Reklama

Reklama

Zámek a klíč

(seriál)
  • USA Locke & Key
Trailer 1

Série(3) / Epizody(30)

Otec tří dětí je zavražděn. Sourozenci se tak nastěhují do domu, který je plný klíčů proměňujících realitu. (Netflix)

Recenze uživatele bart_ k tomuto seriálu (12)

Zámek a klíč (2020) 

Přestože komiksovou sérii Zámek a klíč od syna krále napětí Stephena Kinga, Joea Hilla, bez debat považuju za jeden z nejskvostnějších piedestalů svého média, byl jsem skrze ukázky k téhle seriálové adaptaci pod záštitou streamovacího giganta Netflixu neskutečně skeptickej - ale po zhlédnutí první epizody byly mé obavy ustáleny na akceptovatelnou normu - jenže čím víc epizod jsem viděl, tím víc netolerantních ran do držky jsem dostal.... Je až k neuvěření, že jako pomyslný fanoušek původní předlohy jsem tak plnej zarmoucení a přehlcenej zklamáním v takový kadenci, že si prostě nedokážu smysluplně utřídit myšlenky a nemohu momentálně uvěřit tomu, že tvůrci tak extrémně zmrvili tak potenciální adaptaci jednoho z vrcholů komiksový prózy - dokonce i ta nadsázka díky, níž je životní opus majstra Hilla tak ikonický, zde nemá jakýkoliv znatelný zastoupení, natožpak sporadický využívání klíčů - což je v podstatě gró celého příběhu. Namísto toho tvůrci zcela garantují vykastrovaný konceptuální nuance, vyčpěle sterilní dialogy a závěrečným hřebíčkem do týhle zamčený rakve je stupidní cílovka v podobě primitivních amerických frikulínů.... Klíčové (jak ironický slovo, že?) příběhové pasáže jsou oproti předloze zkratkovitě odfláklé a linie přidané absolutně zbytečný. Taky vůbec nekvituji stylistickou modernizaci, bezmyšlenkovitý spády do bezedné hloubi infantilních stereotypů a celkově diferenciální změny vůči předloze, který jsou spíš k výrazný škodě než k užitku. Ústřední trio je ovšem fantastický (především pak Bóďa ztvárněný nesmírně talentovaným J.B.Scottem je nečekaně charismatický), to uznávám, zato zbylí protagonisté jsou nesympatický šulini, a celková práce s charaktery a jejich naivní vývoj není nijak věrohodný a spíš nelukrativně přímočarý.... Prostě meh jaxviňa, kterej ani za mák nesplňuje stanovený předpoklady pro fanoušky předlohy a spíš mi připomíná pouze amatérskou variaci - absolutně mě tedy udivuje, že Joe Hill (jehož vypravěčí rétorický tendence a fantazijní motivy jsou zde z mýho subjektivního úsudku absolutně ignorovaný) tuhle frenetickou definici kontraproduktivity schválil (že by se nakonec potatil a taky se naplno poddal lajnování?) a Andy Muschietti ji posléze navíc produkoval (tf?¿!).... Celkově na mě Zámek a klíč primárně působí jako neskutečný zneuctění kultovního komiksového předobrazu s nímž si tvůrci doslova a nekompromisně vytřeli svou čokoprdel. Absolutně nechápu gesto tvůrců jít tímto chaotickým směrem, který absolutně nekoresponduje s původní literární předlohou. Ze show L&K se tak nakonec vyklubal nehorázně ambivalentní projekt, který zanedlouho jednoznačně vyšumí do ztracena - a kupodivu mi to nijak není líto.... Zklamání roku. ()

Série 1 (2020) (S01) 

Přestože komiksovou sérii Zámek a klíč od syna krále napětí Stephena Kinga, Joea Hilla, bez debat považuju za jeden z nejskvostnějších piedestalů svého média, byl jsem skrze ukázky k téhle seriálové adaptaci pod záštitou streamovacího giganta Netflixu neskutečně skeptickej - ale po zhlédnutí první epizody byly mé obavy ustáleny na akceptovatelnou normu - jenže čím víc epizod jsem viděl, tím víc netolerantních ran do držky jsem dostal.... Je až k neuvěření, že jako pomyslný fanoušek původní předlohy jsem tak plnej zarmoucení a přehlcenej zklamáním v takový kadenci, že si prostě nedokážu smysluplně utřídit myšlenky a nemohu momentálně uvěřit tomu, že tvůrci tak extrémně zmrvili tak potenciální adaptaci jednoho z vrcholů komiksový prózy - dokonce i ta nadsázka díky, níž je životní opus majstra Hilla tak ikonický, zde nemá jakýkoliv znatelný zastoupení, natožpak sporadický využívání klíčů - což je v podstatě gró celého příběhu. Namísto toho tvůrci zcela garantují vykastrovaný konceptuální nuance, vyčpěle sterilní dialogy a závěrečným hřebíčkem do týhle zamčený rakve je stupidní cílovka v podobě primitivních amerických frikulínů.... Klíčové (jak ironický slovo, že?) příběhové pasáže jsou oproti předloze zkratkovitě odfláklé a linie přidané absolutně zbytečný. Taky vůbec nekvituji stylistickou modernizaci, bezmyšlenkovitý spády do bezedné hloubi infantilních stereotypů a celkově diferenciální změny vůči předloze, který jsou spíš k výrazný škodě než k užitku. Ústřední trio je ovšem fantastický (především pak Bóďa ztvárněný nesmírně talentovaným J.B.Scottem je nečekaně charismatický), to uznávám, zato zbylí protagonisté jsou nesympatický šulini, a celková práce s charaktery a jejich naivní vývoj není nijak věrohodný a spíš nelukrativně přímočarý.... Prostě meh jaxviňa, kterej ani za mák nesplňuje stanovený předpoklady pro fanoušky předlohy a spíš mi připomíná pouze amatérskou variaci - absolutně mě tedy udivuje, že Joe Hill (jehož vypravěčí rétorický tendence a fantazijní motivy jsou zde z mýho subjektivního úsudku absolutně ignorovaný) tuhle frenetickou definici kontraproduktivity schválil (že by se nakonec potatil a taky se naplno poddal lajnování?) a Andy Muschietti ji posléze navíc produkoval (tf?¿!).... Celkově na mě Zámek a klíč primárně působí jako neskutečný zneuctění kultovního komiksového předobrazu s nímž si tvůrci doslova a nekompromisně vytřeli svou čokoprdel. Absolutně nechápu gesto tvůrců jít tímto chaotickým směrem, který absolutně nekoresponduje s původní literární předlohou. Ze show L&K se tak nakonec vyklubal nehorázně ambivalentní projekt, který zanedlouho jednoznačně vyšumí do ztracena - a kupodivu mi to nijak není líto.... Zklamání roku. ()

Vítejte v Mathesonu (2020) (S01E01) 

Ačkoliv komiksovou sérii Zámek a klíč od syna krále napětí Stephena Kinga, Joea Hilla, považuji za jeden z nejskvostnějších pilířů svého média, byl jsem skrze ukázky k této seriálové adaptaci pod záštitou streamovacího giganta Netflixu zpočátku neskutečně skeptický, avšak po zhlédnutí první epizody jsou mé obavy ustáleny na akceptovatelnou normu. Samozřejmě, pozitiva převládají - úvodní znělka fantastická, hudební doprovod stylisticky staromilský zato libozvučně naprosto úžasný - přesto očividná negativa nelze jen tak ignorovat - některé příběhové pasáže jsou oproti předloze zkratkovitě odfláklé a linie přidané vcelku nepotřebné, avantgardista Scott Kavanaugh bílý jako křída je nenápadně nahrazen nesympatickým černošským Scottem Kavendishem (jako proč?), totéž platí pro městečko Lovecraft vyměněné za méně atraktivní Matheson... Taky se mi nezamlouvá defektní modernizace (zmínka o Fortnite mi zpřetrhala žíly), spády do infantilních stereotypů, ale celkově diferenciální změny vůči originálním rysům prozatím celkem kvituji (zrcadlové vězení), avšak většina z nich spěje k výrazný škodě než ke kladnýmu užitku. A stále u mne panuje dojem, že cílovkou nejsou veškeré věkové kategorie (jelikož předloha je určena pro všechny generace), jako spíš náctiletí frikulíni. Bóďa ztvárněný talentovaným J.B.Scottem je prozatím nejlepším charakterem - nečekaně. Tyler má mimochodem naprosto příšerný hudební vkus.... S rezervou jsem okrem dosavadně maximálně zaujat. První epizoda stanovila potenciál na jakž takž adekvátní úroveň. 77% ()

Léčka (2020) (S01E02) 

Klasická zdlouhavá výplňovka... Doslovně přesné pořadí nalézání klíčů z komiksových sešitů kupodivu není zachováno. Nina Zámková je charismaticky netečná, a celkově práce s charaktery není nijak věrohodná a spíš pofidérně přímočará. Ellie Whedon, jedna z nejdůležitějších postav tohoto příběhu, je navíc další obětí černošskýho protagonisty - nejsem rasista, ale tyhle negerský castingové guláše mi již v současný kinematografii upřímně lezou na nervy.... Třebaže jsem spíš nespokojen, musím uznat, že na hlavohrátky pociťuji absolutní těšing. Jen doufám v to, že Zack/Lucas/Dodge jakožto ústřední záporák (mimochodem jeden z nejlepších v dějinách populární kultury) nebude v nadcházejících epizodách vykastrován. ()

Hrátky v hlavě (2020) (S01E03) 

Základní aspekty zachovány, psychologie postav je celkem irelevantní, ovšem experimentální hlavohrátky v seriálové podobě se dokáží téměř vyrovnat těm neméně geniálně inovativním z komiksů - třebaže Hillovy vypravěčí tendence a fantasmagorické motivy jsou z mého subjektivního úsudku stále nepřekonaný.... Zábavný je taky fakt, že postava, která neměla být původně černá je tentokrát černá, ale postava, která by černá být měla zase černá není - copak mi to tu zavání konceptuální ignorancí? ()

Pánové klíčů (2020) (S01E04) 

Beru v potaz, že zatím neustále remcám - u této epizody to nebude výjimkou - nemám totiž sebemenší ponětí, jakým obskurním směrem chtějí tvůrci směřovat - poněvadž příběh samotný velice stagnuje a namísto toho, aby se vyvíjel kupředu, stojí na místě. Romantické linky navíc nemají pražádnou funkčnost. Bizarní korunu tomu všemu ad absurdum nasadil otřesný finální song který absolutně ignoruje emocionální vyznění dané scény a tudíž naprosto pohřbívá její suverénní dramatičnost.... ()

Rodokmen (2020) (S01E05) 

Let there be music! Aneb hlavní trio si uvědomuje podstatnou osobní důležitost úlohy protektorů klíčů - taky navíc konečně došlo na jejich zneužívání za účelem zábavy. Odklon oproti původní dějové látce ve mně ovšem vzbuzuje nehoráznou averzi. ()

Černé dveře (2020) (S01E06) 

Mistrovské mysteriózní rétoriky Joea Hilla stále nebylo docíleno - tak snad detektiv Mutuku zachrání situaci. Kontraproduktivně ambivalentní a nerespektující dějový linie navíc nejsou řádně opodstatněný. ()

Pitva (2020) (S01E07) 

Jeden z nejlepších příběhových archů z první knihy je nahrazen nelukrativní vyčpělou motanicí v bezvýchodným kruhu s neskutečně sterilními dialogy. Sam Lesser navíc neevokuje hrůzu, jako spíš totální směšnost.... Děkuju uctivě. ()

Kousek zas**ného sluníčka (2020) (S01E08) 

Sorry jako, ovšem tahle podřadná vykastrovaná seriálová adaptace ani za mák nesplňuje předpoklady pro fanoušky předlohy a spíš mi připomíná pouze amatérskou variaci - přičemž opět jedna z nejlepších dějových linek předlohy je doslova spláchnuta do hajzlu.... Mám taky neuvěřitelný problémy s bezmyšlenkovitými nuancemi bez patřičnýho odůvodnění. ()

Ozvěny (2020) (S01E09) 

Billie Eilish jakožto hudební pilíř pro dramatický vyznění scény je fakticky samoúčelná lobotomie do píči.... Navíc jsem taky slyšel, že časohrátky se nekonají, nekonaly, a konat nejspíš taky nebudou -_- ()

Koruna stínů (2020) (S01E10) 

Kdyby nebylo fenomenálního finálního plot-twistu, tak jsem končil sérii v domnění, že půjde o vrchol totálního zneuctění kultovního komiksovýho předobrazu - páč jde o naprosto frenetický shitfest, v kterým je všecko špatně. Absolutně nechápu gesto tvůrců jít tímto bezvýchodným kontraproduktivním směrem který vůbec nekoresponduje s původní literární předlohou.... Rezoluce? Ambivalentní projekt, který jednoznačně zanedlouho vyšumí do ztracena - a kupodivu mi to nijak není líto. ()

Reklama

Reklama