Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Vesecký
    ***

    Skutečně to bylo stylizované a trochu filmová fantazie, otázka není, zda se drželo skutečných osudů, ale jaké příběhy z života tohoto bájného filmového milovníka byly vypíchnuty. Tyto osudy jsou kombinovány s tím, co se údajně dělo u rakve s jeho zesnulým tělem, jak jeho smrt prožívaly ženy z jeho okolí, dvě manželky a další osudové ženy. Film bych ovšem rozdělil na dvě části; té první, zhruba po setkání s novým manažerem na břehu moře, si zaslouží čtyři hvězdičky, ale pak to jde strmě americky dolů. I když si musíme objektivně přiznat, že hnus americké společnosti ovládané reklamou a byznysem i ve filmovém "umění" je zde zobrazen bez příkras, pak závěr vrcholící boxerským zápasem je i z filmového hlediska typicky americký, nechybí tu hrubost a krev ani vítězství našeho hrdiny nad bývalým mistrem světa. A smrt způsobená veskutečnosti zánětem pobřišnice po prasklém slepém střevě určitě nevypadala tak, jak byla umělecky ztvárněna.(9.12.2018)

  • Radko
    ****

    Dobre vymyslená fantázia je príťažlivejšia než fádna skutočnosť. Režisér Ken Russell to pochopil. V sérii životopisných filmov rozohral hru životov známych osobností prevažne umeleckého sveta (Mahler, Wagner, Liszt, Tesla, Čajkovskij a tuto Valentino) spojenú s režisérovým vlastným videním sveta, s okázalými gestami, krikľavo farebnou výstrednosťou, barokovou opulentnosťou kostýmov a špecifickým humorom. Prvky reality zmiešané s pridanými príbehmi, mýtami a vpašovanými replikami z Valentinových nemých filmov. Humor si berie na paškál neznesiteľné novinárske hyeny, moralizátorských xenofóbnych pisálkov, no najmä filmových producentov ako nenásytných peňazohrabcov. Hneď v úvode ľutujú Valentinovu smrť len preto, že ako živý im mohol ešte nahrabať riadne zisky. Hercov majú títo smradi len za bábky, ktoré musia počúvať. Takí istí sú taneční principáli. Samotní herci sa im niekedy veľmi, veľmi podobajú - tu konkrétne odporne vyrehlený tučniak Fatty Arbuckle, ktorému Valentino za jeho neznesiteľne buranské správanie elegantne preberie frajerku. Príbeh sa točí okolo nastrojenej truhly, ku ktorej sa prichádza rozlúčiť s predčasne zosnulou hviezdou plejáda rozličných obdivovateliek, frajeriek, manželky. A spomínajú. Výsledkom je plastický, farebný, ukričaný, tanečne dokonalý a humorom predchnutý film. Čerta starého záleží na fyzickej podobnosti ruského baleťáka Nurejeva s Valentinom. Pre túto úlohu bol ako stvorený.(19.8.2015)

  • andrii
    ****

    Exkluzivní hit doby. "Ty,..." vykřikují fanatické ctitelky pod okny. Nezkrotné číslo opulentní obsedance kabaretu života, pitoreskní orgie, ceremoniální onanie mejdanu pohřebních věnců, nemravné pohupování s třásněmi kontroverzní féerie. Karnevalové zbožštění, truchlivá komedie, maniakální apoteóza mrtvé ikony. Hvězda na zemi, která vykračuje po nebi. Svatý grál, omamná silice, bronzový celofán. Proti jeho přitažlivosti není obrněna žádná z dívek ani dam. Exoticky vyhlížející šejk, vyhlášený milovník, výřečná figura, atraktivně prodávající svatební košili němé éry pláten stříbrných. Horkokrevný jezdec Apokalypsy, dalece předalece vzdálen svému slunci. Už povlečeno má, ke spánku se ukládá na katafalk s konfetami, na lože filmové nesmrtelnosti. Do našich snů jako mýticky udatný, sex-appealem nabitý trubadúr vstupuje dál velice rád. Možná i jako zahradník starající se o pomerančový háj.(3.9.2016)

  • topi
    ****

    Ken Russell skáče ve svých filmech napříč žánry a musím konstatovat, že se mu daří. V tomhle životopisném dramatu vypravuje osudy legendárního milovníka éry němého filmu Rudolpha Valentina, kterého ztvárnila ruská taneční legenda Rudolf Nurejev. Příběh nepostrádá jak humorné scény, tak i vypjaté (ve vězení za mřížemi s bandou úchylů a nadržených hnusných ženských, kde je šikanován oplzlým bachařem). Mozaika osudů hlavního hrdiny se tak skládá od jeho začátků u filmu, přes rapidní skok na vrchol, až k jeho předčasné smrti. Film začíná jeho pohřbem a v retrospektivách se odehrávají jeho životní osudy. Velké plus dávám za překrásnou Michelle Philips, která hrála ženu za kterou se podruhé oženil a naopak velké mínus dostává český dabing, který byl hodně odfláknutý, film bych si rád vychutnal v originále, ale ještě bohužel nikdo nepřeložil titulky.(9.12.2018)

  • MIMIC
    ***

    V scenári je hromada postrádateľných vecí, na druhej strane mu chýba hromada vecí, ktoré by v ňom rozhodne byť mali. Z Valentinovho životopisu vyletelo všetko, čo nebolo v súlade s väčšinovým chcením (a nebolo toho málo). O čo diváčky prišli sa dočítajú v knihe The Screen God Who Loved Men. Na druhej strane ide o nadštandardný produkt zlatých sedemdesiatych rokov s ich podivuhodne inštinktívnym citom pre filmové kvality. Pre Rudyho fanúšika to však nie je práve film, ktorý by ho potešil po castingovej stránke - niekto zvlášť inteligentný usúdil, že herca, ktorý aj dobre tancoval tango musí zákonite stvárniť baleťák. Zákonite nie.(10.6.2018)

  • - Zpěvačka Věra Špinarová nazpívala v roce 1978 stejnojmennou píseň „Valentino“, která je tomuto populárnímu herci věnována. (majky19)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace