Reklama

Reklama

Divoký Mesiáš

  • Velká Británie Savage Messiah
všechny plakáty
Trailer

Britský film o životě francouzského avantgardního sochaře Henriho Gaudiera. Divokého Mesiáše natočil Ken Russell v roce 1972 a podobně jako v jiných svých filmech ho věnoval silné a nevšední umělecké osobnosti. Podkladem pro scénář Christophera Logua se stala stejnojmenná kniha H. S. Edeho. Ústřední dějovou osnovu Divokého Mesiáše tvoří autentický životní příběh francouzského sochaře a kreslíře Henriho Gaudiera–Brzesky (1891–1915). Film sleduje Gaudiera teprve od okamžiku, kdy se v Paříži seznámí s opuštěnou, o deset let starší Polkou Sophií Brzeskou, jež ovlivnila jeho krátký život i uměleckou tvorbu. V kontextu filmografie Kena Russella představuje Divoký Mesiáš asi nejuměřenější dílo, i když ani zde nechybí zřejmý záměr šokovat a provokovat. Dodejme ještě, že v době uvedení anglická kritika označila Divokého Mesiáše za nejlepší film roku 1972. Hlavní role ztělesnili Scott Antony a Dorothy Tutinová, v dalších uvidíme Helen Mirrenovou, Lindsaye Kempa, Michaela Gougha a Johna Justina. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (16)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Ukričané a teatrálne herectvo. Ale to je jedno, veď je to vraj o "umelcovi". Nuž, môžem ho oprdieť. Mladík, ktorý nevie, čo so sebou, tak nadviaže vzťah s o 20 rokov frigídnou pani, s ktorou sex skoro nemajú, tak ona sama mu kupuje a zháňa prostitútky. Potom ako 23-24 ročný dobrovoľne narukuje do francúzskej armády a padne ako blázon v zákopoch, kde podľa svedectiev šiel vždy do najväčšieho boja, tam, kde sa strieľalo, ako by mu ani na živote nezáležalo. Zrejme naozaj nie, pochabý na to bol dosť. Film mi nič nedal, akurát jednu zapamätateľnú scénu, kde Helen Mirren pomerne dlho vystavuje svoje lajdáky a statného bobra. Na Angličanku to kedysi nebolo až také zlé. ()

Ducharme 

všechny recenze uživatele

Fantasticky natočený biografický snímek představující geniálního umělce Henri Gaudier-Brzesku tou nejďábelštější možnou cestou a formou. Děj má v sobě neuvěřitelnou dynamiku a to hlavně díky famóznímu výkonu Scotta Antonyho, který zastiňuje Helen Mirren snad v každé společné scéně. ()

Reklama

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Velice nekonvenční a nepoddajná záležitost, věrně kráčející ve stopách OBOU hlavních protagonistů, neboť Dorothy Tutin alias Sophie Brzeská byla Scottu Antonymu rovnocennou partnerkou. Byli jako dva vzájemně spřízněné a už ze zásady vzpurné plamínky - živoucí, žhnoucí a nespoutané ... zdálo se, že je nemůže natrvalo zchladit žádná vodní lázeň - než přišel mrazivý dech První světové. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Mohlo by to být zajímavé životopisné drama o bohémském originálním umělci, který dlouho nebral život vážně, a jak to dopadlo, když se o to jednou pokusil. Jenže všechno kazí neskutečná uřvanost provázející téměř celý film, kromě dojemného závěru, jehož nostalgii díky předchozímu křiku nejsem schopen uvěřit. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Oheň, túžba, bláznovstvo, túžob var? Kdeže, prírodou jasne daný výtvarný dar! Mladý slobodomyseľný umelec a staršia Poľka sa zoznámia v knižnici. Následne prejdú bláznivú, filozofujúco-živoriacu púť spodnými sociálnymi prúdmi Paríža i Londýna, aby napokon svieca výstredného sochára a výtvarníka navždy zhasla v ohni prvej svetovej vojny. Vzťah maliara a Poľky je zvláštny, skôr súrodenecký, ako milenecký. Reálne postavy životopisného príbehu popri svojom búrlivom vzťahu, plnom dohadovaní a konfrontácií, stretávajú ikonické postavy doby. Patria tam zvláštne sa správajúci obchodníci s umením, nezriedka sa vyskytujúci medzi umelcami (Shaw) či sufražetky bojujúce za práva žien. Neobídu sa ani vyslúžilí generáli, pohŕdajúci umením, vidiacich zmysel života len v rozpútanom vojnovom kotli. Dotvárajú kotol uličných postavičiek a situácií umožňujúce režisérovi cez zámerne výstredne uchopené scény poskytnúť divákovi obraz o spoločensko-umeleckom prostredí Londýna a Paríža začiatku 20. storočia. Samotné výstrednosti maliara majú rácio: nakopnúť nepružné spoločenské mechanizmy. Často sa ide za hranu konvencií, no vždy v mene umenia. Obdobne ako to mal zobrazovaný maliar Henri Gaudier, to mal i režisér Ken Russel vo vrcholnom tvorivom období, z ktorého Divoký Mesiáš pochádza. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • Režisér Ken Russel o tom, prečo do hlavnej role vybral Scotta Anthonyho: "Vybral som ho spomedzi 300 hercov, pretože bol jediný, ktorý dokázal zdvihnúť kladivo a udrieť kameň. Byť umelcom je aj fyzická práca." (Arsenal83)
  • Kvôli získaniu financií na film musel režisér dvakrát dať do zálohy svoj vlastný dom, čím riskoval, že v prípade neúspechu skončí na ulici. (Arsenal83)

Reklama

Reklama