poster

Konec srpna v hotelu Ozon

  • anglický

    Late August at the Hotel Ozone

Drama / Sci-Fi / Fantasy / Thriller

Československo, 1966, 77 min

  • Phaedra
    ****

    scénář napsal Pavel Juráček, v denících na straně 473-4 se dozvíte zajímavé věci týkající se filmu a Jana Schmidta. Jeho týrání zvířat ve filmu je skutečně nevídané a šokující. Vyvolává silnější divácké reakce než celá Troma nebo Festival otrlého diváka. Člověk jenom čeká, kdy bude v nepředstíraných předsmrtných křečích sténat i pan Jariabek.(26.12.2008)

  • Fridecka
    ****

    Zdařilé postapokalypticke sci-fi. Úvaha o zničení lidské civilizace v podání české kinematografie. Film působí hodné temně, naturalisticky a syrově. Deprese je stupňována krutými scénami a chladnokrevným až anetickým chováním zbylých lidí. Režisér nám předložil ošklivou a depresivní vizi světa po atomovém výbuchu. Zbylí lidé - ženy se chovají hůře než zvířata a není v nich ani špetka pokory či chování, které by opovídalo poučení z katastrofy, ze které vzešly. Naopak je v nich citová prázdnota, tendence k chování chladných predátorů. Škoda, že stopáž filmu nebyla o něco delší. Charakter filmu a jeho zpracování je zjevně poplatné době, ve které vznikl. Působí trochu zastarale, ale stále ma myslím co říct i dnes. Je dobře że takový film u nás vznikl. Nebylo by na škodu, kdyby na toto téma v Čechách někdo znovu navázal.(26.11.2012)

  • sakuL_
    ***

    Mělo to velký potenciál, ale to by to nesměl natočit Schmidt. Jelikož bych akorát s těma zkaženejma postsynchronama, přehráváním ženských představitelek a naprosto nesmyslného vkládání všudypřítomného zvuku meluzíny akorát Juráčkovi kradl slova z úst, tak tady rovnou ocituji jeho zápis do deníku z 26. srpna 1966. Je to věčná škoda, že si svou vojenskou povinnost Juráček odsloužil na Každém mladém muži a tohle přenechal Schmidtovi. Oběma projektům by slušelo, kdyby si pánové přehodili režisérská křesla. "Včera jsem viděl servisku Konce srpna v hotelu Ozon. A jak jsem tam v trojce seděl mezi patnácti plukovníky z MNO, lidmi z AF a z Filmexportu, dostal jsem na sebe vztek. Protože teprve nyní nad hotovým filmem jsem pochopil, že ten námět vůbec není starý a scénář že je výborný, že to byl scénář přesně pro mne... Vzpomněl jsem si, jak jsem celé měsíce přemýšlel, co mám dělat, a přitom jsem měl na stole osm let starou povídku, z které je nyní mimořádný film, jenomže nikoliv můj. Kdybych nebyl blbec, nebylo by dnes Každého mladého muže, mohl jsem točit Ozon, udělal bych jej lépe než Honza a do smrti bych nemusel mít výčitky z Mladého muže. Proč já už tolikrát byl sám proti sobě? Honza tam má nádherná místa mezi starou ženou a starým mužem, má tam neuvěřitelně krásné exteriéry, ale holky mu přehrávají, zkazil postsynchrony, přimíchal tam nesmyslně spoustu melodramatického větru a vůbec nepochopil možnosti vnitřní architektury hotelu. A také je to špatně stříhané... Přesto všechno je to film, o kterém se bude mluvit, který nebude zapomenut, a já už dnes slyším hlasy kladoucí mi otázky. Píšu o tom přesně podle svého způsobu: místo abych se radoval, že to tak dobře dopadlo, jsem mrzutý. Byl jsem znovu usvědčen, že jsem neměl pravdu, že jsem se mýlil. A navíc, což je mi nejtrapnější, vyvolá Ozon bezpochyby spoustu soukromých a jízlivých dohadů o tom, jak to vlastně bylo s Postavou k podpírání. Neboť Ozon je bezesporu mnohem lepší než Každý mladý muž. Musím točit, musím co nejdříve točit, nebo se sežeru v zoufalství z nečinnosti. Musím sám sebe a všem dokázat, že Každý mladý muž byl omyl, o němž už není třeba mluvit." (Pavel Juráček, 26. srpna 1966)(7.9.2014)

  • 2Hitman3
    ***

    Ceska vize sveta po atomove katastrofe neni zdaleka tak zazivna nebo uchvatna jako u jinych filmu tohoto zanru, je vlastne dost chuda. Pribeh skupiny divek cestujici mrtvou krajinou zpocatku pusobi jako obycejny vylet na detskem tabore doprovazene robotickou vedouci. Devcata putuji a putuji a jen tak delaji blbosti. Teprve v druhe pulce filmu kdy dojde ke kontaktu s zijicim muzem nabira film obratky. I prestoze nazor na film vyzni spise negativne, sledovani tak nejak prijemne uteklo a uz se vubec neda rict ze bych toho litoval.(8.7.2011)

  • Magyar
    *****

    Film o tom, jak člověka formuje adaptace na stávající podmínky, stratifikace, struktura a vůbec ne/existence společnosti (nedivím se, že Juráček pak nesměl točit ani publikovat). Ukázáno na ženách, jimž socializace v mnoha dnešních společnostech tradičně přiřkává jen zbraně slabých. Ty šedesátkově nakadeřený vlasy :) , který v tomhle filmu cítíme jako nepatřičný, můžeme dnes vnímat jako (tehdy nepovšimnutelně) úsměvnou připomínkou slepých skvrn na věci semletý do každodennosti, uvědomovaný až s odstupem.(25.4.2009)

  • - Točilo se v zaniklé obci Doupov a Hadcové stepi u Mohelné, ve vojenském prostoru. (M.B)

  • - Na festivale vědecko-fantastických filmů v Terstu v roku 1967 získal film hlavní cenu. (corona)

  • - Film byl vyroben v armádním studiu. (corona)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace