Reklama

Reklama

Smrt Dicka Johnsona

  • USA Dick Johnson Is Dead
Dokumentární
USA, 2020, 89 min

Obsahy(1)

Filmařka Kirsten Johnson a její stárnoucí otec inscenují různé podoby jeho smrti. Má jim to pomoct smířit se dojemně a s humorem s jeho nevyhnutelným odchodem. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (4)

Rohy212 

všechny recenze uživatele

Tohle by vás na Netflixu nemělo žádném případě minout. Dick Johnson Is Dead je zcela bezprostřední, lidská, kouzelně snová dokumentární hříčka s životem a smrtí, ve které režisérka Kirsten Johnson nechává svého otce s nastupující demencí podstoupit řadu více i méně komických skonů. ()

JimmyII 

všechny recenze uživatele

Intimní portrét mizejícího otce, ale také smířlivá úvaha o smrti i překvapivě poťouchlá poslední zábava. Výborný a osobitý dokument. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Navenek jde o intimní portrét režisérčina otce, u něhož se začaly objevovat příznaky Alzheimera. Stejné nemoci, kterou trpěla její matka (a jeho manželka). Dojemný videodeník, zaznamenávající vztah dvou lidí, kteří vědí, co přijde, ovšem tvoří pouze jednu rovinu nevšedně koncipovaného dokumentu.___Záběry Johnsona, který si uvědomuje, že ztrácí vzpomínky a začíná být závislý na pomoci druhých, autorka vsazuje do obecnějšího zamyšlení nad ztrácením, zapomínáním a nevyhnutelností konců. Ty se nacházejí mimo naši kontrolu a představivost. Přesto se s nimi snažíme nějak popasovat. Pro Kirsten Johnson je tímto vyrovnávacím mechanismem hravá mystifikace. Inscenuje různé způsoby otcovy smrti (celý film otevírá nádherně morbidní scéna, kdy mu na hlavu spadne uvolněná klimatizace), jeho pohřeb i posmrtný život (záměrně kašírované scény s Ježíšem připomínají tvorbu Baze Luhrmanna). Dělá to přitom tak nápaditě, že si párkrát nebudete jisti, zda sledujete záznam skutečnosti, nebo další dramaterapeutické představení, umožňující režisérce, aby se alespoň částečně připravila na odchod druhého z rodičů, a otci, aby zažil to, čeho už se nedožije.___ Namísto dalšího filmu o Alzheimerovi, který je zpočátku smutný a postupně stále smutnější, vznikl náladově proměnlivý, vůči sociálním hercům velmi citlivý mix černé komedie, eschatologického muzikálu a sebereflexivního rodinného dramatu, v němž se pravda nachází někde mezi fikcí a realitou, mezi prostorem před kamerou a za ní. 85% ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama