Reklama

Reklama

Kočičky

Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Jedenáctileté Amy se začne líbit svobodomyslná taneční skupina a vzepře se proto konzervativním rodinným tradicím. (Netflix)

Recenze (82)

kiddo 

všechny recenze uživatele

Jelikož kritika se tu většinou zaměřuje na hysterické konspirace o tom, jak Netflix propaguje prcání dětí, a nikoli na to, že si režisérka několika zbytečnými záběry jaxi podkopává premisu, usuzuju, že ten film nejspíš skoro nikdo neviděl. Asi když vidím, že evropská sexuální kultura může mít poněkud nechutný projevy, zdvořilá reakce je předstírat, že jsem si toho nevšim? ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Když nejde Francie k Senegalu, musí Senegal do Francie. Taxem si konečně pustil to drsné a ukrutně skandální pedofilní porno. Oblékl jsem si na zcela nahého pederasta svůj šik šedý baloňák se zaschlými sqrnami od jogurtu, z něhož mi tak seksy vyčuhují křivé, chlupaté, sýrově bílé holeně, nageloval přehazovačku, připnul kolárek, připravil si pěkně bandu papírových kapesníčků, na pozadí ohulil Dádu, obložil se Bárbinama a … Kurva, ani nedrnknul! Žádné děti se tam totiž nakonec neprcaly, jen nějaká parazitická černá huba natočila vcelku děsivé sociální drama o tom, jak degenerativním internetem vypláchlé jedenáctileté bílé socky pod starostlivou výchovnou péčí a s genetickou výbavou všech těch uklízeček, pásových dělnic, štětek, kopáčů, řidičů hovnocuců, nekvalifikovaných pracákovců a narkomanů, co je zplodili, kazí jedenáctileté negerské socky pod starostlivou péčí islámu a s genetickou výbavou všech těch udržovaček ohně, multimanželek, závodních hlavonosiček, vyhrabávaček kořínků, pasáků koz a děvek, bývalých dětských vojáků, profesionálních žvýkalů a distributorů katy a vysokou školou subsaharského života převzdělaných pobíračů sociálních podpor. A v té multikulturní válce nakonec spravedlivě zvítězí mohamedánský vesnický dril nad nechutnou zkažeností západní civilizace, kdy si hlavní pičinka, urvaná z muslimského řetězu a urputně se snažící být francouzštější než francouzská spodina, uvědomí, že ač by ve své zemi byla už v devíti vdaná a prcaná nějakým stoletým kmenovým náčelníkem, pasákem či majitelem největšího stáda velbloudů, tak v jedenácti ještě až tolik netouží vydělávat si profesionálním kroucením prasečí prdele jako Kardašianky ani ukazovat na internetách kundu, chce být vlastně ještě chvíli islámem vyplachované dítě a nechat se vyměnit za krávu až třeba ve čtrnácti. Poměrně silný a vcelku nestranný matroš, z něhož vyplývá hrozivý fuckt, že pro kulturní zkázu je v podstatě úplně jedno, jestli si tu necháme přemnožit bílé vypatlance nebo si sem naimportujeme nějaké ty afroškrkavky. Každopádně považovat za propagaci pedofilie pár nakrucujících se zmalovaných jedenáctek v pitkáčích může snad jen šosácký konzervant či náboženský fundamentalista, co se v létě v Evropě nikdy neprošel po venku. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Vy všichni pohoršení odpadáři, mám pro vás přátelskou radu, za kterou mi jednou poděkujete. Vyserte se na hodnocení nezávislých filmů. Nemáte na to buňky, podobně jako prase nemá buňky na algebru. Nejste schopní pochopit ani elementární významy. V případě Cuties třeba to, že se nejedná o žádnou obhajobu multikulturalismu, nového světa, pedofilie a dalších zvrhlostí, které jsou jen ve vaší hlavě. Je to úplně jednoduchý a archetypální příběh o vzpouře a volbě mezi dvěma světy, které mají na jedné straně podobu "senegalských svatebních šatů" a na straně druhé kurvího kroje z luxusních hudebních klipů. Cuties vypráví o dvou krajnostech a k oběma je film různým způsobem kritický, protože se negativně podepisují na těle a myslí hlavní postavy. Ta nakonec musí projít tradiční trajektorií "coming of age" - k uvědomění, že žádná kulturní uniforma nepřináší vykoupení a odpověď na otázku "kdo jsem". Jinak je to hezky natočený, osobní, scenáristicky malinko naivní indie bijáček. Kdo tam vidí pedofilii, sionismus, neomarxismus a co já vím ještě by měl vyhledat nejbližšího veterináře a nechat si komplet vyměnit mozek. Jo a milí blbečci, není to film Netflixu, Netflix ho koupil už natočený po uvedení na Berlinale a Sundance. Tak si opláchněte přirození vlažnou vodou. Muck. ()

Karlos80 odpad!

všechny recenze uživatele

To je ten novy svět podle Netflixu? Děkuji nechci. Netflix je jen nástroj liberální agendy neomarxismu, který pouze dopředu a propagačně ukazuje, jak bude od roku 2024 vypadat i samotná tvorba Holyúdu. Rozbíjení starého světa je v plném proudu a Brave New World pod institucí v světového zionismu je na dohled. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Máme tu tisící příběh trablí dospívání dětí z rozvrácených rodin a v podstatě nic, než smutný odraz reality, jenom prostě v roce 2020 se toho chytne banda tupých white pride kreténů, konspiračních trotlů a bohabojných pravičáckých vloček, no a člověk má hned ve vlně vyhrocených novinových titulků (a zdejších "komentářů") dojem, jak je to odpadový film a co neuvidí za ohavně satansky zvrhlou pedofilní čočku... FAKT NE. Bu bu bu, zasr*ná lůzo. #cancelyourself ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Jen nemnoha filmům se podaří stát se bojištěm v urputně vedených kulturních válkách současnosti. A nejen to - stát se dokonce milníkem, který jde proti panujícím trendům. Do konce 80. let prosazovala cenzuru pod vlajkou náboženství a mravopočestnosti pravice - své by mohli vyprávět např. členové skupiny Monty Python při natáčení Života Briana. Poté štafetu pod záminku boje proti sexismu, rasismu a xenofobii převzala kulturní levice a bylo vidět, že ji to tažení za formování nové morálky vážně baví a že tvůrčí svobodu dokáže omezovat stejně jako kdysi církev. Kočičky vrátily do hry odepisované konzervativce, kteří vzpláli rozhořčením nad údajně pedofilním charakterem díla a snažili se dosáhnout zákazu promítání poukazem na sexualizaci nevinných dětských duší. Na to, kolik vášní snímek vyvolal, jde až překvapivě o nevinné a jemné dílko, jehož vznik byl evidentně motivován opačně - snahou před sexualizací dětí varovat. Mimochodem, v tomhle podání mi ona starostlivost přijde vlastně přehnaná. Reklamní průmysl, pop-music nebo modelling představují reálnou hrozbu a takové dětské soutěže miss jsou mimořádně odpornou formou zneužívání dětí, kterou by bylo záhodno filmařsky odhalit a odsoudit. Napodobování provokativních tanečních kreací popových tanečnic partou holek na začátku puberty mi přijde jako spíš námět pro komedii než kritické drama. Každopádně film se nezabývá manipulací ani sexuálním násilím a pro mě osobně bylo zajímavější jeho pozadí, kde vykresluje život přistěhovalecké komunity a jen tak mimochodem zaznamenává plíživý rozklad francouzské společnosti stmelené kdysi nacionalismem a republikánských sekularismem. Pokud mám hodnotit čistě filmovou stránku, na to, že jde o debut, je to promyšlené, chytře vystavěné a řemeslně zručně natočené dílo, které bych za normálních okolností ohodnotil 4 hvězdičkami. Vzhledem ke zlomyslným odpadům některých uživatelů databáze přihodím pátou. Těm puberťákům to nevyčítám, protože podobně si počínali senátoři, guvernéři a další potentáti světové politiky, kteří jsou o pár dekád starší a mají za sebou dlouhou dráhu ve společensky odpovědných funkcích. Celkový dojem: 85 %. