Reklama

Reklama

Obsahy(1)

The Big Combo je ukázkovým příkladem Lewisovy důmyslné práce s mizanscénou a vytříbené schopnosti inscenovat scénu do hloubky (v několika plánech). Stejně tak zosobňuje vrchol Altonova barokního stylu – The Big Combo je doslova nejtemnější ze všech noirů, v němž se více než se světlem pracuje právě s tmou. Mlžný opar, rozptýlené zadní světlo, kroužící světlo majáků a blikající neony jsou ve filmu neodlučně spjaty právě s prací Johna Altona. [Jana Bébarová] (Noir Film Festival)

(více)

Recenze (25)

Sakulnikov 

všechny recenze uživatele

Výborná temná atmosféra a skvělá práce s se světlem a kontrasty. Perfektní postava pan Browna. Na plný počet tomu však něco chybělo, možná příště. ()

Svadbos 

všechny recenze uživatele

Titulky k filmu sú zobrazované skrz zábery na veľké americké mesto. Od tej doby je film úplne uzavretým univerzom, vizuálne vyjadrovaným osvetlením, nerovnovážnymi kompozíciami a štylizovanými dialógmi. Expresívna kamera Johna Altona, jazzová hudba Davida Raksina, cieľavedomo štylizované dialógy Philipa Yordana posunuli dovtedajšie zvyklosti kriminálky a cenzorských obmedzení na základe „The Production Code“. A to robí z „The Big Combo“ jeden z najpamätnejších filmov 50-ych rokov, súperiacim s predchádzajúcim majsterštykom „Gun Crazy“ (1950). Zatiaľčo „Gun Crazy“ zábermi na rôzne lokality zosilňoval príbeh, „The Big Combo“ doslovne neumožňuje vonkajšej realite vstúpiť. Chýba tu viac slnka alebo jasu a vôbec tu nie je šťastie. Tieto aspekty sú nahradené neurotickým súbojom medzi policajným dôstojníkom Leonardom Diamondom a jeho alter egom, gangstrom Mr. Brownom. Film obsahuje neslávne známu scénu s orálnym sexom. Susan Lowell, ktorá je zhnusená sama zo seba, nemôže odolať dotyk Browna, hlavne keď ju uspokojuje orálne. Táto scéna priamo zasiahla vtedajšiu cenzúru. Lewis sa však cenzúre vyhol, keď kamerou zastavil na Suzaninej tvári, zatiaľčo Brown pomaly mizne zo záberu a kĺže sa dole jej telom. Táto scéna taktiež rozrušila herca Cornela Wildeho, hrajúceho postavu Diamonda a jeho manželku, Jean Wallace v úlohe Susan Lowell. Wallace súhlasila s natočením scény, len keď Wilde nebude na pľaci. Keď Wilde nakoniec videl finálnu scénu, nebol z nej nadšený. ()

Reklama

Reklama