poster

Konec srpna v hotelu Ozon

  • anglický

    Late August at the Hotel Ozone

Drama / Sci-Fi / Fantasy / Thriller

Československo, 1966, 77 min

  • PanCitron
    **

    Nápad to byl rozhodně zajímavý a ten černobílý obraz stále dokáže vyvolat nějakou tu atmosféru snad u všeho. Bohužel to však celé padá na tom, že se tomu nedaří maskovat, že se tam vlastně vůbec nic neděje. Několik zbytečných úmrtí zvířat si mohli klidně odpustit. Jsem rád, že jsem se mohl podívat český postapokalyptický film, ale kdybych ho neviděl, tak se asi taky nic nestane.(16.5.2016)

  • sakuL_
    ***

    Mělo to velký potenciál, ale to by to nesměl natočit Schmidt. Jelikož bych akorát s těma zkaženejma postsynchronama, přehráváním ženských představitelek a naprosto nesmyslného vkládání všudypřítomného zvuku meluzíny akorát Juráčkovi kradl slova z úst, tak tady rovnou ocituji jeho zápis do deníku z 26. srpna 1966. Je to věčná škoda, že si svou vojenskou povinnost Juráček odsloužil na Každém mladém muži a tohle přenechal Schmidtovi. Oběma projektům by slušelo, kdyby si pánové přehodili režisérská křesla. "Včera jsem viděl servisku Konce srpna v hotelu Ozon. A jak jsem tam v trojce seděl mezi patnácti plukovníky z MNO, lidmi z AF a z Filmexportu, dostal jsem na sebe vztek. Protože teprve nyní nad hotovým filmem jsem pochopil, že ten námět vůbec není starý a scénář že je výborný, že to byl scénář přesně pro mne... Vzpomněl jsem si, jak jsem celé měsíce přemýšlel, co mám dělat, a přitom jsem měl na stole osm let starou povídku, z které je nyní mimořádný film, jenomže nikoliv můj. Kdybych nebyl blbec, nebylo by dnes Každého mladého muže, mohl jsem točit Ozon, udělal bych jej lépe než Honza a do smrti bych nemusel mít výčitky z Mladého muže. Proč já už tolikrát byl sám proti sobě? Honza tam má nádherná místa mezi starou ženou a starým mužem, má tam neuvěřitelně krásné exteriéry, ale holky mu přehrávají, zkazil postsynchrony, přimíchal tam nesmyslně spoustu melodramatického větru a vůbec nepochopil možnosti vnitřní architektury hotelu. A také je to špatně stříhané... Přesto všechno je to film, o kterém se bude mluvit, který nebude zapomenut, a já už dnes slyším hlasy kladoucí mi otázky. Píšu o tom přesně podle svého způsobu: místo abych se radoval, že to tak dobře dopadlo, jsem mrzutý. Byl jsem znovu usvědčen, že jsem neměl pravdu, že jsem se mýlil. A navíc, což je mi nejtrapnější, vyvolá Ozon bezpochyby spoustu soukromých a jízlivých dohadů o tom, jak to vlastně bylo s Postavou k podpírání. Neboť Ozon je bezesporu mnohem lepší než Každý mladý muž. Musím točit, musím co nejdříve točit, nebo se sežeru v zoufalství z nečinnosti. Musím sám sebe a všem dokázat, že Každý mladý muž byl omyl, o němž už není třeba mluvit." (Pavel Juráček, 26. srpna 1966)(7.9.2014)

  • Necrotongue
    ****

    Tento film bych nejspíš označil jako zvláštní. Abych řekl pravdu, ty čtyři kousky jsem snímku udělil spíš za pocit, který ve mně zanechal, než za přesvědčivé kostýmy a prostředí. Když to vezmu kolem a kolem, z toho, co jsem viděl mi bylo jasné, že se pracovalo s velmi omezeným rozpočtem, apokalypsu tak reprezentovalo jen několik zchátralých budov a absence mužů, zato tažení žen krajinou mi evokovalo záporáky z levnější verze Mad Maxe 2. Silná a syrová záležitost.(6.8.2019)

  • Stanislaus
    ***

    Na české poměry hodně neobvyklý snímek nové vlny, který v rámci postapokalyptického žánru vypráví příběh skupiny žen, z nichž si naprostá většina nevzpomíná na svět před katastrofou. Místy mi hodně vadilo dost strojené herectví a dost vyhrocené chování některých postav, což by se však dalo odůvodnit převládající zvířecí stránkou mysli. Nejvíce mě oslovila asi poslední třetina filmu, kde už se (hlavně) něco dělo. Zkrátka film, který je obsahově zajímavý, ale prostě mi nějak nesedl.(7.2.2012)

  • bidja
    ***

    Dlouho, předlouho jsem tento film sháněl, ale sehnat se mi ho nakonec podařilo. Syrová pastva pro oči v černobílém provedení, poukazuje na staré zásady a nový pohled na svět. Rozdílnost v přístupu nové postkatastrofické generace. Film mě zklamal svým koncem. Kvalitě díla Stalker se ani nepřiblížil. V hercích je uveden i Ondrej Jaraibek, ale nějak jsem ve filmu druhého muže nepostřehl.(1.9.2008)

  • - Olga Scheinpflugová, která dabuje stařenu, byla rozčilená, že její jméno nebude uvedené v titulkách. (BoredSeal)

  • - Zárodek látky filmu leží v povídce, kterou Pavel Juráček napsal už v roce 1958 za studií na FAMU; scénář byl hotov v roce 1965, v témže roce vyšla i povídka v Mladém světě č. 38. (hippyman)

  • - Ondrej Jariabek byl předabován Vladimírem Hlavatým. (bomber7)