poster

Pytláci

Psychologický / Drama

Československo, 1981, 87 min

  • zette
    ***

    Ve filmu se velice dobre povedlo ztvarnit to dlouholete odcizeni. To bych na snimku ocenil nejvice. Pri nekterych zaberech, at uz lovu zajice nebo zabery na kravy jsem si myslel, ze se divam na nejaky film od Kachyni. Vyborne herecke vykony, kde bych zvlast ocenil herectvi Jany Hlavacove. Namet je sice dobry, scenar ale uz neni nijak zvlast rozpracovany a potencial zustal nevyuzity, bohuzel.(30.5.2009)

  • Master19
    ***

    Prakticky neznámý film s výborným hereckým obsazením o rodinném rozvratu (?) kvůli sobeckosti. Spousta herců opustilo své klasické škatulky, což je pro mě největší devizou filmu. Štibich není předseda, Augusta není podvodníček, Nárožný se ani neusměje, Štěpánová je cudná (trochu teda) a Kolářová... to je kapitola sama pro sebe. Bohužel ve mě Pavel Nový svým charismatem nevyvolával lítost a tím celá pointa vyznívá do ztracena, jinak by hodnocení mohlo být ještě lepší.(8.6.2017)

  • Akumulátor
    ***

    Hořká komedie o navrátivším se otci a manželu ze "západního" světa. Ovšem o jeho návrat nikdo nestojí, řeší se staré křivdy a ani jeho rodina není nadšená z jeho návratu. A tak se, po vyřízení pár starých účtů a po konfliktu se svým synem, vrací zpět do kapitalistické ciziny. Film je příliš poplatný době vzniku a celkově trochu nudný, sem tam se ale najdou i pasáže velmi vtipné (scéna prvního intimního sblížení Pavla Nového a D. Kolářové). Hodnotím ***, především za skvělý herecký výkon Jany Hlaváčové a Pavla Nového.(12.11.2008)

  • mchnk
    ****

    Nadprůměrné hodnocení zachycuje můj dojem překvapení z toho, jak dokázal H. Bočan změnit či částečně vyřadit herecký status určitých protagonistů. Pavlu Novému nabídl nepochybně jednu z jeho nejlepších rolí, ne-li tu úplně nejlepší, jeho "závoznice" Daniela Kolářová zde také předvádí dost nevídanou polohu a milým překvapením byl i Petr Nárožný, jenž zde nemá úlohu humornou, ačkoliv zde humor, mezi tím drámem a kapkou psychologie, máme. Ani M. Štibichovi se nevyhnula herecká změna a v mých očích byla velmi prospěšná. Pomilováníhodná, uplakaná a velmi upřímná Barborka, je taková třešinka na onom dortu změn, který režisér upekl. Režie výborná. Jak napsal zette, Bočan se v dramatickém začátku velmi přiblížil Kachyňovi, ovšem po té si to již jede po svém. Mužské oko se kochá nevídaným počtem žen bez košilek a celkově znalý, československý divák, si užívá výborné plynutí děje, které může vyznít tuctově, ovšem díky klasicky vynikající Janě Hlaváčové, dostává onen návrat skvělou atmosféru. Návrat toho, kdo opustil i zradil. Návrat do starého světa, kde vše zůstalo při starém. Ovšem ten, kdo se vrací, už sem nepatří. Oficiální text je obrácen vzhůru nohama, takže není potřeba ho číst. Emigrant se má více než dobře, je tak zvaně za vodou. Ovšem, hrob bude mít tam, ne tady, což je pro někoho víc než nabitá peněženka. Na znovu nalezení rodinného vztahu již asi nezbývá čas, zvlášť, když to špatné, co má emigrant v sobě, opět přivezl s sebou. Určitě jsem lehce shovívavý, ovšem snímek mě skutečně mile překvapil.(26.9.2013)

  • vitekpe
    ****

    Hodne syrovy film bez prikras, zeny stale breci nebo jsou nejak ponizovane, muzi se chovaji neurvale nebo chlastaj, zvirata trpi...na to ze to je zacatek osmdesatek je to dost husty. Cili jinak receno, nevesele socialne-psychologicke drama z vesnice. Vyborne obsazene i zahrane (Hlavacova). Vlastne me to docela zaujalo, musim rict... 4-(22.3.2015)

  • Josef Somr

  • - Filmovanie prebiehalo v Machove. (dyfur)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace