poster

Dáma v jezeře (festivalový název)

  • USA

    Lady in the Lake

Krimi / Film-Noir / Drama

USA, 1947, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    ****

    Nie je ľahké sledovať celovečerný film z pohľadu hlavnej postavy a niet divu, že tento počin neznamenal prelom v kinematografii. Lenže vo viacerých momentoch práve POV Philipa Marlowea robí niektoré, v iných noiroch bežné situácie omnoho zaujímavejšími, akými sú. Napríklad dlhšie pohľady na ženy, bitka, odobratie zbrane. Príbeh je klasický komplikovaný noir hneď s viacerými femme fatalle. Montgomeryho preslovy do kamery mi prišli zbytočné, náhodné sa objavenie v zrkadle pôsobilo naopak veľmi chytro.(9.8.2015)

  • Hwaelos
    ***

    Netypická Chandlerovská adaptace zaujme dvěma věcmi - jednak využitím hlediskového záběru (křečovitost tohoto přístupu tedy dokázali vytěžit už ve čtyřicátých letech!), jednak vynikajícími marlowovskými dialogy. Robert Montgomery je však patrně nejméně vhodným noirovým hercem, jakého jsem měl tu čest na plátně vidět a jeho kombinace s Audrey "křivé obočí" Totter v roli femme fatale je doslova smrtící. O uměle přilepeném happy endu (drsný detektiv opouští profesi) raději mlčet.(1.8.2016)

  • liuk
    *****

    Tak zaprvé se divím, že novela podle Raymonda Chandlera, podle které byla Lady in the Lake natočena, nebyla v moderní remakové době nikým znova přepracována. Tenhle příběh má totiž tak opravdu úžasnou gradaci a jedno z nejlepších dějových vyvrcholení, které jsem v žánru detektivky viděl. Druhé podivení se týká překvapivého přehlídnutí tohoto noir filmu, jak ve své době uvedení, tak z historického hlediska. Je opravdu zvláštní, že film, tak originálně natočen, z pohledu první osoby - ichformu asi těžko filmově dotáhnete dál - nikdo nezná. Ovšem film neskončil u statického sledování očí Marlowea, dočkáte se i automobilové honičky, skrývání v trávě, odrazů Marlowea v zrcadlech nebo jeho stínu, který už musel být vytvořen "speciálními efekty". V normálních filmech, pokud herci koukají do kamery, bere se to samozřejmě jako chyba, tady ale divákovi všechny postavy koukají do očí a to funguje při navozování atmosféry perfektně. Nesmím opomenout ani skvěle cynické hlášky hlavní postavy soukromého dicka. I am scared, but I dont like it anymore.(7.5.2007)

  • EdaS
    ***

    Docela zajímavě nepovedený film noir. Jako nápad to nezní špatně - natočit film z pohledu hlavního hrdiny - výsledek je bohužel statický a nudný, což mi přijde jako strašná škoda u adaptace tak výtečné knížky. A když film s názvem Lady in the Lake nevyjde ven se k tomu jezeru ani podívat a některé části vám Montgomery odvykládá do kamery, je vám do pláče. Ta třetí hvězdička je hlavně za odvahu vyzkoušet jinou cestu. Ukázala se bohužel (bohudík?) jako slepá. P.S. V Dark Passage s Bogartem je část točená z pohledu hlavního hrdiny mnohem lépe nasnímaná a méně těžkopádná.(31.5.2007)

  • Cedr
    ***

    Vcelku dosti zamotaný příběh ve kterém je divák hlavním hrdinou. Pohled kamery z první osoby funguje překvapivě dobře a i přes očividná technická omezení tehdejší doby se této experimentální formě podařilo navodit slušnou (minimálně velmi netradiční) atmosféru. Vyprávění Roberta Montgomeryho do kamery však atmosféru naprosto nepochopitelně kazí.(29.8.2010)

  • - Film je raritním z důvodu použití subjektivních záběrů z pohledu určité osoby, v tomto případě hlavního hrdiny. (Vlk17)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace