Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lidová veselohra o bohatých sportovních sponzorech, přeplácených fotbalových hvězdách, lanařích, a dceruškách na vdávání. Ve filmu dále hráli Fotbalová mužstva A. C. Sparta, S. K. Plzeň, reprezentace ČSR, Španělska a Ferencváros Budapešt. Román "Ta naše XI." H. G. Rubella vycházel v Pražském ilustrovaném zpravodaji. Kopaná kdysi blahodárně působila na mezilidské vztahy. Tehdy se ovšem fanoušci proti sobě hrajících mužstev neprali, poražená jedenáctka dokonce přijme nabídku, aby navštívila továrníka, jenž sponzoruje jejich protivníky. Tam se kapitán fotbalového družstva poprvé setká s hostitelovou dcerou. I když jejich vztah provází řada neshod, nakonec se dočkáme očekávatelného rozuzlení. Na této komedii je zajímavé, že epizodické role vytvořily skutečné osobnosti s fotbalem spojené, ať již to byl sportovní komentátor Josef Laufer nebo fotbalisté ze skutečně existujících klubů A.C.Sparta a S.K.Plzeň. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (19)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Sport pěstuji výhradně jen pro své zdraví, a ne pro peníze:-) Takto stručně by se dal charakterizovat tento film, tedy film o bohatých sportovních mecenáších dnes bossech a neúplatných fotbalových hvězdách dnes úplatních:-) Fotbalové termíny jako lanaření aj. v tu dobu ještě ještě nikdo neznal. Sám o sobě je film spíš podprůměr (lidovou veselohru v něm sotva vidím) a nebýt tam těch autentických fotbalových zápasů, byl by takřka o ničem tedy jen o nějakých těch vdavkách jedné bohaté dcerušky továrníka. Z hereckých výkonů mi byl nejsympatičtější právě ten Zemanův (Antonín Novotný) a pak v menších rolích bych vyzdvihl výkony komiků Dvorského (účetní Dlouhý) a Futuristy (kancelářský sluha Krátký) ti byli fajn. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Nejgeniálnější scéna je hned v úvodu. Zářivý esprit komického dua Ferenc Futurista - Betty Kysilková přináší svébytný rozhovor na téma buchta s kafem, hráči zeleného trávníku v divadle a do toho to Betty zase skvěle sekne. Kdepak ty její toilety založené na zástěře a hadru na holi. Moje favoritka. ()

Zloděj kol 

všechny recenze uživatele

Filmy třicátých let vykrádaly náměty z mnoha oblíbených prostředí (nejčastěji tramping a fotbal). Tyto příběhy sice sloužily jako pozadí k rozehrání milostné zápletky, ale přesto je zobrazeno něco málo z atmosféry fotbalových fanoušků, vidíme originál zápasu a zazní zde nejznámější fotbalová prvorepubliková píseň. Jinak velice naivní a v mnoha místech přehnané (týká se zvláště postav Ladislava Peška a Anny Steimarové, něco takového bych opravdu potkat nechtěl). Automobilová havárie Antonína Novotného kombinuje, jak bylo tehdy v módě, melodrama s veselohrou. Výsledná kombinace je příšerná. Dobré epizody Ference Futuristy, Aloise Dvorského a malé Helenky. Nataša Gollová v titulcích poprvé na prvním místě. To je ovšem vše, co pro její kariéru tento opus znamenal. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Všeobecné fotbalové šílenství a přátelská rivalita mezi hráči i fanoušky. Gentlemani za každých okolností. Velmi roztomilí dětští herci a celkově výborné obsazení dělá film v pohodě sledovatelným i přes lehkou naivitu příběhu a dost rušivé prostřihy němých scén ze zápasů a bouřících fanoušků v kloboucích. tempo, tempo, tempo, tempo.... ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Futuristův humor patří do kategorie pro mě nesnesitelného. Malá neteř pana účetního byla na ránu. Nechutně mnoho času je věnováno samotnému fotbalu, ale ono je to vlastně celkem jedno, protože to okolo něj je obdobně prostinké jako jeho hráči. Jediným pozitivem je Nataša Gollová, která alespoň zdobí. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Neutuchající zájem o filmy ze sportovního, neřkuli fotbalového prostředí dosáhl svého vrcholu zejména po nečekaně příznivém ohlasu Poláčkových Mužů v offsidu. Osobnost H. G. Rubella alias Jana Jaroslava Lehovce (1893 – 1966), jak znělo jeho občanské jméno, se ovšem s poláčkovskou genialitou vysloveně míjela, částečně také proto, že Rubell-Lehovec se jakožto ředitel dívčí školy v pražských Vršovicích mohl jen obtížně soustředit na svou literární činnost, a přestože je autorem více jak desítky nejrůznějších děl, román Ta naše jedenáctka, vycházející tehdy na pokračování v populárním Pražském ilustrovaném zpravodaji, byl vybrán spíše pro svůj nepopiratelný komerční potenciál. Binovcův film potom do svého středu přivádí také čtyřiadvacetiletou Natašu Gollovou, která se krátce předtím stala jednou z nejmladších tváří vinohradské scény a postava moderně založené dívky vyznávající upřímnost ve sportu i v citech do jisté míry předznamenává její budoucí úspěšnou komediální dráhu, i když zatím jen v intencích veskrze průměrného scénáře. I v něm ale našla uplatnění plejáda osvědčených komiků v čele s Ferencem Futuristou a Ladislavem Peškem, kteří sem vnášejí žádaný a žádoucí humor, tento lék na všechny bolesti světa. Zásluhu na tom, že tento pozapomenutý film neztratil svůj půvab má nepochybně jeho dnes už cenný historický pel – prostřednictvím několika záběrů jsme vlastně svědky výjimečné exkurze, která nás zavádí na sportovní tribunu, kde vládl legendární reportér Josef Laufer, mezi nejslavnější fotbalová mužstva a také do samého epicentra pražské filmové smetánky, na Barrandovské terasy. A kopaná? Ta se za těch bezmála osmdesát let příliš nezměnila, jen profesionalita a čest se z ní postupně vytratily. Snad ne navěky. ()

elizabeth_ba 

všechny recenze uživatele

Jak říkal František Fiala (Ferenc Futurista): "to není žádnej komediant, to je fotbalista", a vida, kam jsme to dnes dopracovali. Od Jiřího Zemana coby hvězdy Plzně, který má své civilní zaměstnání inženýra (snad pro architekt. kancelář) a nedá se zlákat penězi Sparty k přestupu, nejen od všemi mastmi mazaného Milánka (v podání L. Peška) ale dokonce ani sympatickou Natašou Golovou( no jo spoiler - milující a milovanou) až k, no ale to snad není nutné rozebírat. Jediné, co je možné filmu vytknout, je ta za vlasy přitažená autonehoda před utkáním ČR:Španělsko, ale jinak moc hezký sportovní film pro zasmání. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Jen pro A.Cibulku a jeho Klub fanoušků Nataši Gollové, k nimž se také počítám, ale to je (jak by pravil Lála Pešek) „čistě bezvýznamný detail“. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Film, ktery neprinasi nic noveho, snad jen fotbaloveho fanouska mohou potesit autenticke zabery zapasu. Zapletka prosta, herci take nijak zvlast nekoncertuji. ()

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Film musí existovat ve více verzích, jak vidím z komentářů ostatních kolegů, protože v té mé hrála malá Helenka naprosto příšerně. Ok ok, ve škole měla určitě díky svému šprtounství a vzornosti samé jedničky, ale do filmu se tyhle vlastnosti dvakrát nehodí. Celou dobu jsem ji pozorně pozoroval, hledal podobnosti s B. Veverkou, protože přeci není možné, aby v malém českém rybníčku vyskytly dvě rybičky, které by hrály až takhle špatně. Takže ona musela být jeho nemanželské dítě nebo tak něco. No, zuby měla normální a oříšky jí nikdo nenabídl, tak nevím. Z ostatních účastníků mě zaujal František Kreuzman svým vytříbeným slovním projevem, to jsem nevěděl, že maj na plzeňsku takový nářečí, že protahujou hlásky na konci vět. No a s Antonínem Novotným máme hodně společného, ale o tom jindy, já už teď musím letět.. ()

klúčik 

všechny recenze uživatele

Mám rár komédie z prvej republiky. Ale tento film nepatrí medzi tie lepšie. Mňa zaujal len autentickými zábermi futbalového zápasu. ( Vtedy chodilo strašne veľa divákov na futbal). 45%. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Film měl jistě oslavit stříbrné medaile z MS 1934, po němž následovala velká fotbalová euforie. Má značnou dokumentární hodnotu, jsou zde záběry ze zřejmě skutečných utkání na dnes už dávno neexistujícím starém stadiónu Sparty na Letné poblíž dnešního Technického muzea, vystupuje zde i slavný Josef Laufer. V komediální podobě - ne právě nejvydařenější (Pešek byl tehdy ještě spíše pouhý šašek a s Annou Steimarovou jako dvojice trapný) - zde byly ukazovány neřesti, které už tenkrát profesionální kopanou provázely, ačkoliv, jak se zdá, tenkrát ještě nebyli hráči otroky funkcionářů, kteří je kupovali a prodávali s malým ohledem na přání samotného hráče. Novotný tu ještě nedosáhl té vyhranosti, jakou ukázal o pár let později třeba ve Škole základ života, i Gollová se teprve hledala, a tak skutečně profesionální byly výkony Ference Futuristy, Bedřicha Veverky a kupodivu snad v jedné z nejlepších malých rolí Alois Dvorský. Helenka Guttmannová byla roztomilá. ()

ZorkaJ 

všechny recenze uživatele

Konečně větší  filmová role Aloise Dvorského, který je protivným kancelářským účetním, proti svému přesvědčení svým nadřízeným panem továrníkem Bedřichem Veverkou, poslán na fotbalový zápas Sparty. Filmovou dvojici skvěle doplňují Ferenc Futurista, Nataša Gollová, Ladislav Pešek a jiní. Filmu možná trochu škodily rychlé střihy z herců na fotbalový zápas, ale i tak jsem si filmový zážitek vychutnal. ()

Véronique 

všechny recenze uživatele

S těžkým srdcem dávám "pouze" tři hvězdy. Ačkoli to bylo těsné, hodnotila bych tak 60-65%. V tomto filmu byl děj jen "kulisou", a mělo-li by hodnocení vycházet právě z něj, bylo by to horší. U mě však převažují - stejně jako téměř u všech předválečných českých filmů - jiná kritéria. Herecké obsazení - zde velmi zdařilé. Nataša Gollová, Antonín Novotný, Lála Pešek, Ferenc Futurista či neodolatelný František Kreuzmann s neméně roztomilou Helenkou (výkon této dívenky si opravdu zaslouží pozornost - oproti jiným dětským "hercům", kteří se objevili ve filmech té doby, působí až překvapivě přirozeně). Kromě herců byl i pěkný pohled na fotbalový stadión a samotné čutálisty, tenisový kurt či plovárnu. Ve filmu je poměrně dost exteriéru, což je ve srovnání s ostatními "bio illusion" pozitivní. I když - alespoň pro mě - neopakovatelná atmosféra prvorepublikových filmů tkví právě v těch naivních, ale roztomilých studiových interiérech. Prvorepubliková atmosféra doprovází i tento film, proto to hodnocení. Nějak jsem se s filmem ale vnitřně neztotožnila, což bývá důležité. Takže 65%, 3 hvězdy. Ještě bych zapomněla na opravdový šlágr, píseň "Ta naše jedenáctka válí...", libozvučné i pro dnešní uši:) ()

IvonaK 

všechny recenze uživatele

Ikdyž zde hráli Nataša Gollová a Ladislav Pešek, tak zkrátka Antonína Novotného v hlavní úloze nemám ráda. Scénář byla klasická červená knihovna a kopanou taky nesleduji. Takže nemůžu hodnotit výše než třemi hvězdičkami. ()

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

Jako fotbalový fanoušek jsem spokojený, Sparta dostala nařezáno od SK Plzeň, paráda. Nesmírně hodnotné jsou záběry z dobových zápasů. Tento film je podhodnocen, očividně kvůli tomu, že my prostě nejsme fotbalový národ. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Poslední scénář Otakara Hanuše a Gill Sedláčkové Naše XI. vypráví o tehdy asi nejpopulárnějším sportu, o fotbale. Fotbal tehdy vypadal jinak. Sportovci nebrali miliony a dělali jej hlavně pro potěšení než výdělek, ačkoli my vidíme, že peníze za přestup hlavní hvězdy Plzně se tu nabízí slušné. Fotbal tak jako tak působil radost a pomáhal sbližovat, ne rozdělovat jako dnes. Lidé se o fotbale bavili, sdružovali se a pomáhal jim ve chvílích, kdy jinak nebylo do zpěvu. To přitom dokázali bez urážek a rvaček. A když se uráželi, tak vlastně slušně. Film je hodně roztříštěný. Hlavně zápasové záběry jsou trhané a moc nedávají smysl. V kombinaci se střihem na diváka to působí z dnešního pohledu amatérsky, ale holt se to tenkrát tak dělalo. Do toho je vložená láska dvou mladých lidí, jistá fotbalovost přenesená do práce...je toho moc. Z mého pohledu je fotbalová atmosféra mezi lidem lépe zachycená v dřívějším filmu Muži v offsidu. ()

Hombre8 

všechny recenze uživatele

Standardní prvorepubliková porce slizu, falše a zároveň naivity. Šílenost jmenem Ferenc. Gollová ve své klasické roli a póze asi nejlepší stránkou filmu. ()

Reklama

Reklama