• Sociopath
    ****

    Od názvu som síce čakal väčší "hardcore", ale napriek tomu sa mi do rúk dostala dostatočne silná snímka. Malkovich ma udivuje, raz sa neviem rozhodnúť, čo zač vlastne bola jeho postava, či len obyčajný pedofil, fanatický milovník detí alebo proste len blbec, čo je vždy v nesprávnom čase na nesprávnom mieste. Rozhodne to však Netvor v mojich očiach nebude. A dokonca ani len obyčajný kolaborant, pretože Abel sa nevykašlal na vlasť prvý, to Francúzsko ho zradilo. Mimochodom, dúfal som, že hrôzostrašný ksicht Dietera Lasera (Ľudská stonožka) už nikdy viac neuvidím... Ani neviem, čo sa mi na tom vlastne tak páčilo a je dosť možné, že len Malkovich a dosť netradičný pohľad na Druhú svetovú vojnu. Takáto kombinácia je niekedy viac než dosť.(26.2.2012)

  • Kosir
    **

    Divnej kousek, nevím co si mám o něm myslet. Nijak mě nezaujalo, ať už byl džony sqělej až na půdu. Hodně mně vadila ta fešácká válka, kamaráčoft frantíků a nácků. Proč vůbec vyšetřující soudce toho Abela zachraňoval, aby šel do pole, když se stejně opravdu nebojovalo. Frantíci se jednoduše nechali zajmout a někteří z nich potom kliďánko chodili na dlouhé zdravotní procházky do lesa, kam z lágru nosili losům mrkvičku, a pak dokonce debužírovali na zámku u německého šlechtice, krotíce lvice. Že pak na konci scénárista šoupnul na plac malinkou bitvičku bylo až trapný. Nebejt hloupejch harantů, tak Abel nemusel vůbec lízt do vody, protože by bylo po vojně. I když, von stejně nemusel, ale symbolika je "symbolika."(14.7.2014)

  • Richie666
    ****

    Zatím nejlepší role a nejlepší výkon Johna Malkoviche, co jsem viděl. Konečně se nepitvoří nebo nehraje pouze svoje alterego, nýbrž charakterní a zajímavou postavu. Je zde krásně vykreslen "nevinný dětský" svět v mysli hlavního hrdiny, některé myšlenky přitom dokazují jeho výjimečnost; silně působí scény z přírody, ať už hon na vysokou nebo pokec s losem (ten je vážně super). Nicméně onen konflikt mezi tímto a realitou, ke kterému to všechno směřuje, přichází moc pozdě, vlastně je zároveň i pointou. Což je na jednu stranu transparentní pro náhlé procitnutí z vlastní letargie, avšak u příběhu odehrávajícího se během světové války to pořád působí příliš naivně.(29.3.2009)

  • Muse
    ****

    Pohled na nacisty zevnitř, od prvopočátku formování dětských duší na fanatické, na svůj národ hrdé zabijáky. Malkovichem ztvárněná postava Abela své přezdívce Netvor však nedostojí, naopak je to mírumilovný podivín, který svůj život zasvětil ochraně zvířat a dětí. Velice příjemná podívaná (když pominu hořící tělíčko desetiletého chlapce...).(30.3.2009)

  • HrochOch
    ****

    Už uplynul den od sledování a stále ještě jsem v názorech rozháraná jak sousedovic Amina..Po závěrečných titulcích mě až rozčílila celá naivita filmu, Abel na mě působil jako John Cofey nebo Lennie Small vsazený do příběhu "kterak Hurvajs válkou prošel". Zaujala mě Abelova důvěra k dětem a zvířatům, patrně plynoucí z negativní zkušenosti se světem dospělých v dobách svého pobytu ve svatém Kryštofovi. Proč ale ty děti? Už na škole měl jen jednoho přítele (a vykořisťovatele v jedené osobě), který byl k jeho lítosti zpopelněn společně se školou. Avšak v celém filmu jsou právě dětem připisovány na vrub podrazy a vypočítavost. Děvčátko jež fotí, ho podrazí pro jeho neochotu ač ve věci banální, hoši z Hitlerjugend mu dají čočku za nesouhlas s režimem.. přesto jsou pro něj většími přáteli než dospělí, u nichž v tomto snímku vyniká dětinskost ať už v groteskní pravdě o francouzské gurmánské prohře (jak dlouho tvrdím, že jedinou zbraní francouzů je jídlo), tak v postavě Rachel, která jako každá žena, dítě zastydlé, nechce nic jiného než kouska citu..Nemluvě o postavě Goringa, lačného, poživačného, nadšeně trucovitého tlouštíka, jež si s Nestorem nezadá...Netvrdím, že bylo záhodno změnit věkovou kategorii zájmu, ale asi bych zůstala u zvířátek..Barvitě vykreslená byla nacistická manipulace, která samotnému Abelovi, dala pocit, že strana je tím nejlepším čeho se může dětem dostat.. A to nebyla zdaleka jediná věc, která na ni narážela, nejpochopitelnější byla z hlasitého pohrdání šlechtice..Naprostá ztráta individuality, vlastní hrdosti, mašinerie a kolosální divalo, které strhne veškeré slabší diváky s sebou a dá jim domnělý pocit moci. Potěšilo mě genetické okénko doktora Blattchena. Pořád ale nejsem s to uvěřit, že by v nacistickém sídle dokázal beztrestně schovávat jewish child, nehledě na to, že ho nechal v ponižujícím trestaneckém mundůru..A možná bych vystřídala víc jazyků než 1 a půl.)..Btw. knižní předloha: Michel Tournier - Král duchů(17.5.2011)

  • - Skratka KG na Abelovom (John Malkovich) kabáte znamená "Kriegsgefangener", vojnový zajatec. (Sociopath)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace