poster

Půlnoční kovboj

  • USA

    Midnight Cowboy

  • Slovensko

    Polnočný kovboj

Drama

USA, 1969, 113 min

Komentáře uživatelů k filmu (271)

  • Madsbender
    *****

    Film o tom, ako sa sny zrážajú s tvrdou realitou, o podivnom priateľstve idealistického "kovboja" Voighta kráčajúceho do vysnívaného New Yorku, ktorý končí ako skrachovaný gigolo, a ťažko chorého, krívajúceho zlodeja a podvodníka Hoffmana. Expresívny trip skutočným a snovým veľkomestom, na ktorý sa miestami ťažko díva.(23.12.2013)

  • DonFrolimo
    *****

    smutná harmonika jeana tootse - ten zvuk o tom filmu řekne víc, než jakýkoliv slova.(4.2.2013)

  • Merťas
    *****

    V pražských kinech se promítal od 10.1.1974 (U Hradeb)(20.2.2013)

  • B3njamin
    ***

    Takový normální film, nijak mě to neoslovilo. Jen snad ze začátku naivní J. Voight. A už vůbec nechápu, že tento film má jeden z nejtvrdších ratingů co byli nominovány na Oscara.(13.3.2013)

  • yourhead
    *****

    Masterpiece!(22.12.2013)

  • unclejack
    *****

    Len máloktorý režisér sa odváži kritizovať povrchnosť života v USA, a tých, ktorým takáto kritika prinesie úspech filmových kritikov a ešte k tomu aj finančný zisk je ako šafránu. A hoci Schlesinger a jeho najznámejšie dielo prichádza ešte pred Modrým zamatom D. Lyncha a Americkou krásou S. Mendesa, pre diváka zostáva do značnej miery aktuálny dodnes. Odkazy na život Američanov vo veľkých mestách na konci šesťdesiatych rokov sú efektívne zakomponované, život tých na okraji režisér podáva so zvláštnym odstupom a predsa nie je k svojim postavám chladný. Mal samozrejme aj tú výhodu, že ako Brit prišiel zo skeptickej Európy, kde sa vo filme, ale konieckoncov aj v živote ružové okuliare rozbili už dávno a zrejme bol na vykreslenie nemilosrdného New Yorku riadne pripravený. Jeho úsilie si vyžadovalo dôvtipný scenár, ktorý dodal Waldo Salt, striedmu kameru Adama Holendera - mimochodom, pekná čiernobiela pasáž pri naháňaní Rizza i čiernobiela retrospektíva s Buckovou osudovou láskou - a samozrejme výnimočné herecké výkony. Dustin Hoffman je bez debát na Oscara a Jon Voight mu viac než len zdatne sekunduje, ale pre mňa osobne to bude herecký výkon prvého menovaného, ktorý sa bude spájať s týmto filmom. Takže sumár? Jasných päť, filmová klasika a výnimočný zážitok.(28.7.2014)

  • harycek
    *****

    Tak tohle jsem viděl poprvé jako náctiletý v Jiříkově u Rumburka a byl jsem tam se sousedami a rodiči , maminka byla celá červená v obličeji když jsme odcházeli a pro mne to byl ohromný zážitek!!(23.6.2017)

  • Zagros
    **

    Se zájmem jsem se podíval na tohle oceňované americké drama a musím říct, že jsem byl z filmu zklamaný. Stokrát omletý příběh - cestování za snem a lepším životem do velkoměsta - mě nedokázal zaujmout. Stejně jako mě nedokázaly upoutat nesympatické postavy. Všechny do jednoho měly podivuhodné motivace a naivní a hloupé chování. Dustin Hoffman má mnoho lepších rolí. Navíc mi vyloženě nesedly ani zběsile rychlé střihy a záběry z minulosti. Jedním z aspektů dobrého filmu je pro mě to, že funguje i po letech a tady jsem to bohužel neviděl. Jako zrcadlo doby konce šedesátých let to vyznělo slabě. Časem si pravděpodobně vzpomenu jen na poslední scénu filmu, za kterou přidávám druhou hvězdu.(14.2.2019)

  • jerabin
    *****

    Vynikající studie snílka z venkova přijíždějícího do New Yorku, kde rychle vystřízliví a setkává se s tvrdou realitu. Typově přesné herecké výkony.(4.1.2003)

  • Cycake
    *****

    Podobá se to obrázkům shnilého jablka na stránkách 100+1, vizuálně se film hodně blíží Easy Rider, ale s mnohem lépe zpracovaným obsahem, výbornými výkony (Hoffman je celou dobu ztrhující), poetikou, obrazností. Depresívní, ale důvodně.(15.9.2008)

  • Peršanka
    *****

    Cestou z kina duševní kocovina...(13.12.2009)

  • gizi
    ***

    Působivý film zcela jistě velmi dobře odráží Ameriku konce 60. let. Dnes jsem ovšem nebyl v takovém rozpoložení, aby mě film výrazněji nadchnul. Výborné výkony obou hrdinů jsou nepochybné. Při 70% zůstávám tentokrát u 3*. 2.1.11.(2.1.2011)

  • Kubasino
    ****

    Super film! Viděn v rámci promítání filmové klasiky. Jon Voight sice není zrovna můj favorit, ale Dustin Hoffman to plně vynahrazuje. Nicméně tento film nebyl jen o hercích. Jistě, oba zahráli skvěle, ale to hlavní na tomto filmu je atmosféra a celkové vyznění. Ztráta iluzí snad ještě nikdy nebyla vylíčena lépe. Na druhou stranu je vidět, že i když se všechno zdánlivě obrátí proti vám, vždy se najde někdo, kdo vás podrží. Vždyť dali by se dohromady Joe a Ratso, kdyby Joe uspěl ve svém plánu obšťastňovat paničky?! Asi těžko. Vylíčení vztahů ve společnosti je tak věrné a uvěřitelné, jak jen může. Přesto si nejsem jist, zda bych se na film podíval vícekrát. Mám strach, že bych si zkazil dojem.(21.1.2011)

  • ragtime
    *****

    Príbeh o čistom priateľstve, u ktorého ukápne slzička aj najotrlejším.(21.4.2011)

  • lvi_psouk
    *****

    Tohle je přesně ten film, který nekončí se závěrečnými titulkami. Zůstane ve vás ještě dlouhou dobu a přinutí vás zamyslet se nad sílou opravdového přátelství a všeho toho, co ho vytváří, buduje, upevňuje.(10.11.2013)

  • p.a.douch
    *

    Viděl jsem to kdysi dávno v době kdy se zde budoval socialismus. Měl to být příklad zločinů kapitalismu na lidech. Nevím, proč bych se na tohle dílo díval znovu. Dva ztroskotanci z vlastní vůle se hrabou ve s.....ch, Proč by mě to mělo zajímat? Není to zábava a kdybych chtěl dostat depku mrknu na zprávy v 19.00 hod. 20 % za snahu.(27.7.2014)

  • PORTER44
    ***

    Pro mě osobně až moc psycho,J.Voight přijede do New Yorku za účelem vydělat si prachy jako gigolo ale pak potká bezdomovce D.Hoffmana který ho obere o zbytek peněz.J.Voight se tak ocitne na dně a nezbývá mu než najít D.Hoffmana a nakonec se z nich stanou přátelé.Příběh nebyl špatný,pohled na život ve starém New Yorku byl zajímavý vadily mi časté psycho scény a halucinace J.Voighta.(28.7.2014)

  • robbez
    **

    Dvě hvězdičky v hodnocení jsou za tu několikaminutovou scénu bohémského uměleckého večírku. Jinak postavy obou hlavních (anti)hrdinů mě po všech stránkách odpuzují, stejně jako jejich chování a situace, do kterých se dostávají. Ratso ještě alespoň budí soucit, ale Joe Buck je naprosto nesnesitelný vidlák a buran. Ve své době byl film možná přelomový, protože nebylo zvykem otevřeně ukazovat odvrácenou stránku společnosti. Podobné filmy začaly bořit iluzi, že všichni žijí svůj krásný americký sen. Dnes se naopak takových filmů točí mraky a mě už zkrátka nebaví neustále sledovat depresivní zmar a bídu člověka.(29.7.2014)

  • matej.perun
    *****

    Jeden z najlepsich dokazov toho ake progresivne obdobie boli 60. roky v dnes uz za kazdu cenku politicky korektnom Hollywoode. Ani v najdivokejsich snoch si nedokazem predstavit, zeby podobne depresivny a doziva tnuci film dostal dnes Oscara.(11.2.2016)

  • marker023
    ****

    Začiatok bol fakt zlý, kým neprišiel na scénu Hoffmanov charakter, sotva som dával pozor(ostatne ako v Rain Manovi). Jon Voight nebol zlý, ale maximálne nesympatický a fakt som mu nevedel fandiť. Pozitívum je určite výborný strih, už teda spomenutý Dustin Hoffman(i keď v Rain Manovi mi prišiel ešte lepší) a fantastický koniec. Pôvodne som chcel dať tri hviezdičky, ale smutný(i keď trocha predvídateľný) koniec sa mi tu veľmi hodil. Naj výkon: Dustin Hoffman, Naj scéna: Koniec. 8/10(1.6.2018)

  • vincbenet
    *****

    Jo tak tohle si nechám líbit =) Melancholický film o přátelství, ztrátě iluzí,odcizení a osamocení ve velkym, špinavym a smutnym New Yorku mě pořádně usadil. Je dobře, že tento snímek získal oscara, protože si ho zasloužil!Tenkrát amíci asi ještě věděli co je dobrej film =) Vskutku geniální je hudba od Johna Barryho.Opravdu!Herci?Nádhera!Schlesinger tu moc americkou společnost nešetří.Děkuju za tenhle snímek..(15.7.2008)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace