poster

Tommy

  • anglický

    Tommy

  • slovenský

    Tommy

Drama / Muzikál

Velká Británie, 1975, 111 min

Komentáře uživatelů k filmu (56)

  • Houdini

    Oscar 2 nominace: Herečka HR - Ann-Margaret, Hudba - A(3.3.2004)

  • T2

    Rozpočet $5miliónovTržby USA $34,251,525Tržby Celosvetovo $34,360,000(10.4.2010)

  • Pohrobek
    **

    Jako svědek vraždy svého otce upadne malý Tommy(Barry Winch) do stavu naprosté nekomunikativnosti. Až jako mladému muži (Roger Daltrey) se mu podaří tohoto tramatu zbavit. Naplněn euforickou životní radostí se prohlašuje za Mesiáše a mezi květinovou mládeží své doby nachází spoustu stoupenců... Film je založen na stejnojmenné opeře The Who, tvořen silně expresivními obrazy a naprosto zbaven dialogů a normálního mluveného slova. Takřka všechno je tu zpívané. Jako hudební výpověď určitě cenné. Jako film se mi to příliš nezamlouvá.(27.2.2005)

  • TeeAge
    ***

    || Scenár: Ken Russel / Predloha: Pete Townshend | Hudba: The WHO | Produkcia: Ken Russel, Robert Stigwood | Distribúcia: Columbia Pictures | Štúdio: RSO | Rozpočet: 5 miliónov $ | Tržby: 34,251,525 $ || Jeden z tých psychotických spracovaní hudobného materiálu, ktorý si asi nikdy nebudem vedieť užiť naplno. Kto nezažil tú dobu, nemôže súvislosti precítiť naplno, môže akurát tak súcítiť. A to veru nie je nič príjemné. 60% | Blu-Ray, THX, EN DTS |(29.1.2014)

  • Aluska88
    ****

    Skvělá "rocková opera", zajímavé "šílené" provedení, fascinující hostující osobnosti; za zmínku stojí fešný zpívající doktor Jack Nicholson nebo ztřeštěná Tina Turner. A v neposlední řadě geniální hudba, nejvíce se mi líbily, celým filmem prokládané pasáže "See Me, Feel me, Touch Me" a song "I'm Free". Roger Daltrey byl skvostný!(27.8.2008)

  • Javert
    *****

    Geniální film natočený podle ještě geniálnější desky. Roger Daltrey dokazuje, že je nejenom výborný zpěvák a hráč na harmoniku, ale i skvělý herec (což dokazuje i ve snímku McVicar). Pro fanoušky The Who a rocku vůbec povinnost, pro ostatní příjemný film... A můj favorit strýček Ernie v podání bubeníka skupiny Keitha Moona je k sežřání:)(3.8.2007)

  • HOCKEYKA
    *****

    Na to,aby sa človeku tento film páčil,musí bezhranične milovať a obdivovať The Who.Pre mňa je to tá najlepšia rocková kapela,aká kedy existovala,milujem všetkých jej pôvodných členov a preto nemôžem Tommyho ohodnotiť inak,ako plným počtom hviezdičiek.Klobúk dole pred úchvatným Townshendovym talentom,je to Boh a ja sa mu hlboko klaniam.Tento muzikál je vzácnym klenotom,ktorý si treba vážiť.(10.8.2015)

  • francis
    ****

    Toto se samozřejmě musí vidět v kině (alespoň domácím) s pořádnou reprosoustavou... Hudba je sice výrazně lepší než film, ale dohromady to funguje výborně.(13.12.2006)

  • Big Bear
    **

    Někdy v životě se vám stane, že se zcela náhodou objevíte u situace nebo události, které sice nerozumíte, ale u které je vám hned jasné, že jste byli svědkem čehosi neobvyklého, zvláštního a pro vás nepochopitelného. Dnes se to stalo čirou náhodou mně při přepnutí na kanál AMC, kde začínala ,,rocková opera Tommy''. The Who neposlouchám, nemusím je, ale respektuji je jako jeden ze stavebních kamenů masivní zdi, která se jmenuje rock. Osobně půlku osmdesítek považuji za naprostý úlet stejně jako osmdesátky samotné. Máloco mám z toho období rád a celkově mi ta doba přijde dost psycho. Už jen ta móda a ohozy zpěváků... Jenže nikdy neříkej nikdy. Ještě celkem nedávno jsem nemusel ELO než jsem se k nim propracoval přes Harrisonovu sólovou dráhu no a už jsme tam že? Takže se zdržuji dalších kritik abych sám sobě jednou nebyl pro smích. Celý film jde z písně do písně jejichž chytlavost balancuje na základě toho, jestli má divák rád opravdu halucinogenní hudbu či soft rock. Husdbu a zpěv provází obrazový příběh, který je opravdu něco a mimo kontext doby je to spíše věc pro nějakého psychiatra. Nahlíženo optikou své doby věřím, že film mohl lecos komu sdělit a jistá filozofie o pomíjivosti slávy tam je. Docela by mne zajímalo co na to tehdejší katolická církev. Jen 2 roky před Tommym byl uveden Jesus Christ Superstar ! A v roce 1979 pak přišel další ,,muzikál'' o Pythonů - Život Briana. Jak říkám, hodně zajímavá doba! Zatím ale nemohu jinak než dát za dva kříže zakončené mikrofonem ! * *(6.11.2016)

  • anais
    *****

    Perfektní hudba. To je na Tommym to nejdůležitější. Stylizace už trochu odpovídá spíš letům sedmdesátým než šedesátým, ve kterých vznikla deska Tommy, podle které byl film natočen. Vidět Who, Claptona, Eltona Johna a další ve vrcholné formě za to stojí. Zapomeňte na všechny současné rádobymuzikály. Tohle je klasika srovnatelná s Vlasy i Jesus christ superstar!(11.11.2004)

  • mm13
    ****

    rocková opera so všetkým hrozným a úžasným čo k tomu patrí(4.2.2010)

  • Terva
    ****

    Filmová podoba rockové opery skupiny The Who. Ocenění: Oscar - nominace: hlavní herečka (Ann-Margret), hudební aranžmá Zlatý glóbus - herečka v komedii/muzikálu (Ann-Margret). ... Kamera : Ronnie Taylor, Dick Bush a Robin Lehman.(28.5.2011)

  • Tommassi3
    ****

    "Ten hluchý, němý a slepý kluk hraje jako Bůh !!"(19.8.2016)

  • MikO_NR_1909
    **

    Nesporne efektné číslo, ktoré rozsieva radosť zo života ako samostatného univerza dosť svojrázne a až priveľmi extravagantne. Čo je aj hlavným dôvodom, prečo sa mi veľmi nepáčil a horúčkovito mi zatriaslo hlavou. Podaktoré surrealistické motívy sú práve skrz hudobné prevedenia a pestrej strihovej skladby možno jej formálnym osviežením a rozveselujú cieľovú skupinu divákov, na môj vkus to ale malo neporovnateľne menší vplyv, než zápory. To je tak, keď máte film, kde sa celý čas nerozpráva, skôr spieva ehmmm.... až škrieka. I keď je úloha hippies ako i filmu zasadená k úplne diferentným meradlám úspechu.(10.5.2016)

  • liquido26
    ***

    Nedávno jsem propadl kouzlu kapely The Who a jejich legendární rockové opery Tommy. Podle mě se jedná o nejlepší desku, co v 60. letech vznikla. O to víc mě tenhle film zklamal. Vůbec by přitom nevadilo, že oproti hudební předloze dosti modifikuje příběh, nebo že mění pořadí skladeb, či přidává některé, které na albu nejsou. Bohužel Russellův Tommy prostě nemá tu správnou atmosféru, kterou ve mě skladby vyvolávají při jejich poslechu. Nebýt toho, že hlavní roli hraje a zpívá Roger Daltrey, asi bych hodnotil ještě níž. Přestože ostatní herci a zpěváci zpívají a hrají taky dobře jejich hlasy se do těch skladeb prostě nehodí. Třeba když Ann-Margret zpívá stěžejní pasáž "See Me, Feel Me" tak prostě necítím to mrazení, jako v Daltreyho podání na desce. No a nejvíc mě mrzelo, že postavu Pinball WIzarda zpíval Elton John. Toho chlapíka prostě nemusím a Pinball WIzard je moje nejoblíběnejší písnička z desky. Jediné scény, které mě opravdu bavily byly pasáž Eyesight to the Blind s Ericem Claptonem v roli knězě, jehož hlas mi tam jako jediný seděl, a potom závěrečná Listening to You.(17.10.2009)

  • anniehall
    ***

    Tommy je bezpochyby jedna z nejdůležitějších desek rockové historie. The Who s ní v ´69 posunuli a rozšířili hranice žánru, nemluvě o její nestárnoucí a nadčasové kráse. Tedy naprosto vybroušených 5 hvězd. Verze pro filmové plátno z roku ´75, kterou znovu nahráli za přispění mnoha význačných hostů, muzikantů a zpěváků, již tak přelomová nebyla. Chyběl jí pel něčeho nového a překvapivého, chyběla ji sevřenost a ve většině písní scházel i Daltreyho expresivní pěvecký projev, který byl alepsoň pro mě dost zásadní a určující. Přenést Tommyho na plátno chtělo pořádný kus odvahy a obrovskou invenci. To všechno Ken Russell měl, ale možná, že až v míře příliš vrchovaté. Jeho klipovitý, chvílemi psychedelický, důsledně stylizovaný a výrazně výtvarný film nabízí skvělé momenty, kdy člověka až mrazí, ale zároveň taky občas nabídne patos a kýč, na který já jsem přecitlivělý. A tak, ačkoliv mě to mrzí, nemůžu dát víc než tři hvězdičky, ačkoliv by si to Tommy od The Who (jako nahrávka) skutečně zasloužil!(11.4.2010)

  • Thewho18
    ***

    Máte rádi The Who? pokud ano není o čem diskutovatdokonalost sama .Pokud ne tak tohle prazvláštní představení pravděpodobně neskousnete. Aby jste pochopili o co tady kráčí jedno zhlídnutí rozhodně nestačí, aspoň mě tedy ne. Opomeneme-li fantastickou rockovou symfonii, vlastní příběh není zrovna nejsrozumitelnější, spoustu alegorií a symbolů, kterými se toto dílo jen hemží pochopí asi málo kdo. Celkově by se dal děj shrnout asi takto: Převzato z music serveru: Rocková opera Tommy vypráví o hluchém, slepém a němém chlapci, který se navzdory otřesným prožitkům i handicapu stane světovým šampiónem v pinballu (kuličkovém hracím automatu). Tuto "duchovní alegorii" vydala v květnu 1969 skupina The Who, nejhlasitější rocková skupina všech dob, v podobě dvojalba. Autorem pod kůži se zadírajícího příběhu o chlapci, který v šoku ze smrti svého otce ztratil smysly a hvězdná popularita jej vynesla až na post celebrovaného mesiáše sekty hráčů pinballu, je jeden z nejmagičtějších kytaristů rockové historie Pete Townshend. Po řadě uchvacujících jevištních provedení se Tommy stal kultovním bestsellerem a vůbec nejúspěšnějším albem The Who. Pro filmovou adaptaci Tommyho byl osloven nonkonformní režisér Ken Russell, jenž tuto operu označoval za "největší uměleckou práci vyprodukovanou ve 20. století". Russellův snímek zůstává celkem věrný původnímu námětu, přestože režisér s adaptovanou látkou pracoval poměrně volně a učinil v ní i podstatné změny. Pro film bylo navíc dokomponováno několik sladeb a pořadí písniček bylo pozměněno s ohledem na logickou návaznost vyprávění. Vinou režisérova efektního přístupu k adaptaci je částečně narušeno klíčové poselství příběhu: úvaha o absurditě pop-kultury a bezduchém oslavování jejích hvězd a katastrofálních následcích jejich "vůdcovství". Russell pro vyprávění zvolil volně zřetězené pásmo dráždivých, místy poněkud perverzně naturalistických epizod, které hýří pouťově-automatovými barvami. Některé kritiky a recenze dokonce režiséra obviňovaly, že filosofii Townshendova podobenství rozmělnil do podoby cirkusové atrakce. Uhrančivá vizuální stylizace opery totiž využívá estetiky rychlých střihů, triků, zkratky a tehdy neobvyklých výrazových prostředků hudebního videoklipu. Klíčovým symbolem celého snímku je kruhové zrcadlo. Hudebním vrcholem opery je Tommyho osvobozující árie I°m Free a závěrečný majestátně vypjatý hymnus Listening To You. Navzdory některým výhradám je Tommy místy oslňujícím, energií překypujícím dílem, při jehož sledování i diváci ztrácejí řeč a sluch a přechází jim zrak.(12.7.2005)

  • ledzepfan
    ****

    The Who jsou bezpochyby jednou z nejdůležitějších rockových formací všech dob a jejich projekt tommy je snad vůbec první opravdu koncepční rockovou deskou-nelehký úkol převést perfektní hudební počin na filmové plátno se zdařil jen z části-mne osobně nevadí ani tak vizuální stránka filmu((která plně odpovídá době ve které film vznikl a je zvláštní že jsem si také vzpomněl na mechanický pomeranč :-))nevadí ani složitý vypravěčský styl plný synbolů a náznaků-to co mne vadí je oproti originálu pokroucený děj ,spřeházené skladby a hlavně občas docela špatné herecké výkony díky nimž to chvílema vypadá jako parodie.jde ale především o menší role-naopak samotní The Who podali výkon který jsem ani nečekal-pomineme li Peta a Johna kteří hrají sami sebe tak Roger v hlavní roli mile překvapil a to že je slepý jsem mu (teda aspon já) uvěřil no a Keith si tu svou roličku fakt dal(takhle to mohl zvládnout jenom on)-i když nesnáším Eltona Johna tak tady mi jako pinball wizard vůbec nevadil(naopak moc mne bavilo dívat se jak dostává od tommyho na prdel )Eric Clapton a jeho kratičká ale pěkná chvilka ,Tina Turner nebo Jack Nikolson-tyhle v 70tých letech velmi uznávané hvězdy jsou jen důkazem toho jak přitažlivá byla myšlenka zfilmovat tommyho--Ve výsledku jde o velmi svéráznou podívanou která je také cennou výpovědí o své době a z jejichž chyb se poučil Alan Parker když se pustil do velmi podobného projektu(moudří vědí)--dávám čtyři protože většinu nedokonalostí smaže posledních 10 extatických minut...(3.2.2007)

  • fragre
    ****

    Poprvé viděno asi někdy kolem roku 1980 na ORF. No, tehdy (v té bigbítové poušti) to byl zážitek. Moc jsem tomu nerozumněl, ale části filmu fungovaly vlastně jako klipy. Přinejmenším u songů I´m Free a Listening To You mnou emoce cloumaly monumentálně. Pak jsem to viděl víckrát a trochu jsem ochladnul. Taky tam režisér nemusel vrážet kdejakou celebritu. Eric Clapton je tady mdlý a Eltona Johna jsem nikdy nemusel a tady je mimo mísu. Jen ta Týna je celkem v pořádku. Ale jen za tu tehdejší nálož energie si tento opus aspoň 4 * zaslouží.(27.2.2011)

  • d-fens

    ocenenia : MFF Cannes 1975 - nesúťažný výber(2.2.2013)

  • danecek24

    33. Zlatý Glóbus za rok 1975 - cena (1) - *Nejlepší herečka (komedie / muzikál) - Ann-Margret + nominace (2) - Nejlepší film (komedie / muzikál), Objev roku (herec) - Roger Daltry(1.1.2009)

  • okkac
    ****

    Nechápu, jak mi mohlo tak geniální album Tommy od The Who unikat. Muzika je to výborná, max. hodnocení bez debat. S o 10 let mladší The Wall od Pink Floyd to má celkem podobný koncept. Hlavní hrdina "ztratí" v 2. světové válce otce, prožije těžké dětství, aby se nakonec stal slavným a vytvořil si kolem sebe kult osobnosti s následovníky. Filmová adaptace není špatná, ale na pozdější The Wall nemá. Ale znovu nahraná hudba, kterou zpívají i jiní lidé (Tina Turner, Elton John, Eric Clapton, Jack Nicholson aj.), než hlavní zpěvák tomu přidává na rozmanitosti.(11.4.2010)

  • SoolenJV
    ****

    Podle jednoho z nejlepších alb v dějinách rocku natočil Ken Russell "psychedelický" muzikál, ve kterém si hlavní roli zahrál Roger Daltrey a ukázal, že není jen vynikající zpěvák, ale dovede i solidně hrát (a většinu filmu bez výrazu). V malých rolích známé osobnosti, nejvíc mě překvapil Jack Nicholson, který nezklame ani na takto malé ploše. Po hudební stránce velmi dobré, i když mě osobně spíše vyhovují albové verze písní.(19.7.2009)

  • slunicko2
    ***

    Jsem poněkud na rozpacích. 1) Jako film tato směska skvělých i méně skvělých pěveckých a tanečních čísel moc pohromadě nedrží. 2) Ovšem The Who hrají parádně a množství dobových hvězd také není k zahození. 3) Děj snadno neskousnu, i když si stokrát budu opakovat, že jde o společenskou satiru. 4) A ta paralela s Kristem... 5) See me, feel me. Touch me, heal me.(17.12.2015)

  • KanjiVital
    *****

    Tommy je historicky první rocková opera z pera geniálního kytaristy a skladatele Peteho Townshenda z legendární kapely The Who. Podle mého názoru se Kenu Russellovi povedlo velmi originálním způsobem zobrazit toto velkolepé dílo na plátně, což při složitosti děje nebylo vůbec lehké. Je to příběh o mladíkovi, který nemůže vidět, slyšet a mluvit vlivem traumatického zážitku z dětsví. Tento mladík je doslova vržen do tohoto světa, ve kterém s ním každý jedná jako s loutkou. Když se však stane mistrem pinbalu situace se obrací a dostává se mu slávy a obrovského bohatsví. Poté co se zázrakem dostává z područí slepoty, hluchoty a němoty, se Tommy stanem novodobým mesiášem a idolem všech mladých lidí. Ovšem stejně rychle jak nabil této slávy, tak se lidem omrzí, kvůli tomu, že od Tommy nedostanou to, co podle nich kázal a sliboval. Tommy je tak ponechán nikoliv své dřívější slepotě, hluchotě a němotě, ale pouze sám sobě, protože mu jeho matku a strýčka nespokojený dav mladých lidí zabije. Uniká do klidu divočiny na místo, kde jeho rodiče trávili romantické chvilky. Poselství je zřejmé - poukázat na pop-kulturní rychlokvašky, nechutný byznys a vztah fanoušků k těmto svým idolům, který připomíná návštěvu hodinového hotelu, do kterého se již nikdo nikdy netroufne vrátit a raději jde o dům a prodejnou děvu dál. Co se týče hudebních čísel, tak musím říct, že některé pasáže jsou vynikajicí a jiné zase slabší. Mezi ty vydařenější patří vystoupení uhrančivě krásné Ann-Marget , Acidové královny Tiny Turner, či "Pinbal Wizard" v podání Eltona Johna. Za vrchol však považuji závěrečnou "We're Not Gonna Take It", která v kontextu celého filmu vyzní daleko lépe jak na desce. Bubeník The Who - Keith Moon v roli pedofilního, alkoholického strýčka Ernieho byl superúchylný, výborný výběr.(1.8.2011)

  • Marooned17
    *****

    Geniální.(23.3.2012)

  • Endyis
    *****

    Musel bych se na to znovu podívat, ale pamatuji si, že jsem to viděl, asi když mi bylo tak cca 10-11. Nemohl jsem kvůli tomu usnout a celej další den jsem na to musel myslet (podobně jako u Fanny a Alexandr, když mi bylo asi kolem osmi, tenkrát jsem u toho chtěl usnout a Twin peaks film - to mě bylo zas kolem dvanácti a celej další den sem film nemohl vykopat z palice....) Zatím 4* po dalším shlédnutí možná přehodnotím. Po shlédnutí musím konstatovat, že přidávám bepochyby hvězdu, protože se jedná o geniální muzikál (výborná hudba The Who) se skvělou myšlenkou tématiky idolů, model, mesiášů a kráčejícím stádem lidí za těmito jejich vzory. Skvělé obsazení a milovníci klasického rocku 70 let a la The Who, Clapton atd. si budou v průběhu sledování neustále klepat do rytmu. Jedna z nejlepších rockvoých oper + dobrá režisoréská práce + plus to obsazení = 95%(25.9.2008)

  • tomtomtoma
    ***

    Pop-rockový muzikál, který s kritickým nadhledem krituzuje stav společnosti, která se hemží všelijakými idoly. Ale ty v konzumní společnosti často rychle upadají v zapomění a přichází nový hit. Příběh nepostrádá velká překvapení. Tommy Walker (Roger Daltrey, jako malý Barry Winch) je jako malý chlapec svědkem vraždy svého otce (Robert Powell) milencem své matky Frankem Hobbsem (dobrý Oliver Reed). Po tomto zážitku a po psychickém nátlaku své matky Nory (Ann-Margret) se malý Tommy stává hluchoněmým slepcem. Místo lásky se mu dostává jen lítosti a traumatických zážitků zprostředkované Frankem. Tak Tommy naráží na královnu tripů (Tina Turner), uchylného strýčka Ernieho (Keith Moon) a sadistického bratrance Kevina (Paul Nicholas). Stává se pinballovým bohem, milionářem a po náhlém uzdravení, způsobeném dalším šokem, polobohem a spasitelem a vůdcem nové sekty. Z dalších rolí stojí za zmínka pinballový čaroděj (Elton John), kazatel v kostele (Eric Clapton) a specialista při uzdravování Tommyho (Jack Nicholson). Stoupenci Tommyho se ale po prvotním nekritickém obdivu vzbouří a opouští svoji cestu k nirváně. A na všem se dá velkolepě vidělat. Forma zpracování je pro mě hůře stravitelnější, různé metafory a zobrazení jsou zase velkým kladem.(26.3.2011)

  • miklaras
    ****

    Mám radost, že tahle klasika vyjde. Těším se, viděla jsem to už strašně dávno :)(14.3.2010)

  • crass.48
    odpad!

    Jenom mi není jasné, jak mohlo někoho vůbec napadnout natočit takovou hovadinu. Od první minuty jsem umíral.(2.3.2011)

  • radektejkal
    ****

    V roce 1969 vyšly v Evropě dvě pozoruhodné desky. Já jsem dával přednost "Arthur (Or the Decline and Fall of the British Empire)" od Kinks, ta však byla zastíněna a téměř vytlačena z obecné pozornosti tou druhou. Tommy byla navíc zfilmována divým mužem, Kenem Russellem. Deska spadá do doby prvních syntezátorových výzkumů kytaristy a moogisty Peta Townshenda a konce hudebních (a některých jiných) psychedelií. Film, který po šesti letech následoval si tenhle konec ještě o něco prodloužil. Ve srovnání s albem je přístupnější svojí divokostí, rozmanitostí a dalšími rusellovinami. Vrcholy desky ,„The Acid Queen“ a „Pinball Wizard“, zpívají ve filmu/opeře Tina Turner a Elton John, a v něm mají ještě větší grády. Sympatické na filmu je také, že v něm všichni herci také zpívají, jak Oliver Reed, tak i Jack Nicholson. Uráživý není ani děj, ani jeho symbolika - kříž s mikrofonem by mohla klidně převzít jistá organizace, a na rogalu přietěl bílovický farář Pavel Lazárek ke svým ovečkám.(9.9.2019)

  • Delaney
    *****

    Snad nejgeniálnější rocková opera včech dob. To nejlepší co vám hudba a film můžou dát. Jedna z nejlepší kapel všech dob a výjimečně natočený film se surrealistickým nádechem, skvělými herci a jedinečnou atmosférou, kterou dokáže vytvořit jen Tommy. *** See me, feel me, touch me, heal me. *** Yes, I think it´s alright *** 100%(10.4.2010)

  • bidja
    ****

    Druhá projekce po 30-ti letech. Fantastická hudební podívaná a troufám si říct, že mě to dostalo více něž v mládí kdy jsem pravděpodobně nemohl pochopit spousty alegorií, nemohl porovnat s tehdy nenatočenými díly. A musím říct , že skvělá The Wall, pouze kopíruje. Nepřekonatelné scény krásné Ann-Margaret v delíriu-extázi-orgasmu posouvá toto dílo do čela muzikálů na mé stupnici.(19.2.2008)

  • Brejlil
    ***

    Pro fanoušky The Who, jejich koncepčního alba a hudby konce 60. let povinná záležitost. Bohužel se jim dostane úchylné vizuální estetiky let 70., nově nahraných písní a trochu přebudovaného konceptu. Má to něco do sebe, ale taková pecka, jak jsem čekal, to není.(14.12.2011)

  • poet

    Projekt 100 (1996)(14.1.2007)

  • vtelenie
    ****

    89% - tu by som aj zavahal s 5 hviezdami, ale kedze ide o muzikal - zaner, ktory vseobecne nemam v laske, ostanem pri styroch, aj s ohladom na rozporuplny zaciatok filmu. Treba, ale povedat ze celkovo je to silny zazitok a vhodny uvod do sveta hudby the Who.(20.10.2010)

  • Zevon
    *****

    Jeden z milníků světové filmové tvorby - na něm je krásně vidět, o kolik desetiletí jsme s myšlenkovými pochody pod rudou zástavou zaostali. Otázka je, jestli lze tak velkou ztrátu vůbec dohnat.(6.3.2010)

  • JamesSi
    *****

    Kdo udělal tu rockoperu? Kdo? Překvapivě Tina Turner, Clapton, Elton John a další to nazpívali líp než samotní Kdouci (pls nezabijte mě). Ken Russel taky udělal dobrou práci neboť ty skvělé pohyby kamery a šílené vizuály jsou fakt boží. Jinak je to fakt T R I P, takže jestli nemáte rádi divný věci, tak ruce od toho nebo ohluchnete a oslepnete. Jako náš Tomík.(13.3.2018)

  • Slatibarfast
    *****

    Perfektná hudba (je to nakoniec The Who), osobité prevedenie, skvelé spevácke a hercké výkony, Rogerovi som uveril, že je hluchý, slepý a hlúpy. Keby tam hral ešte Bowie, ktorý mal hrať Acid Queen, tak vážne hacknem túto stránku, len aby som mohol tomuto filmu udeliť 6 hviezdičiek.(9.3.2010)

  • Rodin
    *****

    Tohle je nejlepší (a možná jediný) rockový muzikál všech dob. I přes ten manýrismus a hyperbolu (řeklo by se, že je kontroverzní, že?).(1.4.2010)

  • Anworon
    ***

    Interesantní rocková opera, ale kdo zrovna nemiluje hudbu skupiny Who, nebude ní unešen.(18.4.2005)

  • AdrianMonk
    *****

    No.. Watersi, nic proti, ale... Tommy je lepší.(7.7.2008)

  • MartyMcFly89
    *****

    Po The Wall asi nejlepší rockový muzikál, co znám. Kdo neviděl, nepochopí. Kdo viděl a pochopí, ten se bude mít. Pro koho to bude jen ztráta času, well, toho lituji.(9.2.2009)

  • Queendom
    *****

    See me, feel me, touch me, heal/r me...Psychedelická jízda za hranice rokenrolu. Co obraz, to úlet. Příkladem budiž scéna ze svatýho přijímání v kostele, kde bandu kriplů léčí několik desítek kopií Marylin Monroe:) Nejvíc se mi asi líbila písnička o takovém až btw příběhu malé obdivovatelky Tommyho Sally a u vytržení jsem z hereckého výkonu Ann-Margret, která byla zaslouženě nominována za roli matky na Oscara.(15.4.2010)

  • jprmusic
    *

    Všem odborníkům se za následující řádky omlouvám. Myslel jsem, že mě v životě nepotká žádný horší film než Vlasy. Z neskutečného přehrávání a zoufalých pěveckých a tanečních projevů ( s výjimkou Age Og Aquarius ) se mi dělalo mdlo už zamlada - no asi jsem málo kouřil :-) . Ale alespoň tam bylo "Let The Sunshine .... ". Nebylo to moc, ale alespoň něco. Rocková opera Tommy nenabízí nic, pouze pocit, že tentokrát nebyli zkouření jenom všichni herci, ale i kompletní štáb. Vyniká speciálně Eric Clapton, který o sobě během natáčení evidentně vůbec nevěděl. Co se týká hudby - The Who byli možná ikonami, ale důvodem byla spíše populární koncertní destrukce aparatury a nástrojů, než nějaké hudební umění. Herecké obsazení je v tomhle filmu legrační : hlavní roli hraje rocková hvězda Roger Daltrey, který sice nepochybně dobře vypadá a slušně zpívá, ale srovnejte jeho výkon s Bobem Geldofem v The Wall a během filmu se uchechtáte k smrti. Ann Margaret prý za svůj výkon dostala cenu - no bůh nám pomáhej. Takže ta jedna hvězda je za Olivera Reeda - měl hrát hnusnýho šupáka a hraje ho skvěle.(7.7.2010)

  • nooly
    ***

    Tento film nebyl určen pro mě, ale respektuji především jeho hudební kvality a celkovou nápaditost.(14.12.2010)

  • Glukoza
    ****

    Dnešního diváka jistě může zaskočit vizuální stránka filmu (patrně typický obraz a ulítlé efekty začátku 80.let), pro mě osobně pozoruhodné výjevy. Něco na té atmosféře je hrozivě skličující a znepokojivé, snad trochu jako The Wall. Po prvním shlédnutí jistě nechápu vše, co by se pochopit dalo, zároveň si říkám, zda někdy budu s to si Tommyho pustit znovu. Jinak parádní obsazení a taky samozřejmě skvělá a legendární hudba (jen oproti originálu působí daleko, daleko méně výrazně a méně silně.) Příběh sám o sobě by byl dost na houbelec.(28.12.2015)

  • _Irbe_
    *****

    Bezchybná a dokonalá hudba. O hvězdu lepší než Floydovská Zeď (a že tu mám hodně rád). Mnoho slavných hostů, kteří si střihli jeden song (Clapton boha, Tina Turner Acid Queen a Elton John Pinball Wizarda). Určitě největsí a dost možná i nejlepší věc, co kdy The Who napsali.(3.11.2006)

  • musicalfan
    *****

    Zkrátka asi nejlepší rocková opera, u nás prakticky neznámá a nedoceněná(28.8.2009)

  • Dekovnik
    *****

    I aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam free. Jedna z mých nejoblíbenějších písniček z alba a teď i z filmu. Co víc dodat nejkrásnější filmové procitnutí, jaké jsem kdy zažil. Roger Daltrey předvedl, že kromě zpěvu dokáže i hrát, sice toporně, ale náramně!(2.2.2012)

  • Dupac
    ****

    Netypické obrazy, spousta režijních nápadů a scény, které moc nejsou k vidění jinde - ani tehdy, ani dneska. Ale postava Tommyho a příběh jeho dětství, retardace, adorace (atd.) je mnohem míň zajímavá a dotažená než třeštění kolem ní (hlavně Tina Turner namísto polohy obvyklé "rockové" babičky je jako gipsy-femme-fatale opravdu démonická, podstatně víc než doktor v podání Nicholsona, u kterého bych to čekal spíš). Pro mě hlavně dobovka ilustrující myšlenkové podhoubí artrockových (?) kapel 70. let 20. století. Příliš ujetá na to, abych ji mohl odbýt třema hvězdama.(7.10.2016)

  • Bluesun
    ****

    Prvních 14 minut je příšerných. Kvůli té syntetizované hudbě jsem myslel, že to vypnu, pak se to ale rozjelo, nabralo to rockové grády a čtyři hvězdičky jsou myslím zasloužené. Těším se, až si poslechnu originální album.(13.6.2010)

  • tata22
    **

    Přátelé, vskutku nevím. Parafrází Jaromíra Hanzlíka z Noci na Karlštejně jen smutně podotýkám : Byl pan otec střízliv když to tvořil ? Možná jsem to vskutku nepochopil ale k čemu je to dobré ? Že by hudba, to beru ale k čemu ta spousta nesmyslů kolkolem a prostinký příběh...(23.1.2011)

  • DorianGreene
    *****

    Album Tommy od kapely The Who je nejen první rockovou operou, ale podle mého názoru i největším rockovým dílem dvacátého století. Jen málokterému interpretovi v dějinách populární hudby se podařilo vytvořit kompaktní celek bez jediného slabého místa, v němž by každá skladba byla zároveň svébytným a silným opusem. Tolik k hudební stránce Tommyho. Režisér Ken Russel Tommyho povýšil na vizuální cirkus plný barevných, veselých, ale i dekadentních, až perverzních scén. Ve stylizovaném filmu, který místy lehce připomíná Kubrickův Mechanický pomeranč, Russel překvapivě mísí estetiku kýče i absolutní krásy. Velké štěstí měl i při výběru herců - Oliver Reed je jako Tommyho otec kouzelný, vynikající je i Ann-Marget nebo Jack Nicholson v roli doktora. Skvělým tahem bylo obsazení rockových hvězd počínaje úchvatným zpěvákem The Who Rogerem Daltreyem přes bubeníka Keith Moona jako sadistického strýčka Ernieho, Eltona Johna jako pinbalového čaroděje, Erica Claptona v roli kazatele, Tinu Turner jako Acid Queen... Film Tommy není ideálním snímkem na sobotní pohodový večer. Je to znepokojující vize zvrácené pop kultury, lidských obsesí, neštěstí, vůle k moci. Odměnou divákovi je však určitá katarze a podnět k přemýšlení nad současnými hodnotami. To vše navíc korunované nádhernou hudbou.(23.12.2011)

  • nandu991
    ****

    Tommy je naprosto paradni deska... Ale prehrani do filmu mi moc nesedlo... Nema to takovy ty koule co maj klasicky Who... Chybej mi tam proste ty naslaply bici co hral Keith Moon... Je to takovy az moc uhlazeny... kdyz ted po filmu posloucham desku, tak mi film pripadal skoro jako popovej (az moc syntaku),,, Ale Acid Queen s Tinou a Pinball Wizard s Eltonem jsou paradni... Urcite stoji za zkouknuti, ikdyz me konec moc nebavil... Ale hudba proste paradni.... Quadrophenia je lepsi :D(27.8.2013)

  • Turtle
    ****

    Filmové zpracování stejnojmené rockové opery od The Who. Kromě členů kapely se zde objeví Eric Clapton, Elton John a Jack Nicholson. Film zaujma a hudba je moc pěkná. Herecký výkon Rogera DAltreyho je překvapivě na úrovní i když nejvíc asi uvízně v paměti Keith Moon :-D. Tommy hodně pojedává o izolaci, traumatu a uctívání osobnosti. Nemůžu setřást pocit že tohle album a jeho filmové zpracování bylo Watersovi velkou inspirací k The Wall.(14.1.2015)