Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Exkvizitor
    *****

    Tahle verze King Konga je naprostá lahůdka, taková americká cesta do pravěku 30. let. Příběh je samozřejmě kompletní slátanina, ale když se člověk podívá třeba na Den nezávislosti, zjistí, že jsme v tomto ohledu zase o tolik nepokročili. Kouzlo King Konga tkví ovšem právě jednak v jeho naivitě, druhak v jeho roztomilých loutkových tricích nad kterými musel malý Kája Zeman slintat blahem. V těchto dnech je většina z nich sice k pousmání, ale k pousmání milému a nostalgickému - kde jsou ty časy kdy filmový diváci byli z těchto záběrů na větvi. A svou magii to má pořád v sobě.(6.6.2005)

  • Anderton
    ****

    To, čím bol Metropolis pre dystopické sci-fi, to znamenal King Kong pre katastrofické a monster filmy. Inšpiroval vo veľkom japonskú vlnu monsteriek 50tych rokov, všetky v ďalekej budúcnosti nastupujúce horory s vraždiacimi zvieratami a mutantami a ako prvý ponúkol niečo také, ako je akási psychologizácia zvieraťa vo filme. Režiséri ponúkli tri atraktívne prostredia, New York, oceán a exotickú džungľu. Diváci vo svojej dobe museli byť z tejto klasiky absolútne hotoví. Množstvo ikonických, napodobovaných a neskôr parodovaných scén. Lahôdka pre expertov špecializujúcich sa na vtedajšie technické filmové vymoženosti.(11.6.2012)

  • anais
    *****

    King Kong není jen variace na Ztracený svět. Ten příběh v sobě nese mnohem víc než jen dobrodružnou podívanou. Ono "víc" v sobě shrnuje poslední, slavná věta filmu:"It was beauty killed the beast." Pod nánosem všech těch dinosaurů a bojů s příšerami se tedy skrývá docela zajímavá myšlenka. Krvelačný King Kong zjihne při pohledu na blonďatou, slabou dívku:-) King Kong není dobrodružným filmem pro děti (alespoň pro ty z třcátých let). Je tu překvapivě mnoho mrtvol. Kongova živočišnost je tu vystavena plnému světlu pomocí jeho agresivity. To vede k tomu, že (narozdíl od pozdějších verzí) nevnímáme King Konga jako chudáčka, kterého sestřelí letadla zlých lidí. Ani to nejde, jelikož zatímco Kong leze na dům, neváhá vyhazovat bezmocné z oken. Tento film postrádá jakékoliv polidštění velkého opa - díky tomu vystupuje kontrast křehké krásky a vražedné bestie na povrch v mnohem čistší podobě, než jak se stávalo v pozdějších variacích.(3.8.2005)

  • Morien
    ***

    (1001) -"Není ten chlap šílenej?" -"Jen nadšenej." Tak jo, tohle je blockbuster, jaký jsem schopná zkouknout, aniž bych měla pocit, že se mnou tvůrci ošklivě hrajou jenom o penízky do kasiček. Ono to tak sice je, ale netlačilo se mi to během sledování na mysl tak okatě. Možná je to i tím, že to není technicky na takové úrovni jako pozdější verze, takže to nepůsobí jako namachrovaná onanie. Myslím, že podobným filmům hodně uškodilo, když se přenesly do áčkové kategorie. Navíc se mi líbilo, že se film nebere tak strašně vážně jako třeba Jacksonova verze, zkrátka jsem měla pocit, že je ponechán prostor myslet si o Denhamovi s těma jeho puškama a kamerama, že je nejspíš opravdu pošahanej. Taky ten kontrast naivních líbaček na palubě a rozmačkaných lidiček všude možně stál za to. Taky mě zaujalo, jak ten chlápek lezl na strom, aby na něj dinosaurus líp dosáhnul a nemusel se pro něj ohýbat. Cesta do pravěku přesně v americkém stylu běží-li to na nás, tak to zastřelíme, natočíme a prodáme. Svatá makrelo.(7.8.2009)

  • Bachy
    ***

    Wow, koukněte se na rok výroby a žasněte nad příběhem, triky a režisérem. Jenže dnes už je to opravdu trochu nuda. Ne kvůli King-Kongovi, ten válí pořád stejně. Ne kvůli zastaralým trikům, vždyť souboje ještěrů s Kongem jsou stále nejlepší pasáží filmu, ale kvůli hercům a dialogům. Přehrávané a dělané jak pro hlupáky. Toť vše ke kvalitám filmu, ale mě bohužel nesedí ani téma filmu a to mám tyhle monstra i celkem rád. Za dvacet let od Konga vyběhla do japonských ulic daleko méně propracovaná a příběhově jednuduší Godzilla a té já se klaním, ta měla atmosféra, to byl velikán. Kongu, v souboji s japonským ještěrem jsi na kolenou.(27.2.2009)

  • - Animátoři od počátků filmů dodnes používají u stop-motion animace tzv. "Nádrh", polohovací ukazovátko, kterým označují pozici kloubů loutky, aby následně věděli, o kolik se posunuli. Ve scéně, kdy King Kong s Ann stojí na vysunutém útesu (Kongův "domov"), animátoři zapomněli nádrh ze scény odstranit. Protože by to znamenalo ztrátu několika hodinové velmi náročné práce, pokračovalo se dál. Nádrh je tak na jednom snímku vidět - v porovnání s 6 metrů vysokým Kongem tak na obrazovce problikne předmět velikostí i tvarem připomínající jeřáb. (Němi)

  • - King Kong vznikl jako reakce na úspěch tehdy velmi oblíbených šestákových románů (jako byly Doyleův Ztracený svět / The Lost World či Burroughsova Caprona - Ztracená země / The Land That Time Forgot) a adaptace právě Ztraceného světa z roku 1925. Na většině technických záležitostí a efektů u tohoto filmu dělali stejní lidé jako později u King Konga. (DaViD´82)

  • - Herci během natáčení natočili i jiné filmy, protože natáčení s loutkami bylo pomalejší. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace