Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Goldbeater
    *****

    King Kong je jeden z nejslavnějších filmů všech dob a jeho vizuální stránka dodnes fascinuje diváky. Úžasné a pamětihodné scény Konga bojujícího s dinosaury, lezoucího po Empire State Building a držícího krásnou Fay Wray jsou znamenité. Podle filmu zabila Konga kráska, ale myslím, že všichni dobře víme, co ho doopravdy zabilo. Bylo mi toho velkýho opičáka líto.(18.6.2011)

  • Djkoma
    **

    Už chápu, proč je King Kong od Jackssona taková nuda, on to prostě opsal z původního snímku a s pár dalšími nápady a efekty doufal, že se velký král vrátí na svůj trůn. Pro mě však nikdy na trůně nebyl a nepatří tam. Z dnešního hlediska efekty tragické (pochopitelně), ale i herecky a dějově slaboučký snímek, který mohl ve své době vypadat výjimečně, ale dnes takový rozhodně není. Jen těžko jsme se nutil k dlouhému sledování snímku, který mi byl cizí od první do poslední minuty.(6.3.2008)

  • sportovec
    ****

    Na svou dobu opravdu pozoruhodný film navzdory řadě viditelných levných efektů. V dějinách filmových triků má ovšem toto jinak komerční dílo určitě čestné místo, v zásadě odpovídající jiným klíčovým momentům postupného zabydlování zvukové technologie v dějinách světové kinematografie. V takovýchto souřadnicích poměrně slušně dopadá také scénář. Sdílím i názor, že určitě obstojí ve srovnáních s řadou pozdějších děl stejného žánru z pozdějších desetiletí. Těžký kvádr v lehké váze. Asi tak.(2.3.2008)

  • Exkvizitor
    *****

    Tahle verze King Konga je naprostá lahůdka, taková americká cesta do pravěku 30. let. Příběh je samozřejmě kompletní slátanina, ale když se člověk podívá třeba na Den nezávislosti, zjistí, že jsme v tomto ohledu zase o tolik nepokročili. Kouzlo King Konga tkví ovšem právě jednak v jeho naivitě, druhak v jeho roztomilých loutkových tricích nad kterými musel malý Kája Zeman slintat blahem. V těchto dnech je většina z nich sice k pousmání, ale k pousmání milému a nostalgickému - kde jsou ty časy kdy filmový diváci byli z těchto záběrů na větvi. A svou magii to má pořád v sobě.(6.6.2005)

  • Marigold
    *****

    Ani více než sedm dekád nedokázalo jedinečnému testamentu starého Hollywoodu, v němž vládlo tajemno, fantazie, křehké krásky, neohrožení hrdinové a děsivá monstra, ubrat na síle. Zejména vizuální stránka je šokujícím způsobem nadčasová a určitý punc naivity už se stal pevnou sučástí poetiky filmu. Nejen z efektů však King Kong živ jest – jsou to i výborné scény na lodi, které rozdmýchávají horečnaté očekávání událostí mistrovským způsobem, a to za světla dne (především kamerové zkoušky Ann Darrow). Samotný Kong působí oproti předchozím verzím mnohem brutálnějším a animálnějším dojmem, přičemž kráska v nesnázích samosebou nepojme nejmenší dávku sentimentu k jeho osudu. Její neustálý hysterický křiky, provázený řevem monstra, je až nesnesitelně afektovaný, ale k téhle verzi prostě patří. Sympatie k obří opici jsou především druhotným produktem diváků, kteří si chlupatého obra zamilovali a dali mu více lidského než jeho stvořitelé. Ochutnávka filmového řemesla starého střihu ve své nejsolidnější podobě, to je King Kong. Film plný skvělé atmosféry a pastva pro oko, které nachází zalíbení v černobílé estetice 30. let.(17.12.2005)

  • - Film byl ve světě distribuován pod nejroztodivnějšími názvy. Například: Opičí král, King Kong a kráska, Kong, Opice, Bestie, Osmý div světa a tak dále. (DaViD´82)

  • - Hlavní monstrum je opicí proto, že jí sice každý znal, ale málo kdo viděl jinak než na fotkách. Na plátně se do té doby lidoopi často neobjevovali a málo která zoologická zahrada je na počátku třicátých let minulého století chovala. (DaViD´82)

  • - Krátko pred uvedením filmu do kín sa príbeh dočkal aj knižného prepisu. Jeho autormi boli Merian C. Cooper a scenárista Edgar Wallace. (curunir)