• sinp
    *

    Dokonce i Helena Růžičková přiznala, že na place už nebyla taková pohoda jako třeba u trilogie z Hoštic. Je to vidět. Skutečně nechápu, jak mohly ty porevoluční komedie tak strašně "zdementnět". Je to k zaplakání a tím mám na mysli hlavně herecké výkony a "vtipné scény", které jsou okatě trapné. Řekněme, že to mohlo být ještě horší, to však není pádný argument, to je jen konstatování jako úcta k některým hercům. Hlavně za ně se hodí dát ten jediný bod..(9.10.2005)

  • Kimon
    ***

    Tento film je zrcadlem naší vlastní ubohosti a hlouposti. Ano, proto se nás tak moc osobně dotýká a některé z nás to dokonce pobuřuje a uráží. Tento film jasně ukazuje tvář naší ubohosti a malosti, kterou v nás po mnoho let pěstoval "soudruh". Prostě a jednoduše: "vstupujeme do vyspělé Evropy a máme přitom holé prdele a ještě nám to někdo ukazuje v plné kráse"!! No tohle když nás neurazí, tak co tedy jiného? Že? Buďme tedy nad věcí a zasmějme se své vlastní hlouposti. Dokážeme tím sami sobě, že jsme schopní sebekritiky a že vlastně ten film o nás ani není. /je zajímavé, že film tolik zesměšňující naši naivitu (ne)financoval podnikatel Rudolf Hošna, který údajně, jak víte či nevíte, sám svou ubohost prokázal tím, že naivním hercům a ostatním tvůrcům nezaplatil honoráře a ti byli nuceni domáhat se svých práv soudní cestou - prostě byly toho plné noviny. A vy? ... Vy si udělejte vlastní názor/(29.3.2009)

  • lubospoti
    *

    Jeden z nejhorších českých filmů, které jsem kdy viděl. A to beru v úvahu i ty echt budovatelské. Po letech paradoxně slouží jako "výpověď doby", kdy každý Čech zkoušel podnikat. Koupil si fialové sako a snažil se oškubat cizince.. Stejně tak slouží tento film jako odstrašující příklad toho, jak se umělecká svoboda může projevit na kvalitě kinematografie. Nevědomky tak tohle porevoluční podnikání (vydělávání za každou cenu) demonstrovali i sami tvůrci svým vlastním dílem.(10.8.2014)

  • PBLead
    ****

    Viděl jsem poprvé a naposled jako 6leté dítě a týden jsem z toho v dobrém slova smyslu nevyšel z úžasu. No a jak to tak bývá, věci, které se mi trochu líbily v dětství, považuju dnes za velmi dobré, a věci, které se mi líbily, považuju za vynikající (např. Sám doma, 6 medvědů s Cibulkou apod.). Takže ano, tenhle film je špatný a ne není to z mé strany trolling, ale jako 6letému fakanovi se mi to prostě líbilo, takže bych tomu tak ty 4 hvězdy asi dal. ;) P.S. Nezapomenutelná je ta scéna, když se jde Růžička junior vysrat do lesa. To se mi moc líbilo a smál jsem se tomu ještě týden. ;)(24.12.2013)

  • BoredSeal
    ***

    Fialkami jsem naprosto fascinován. Technicky je to profesionálně odvedené a bez ironie, děj je tak šílený a nepředvídatelný, že jsem opravdu s napětím očekával, jak podnikatelský průser rodiny Karafiátů dopadne, tomu říkám boj proti stereotypu. Film obsahuje nesčetné množství moudrých prohlášení, většinou napsaných pro Helenu Růžičkovou, snad první úžasný fekální vtip v porevolučním českém filmu - "křtění" pomalované kadibudky za skandování davu a tak zvrácený humor-nehumor, že milovník alternativy jej sleduje velmi pohodlně. Je to jeden z nejhorších porevolučních filmů? To určitě ne. Jsou filmy dobré a špatné a... divné - a tam řadím Fialky. Možná spíš poslouží jako poměrně úpřímné svědectví o počátcích podnikání v Čechách, tehdejších rozdílech se Západem a o tom, jak to tu fungovalo a podvádělo se. Přál bych si, aby Trhala fialky dynamitem 2 pojednávalo o tom, jak Karafiátovi nevinně zkusí podnikat s lehkými topnými oleji...(14.2.2009)

  • - Filmování probíhalo v Paříži, Rakovníku, Praze, Brně a na hradě Špilberk. Natáčelo se také ve vinných sklepech v Petrově a na zámku Koloděje. (M.B)

  • - Vekslák (Roman Skamene) jezdí ve voze Audi 90 Coupé cabrio, vyráběném v Německu v letech 1991 až 1996. (JARDAHONDA)

  • - Sourozenci Karafiátovi mají stejná křestní jména jako jejich představitelé, Helena a Jiří. (Investman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace