Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lidová veselohra o bohatých sportovních sponzorech, přeplácených fotbalových hvězdách, lanařích, a dceruškách na vdávání. Ve filmu dále hráli Fotbalová mužstva A. C. Sparta, S. K. Plzeň, reprezentace ČSR, Španělska a Ferencváros Budapešt. Román "Ta naše XI." H. G. Rubella vycházel v Pražském ilustrovaném zpravodaji. Kopaná kdysi blahodárně působila na mezilidské vztahy. Tehdy se ovšem fanoušci proti sobě hrajících mužstev neprali, poražená jedenáctka dokonce přijme nabídku, aby navštívila továrníka, jenž sponzoruje jejich protivníky. Tam se kapitán fotbalového družstva poprvé setká s hostitelovou dcerou. I když jejich vztah provází řada neshod, nakonec se dočkáme očekávatelného rozuzlení. Na této komedii je zajímavé, že epizodické role vytvořily skutečné osobnosti s fotbalem spojené, ať již to byl sportovní komentátor Josef Laufer nebo fotbalisté ze skutečně existujících klubů A.C.Sparta a S.K.Plzeň. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (14)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Sport pěstuji výhradně jen pro své zdraví, a ne pro peníze:-) Takto stručně by se dal charakterizovat tento film, tedy film o bohatých sportovních mecenáších dnes bossech a neúplatných fotbalových hvězdách dnes úplatních:-) Fotbalové termíny jako lanaření aj. v tu dobu ještě ještě nikdo neznal. Sám o sobě je film spíš podprůměr (lidovou veselohru v něm sotva vidím) a nebýt tam těch autentických fotbalových zápasů, byl by takřka o ničem tedy jen o nějakých těch vdavkách jedné bohaté dcerušky továrníka. Z hereckých výkonů mi byl nejsympatičtější právě ten Zemanův (Antonín Novotný) a pak v menších rolích bych vyzdvihl výkony komiků Dvorského (účetní Dlouhý) a Futuristy (kancelářský sluha Krátký) ti byli fajn. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Všeobecné fotbalové šílenství a přátelská rivalita mezi hráči i fanoušky. Gentlemani za každých okolností. Velmi roztomilí dětští herci a celkově výborné obsazení dělá film v pohodě sledovatelným i přes lehkou naivitu příběhu a dost rušivé prostřihy němých scén ze zápasů a bouřících fanoušků v kloboucích. tempo, tempo, tempo, tempo.... ()

Reklama

elizabeth_ba 

všechny recenze uživatele

Jak říkal František Fiala (Ferenc Futurista): "to není žádnej komediant, to je fotbalista", a vida, kam jsme to dnes dopracovali. Od Jiřího Zemana coby hvězdy Plzně, který má své civilní zaměstnání inženýra (snad pro architekt. kancelář) a nedá se zlákat penězi Sparty k přestupu, nejen od všemi mastmi mazaného Milánka (v podání L. Peška) ale dokonce ani sympatickou Natašou Golovou( no jo spoiler - milující a milovanou) až k, no ale to snad není nutné rozebírat. Jediné, co je možné filmu vytknout, je ta za vlasy přitažená autonehoda před utkáním ČR:Španělsko, ale jinak moc hezký sportovní film pro zasmání. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Neutuchající zájem o filmy ze sportovního, neřkuli fotbalového, prostředí dosáhl svého vrcholu zejména po velkém čtenářském ohlasu Poláčkových Mužů v offsidu, získávajíc záhy také svou filmovou podobu. Osobnost H. G. Rubella alias Jana Jaroslava Lehovce (1893 - 1966), jak znělo jeho občanské jméno, se ovšem s poláčkovskou genialitou vysloveně míjela, částečně také proto, že Rubell-Lehovec se jakožto ředitel dívčí školy v pražských Vršovicích mohl jen obtížně soustředit na svou literární činnost, a přestože je autorem více jak desítky nejrůznějších děl, román Ta naše jedenáctka, vycházející tehdy na pokračování v populárním Pražském ilustrovaném zpravodaji, byl vybrán spíše pro svůj nepopiratelný komerční potenciál. Binovcův film potom do svého středu přivádí také čtyřiadvacetiletou Natašu Gollovou, která se krátce předtím stala jednou z nejmladších členek vinohradské činohry, a do jisté míry předznamenává její budoucí úspěšnou komediální dráhu, i když zatím jen v intencích veskrze průměrného scénáře. Bezpečnou polohu svého hereckého projevu tu naopak nacházejí jak Bedřich Veverka, výrazný představitel jemného salonního humoru, tak Ladislav Pešek s Antonínem Novotným, který mezitím prostřednictvím svých milovnických kreací získal početný zástup roztoužených fanynek a vzbudil zájem i mezi zahraničními kolportéry. Zachycení autentického prostředí nejslavnějších fotbalových mužstev, včetně legendárního sportovního redaktora Josefa Laufera, právě tak, jako nahlédnutí do zázračného období barrandovských teras a jejich přilehlého okolí předává současnému divákovi výjimečnou příležitost k nemilosrdné historické konfrontaci, připisujíc si tím body navíc. Kopaná a její zákulisí se za těch bezmála osmdesát let příliš nezměnily, ale profesionalita a čest se z ní bohužel vytratily. Snad ne navěky. ()

Zloděj kol 

všechny recenze uživatele

Filmy třicátých let vykrádaly náměty z mnoha oblíbených prostředí (nejčastěji tramping a fotbal). Tyto příběhy sice sloužily jako pozadí k rozehrání milostné zápletky, ale přesto je zobrazeno něco málo z atmosféry fotbalových fanoušků, vidíme originál zápasu a zazní zde nejznámější fotbalová prvorepubliková píseň. Jinak velice naivní a v mnoha místech přehnané (týká se zvláště postav Ladislava Peška a Anny Steimarové, něco takového bych opravdu potkat nechtěl). Automobilová havárie Antonína Novotného kombinuje, jak bylo tehdy v módě, melodrama s veselohrou. Výsledná kombinace je příšerná. Dobré epizody Ference Futuristy, Aloise Dvorského a malé Helenky. Nataša Gollová v titulcích poprvé na prvním místě. To je ovšem vše, co pro její kariéru tento opus znamenal. ()

Galerie (1)

Zajímavosti (6)

  • V tomto filmu máte jedinečnou příležitost vidět Natašu Gollovou s cigaretou v ruce, v žádném jiném nekouřila, a ani v reálu. (Kulmon)
  • Natáčelo se i bývalém koupališti v Praze - Hlubočepy, na stadionu Sparta, bývalém Barrandovském venkovním bazénu, Barrandovském mostě. [Zdroj: Filmovamista.cz]. (M.B)
  • Ve filmu jsou použity záběry z finálového utkání Středoevropského poháru Sparta - Ferencváros. Z tehdejších fotbalových hvězd zde můžeme spatřit legendárního brankáře Pláničku, Klenovce, Burgra či Boučka. (Kulmon)

Reklama

Reklama