
Režie:
Carl SchenkelScénář:
Brad MirmanKamera:
Dietrich LohmannHudba:
Anne DudleyHrají:
Christopher Lambert, Diane Lane, Tom Skerritt, Daniel Baldwin, Ferdy Mayne, Katharine Isabelle, Blu Mankuma, Sam Malkin, Rachel Hayward, Arthur Brauss (více)Obsahy(2)
Šachový veľmajster Peter Sanderson (CHRISTOPHER LAMBERT) je jedným z najlepších hráčov na svete. Počas posledného zápasu na turnaji, kde chce obhájiť svoj titul majstra sveta, sa však začnú diať záhadné veci. Niekto totiž jeho hru hrá o krok vopred, nie však na šachovnici s figúrkami. Jeho šialená vražedná hra sa totiž odohráva v realite a figúrkami sú mŕtve mladé ženy. Kapitán Frank Sedman (TOM SKERRITT) a detektív Andy Wagner (DANIEL BALDWIN) začínajú sériové vraždy vyšetrovať a všetky stopy vedú k Sandersonovi. Psychiatrička Kathy Sheppardová (DIANE LANEOVÁ), ktorá Petra dobre pozná, tvrdí, že nie je páchateľom. Telefonicky ho totiž kontaktuje vrah, ktorý ho vyzve na šachový súboj. Každý Petrov chybný ťah však znamená smrť niekoho nevinného. Vraždy pokračujú a policajní vyšetrovatelia sa musia rozhodnúť, či je Sanderson zabijak, alebo je aj on len figúrkou v hre kohosi iného. A Peter Sanderson sa rozhodne konať odhaliť tajomného vraha a očistiť tak svoje meno... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (136)
V 90. rokoch mali thrillery vlastný, svojský a hlavne vizuálne podobný look. Viďme BASIC INSTINCT, SEVEN, THE HAND THAT ROCKS THE CRADLE atď. Pri tom, ale vynikali každý nejakým scenárom. ŤAH JAZDCOM je z hľadiska príbehu nedotiahnutým, v určitej fáze deja nerozumným a nakoniec prekvapivo ( neprekvapivým ) fádnym koncom zatrateným dielom, pri ktorom si pomyslíte, ako sa všetok ten vizuálny mazec prepadol pod nánosom malátneho deja. Lepší mal byť hlavne záver a pointa. ()
Tupý ,,psychologický" thriler, ktorý je naprataný logickými chybami, dvoma nemožnými polišmi a debilným scenárom. Psycháče sú mojou láskou, no odtiaľ potiaľ. Pointa so šachovnicou ma tak nevyviedla z miery ako nepremyslený obsah. Páni režiséri, kedy sa prestanete kafrať s podpriemernými scenáristami a necháte si napísať niečo strhujúce? 50% ()
Výborné drama, kdy se šachový gambit přesouvá ze stolku na stříbrné plátno a divák už nerozlišuje, kolik kdo má piňonů, čeká se jen na tah jezdcem. Žádné braní mimo zde neplatí a patových situací se nedočkáme. Svého času nejlepší hra. I Gasparov se nechal slyšet, jak ten Lambert valí dupy, že prý, dle jeho slov: "Aby šachy mohly být něčím vážným, na to jsou příliš hrou, aby mohly být hrou, na to jsou příliš vážné." Segrestorův trapný kalkulus: "Aby tento film byl něčím vážným, je příliš hrou, aby mohl být hrou, je to až příliš film." Tolik k tomuto zapomenutému počinu. ()
Christopher Lambert, jakožto šachový velmistr Peter Sanderson, se v hitchcockovsky laděném thrilleru stává pěšcem v osudově rozehrané partii, jejíž pravidla určuje sériový vrah mladých žen. A zde, nejen v šachu, platí, že osudové chyby mají osudový dopad. Jste-li rozumu mdlejšího a dokážete neuhádnout vraha hned v první třetině filmu, budete se u filmu slušně bavit. V opačném případě si přinejmenším užijete jeden z posledních Lambertových dobrých hereckých výkonů. ()
Hned po "sedm" je to asi jediný thriller, který mě zaujal natolik, že i po letech neztratil ani špetku kvality. Naopak se mi ještě více líbí než dříve. Samozřejmě v něm najdete chyby a díry, ale to je prostě skoro všude. Jen mě udivuje nový dementní dabing, který ihned podle hlasu prozradí vraha - dementnost fakt nezná mezí! Rozhodně nejlepší Lambertův film. ()
Galerie (36)
Zajímavosti (1)
- Film se původně měl natáčet v San Franciscu, ale producentům se zdálo, že tam je natáčení příliš drahé, tak film natočili ve Vancouveru. (Trajektt)
Reklama