poster

Češi proti Čechům

  • anglický

    Czechs Against Czechs

Dokumentární

Česko, 2015, 88 min

Scénář:

Tomáš Kratochvíl
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Veskoslav
    odpad!

    V pekle je speciální místo pro sluníčka jako je režisér této kýčoviny. Nevím, kde bere tu drzost či spíše odvahu toto točit. Ani bych se nedivil, kdyby tenhle sranec byl placen z Norských fondů nebo jiného zdroje sluníčkové síly. Kdybych žil někde, kde se s tímto druhem lidí neznal, možná by mi to přišlo zajímavé. Ale jelikož bohužel mám s tím zkušenosti, tak to opět ukazuje, že autor je další z druhu podlidí křížených mezi sebou incestním pářením mezidruhového množení velryb, delfínů a papoušků z rodu Pampelišek. Na film doporučuji zajít. Uvidíte, za co všechno se dají vyhodit prachy a co za lidi studuje pseudohumanitní studia na našich univerzitách. Před takovým člověk si maximálně odplivnout, ani za tu facku nestojí.(3.12.2015)

  • Zik2
    *****

    Sice jsem to neviděl (hodnocení prozatím udílím jako protiváhu kopě „odpadů“ od lidí, co to taky neviděli a ani nehodlají), ale intenzivní nablití obvyklého typu „sluníčkáři“, „havlisti“, „humanitní obory“, „neomarxisti“, „politická korektnost“, „vlastizrádci“, „sebedestrukce“, „vladnoucí režim má strach“, „lid se zlobí“, „cikánské tlupy“, „podlidi vzniklí incestem“, „terorizují naše občany“, „my je platíme a oni se nám vysmívají“, „oni se nám nepřizpůsobí“, „multi-kulti“, „Evropa je plná Arabů“ a tak podobně mi napovídají, že možná režisér vyhmátnul citlivou strunu a že asi fakt nastavil „nacionalistům“ solidní zrcadlo. (Samozřejmě nerazím opačný extrém než hoši z DSSS, totiž že za všechno můžou Češi a Romové jsou v tom naprosto nevinně - zajisté jde o složitý problém, ale jisté je to, že pořvávání autoritářských pravičáků všelijakých odstínů ho nevyřeší zcela zaručeně.)(25.12.2015)

  • Marigold
    ***

    Oproti soustřednému a velmi osobnímu (i osobitému) Gadžovi se jedná spíš o zbytečné ředění známých záběrů a situací o trochu útržkovité a nevyrovnané scény z anticiganistických demonstrací a následných proti-reakcí. Témat se tu otevírá celá řada (mj. třeba velmi nejednotná romská identita), ale všechno zůstává tak nějak torzovité a nakousnuté. I náhlé odskoky do čistě osobní roviny už nepůsobí zdaleka tak přesvědčivě. Tomášova práce je mi sympatická, ale celovečerní tvar není úplně obhájený. Televize a hodina tomu bohatě stačily.(3.12.2015)

  • Slarque
    ***

    Čekal jsem, co z toho námětu vzejde, ale ty stále stejné záběry z protiromských pochodů mě rychle začaly nudit. Nejzajímavější záběry se totiž odehrávají v kruhu rodinném či podobně uzavřeném, ale ty masové akce v dokumentu bohužel zabírají větší prostor. Na druhou stranu je tam i něco natolik raritního, jako je inteligentně se vyjadřující rasista. Ke konci už mi bylo celkem jasné, že všechno by bylo jednodušší bez fanatiků typu Míry Brože, kteří jsou ve skutečnosti možná nebezpečnější než ti vypatlaní skinheadi.(5.4.2017)

  • Frajer42
    *

    Výprava do světa, kde se nosí průměrné IQ asi 90. Na jedné straně stojí bělejší běloši, jejichž intelektuální výbava jim postačuje nanejvýš na nějaké nuzné manuální zaměstnání nevysokého platu, ze kterého když odkrojíte dalších 20 %, tak jim to sotva postačuje na stravu, ubytování a víkendové chlastání. Čím má člověk hlouběji do kapsy, tak tím méně se mu líbí dávat část svého nízkého platu lidem, kteří se jen nekontrolovatelně množí, celé dny dělají naprosté hovno a ještě mají potřebu na sebe hlasitě upozorňovat. Nelze se tedy divit, že plešatí pánové chovají ke konstantně opáleným spoluobčanům takovou nenávist. Nemyslím si, že se tento problém týká počtu pigmentů v krvi. Opálení spoluobčané mohou být i zcela spořádaní občané, jen tento typ zcela jistě nenajdete v ghettu na okraji města. Tomáš Kratochvíl se tímto dokumentem situoval do role naivního čůráka a prodejné kurvy. Stačí jej chvíli pozorovat a jeho manželce se nelze divit, že ho opustila. Jediné čemu se divit jde je to, že ho opustila až po takové době. Dobrý dokument by měl být nestranný, nebo by měl minimálně dávat prostor ve stejných podmínkách oběma stranám. Toto dílo bylo tvořeno s předem jasným záměrem. Se záměrem, který jde zcela proti veřejnému mínění. Když se frajer ubytuje u páru cigánů, kteří ho považují za kamaráda, protože jim sype do pokladny takové peníze, které jim nedává ani zbytek nájemníku dohromady, tak se nelze divit, že se k němu chovají jako k tomu největšímu kamarádovi. Přičemž si Tomáš musel své ubytování zaplatit i postavit a učinit dokonce i nějakou tu nevratnou půjčku. Kdoví, kolik takových půjček během 8 měsíců proběhlo. To se na kameře samozřejmě neobjeví, protože netvoříme nestranný dokument. Když dojde na poslouchání názorů druhé strany, tak k tomu dochází převážně v době, kdy jsi tito členové buďto nasraní nebo opilí. V takovém případě dochází k poklesu IQ až o 30 bodů. A když si tuto hodnotu odečtete od 90, tak se dostáváte někam mezi debilitu a imbecilitu. Takový člověk se v daný moment nedovede vyjadřovat normálně. Aby měl dokument tu správnou hodnotu, tak se autor rozhodl vyzpovídat děti, které nemají vlastní názor, nýbrž pouze kopírují názor rodičů a okolí. Velmi zřídka dostávají prostor lidé, kteří jednají v klidu a pohodě a jejich slova dávají smysl a mají patřičnou váhu. Tento dokument je atraktivní pouze zpracovaným tématem. Zcela ho pohřbil režisérský pohled aneb koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Ale tak hlavně, že Tomáš dokázal najít a obtěžkat novou slečnu a zahojil si tak zlomené srdíčko. To byla v podstatě nejhodnotnější informace z celého dokumentu. Kladně hodnotím pouze demonstrace, neboť jsem si udělal obrázek, jak takové demonstrace probíhají a dozvěděl jsem se o humanitních čůrácích typu "Míra Brož", kteří neváhají procestovat půl republiky, aby někde rozdmýchali napětí.(19.5.2017)

  • - Češi proti Čechům je autorský dokumentární film, který vznikal pod názvem GADŽO a popisoval život Gadža – bílého muže v romské komunitě. V průběhu natáčení a pobytem v romské komunitě se však mnohem více témat a konfliktů filmu točilo kolem soužití bílých Čechů a českých Romů. Film se natáčel v době eskalujících sporů, konfliktů, střetů a pro či protiromských demonstrací. (Zdroj: Bontonfilm)

  • - Při natáčení nedošlo k žádným útokům na režíséra. Jak řekl režisér Tomáš Kratochvíl: "Já jsem se vždycky z toho nějak vykecal". (SZINAI)

  • - Dokument uvedený do kin v roce 2015 se dočkal 17 představení a navštívilo jej pouhých 51 diváků. Celkové tržby činily 5500 Kč. Film se tak stal vůbec nejméně navštěvovaným českým filmem za rok 2015. (venca163)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace