poster

Gun Crazy

  • USA

    Deadly Is the Female

Krimi / Drama / Film-Noir

USA, 1950, 86 min

  • kaylin
    ****

    Kdyby to bylo natočeno v dnešní době, možná to ještě bude lepší v tom smyslu, že to bude drsnější, což by snímku rozhodně nevadilo, na druhou stranu ono je to místy docela drsné i na svou dobu, což se tomu musí připočíst k dobru. Navíc představitelka hlavní role je prostě úchvatná, jak v herectví, tak i v tom, jak vypadá. Film, u kterého je jasné, že nemůže skončit dobře. Jen je škoda, že variací na Bonnie a Clyda je až moc.(14.10.2014)

  • Rob Roy
    *****

    Oooo. I can still dig a supreme noir. Tohle sice není esenciální zástupce co se týče některých znaků ( dialogy, nasvícení ), ale o to přeci nejde. Jde o to, že ve mně v závěrečných minutách dokázal vyvolavat to povědomé mrazení v zádech ( tímto zdravím ostatní noir companions ). Svižné tempo, silná chemie mezi postavami, na svojí dobu dynamicky zrežírované automobilové scény a vůbec dobře zvládnuté exteriérové scény. Tak trochu Bonnie a Clyde 20 let před Arthurem Pennem.(10.1.2007)

  • Slasher
    ****

    Působivá zločinecká love story, "where Hollywood wouldn’t dare" klenot mezi béčky svojí doby, který si rozhodně stojí za to vyhrabat. Ať už roztomilá pistolnická femme fatale, chemie hlavní dvojice, napínavý akční sekvence, zběsilý útěk před policií až daleko do kalifornský divočiny... GUN CRAZY je předzvěst uvolněných šíleností 70. let a po právu kultovka, svěže natočená a ani chvilku nenudí. U mě navíc chvilku po získání zbrojáku dvojnásobná stylovka :) P.S. seznam dalších mad lovers klasik zde(30.3.2017)

  • Anderton
    *****

    Chlapovi stačí k tomu, aby sa dostal na dno, urobiť iba jednu chybu. Totiž zapliesť sa s nesprávnou ženskou. To Bart urobil a divák čoskoro vytuší nevyhnutný koniec. Dej vychádza z rovnakej historky, z ktorej vychádzali aj tvorcovia aj tu tak často spomínaných Bonnie a Clydea, zaujímavejšie ale pre mňa je, a pri sledovaní Dallovej postavy som si toho viackrát všimol, že film bol hlavným inšpiračným zdrojom pre Godarda a jeho Bez dychu. Nová vlna a film noir občas vizuálne splývajú. Kameramansky veľmi vynaliezavé, napríklad pri jednom prepade sledujeme iba záber zo zadného sedadla na Annie, ktorá sa začne rozprávať s policajtom, pričom celé prepadnutie ostane na divákovej fantázii a o detailoch sa dozvedáme iba z rozhovorov medzi nimi.(25.8.2013)

  • Martin741
    ****

    Moj prvy film od rezisera Josepha H. lewisa a hned vyborny film -noir. Ustredna dvojka hercov ako John Dall a Peggy Cummins divaka zaujme a nepusti pocas celeho filmu. Pribeh ma svoje tempo a obcas je aj strhujuci, takze nuda nehrozi. Plus realie USA okolo roku 1950 su maximalne zaujimave. Zaver bol noirovo spravne drsny, temny a depresivny. Pre mna je Gun Crazy dalsim vybornym filmom -noir. Takze kvalitna noirova jazda u mna stale pokracuje. 89 %(14.3.2015)

  • - Nadčasové vyprávění o šílené lásce mělo velký vliv na klasický snímek francouzské nové vlny U konce s dechem (1960) Jeana-Luca Godarda. (Petrus1)

  • - Jeden ze scenáristů filmu Dalton Trumb je v titulcích uveden pod pseudonymem Millard Kaufman. Důvodem je skutečnost, že autor byl v době vzniku filmu na černém seznamu hollywoodské cenzury. (Hans.)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace