Reklama

Reklama

Candyman

  • Kanada Candyman (více)
Trailer 6

Obsahy(1)

Jeho jméno znají všichni, ale vyslovit si ho netroufne nikdo. Kultovní hrdina všech strašidelných historek, jehož poznávacím znakem je zlověstný hák natřený medem a roj včel. Stačí ho pětkrát vyvolat před zrcadlem a on se objeví - tentokrát v galerii moderního umění. Mladý výtvarník Anthony má pocit, že jeho kariéra stagnuje a on potřebuje nový impuls, aby mohl pokračovat v tvorbě. Jednoho dne mu kamarád povypráví tragický příběh o tom, jak se zrodil muž s hákem a proč začal vraždit. Anthony je tou legendou zcela fascinován a začne pátrat po dalších okolnostech. Jeho obrazy najednou získávají temný nádech a postupně se na nich začíná objevovat jediná tvář... (Forum Film CZ)

(více)

Videa (4)

Trailer 6

Recenze (140)

kiddo 

všechny recenze uživatele

SPOILER: co původně bylo postavené na standardním pohádkovém motivu trestu za transgresi a porušení morálního tabu, se v remaku přerozuje prvně ve zvládací mechanismus, jímž se perzekvovaná komunita distancuje od traumatu z vlastní perzekuce, a pak v nástroj ochrany a pomsty. Tak trochu kdyby Luke Cage měl aférku s Babadookem. No nevím. Téma fajn, ale dostaví se až skoro na závěr, po hodině, kdy si člověk říká, že on ten první Candyman je vlastně pořád sám o sobě dost aktuální a remake toho zas tolik nového nepřináší. Ale tak aspoň se můžou místní hovádka zas jednou pohoršovat nad tím, že série o jednom rasově motivovaném lynči je nAJedNOu nějaká politická, to je vždycky prča. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Solidní recyklace mýtu původního "Candymana" pro současnou dobu, která ale nejen v porovnání s fenomenálním a v rámci žánru silně atypickým originálem vyznívá apelativně a doslovně. Klasika nechávala pozvolna nahlodávat základy reality a racionality, dramaturgicky pracovala s pohledem zvenčí, který současně problematizovala, a promyšleným způsobem tematizovala, rozvíjela i analyzovala fenomén městských legend, až se sama stala jednou z nich. Nový "Candyman" se naopak spoléhá na současné schéma kombinace efektních brutalit a okázalého chytračení. Scénář podnětným způsobem vyzdvihuje motiv jmen a jejich významu pro vyprávění i identitu a ikonografii komunity. Samotné vyprávění pak staví kolem bolesti a traumata Afroameričanů coby jednotlivců i komunity. Díky tomu silně rezonuje s tématy, která pro ně byla dlouhodobě žitou zkušeností a zbytku světa je znovu zpřítomnily protesty a hlavně debaty po zabití Breonny Taylor a George Floyda. Tím se sice film zbavuje obecnějšího přesahu, ale činí to za cenu výmluvné aktuální emancipace. Candyman coby postava se tak stává amalgámem jmen, tváří, křivd a bolesti. Pohled zevnitř mu sice neumožňuje se rozlétnout jako originálu, ale na druhou stranu mu to dává sílu výmluvnosti. ()

Reklama

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Překvapivě smysluplné navázání na původní film z devadesátých let a akurátní aktualiazce pro dnešní dobu. Umí to být nepříjemné a znepokojivé, aniž by to explicitně ukazovalo násilí (což ostatně nedělal ani původní film). Zároveň to umí být krásné a estetické (film je hravě natočený tak, aby využíval různých odrazů zrcadel atp.), ačkoli se pojednává o ošklivých věcech. Lepší filmové řemeslo jsme letos na poli hororů asi neměli možnost vidět. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Ja som spokojný. Mestské legendy sú pre mňa jednou z najlepších ingrediencií hororu ako takého. Bolo to presne podľa môjho gusta: temné, pomalé, rozvážne, príjemne rozvláčne, ponuré, dospelé, krvavé, ale nie prehnane, občas jemne humorné (bez toho, aby to narúšalo konzistentnosť pochmúrnej atmosféry), kasting bol výborný (tvorcom sa podaril husársky kúsok, keď je Tony Todd vo filme rozmiestnený tak šikovne, že budí dojem, že je ho veľa a pritom nemá ani 130 sekúnd) a strašne veľa tomu dáva atmosféra Cabrini-Green. Kameraman John Guleserian sa do slova a do písmena hrá s vynikajúcou architektonickou stránkou snímky (je to ostatne urban legend), s panoramatickými zábermi, na zábery z podhľadu na závratne vysoké budovy, na opustené staré štvrte, na moderné skvosty, ale i na interiéry, niekedy bohaté, niekedy chudobné. Kultovú jednotku z r. 1992 považujem za jeden z najlepších hororov desaťročia, pretože vrátila žánru vážnosť a preniesla ho z temných lesov na sídliská a do miest, kde zlo vyčíňa paradoxne napriek tomu, že je všade plno ľudí. Ani oni vás však neochránia pred jeho vyčíňaním – buď je im to jedno, alebo sú bezmocní. TO je horor. O tomto Candymanovi môžeme s čistým svedomím hovoriť ako o štvorke, ale je natočená tak umne, že ju v pohode môžu vidieť aj diváci, ktorí nevideli prvé tri diely. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Be my Victim! Pardon to bylo jen v traileru. Uff tak z nového Candymana odcházím z kina zklamanější než bych býval doufal. To, že je to politická propaganda, sociální dráma na téma rasismu, multikulti jak svině- nad tím se už dnes dokážu povznést, ale proč někdo z kultovního Slasheru na téma Urban Legend musí udělat slowburn drama s přesahem do Artu, kde Candyman nastoupí někde až v 40 minutě a s hákem mává mimo kameru, tak tomu už nerozumím. Scéna v umývárce, na tu jsem se dle traileru těšil ( Všichni jsme viděli Halloween, že jo) tam byl potenciál udělat kultovní memorable scénu, ale kde, režíruje žena, tak přece nebudeme dávat na kameru 4 mrtvé teenagerky, nechť si divák střeva a uřízlé hlavy domyslí! Střílet do hlavy za lenost a neochotu dopřát divákovi slast. Při téhle scéně se Tom Savíni bude ošívat nad promarněným potenciálem. Co dále? Nezáživné dialogy, komornější look, pomalé tempo vyprávění, místy se to opravdu táhne jak hovno při zácpě a měl jsem pocit, že sleduji 2 hodinový horor od SyFy, občas potěší fajn kamera a líbilo se mi retrospektivní loutkové vyprávění, to je vlastně to nejzajímavější na celém filmu, i mytologie kolem Candymana není podána vyloženě zle, ale that´s not Enough! Finále je uspěchané a krom první vraždy jednoho páru- což dávalo naději, že se celý film ponese v podobném duchu, tak to byla spíš jen ochutnávka něčeho, co rozhodně nepříjde. A hudba? tak tu jsem snad krom bzučení včel ani nezaznamenal. O atmosféře, lekačkách či děsu rovněž nemůže být řeč. Kdyby se režie chopil Jordan Peele, tak to mohlo být zcela výživnější a rozhodně i zábavnější. Takhle je to trochu MEH a disgrace. A já jsem momentálně víc otrávený než po včelím jedu!  Nemám nic proti homosexuálům, ale aby byli častěji na scéně než samotný Candyman, tak to je trochu moc. Příběh 3/5, Akce 2/5, Humor 0/5, Násilí 2/5, Zábavnost 2/5 Hudba 2/5, Vizuál 4/5, Atmosféra 3/5, Napětí 2/5, Emoce 1/5, Herci 4/5. 4/10. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Kvůli pandemii koronaviru musela být premiéra filmu přesunuta. (SONY_)

Reklama

Reklama