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Film sa stal predmetom mediálneho škandálu. Ultrapravicové fašizoidné persóny, a čiernoprdeliacke katolícke spolky, ktoré o kultúre vedia veľké hovno a o umení ani to nie, označili film ako propagáciu pedofílie. Áno, vo filme je pomerne dosť veľa scén, ktoré možno bez kontextu označiť ako sexuálne vyzývavé. Ide najmä o choreografické tanečné scény, ktoré si pripraví partia 11-12 ročných dievčat, aby uspela v tanečnej súťaži. Dievčatá nie sú sprosté, a vedia, že ak chcú zabodovať, musia osloviť sexuálne dostatočne vyzývavými pohybmi, aby zaujali divákov i porotu. Ale to je skôr o tom, ako je na tom spoločenské očakávanie. Prioritou filmu je príbeh malého dievčaťa zo senegalskej muslimskej rodiny, žijúcej vo veľkomestskom sídliskovom (periférnom) prostredí so svojimi malými súrodencami a matkou. Do jej života zasahujú konzervatívne rodinno-náboženské tradície, mnohoženstvo, prebúdzajúca sa ženskosť, túžba začleniť sa do spoločnosti. To, že v období pred nástupom puberty nastávajú v telách dievčat zmeny, spojené napríklad s prvou menštruáciou, rastom prsníkov, zmenou postavy, ktorá nadobúda výrazne ženské rysy prirodzene spôsobuje, že sa snažia prebudiť v sebe aj túto stránku. Nie preto aby začali sexuálne okamžite žiť a propagovať sex, vo väčšine prípadov ide skôr o seba objavovanie. Aj o tomto (a o mnohom inom) je film Minnognes, pomerne trefná sociálna sonda do života a trampôt dievčat, ešte nie žien, v multikultúrnom prostredí európskych veľkomestských periférií. Poznámka: Jednou z piesní, na ktoré si dievčatá nacvičia lascívnu tanečnú etudku, je skladba BUM BUM nigérijskej afropopovej hviezdy Yemi Alade. Speváčka je ktívna v súčasnej coronovej dobe, zapája sa do charitatívnych kampaní, propagujúcich medzi chudobným africkým obyvateľstvom zásady správnej ochrany pred zhubným vírusom. ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Je vždy velmi pozoruhodné, když je nějaký film zatažen do kulturních válek. Kočičky to tentokrát schytaly vrchovatě a mohou skvěle posloužit jako podklad pro případovou studii toho, jak velkým faktorem ve všech kulturních válkách je iracionálno, absence soudnosti a předsudky. I přesto, že konkrétně tento film vlastně není vůbec ničím kontroverzní a jen nabízí realistický pohled na tlaky, jimž jsou v dnešní době vystavovány dívky v pre-pubertálním věku, budí neopodstatněné vášně a nespravedlivou kritiku pro domnělou sexualizaci dětí (nemohl jsem si nevzpomenout na kontroverze kolem Plechového bubínku). Nechme stranou nejkřiklavější nesmysly z hlav lidí, kteří film prokazatelně neviděli (např. jeden z největších pokrytců americké vrcholové politiky a rádoby-křesťan Ted Cruz, který tvrdí, že ve filmu holčičky pod zákonem odhalují nahá prsa), a položme si otázku, čím Kočičky propagují dětskou sexualitu neřkuli pedofili? Tím, že se 11-12leté dívky vyzývavě oblékají a provozují lascivní tanečky? Kdo vidí jen tyto vnější projevy, je naprosto necitlivý ke kontextu a skutečnému kritickému vyznění filmu.Tento film nesexualizuje děti, ale zdařile reflektuje skutečnou sexualizaci dětí, která je v době éry narcismu ve společnosti stále silnější. Copak nikdo z vášnivých kritiků nikdy neviděl, jak se děti prezentují na TikToku? Nikdy nezavadil o akce typu child beauty pageant, kde jsou dívky objektivizovány vlastními rodiči? Sexualita se na děti valí ze všech stran a děti právě v tomto věku, kdy jsou ve fázi hledání identity a vytváření širších sociálních vazeb, jsou nejzranitelnější a vůči silnému tlaku (ze strany showbusinessu, sociálních sítí apod.) méně imunní. V tomto smyslu je film naprosto průhledný a podsouvat mu ony nečisté motivace či konsekvence je jednoduše výsledkem divácké slepoty. To, co film ukazuje, je záměrně nepatřičné, pocitiy nepatřičnosti jsou v divákovi vyvolávány cíleně. Odsuzovat tento film argumenty z arzenálu jednotek bojujících kulturní války je asi tak stejné jako odsuzovat teploměr, že ukazuje horečku. ()

Arbiter 

všechny recenze uživatele

Člověku z toho není příjemně. Cuties jsou na mainstream cynicky přímé - a to je, proboha, dobře. Fathia Youssouf Abdillahi je v roli (roli?) jedenáctileté Amy úžasná. Snímek uvěřitelně, citlivě, nijak bulvárně a bez alibisticky konformizujících příkras (viz komentář kiddo) vyobrazuje chaos překotného období v dospívání dívky, jehož součástí je nutnost nově začít vnímat vlastní sexualitu a tělo. Z jedné strany je uvažování Amy o sobě samé (de)formované praxí konzervativnnějšího (?) islámu, tradicemi rodné země a navázanou dynamikou dění v rodině, na straně druhé "svobodomyslností" kultury nového domova, spolužačkami a spolužáky, a pro dítě příliš snadno dostupnými produkty populární kultury pro dospělé; konkrétně těmi, které jsou často prostoupeny vedle té svobodomyslností také toxickou a degradující estetizací, objektivizací a sexualizací ženského těla. Cuties ale zvládají otevirat více vrstev (viz komentář niethustry), za to díky. A kritika filmu se smrskla na konspirační žvatlání a čistý alibismus puritánského volání po slušnosti - LOL, miluju tenhle Szájer style. ()

niethustra 

všechny recenze uživatele

Doucouré to vystihla dobře: když vyrůstáte v konzervativním prostředí a jste vedeni k odtažitým hodnotám, jimž nerozumíte a které si nárokují vaše rodiče pro sebe, jaké alternativy anebo možnosti vzdoru vám naše společnost nabízí? Za mě skvělá práce. ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

90 percent hejtu tohoto filmu je spôsobeného ľuďmi, ktorí ho nevideli; to je pravda. Kto za to môže? Ľudia na nete, ktorí čítajú iba nadpisy, neonacisti a konšpirátorskí mrzáci typu Karlos80, ktorí využijú každý druh klamstva k burcovaniu plebsu voči liberálnemu zriadeniu, veriaci, konzervy. Kto môže za tých zvyšných 10? Netflix, s chybnou reklamou, za ktorú sa ospravedlnil príliš neskoro a potichu, a správne; režisérka. Prečo by umelecké stvárnenie nemalo mať hranice? Čo chce povedať rozumiete (vy, čo ste si ten film naozaj pozreli) pri prvom tanci a všetky ostatné detaily na jedenásťročné rozkroky v elasťákoch, sú už len zbytočným znechucovaním diváka, ktorý predsa dávno pochopil. A bolo to úmyselné; vo svojej podstate sú Cuties zručne natočenou sociálnou drámou; autorka musela vidieť zbytočnosť vlastnej kontroverzie a aj tak ju ďalej silila. A čo vlastne chcela povedať? Že popkultúra sexualizuje deti? Áno, v istej miere to robí, rovnako ako napríklad médiá dvíhali preferencie krajnej pravici, keď niekoľko rokov o utečeneckej kríze informovali desaťnásobne viac, ako o všetkom inom. A čo s tým máme teraz akože robiť? A ten záver mal aj nejak vyznieť, alebo návrat k slušnému životu v ortodoxnej, polygamnej, moslimskej rodine, bol iba ďalším dvihnutým prstom? Poukázať na problém vie každý. Tomuto druhu protestu ja hovorím prd do vetra. ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Reálne by som asi rating posunul o jeden stupeň nižšie, ale "Mignonnes" si už užil svoje. Bol som zvedavý o čom je tento vysoko kontroverzný film, ktorý rozpútal obrovskú diskusiu. Tak som si dnes sadol pred televíziu, pozrel si ho a vnútorne som nenadobudol pocit, že by sa snažila Maimouna Doucouré o tvorbu detskej pornografie. Dokopy na filme nič pornografické podľa mňa nie je. Tým však nechcem tvrdiť, že to nie je nepríjemné na pozeranie. Všetko čo chce film povedať je podľa mňa povedané už na začiatku, keď vidíme dievčatá tancovať prvýkrát. V podstate to hovorí všetko čo film potrebuje. No reálne sa potom viac a viac ukazuje, ako Amy posúva svoje hranice, ako je ochotná zájsť ďalej než je nutné a zbytočne začína byť film vysoko nepríjemný. A nemyslím si, že to bolo nutné. Je tu pár scénok, ktoré sú podľa mňa trošku za čiarou, no na druhú stranu sa nebudem tváriť, že sa tieto veci v skutočnosti nedejú. Tváriť, že deti sú nevinné a nikdy nebudú robiť nič zlé je vysoko naivné a hlúpe. Deti vedia byť kruté. Nemajú problém kradnúť a rozhodne nemajú problém robiť si čo chcú. A pre mňa je zaujímavé sledovať ako sa Amy z veľmi utiahnutej moslimskej černošky postupne mení na veľmi arogantnú, agresívnu a dokonca by som si dovolil tvrdiť aj nebezpečnú. Nemyslím si, že režisérka mala posúvať hranice až tak ďaleko, no nebudem pred filmom zatvárať oči a tváriť sa, že to neexistuje. Film chcel niečo povedať, no potom na to zbytočne príliš tlačil. A viem si predstaviť, že to znechutilo veľké množstvo divákov. No otázne je pre mňa aj koľko ľudí, ktorí prilievali olej do ohňa ten film reálne videli a nemali len potrebu si do filmu kopnúť, lebo to robia na internete aj iní. Myslím si, že je to natočené kompetentne, má to svoje zaujímavé momentky, no autorka to nemala ťahať do takých extrémov. Svoju myšlienku nám ukázala už počas prvého tanca. Hodnotenie: B- ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Film o holcickách, které predbihaji svuj vyvoj, protoze jim zivot nenabizi co by delali. O hypersexualizaci deti. Zaroven o vznikajicich kulturnich a socialnich pnutich v muslimské rodině žijící v Paříži .Chudíci holčičky jsou zblblé ze sociálních sítí, aby se líbili. Je to nepredvidatelne , ale Doucoure to nedovede do uspokojiveho zaveru. ()

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Film o 11 (slovom jedenásť) ročnom dievčati, ktoré sa vzprieči svojim moslimským rodičom, pretože chce twerkovať. Pedofilný odpad a kde inde ako na Netfflixe. Vystavovať polonahé deti je vraj progresívne. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Jedenáctileté holčičky nejsou andílci. Začíná jim puberta, začínají je zajímat kluci, mění se jim tělo, střídají nálady, pozorují se, blbnou, jsou agresivní, chtějí být dospělé a přitom si ještě hrají. Trochu se děsí toho, co nastává a jsou šíleně nejistý. A Amy k tomu má ještě pořádný balík starostí navrch. Přestěhovala se a v nové škole nikoho nezná, táta si ze Senegalu domů brzy přivede druhou manželku, takže budou žít všichni pohromadě. Máma se s tím snaží vyrovnat a tetička chce z Amy vychovat bohabojnou a poslušnou muslimskou ženu. Zatímco Amy kolem sebe vidí svět pestrého předměstí a partu holek, které nosí krátké sukně a tančí si. Není divu, že se jim chce Amy zalíbit, že chce patřit do party….. a že začne rebelovat. ______ Její vzpoura je stále drzejší, překročuje víc a víc pravidel. A ano, k té vzpouře patří i čím dál sexuálnější tanečky, které jsou pro jedenáctileté holčičky velmi nevhodné. Jenomže ony je tančí i ve skutečnosti. Malé holky chtějí být dospělé a zatímco před jednou/dvěma generacemi si mohly maximálně prohlížet decentní módní časopisy a občas mámě ukrást rtěnku, dneska jim stačí internet a najdou tam na pár kliknutí věci, o kterých si dřívější holčičky leda šeptaly pod peřinou a neměly představu, o čem vlastně. Dnešní slečny kliknou a mají to přímo před očima. Věci, kterým příliš nerozumí, jen matně tuší, ale jasně vidí, že tohle se líbí, že za tohle můžou získat hodně lajků a tak napodobují právě i svíjení se, nastavování a kroucení se. _____ Tenhle film je o dospívání, samotě, touze zapadnout a předčasné sexualizaci způsobené tím, že je všudypřítomná. A malé holčičky před ní už nikdy nikdo neochrání. Závěrečná scéna je sice nadějná, jako návrat do dětství, ale je jen pomíjivá, vzhledem k tomu, co jí předcházelo a co nutně musí následovat. _______ Taneční scény snímku jsou opravdu nepříjemné, ale ony jsou tak i zobrazené, ve finální scéně se publiku většinou taky nelíbí, je šokované a odvrací se. Dívky hrají dobře a umí se i hýbat. Jedinou a to velmi vážnou výhradu mám, že měly být herečky starší než postavy, které hrály. Jedenáctiletá holka si sama fakt nedokáže dobře zvážit, co to pro ni obnáší hrát v takovém filmu a neumí zhodnotit, jak se na to bude dívat za pár let. Nebo, jak ji to ovlivní. SHNRUTÍ: Stát se záměrně sexuálním objektem, aniž bys věděla, o co vlastně jde. P. S. Sakra, a co Jasmine?! /můj film č. 6900/ ()

OndwaK 

všechny recenze uživatele

Zajímavý příběh a kontrast dvou prostředí, ale mohlo to být odvyprávěno i svižněji a lépe. Některé odbočky jsem asi úplně nepochopil, ale rozhodně se tu nejedná o nic brutálně šokujícího, nebo kontroverzního. Film prostě jen ukazuje nepříjemnou a zvrácenou realitu. Sice docela dobře, ale jinak je příliš jednoduchý, nekonají se tu žádné velké objevy. 55% ()

NinonL 

všechny recenze uživatele

Vzhledem ke zdejšímu hodnocení jsem čekala kdo ví jakou hrůzu. Ten film ale není vůbec hloupý a nevyskytují se tam žádné scény, které by nesměly vidět 15leté děti. Všechny čtyři hlavní herečky hrají dobře a každá z nich má jistý pohybový talent. Takže za mně ano, příběh 11leté dívky, která se shlídla ve svých spolužačkách, které trénují na soutěž tance. Je tak trochu odstrkované dítě a ani ostatní děti ji moc neberou, protože je z chudé rodiny. A pro těch 5 minut slávy je ochotna obětovat cokoliv. Soutěžní tance mají vesměs sexuální podtext, který se na tak mladé dívky vůbec nehodí. Ale nedá se nic dělat, svět si takovýto hnus žádá, tak se vždy najdou děvčata, která jsou ochotna mu to nabídnout. Film jen popisuje smutnou realitu. ()

mustafa 

všechny recenze uživatele

Nerozumím, proč tento film vzbuzuje tolik kontroverzí. Bohužel jen reflektuje krutou realitu, což si patrně někteří idealisté odmítají připustit a chtějí v tom vidět oplzlé dílo pro pedofily. ()

Alementina 

všechny recenze uživatele

Kdo z nas nebojoval o sve misto byt v te oblibeneparte ve skole... Smutne je, ze dnesni deti to diky socialnim sitim maji jeste tezsi nez my. ()

Reklama

Reklama