Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Parta ne zrovna úspěšných broadwayských herců rozvíří poklidný život městečka v Indianě, když se zastane studentky, která chce jenom vyrazit na ples se svojí přítelkyní. (Netflix)

Recenze (78)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Trapný, ubohý, sladkobolný až běda. Každým americkým muzikálem se přesvědčuji o tom, že kvalitou námětu, ale především i kvalitou hudby, bude La La Land dlouho nepřekonaný. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Krásne dúhový gýč ako hovado. Už fakt nevedia kam by sa asi mali posunúť, ako najlepšie zhovadiť dnešnú praštenú dobu. Som dúfal že príde nejaký normálny pohodový muzikál ale toto je neskutočne príšerne otravné. Režisér Ryan Murphy je už tak preplácaný, že už je úplne mimo misu znesiteľnosti. A to prv ako tak dobre solil z nejakým tým nadhľadom v seriály GLEE. /20%/ ()

woody 

všechny recenze uživatele

Češi ho nenávidí. Tento muž natočil lgbt muzikál... bohužel, trigerred komentáře zdejších blbečků jsou na tom filmu nejzábavnější. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Limonáda z nejsladších. Jenže právě o těch hodnotách, které tak rád zastávám, takže mi úsměv v oněch tuplovaně optimistických chvílích neslezl z tváře. Vzhledem k tématu, distributorovi a režisérovi samozřejmě zdejším slušnočechům mohou rupnout cévky ve velkém, přitom se nejedná o nic jiného než přes dvě hodiny nataženou epizodu Glee. S perfektní choreografií, neuvěřitelným obsazením hostů z Broadwaye a s žánrově odpovídajícími rychlozvraty. Zpívejte nebo nechte být. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Od Ryana Murphyho jsem čekal asi větší odvaz, ale jinak celkem v pořádku. Muzikály příliš nesleduji, ale tady mě zaujal cásting. Nicole Kidman je pořád neskutečně sexy a Keegan bohužel nehrál svou typickou vtipnou roli, což mě trochu zklamalo. LGBT zápletka asi hodně lidi odradí, ale kdo se přes to dokáže přenést čeká jej barevný, zábavný a hezký muzikál ze střední. Prom večírek byl solidní a taneční čísla mě bavily nejvíc. Ústřední song taky povedený, ale škoda té stopáže a humorných vložek bylo minimum bohužel. Za mě strávitelná trojka a fanoušci muzikálů by mohli být spokojení o něco víc. Příběh***, Akce>Ne, Humor**, Násilí>Ne, Zábavnost***, Hudba****, Vizuál****, Atmosféra***, Napětí*. 6/10. ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Trochu jiná Fab5, která si tu Meryl Streep úplně nezaslouží. První polovina celkem slabá, ale ta druhá? Slušná pecka! ()

pepo 

všechny recenze uživatele

The Prom je príjemný darček pre fanúšikov žánru. Aj napriek usadeniu príbehu na strednú školu netreba mať obavy z teroru z ranku prvých dvoch častí High School Musical. Je remeselne kvalitne ošetrený, z drtivej väčšiny dobre zahratý a má aj spoločenský presah na niekoľkých úrovniach. Celý čas ale cítiť, že sa tvorcovia snažili povedať až príliš a často sa im ich dielo rozpadá. Je to proste taký pekný gýč na rozveselenie počas zlých časov a naladenie sa na vianočnú náladu. To síce nie je málo, ale potenciál bol omnoho väčší. Alebo som sa iba príliš tešil. 6/10 ()

Larrysbride 

všechny recenze uživatele

Přestože první polovina připomíná spíše High School Musical s větším rozpočtem, v druhé polovině, kdy se konečně dozvíme něco více o jednotlivých postavách se z filmu stane příjemné překvapení. ()

silentname 

všechny recenze uživatele

"The Prom" síce je americký muzikálový gýč, a má príbeh tak mimo realitu, že rozoberať to ani nemá zmysel. Alebo to tvrdenie poupravím. Nehovorím, že to čo sa tu udeje je nereálne. Ale záver filmu je ako vystrihnutý z americkej príručky, ktorá hovorí ako všetko potrebuje svoj magický happyend a ako sa postavy zázračne a jednoducho zmenia. Takže už len v tom je film mimo realitu. Na druhú stranu ale nemôžem povedať, že by som v tomto smere očakával niečo iné. Je to moderný americký muzikál. A príde to samozrejme s veľmi zjednodušeným príbehom a absolútnou teatrálnosťou. To k tomu proste patrí. A kvôli tomu sa na to občas asi všetci pozeráme. Ale uznávam, gýčovitosť je tu skutočne na vysokom leveli. Film si však u mňa zaslúži kritiku z trošku inej strany. Úprimne som po dopozeraní zhodnotil, že nechápem akú rolu tu má postava Nicole Kidman. Dalo sa ju jednoducho vytiahnuť z filmu a dokopy by sa nezmenilo absolútne nič. Je mi jasné, že mať vo filme meno ako Nicole Kidman film urobí na pohľad zaujímavejším, ale keď dokopy má absolútne zbytočnú rolu, ostane človek na konci iba sklamaný. No a teraz poďme na to ostatné. Hudobné čísla sú podľa mňa zvládnuté dobre. Tie tanečné čísla vyzerajú skvele a rozhodne do nich išla veľká dávka energie. To musím filmu uznať. Spevy pravdepodobne boli trošku upravované, aby tam neboli nejaké falošné tóny, ale znie to počúvateľne. Príbeh je síce veľmi jednoduchý a chýba mu realistickosť, ale to mi v tomto smere nevadí, lebo som to od neho ani neočakával. Ak máte radi filmové muzikály, tak si to podľa mňa užijete. Možno budete miestami z tej gýčovitosti a teatrálnosti otrávený, ale s tým nič nespravíme. Hodnotenie: B- ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Aktuální politicky aktivistický film, který se snaží překonávat rozdíly třídní, kulturní , sexuální nebo genderu. Snaží upoutat snad každého diváka. "Straight" hetero romantika, která nevybočuje z normálu, queer, sebepřijetí, emoce. Nevyváženě míchá různé styly. Písničky byly takové utahaně muzikálové. Taneční čísla jsou nasnímána pro mě rychlým rušivým střihem. Slavný muzikál Pomáda z 80.let proměnil feministické paradigma nejen v USA. John Travolta vezme slušnou dívku do "moderního" života a naučí jí žít nevázaný sexuální život . Ženy tak byly sexuálně osvobozeny. Klesl význam rodiny, prudce klesla porodnost (normou pro středostavovskou rodinu bylo jedno dítě). Do USA byly příjímány miliony imigrantů ze střední Ameriky, Afriky, Asie a Arábie. Nyní je původní bílá "bigotní" protestantská kultura v menšině. Podle sociologů jako minorita začíná být ohrožena či dokonce diskriminována "novými hodnotami" přistěhovalců a proto volili prezidenta Trumpa. A právě skupina extravagantních kosmopolitních multikulturních umělců z Broadwaye přijela udělat vítr ve zbytcích původní protestantské kultury v "zapadákově" fiktivního městečka Edgewater v Indianě. Tento stát je výjimečný v tom, že zde ještě má většinu bílé obyvatelstvo a převážná většina obyvatel se řadí k protestantům. Značný vliv však má i římskokatolická církev, jejíž přítomnost je zvýrazněna i existencí jedné z nejvýznamnější katolických vysokých škol v USA, University of Notre Dame ve městě South Bend. Ve velkých městech dominují největší protestantské proudy a katolíci, na venkově mají silnou pozici evangelikálové a další (ultra)konzervativní protestantské směry. Výraz "prom" v USA znamená to samé jako u nás maturitní večírek. Pobožná předsedkyně rodičovského sdružení ples zakáže proto, že jedna z teen dívek je lesba a plánuje přijít s přítelkyní. Nadějí je milý ředitel školy. Zároveň se v New Yorku hraje muzikál o životě bývalé první dámy Eleanor Rooseveltové a je to propadák. Stárnoucí do sebe zahleděná hvězda Dee Dee v podání Meryl Streepové a dobrosrdečný narcis Barry (James Corden) jsou naštvaní. Vyrazí chudinsky busem dělat aktivismus a jedou pomáhat queer komunitě do Edgewateru. Přidá se tanečnice Angie (Nicole Kidmanová) a zkrachovalý sitkomový herec Trent (Andrew Rannells). V Edgewateru ale místní o jejich pomoc nestojí. Umělci jsou zklamáni , že ubytování není ve wellnessovém hotelu. V prvních 40 minutách stojí zábava přávě na střetu barevně křiklavě oblečených, sebestředných, pošetilých, od reality odtržených umělců a "bigotního", bez přehánění vystupujícího obyvatelstva. Film zde náhle udělá stylový zvrat. Nadsázku a satiru vystřídá slzení. Postavy se začnou intimně odkrývat. Nejviditelnější melancholickou změnou projde Meryl Streepová. Celé se to tematicky dost rozjede do odboček a moc to na sebe nenavazuje. Stěží si dovedu představit úspěch filmu v zemích, které jsou tzv. homofobní. Je zajímavé si povšimnout , že tyto země jsou dlouhodobě životaschopné bez postupného masového nahrazování svých obyvatel a kultury přistěhovalci, jako se to stalo v Americe, nebo obyvatelstvo ubývá jako třeba v Rusku nebo na Ukrajině, ale imigranti z přelidněné Afriky nebo z islámských zemí jsou nežádoucí. Zde jsou možná kořeny této "fobie" udržet význam rodiny a schopnosti reprodukce národa a pokračovat v kultuře předků, která ji staletí bránila a předávala z generace na generaci. Ale nejnovější poznatky možná ukazují, že homosexualita má v přírodě určitý účel a to podporovat malé komunity lidmi, kteří nejsou pohlceni starostmi o výchovu a výživu dětí. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

The Prom je kýčovitý, multi-kulti, ultratolerantní, pestrobarevný, duhový - zkrátka typický Ryan Murphy. Dalo by se říct, že jde o filmovou podobu Glee s kvalitnějšími hereckými výkony a umírněnějšími tanečně-pěveckými výstupy (i když je pravda, že jim to konci už trochu divočilo). Meryl Streep byla jako vždy perfektní, Nicole Kidman by měla přestat s plastikami a James Corden podal překvapivě uvěřitelný herecký výkon. Jo Ellen Pellman coby Emma mi neskutečně připomínala mladší verzi Drew Barrymore (viz Nepolíbená). I když film obsahuje nejednu okatě poučnou či 'lehce' nerealistickou scénu (zazpíváme si v obchoďáku a po třech tónech a dvou otočkách jsme hned tolerantnější) - jimiž bylo Glee úplně prošpikované - tak se na druhou stranu zabývá i vážnými a stále aktuálními problémy, ať už se jedná o toleranci sexuálních menšin, rodinné a partnerské vztahy, nebo existenciální otázky. P.S. Pěkná reklama na Fjällräven! ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Písničky příjemné, ale jinak sračka jak blázen. Divím se Meryl a Nicole, že do toho šly. Patrně z morálních důvodů :) ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Dobře obsazené a hoodně moc barevné. Plné typicky rozjuchaných muzikálových písní a tanečků. Dějově - kýč jako Brno. Ještě ten vtipný úvod, když parta nikým nezvaných broadwayských hvězdiček vyrazí kázat o morálce do zapadlého města, má mírně parodický osten. Pak však následuje jen ploché vyprávění o rychlé nápravě, nalezení lásky a všeobecném usmíření. Takže satirický začátek, který si dělal srandu z hvězd a jejich přesvědčení, že kde komu můžou rozdávat nevyžádané rady, byl nakonec potvrzený dalším dějem, protože ano - všichni se vlivem hvězd napavili, našli společnou řeč a milují se navzájem. Hlavní hrdinka - lesbická dívka z maloměsta - je nakonec spíš jen odrazovým můstkem vyprávění a v ději hraje druhé housle - mě neskutečně štvala svým věčně rozzářeným pohledem a úsměvem tak širokým, že by spolkla žirafu naležato. Vypadala jak totálně zhulená Dorrotka, co ani nevnímá, jestli je ve Smaragdovém městě nebo v tělocvičně své střední. SHRNUTÍ: Kterak se prozpívat a protančit k vzájemné lásce a pochopení. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Ryan Murphy- Úspěšný seriálový tvůrce, scénárista a režisér, který má na kontě seriály jako Glee, American Horror Story, American Crime Story, Feud nebo nedávnou Ratched. Murphy měl ovšem sem tam i příležitost natočit celovečerní film, přičemž naposledy se to stalo v roce 2010 se snímkem Jíst, milovat, milovat, který byl víceméně fajn, Murphy se ale od té doby věnoval především seriálové tvorbě, jehož seriály se dali poznat podle podobného tónu, vypravěčských postupů, práce s vizuálem (především barvami) a faktem, že jakožto homosexuál se ve svých seriálech snaží o propagaci LGBTQ+. Po dekádě tedy Murphy natočil další celovečerák a to tentokrát muzikál The Prom, který vznikl dle stejnojmenného divadelního muzikálu a v hlavních rolí se objeví například Meryl Streep, Nicole Kidman nebo Keegan-Michael Key. Na standardy Ryana Murphyho jde ale ve finále o příliš poklidný muzikálový dýchánek, který ve finále rozhodně nebude řadit mezi nejvýraznější filmy roku. A to je na Ryana Murphyho prostě škoda. Seriál Glee mě nikdy kdovíjak nechytl (některá hudební čísla jsou ovšem opravdu paráda), právě seriály American Horror Story, American Crime Story či Feud ale z Murphyho udělali mého nejoblíbenějšího seriálového tvůrce, jehož antologické seriály fungovali jako někdy napínavá, někdy historický poučná, především ale vždy řemeslně zajímavá a především byli skutečně vtahující. Dalo by se polemizovat nad tím, že Murphy možná někdy šel až přes čáru, právě v tom ale tkvělo jeho kouzlo a třeba právě seriál American Horror Story již dekádu těží z toho, že nadále dokáže překvapovat i přesto, že můžete žít v dojmu, že již máte celý seriál prokouknutý. Možná i proto jsem od The Prom nečekal klasický muzikál a především vidím problém v tom, že bych velmi snadno uvěřil tomu, že tenhle film vlastně Murphy nedělal. V muzikálových škatulkách je totiž vlastně až příliš obyčejný. Některým číslům nechybí živelná taneční choreografie, některé písně zase mají skutečně chytlavý text. Ve finále ale žádná píseň jednoduše v hlavě neutkví a nepomůže ani to, že Meryl Streep nebo Nicole Kidman již mají s filmovým muzikálem své zkušenosti (Moulin Rouge, Mamma Mia) a své schopné hlasivky od té doby neztratili. Ani oni dvě a celkově velmi solidní casting (debutující Jo Ellen Pelman v sobě nemá určitě má), který čítá i Keegana-Michaela Keye v pro něj velmi netradiční poloze, klasicky nevýraznou Kerry Washington nebo až příliš výrazného Jamese Cordena nezachrání fakt, že je tenhle muzikál vlastně velmi snadno zapomenutelná záležitost a víceméně praštěná věc až trochu příliš. Dává ovšem smysl, proč právě tento muzikál tolik sedl Murphymu. Muzikál totiž pojednává o Coming outu a Murphy, který si tak kdysi prošel stejnou věcí tak tohle téma dokáže věrohodně zpracovat do filmové podoby. Díky faktu, že si najmul schopného kameramana Matthewa Libatiquea navíc tento film vypadá krásně, opět se tu neskutečně vyhrává s barvami a je to dost možná nejpestřejší film roku. To samotné ale ve finále stejně nestačí. Ve finále je jedno jestli si Libatique vyhrává s pozadím, nasvícením nebo kamerovými průlety, když ve vás stejně neprobudí pocit, že koukáte na muzikálovou filmovou událost roku. Nebo alespoň muzikál, který byste byli ochotni zkouknout kdykoliv znova. Na to je možná až příliš dlouhý (délka lehce přes 2 hodiny působí jako věčnost) a především mu víceméně po první velmi zábavné půlce (úvodní číslo naláká solidně) dojde dech. Tenhle muzikál navíc nemá kdovíjak zajímavé charaktery a těch postav je navíc možná tak moc, že jich je až příliš. A především vám snad skutečně krom první písně žádná neutkví v hlavě, což beru jako hlavní problém. Má to solidní vizuální stránku, choreografie je fajn, herci se snaží. Jenomže to celé je dohromady tak přepálené, že to nefunguje dohromady a především ten film nemá kdovíjak pamětihodné písně a ve finále ani samotné hudební pasáže. Chvílemi je to skutečně potěšujícím způsobem praštěné, ve finále je ale tenhle muzikál možná až příliš ukázněný a skutečně se na něj snadno zapomene. Netflix a HBO Max (Let Them All Talk) v jednom týdnu nasadili oba jeden film s Meryl Streep, HBO Max v tomhle ohledu vyhrálo a přesto tenhle muzikál bude pravděpodobně na Netflixu větší hit než Mank. To je prostě v prd...! ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Vyzerá to, že tu pôjdem riadne proti prúdu, ale je mi to jedno. Takýto úžasne pozitívny film som v tejto dobe potreboval. Vyvolal vo mne toľko rôznych emócií, ako už dávno žiadny iný. Aj keď nejaké slabé miesta to malo, tak v závere ostali len superlatíva ako WONDERRFUL, EXTRAORDINARY, AMAZING. Jednak čo sa týka vizuálu, ktorý hýri toľkými farbami, že je to pastva pre oči, tak hudobne - všetky piesne boli úžasné a mám jednoznačne nový obľúbený soundtrack, ale hlavne čo sa týka posolstva, ktoré by sa mohlo zdať v dnešnej dobe už zbytočné (hlavne v US), ale zjavne to zbytočné nie je, práve naopak, je to veľmi potrebné, hlavne v našich končinách a väčšine postsocialistických štátoch. Kiež by sa názory ľudí dali zmeniť k lepšiemu jednou pesničkou, ako to bolo tu (to je jedno z tých slabších miest). ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Páčila sa mi tá jemná kritika hlúpych hviezd, ktoré riešia svetové len aby si vylepšili renomé. Hlavná zápletka je tuctová a snáď je v dnešnej dobe už zbytočná takáto osveta. Bohužiaľ ale akonáhle sa tam začalo spievať tak som trpel jak sviňa. Objektívne neviem posúdiť jak kvalitné alebo nekvalitné sú hudobné výstupy. Pre mňa je to nonstop peklo. akže výsledok je mňa mňa akotak priemer. Keby to natočili ako normálnu komédiu, tak by ma to bavilo viac. Murphy by sa asi mal radšej držať seriálov. 5/10. ()

jezurka42 

všechny recenze uživatele

I’m as gay as a bucket of wigs. A bucket of them! Je to průvod zabalen do třpytek a velké duhové vlajky. Je to pochod, za to, kdo jsme a kým chceme být. Je to odchod, od cynismu, narcisismu, nenávisti a zloby. Je to příchod něčeho nového, hřejivého, nekonečného. Tohle je život a za ten je potřeba bojovat žít. Tak pojďme tančit a zpívat, pojďme se bavit a výskat. Pojďme prožívat a žít. Oslavujme sebe a ostatní, oslavujme to, že jsem tady a teď. Doba může být jakkoli temná a děsivá, ale pokud bude tvá mysl svěží a srdce bude oplývat všemi barvami duhy, bude se zdát být vše o něco lepší. A když ještě k tomu na té cestě potkáte čtyři broadwayské hvězdy, které jsou stejně nesnesitelné jako roztomilé a vtipné, nemůžete se přeci cítit zas až tak špatně. ()

Reklama

Reklama