škodu (kouzlení handicapovaného Harryho Pottera), někdy k smíchu (rvačka s kostrou na vrakovišti jak od Raye Harryhausena) a někdy až příliš progresivní (ostrá tužka na kreslení na pokoji pacienta se sebevražednými sklony). Nevím jak vy, ale já se i teď po letech nejvíc bál řádové sestry Mary Heleny.. ()
Po příšerné dvojce přichází zadostiučinění. Z Kruegera je konečně hláškař jedna báseň, předchozí část je pro jistotu kompletně ignorována a Russell posouvá sérii do žánru fantasy hororu, v němž může ústřední vrahoun povolit uzdu fantazii a likvidovat teenagery nejnápaditěji ze všech dílů. K tomu ty parádní kulisy a skvěle vygradované finále se dvěma separovanými liniemi. Lahůdka. ()
Galerie (135)
Zajímavosti (17)
- Scéna, v níž je Neil Gordon (Craig Wasson) vhozen do hrobu a zahrabán Freddyho (Robert Englund) kostrou, je poctou filmu Dvojník (1984), ve kterém Wasson hraje postavu, která je podobně pohřbena zaživa. (Duoscop)
- V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 44,8 milionu amerických dolarů. (NIRO)
- Freddyho (Robert Englund) rukavice, která se během natáčení ztratila (pravděpodobně byla odcizena fanoušky, kterým se podařilo proniknout na plac) se posléze objevila na zdi kůlny ve filmu Smrtelné zlo 2 (1987). (HellFire)
Reklama