Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Editorka kriminálního magazínu si najme Philipa Marlowea, aby vypátral manželku jejího šéfa. Soukromý detektiv brzy zjistí, že se zapletl do nebezpečného případu vraždy.
Film využívá ve své době originální subjektivní kamery, kdy vidíme skoro celý film z pohledu hlavního hrdiny. (JayZak)

Videa (1)

Trailer

Recenze (24)

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Netypická Chandlerovská adaptace zaujme dvěma věcmi - jednak využitím hlediskového záběru (křečovitost tohoto přístupu tedy dokázali vytěžit už ve čtyřicátých letech!), jednak vynikajícími marlowovskými dialogy. Robert Montgomery je však patrně nejméně vhodným noirovým hercem, jakého jsem měl tu čest na plátně vidět a jeho kombinace s Audrey "křivé obočí" Totter v roli femme fatale je doslova smrtící. O uměle přilepeném happy endu (drsný detektiv opouští profesi) raději mlčet. ()

classic 

všechny recenze uživatele

„Dáma v jazere” , kedy trochu netradične vynechám tradičné zhrnutie obsahu, a tak sa už budem výhradne venovať iba FORME, ktorá víťazí... Herec Robert Montgomery sa rozhodol debutovať na poli filmovej réžie, ktorú sa zároveň rozhodol aj čímsi zaujímavým ozvláštniť, t. j. nakrútil viacvrstvovú detektívku, ktorá zobrazuje hlavnú postavu Phillipa Marlowa (Bob dominuje i pred kamerou) prostredníctvom subjektívneho obrazu, čiže kamery, ktorá sa výsostne zameriava najmä na to, ako najlepšie zaznamenať dianie na plátne skrz « PRVÚ OSOBU » , ktorá nás divákov niekedy buď priamo osloví, alebo sa občas odrazí v zrkadle. Je to mimoriadne: Ambiciózne, novátorské, nadčasové i revolučné, súčasne, no, taktiež sa počin utápa aj vo svojej "pompéznosti" . No i napriek tomu, ma to zvyčajne extrémne interesovalo. Sekvencie sú v harmónii na jeden záťah, bez strihu, na neprerušovaný záber. Spočiatku sa pohybujem iba vnútornými, bytovými interiérmi, pričom sa našťastie dostanem aj von, do exteriérov, kde sa už pridáva na samotnej dynamike. Normálne by som bol vskutku zvedavý, ako sa vôbec celý film nakrúcal ? Neviem, s akou odozvou sa snímok stretol v dobe svojej premiéry, ale ja osobne som s ním nadmieru fascinovaný. Montgomery exceloval na obidvoch stoličkách. A ešte, z Audrey Totter som bol neuveriteľne v rozpakoch ! ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

K Dámě v jezeře jsem se dostal vyloženě jako k snímku s dobově unikátním nápadem snímámí (téměř) kompletního filmu subjektivní kamerou z pohledu hlavní postavy. To téměř doplňuji proto, že se tu víckrát v průběhu filmu objeví i prostřihy na scény s druhou možností filmového vyprávění v 1. osobě, když hlavní postava komentuje děj přímo divákovi do kamery – nicméně tyto prostřihy v odlišném stylu mě poněkud rušily. Montgomerymu se povedla celkem slušná atmosféra, která sice nevytváří výraznější temno, ale v nejedné scéně vyniká nezaměnitelnou stylovostí klasických noirů. I provedení zmíněného nápadu přináší své kouzlo... tedy pokud se zrovna na scéně nepohybuje Audrey Totter, která (bohužel) má ze všech před kamerou největší prostor, a nevystavuje do kamery vypoulené oční bulvy v takové kadenci, že rázem svýma okálema s pokusem o rázný projev mění film na frašku. Také se mi 105 minut párkrát vidělo utahaných a Robert Montgomery jako Marlowe si mě zrovna nepodmanil, ani hlasovým projevem (na němž jeho výkon stojí nejčastěji), ani v těch pár scénách před kamerou. Mezi tím ale došlo na řadu scén, kde film na mě skvěle fungoval: Do exteriérů se vydáme jen jednou, ale nápad snímání z pohledu postavy se tu atraktivně využije na jízdu autem s havárií na konci, na lezení po zranění k telefonu, jindy zase fackování do kamery nebo zajímavá vplížení či prohlížení si interiérového prostoru i častá zahlédnutí hlavní postavy v zrcadle. Scéna krátké návštěvy rodičů mrtvé ženy s pokusem o výslech je dokonce vyloženě silná. A cynicky suchého detektiva DeGarmota (Lloyd Nolan) jsem se skoro nemohl nabažit. Celkově tedy smíšené pocity, i když jako experiment s netradičním nápadem v dobové žánrovce se mi to docela líbilo. [65%] ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Nie je ľahké sledovať celovečerný film z pohľadu hlavnej postavy a niet divu, že tento počin neznamenal prelom v kinematografii. Lenže vo viacerých momentoch práve POV Philipa Marlowea robí niektoré, v iných noiroch bežné situácie omnoho zaujímavejšími, akými sú. Napríklad dlhšie pohľady na ženy, bitka, odobratie zbrane. Príbeh je klasický komplikovaný noir hneď s viacerými femme fatalle. Montgomeryho preslovy do kamery mi prišli zbytočné, náhodné sa objavenie v zrkadle pôsobilo naopak veľmi chytro. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Dost svojrazne natoceny Phil Marlow, ktoreho divak ani poriadne neuvidi, skor ide o zaznam z uhla pohladu hl. hrdinu Roberta Montgomeryho /Rozvedena/. Vyborna bola aj Audrey Totter /Postak vzdy zvoni dvakrat/. No nic, detektivka zaujme, film ma tempo a okrem slusnej rezie aj herecke vykony : 75 % ()

Galerie (34)

Zajímavosti (2)

  • Film je raritním z důvodu použití subjektivních záběrů z pohledu určité osoby, v tomto případě hlavního hrdiny. (ČSFD)

Reklama

Reklama