Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Biografická filmová fantazie o krátkém a přitom dramatickém životě Rudolpha Valentina, nejznámějšího milovníka éry němého filmu.
  Jeden z nejslavnějších tanečníků světa Rudolf Nurejev v této okázalé filmové fantazii ztvárnil Rudolpha Valentina, nejznámějšího milovníka éry němého filmu. Stylizované životopisné drama Valentino postupně vrství příběh vzestupu i pádu tohoto slavného italského herce a sexuálního symbolu 20. let, známého také pod přezdívkou „latinský milovník“. V roce 1926 jeho náhlá smrt – bylo mu pouhých 31 let – způsobila mezi jeho fanynkami masovou hysterii, při které vyšly do ulic a některé dokonce spáchaly sebevraždu. Pohřeb tohoto miláčka dámského publika, který byl za života hollywoodským hercem a po smrti se stal legendou, byl jeden z vůbec největších v americké historii. Russellova filmová adaptace jeho krátkého života sleduje jeho rychlou cestu na vrchol, na němž jej však čeká osobní neštěstí a sklíčenost. Snímek nepostrádá klasický Russelův rukopis a nechybí v něm velkoryse výpravné scény ani sarkastický humor; na poměry tohoto poněkud kontroverzního režiséra je však relativně umírněný. V dalších rolích se v tomto snímku objevují Leslie Caron a Michelle Phillips. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Recenze (16)

topi 

všechny recenze uživatele

Ken Russell skáče ve svých filmech napříč žánry a musím konstatovat, že se mu daří. V tomhle životopisném dramatu vypravuje osudy legendárního milovníka éry němého filmu Rudolpha Valentina, kterého ztvárnila ruská taneční legenda Rudolf Nurejev. Příběh nepostrádá jak humorné scény, tak i vypjaté (ve vězení za mřížemi s bandou úchylů a nadržených hnusných ženských, kde je šikanován oplzlým bachařem). Mozaika osudů hlavního hrdiny se tak skládá od jeho začátků u filmu, přes rapidní skok na vrchol, až k jeho předčasné smrti. Film začíná jeho pohřbem a v retrospektivách se odehrávají jeho životní osudy. Velké plus dávám za překrásnou Michelle Philips, která hrála ženu za kterou se podruhé oženil a naopak velké mínus dostává český dabing, který byl hodně odfláknutý, film bych si rád vychutnal v originále, ale ještě bohužel nikdo nepřeložil titulky. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Ken Russell zvládal podobné filmy dokonale, hoci v tomto prípade sa neubránil skratkovitým posunom v deji. Príbeh legendárnej hviezdy nemého filmu je postavený na skvelom výkone Rudolfa Nurejeva. Na scénu však príde aj opulentnosť, farebná krikľavosť a výstrednosť, tak známa z iných režisérových filmov. ()

Reklama

MIMIC 

všechny recenze uživatele

V scenári je hromada postrádateľných vecí, na druhej strane mu chýba hromada vecí, ktoré by v ňom rozhodne byť mali. Z Valentinovho životopisu vyletelo všetko, čo nebolo v súlade s väčšinovým chcením (a nebolo toho málo). O čo diváčky prišli sa dočítajú v knihe The Screen God Who Loved Men. Na druhej strane ide o nadštandardný produkt zlatých sedemdesiatych rokov s ich podivuhodne inštinktívnym citom pre filmové kvality. Pre Rudyho fanúšika to však nie je práve film, ktorý by ho potešil po castingovej stránke - niekto zvlášť inteligentný usúdil, že herca, ktorý aj dobre tancoval tango musí zákonite stvárniť baleťák. Zákonite nie. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Dobre vymyslená fantázia je príťažlivejšia než fádna skutočnosť. Režisér Ken Russell to pochopil. V sérii životopisných filmov rozohral hru životov známych osobností prevažne umeleckého sveta (Mahler, Wagner, Liszt, Tesla, Čajkovskij a tuto Valentino) spojenú s režisérovým vlastným videním sveta, s okázalými gestami, krikľavo farebnou výstrednosťou, barokovou opulentnosťou kostýmov a špecifickým humorom. Prvky reality zmiešané s pridanými príbehmi, mýtami a vpašovanými replikami z Valentinových nemých filmov. Humor si berie na paškál neznesiteľné novinárske hyeny, moralizátorských xenofóbnych pisálkov, no najmä filmových producentov ako nenásytných peňazohrabcov. Hneď v úvode ľutujú Valentinovu smrť len preto, že ako živý im mohol ešte nahrabať riadne zisky. Hercov majú títo smradi len za bábky, ktoré musia počúvať. Takí istí sú taneční principáli. Samotní herci sa im niekedy veľmi, veľmi podobajú - tu konkrétne odporne vyrehlený tučniak Fatty Arbuckle, ktorému Valentino za jeho neznesiteľne buranské správanie elegantne preberie frajerku. Príbeh sa točí okolo nastrojenej truhly, ku ktorej sa prichádza rozlúčiť s predčasne zosnulou hviezdou plejáda rozličných obdivovateliek, frajeriek, manželky. A spomínajú. Výsledkom je plastický, farebný, ukričaný, tanečne dokonalý a humorom predchnutý film. Čerta starého záleží na fyzickej podobnosti ruského baleťáka Nurejeva s Valentinom. Pre túto úlohu bol ako stvorený. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Exkluzivní hit doby. "Ty,..." vykřikují fanatické ctitelky pod okny. Nezkrotné číslo opulentní obsedance kabaretu života, pitoreskní orgie, ceremoniální onanie mejdanu pohřebních věnců, nemravné pohupování s třásněmi kontroverzní féerie. Karnevalové zbožštění, truchlivá komedie, maniakální apoteóza mrtvé ikony. Hvězda na zemi, která vykračuje po nebi. Svatý grál, omamná silice, bronzový celofán. Proti jeho přitažlivosti není obrněna žádná z dívek ani dam. Exoticky vyhlížející šejk, vyhlášený milovník, výřečná figura, atraktivně prodávající svatební košili němé éry pláten stříbrných. Horkokrevný jezdec Apokalypsy, dalece předalece vzdálen svému slunci. Už povlečeno má, ke spánku se ukládá na katafalk s konfetami, na lože filmové nesmrtelnosti. Do našich snů jako mýticky udatný, sex-appealem nabitý trubadúr vstupuje dál velice rád. Možná i jako zahradník starající se o pomerančový háj. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (1)

  • Zpěvačka Věra Špinarová nazpívala v roce 1978 stejnojmennou píseň „Valentino“, která je tomuto populárnímu herci věnována. (majky19)

Reklama

Reklama