Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na počátku zahlédne Marta svatbu své kamarádky Aleny. Potom jde do blízkého železářství pro kroužky na záclony. Po prodavaččině tradičním "nemáme" si nechá zavolat vedoucího Viktora Tomáše. Ten se jí omluví, že zboží není na skladě a vzápětí jí vyzná lásku a požádá ji o ruku. Večer jej doma čeká nemilé překvapení. Všude je nepořádek a Marta, která místo večeře hledá svatební fotografie mu vyčte, že scénku s kroužky, kterou si rok co rok připomínají své seznámení, stále více odbývá. Viktor se marně domáhá večeře a pak se na nápad Marty vydají na návštěvu novomanželky Aleny, která je mimochodem skvělá kuchařka. Idylka, která u kamarádky vládne oba hosty překvapí. Alena jim však prozradí, že si tentokrát (vdávala se již potřetí) nechala najít ideálního partnera pomocí počítače. Marta s Viktorem zapochybují, zda se k sobě vůbec hodí a navštíví proto kybernetický ústav, kde počítač zjistí, že jejich manželství se rovná hazardu. Nechají si pro sebe najít ideální partnery a přes důrazné varování tetičky Emilky se rozhodnou se svými "ideálními partnery" sejít. Jenže jak už to v českých komediích bývá, všechno se řádně zamotá, protože ani jeden z nich se napoprvé nesetká s tím pravým. Hudební skladatel Petr Karát místo sebe poslal na schůzku s Martou instalatéra Frantu a Viktor navštíví ordinaci "své" doktorky Tuchlové právě v den, kdy ji zaskakuje energická Soňa Brčková. Jak už to končívá, sejdou se nakonec všichni aktéři, včetně tetičky Emilky, Aleny a jejího ideálního manžela, pravých i nepravých ideálních partnerů u Tomášů a vypukne ten pravý šťavnatý zmatek, který dělá komedii komedií... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (143)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Spíše lepší než horší oddechová komedie vrcholné normalizace nepostrádá "šťávu" nápadu a kvalitu provedení. Záměr - natočit původní českou rozvernou komedii - se zdařil nad všechno očekávání. Nicméně hranice dobrého nápadu a dobrého provedení překročena nebyla - slovo "vynikající" by v tomto případě bylo víc než nepřesné. Stejně nesmyslné je naopak brát MILÁČKOVI to, co v něm prokazatelně je - soulad páru Brejchová-Brodský je přitom jen jedním z kamínků pomyslné mozaiky vesměs kvalitního hereckého obsazení. To, že není důvod k nadměrnému jásotu, neznamenaná, že se tím dává prostor pro nadměrné truchlení a zatracování. Tím spíš, že za tento mírný nadprůměr by dnešek současného českého hraného filmu byl víc než vděčný, ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Dráždí mě, že se každý novinový pisálek povýšenecky naváží do komedií Petra Schulhoffa, kdykoli se objeví v tv. Takové ty melodramatické nářky, jak strašlivě utrpěla česká kultura, když televize podvacáté zreprízovala "Miláčka" atd. Jak ubohé je strefovat se zas a znovu do snadného terče, jakým je označení "satirická komedie", je-li tato natočena během normalizace. Ono je to trochu jinak. Schulhoff točil vpodstatě klasické americké crazy komedie, zasazené do českého prostředí. Satirická nálepka sloužila jako vějička pro schvalovací orgány. Jen pro zajímavost: i dvojice Svěrák-Smoljak tak začala a na titulní stranu scénáře Jáchyme, hoď ho do stroje! nastražila jako motto (vymyšlený) citát Marka Twaina "Neukazuj dlaně cikánce. Plivni si do nich a ukaž, co umíš." :-) Ale zpátky k Schulhoffovi: tři z jeho komedií jsou opravdu ušmudlané socialismem, tři jsou ale neutrální a Hodíme se k sobě, miláčku? je první z nich. A s nejlepším scénářem. Když to přeženu, tak řeknu, že zápletka a postavy by obstály i v manhattanských ulicích a bytech v nějaké konverzačce Neila Simona. Když pominu nedodané kroužky na záclony, v celém filmu není nic, co by se bezprostředně týkalo doby vzniku. Tři postavy (Bláha, Menšík, Filipovský) dokonce provozují cosi jako soukromé podnikání; kostýmy, interiéry, dialogy... vážně to někomu připomíná reálný socialismus? Mně tedy ne, zato se královsky bavím. 80% ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Milý a jemně vtipný film, během jehož sledování mám od začátku do konce permanentní úsměv na rtech. Zbožňuji hlavně scénu, kdy Josef Bláha ve svém bytě sedne ke klavíru a začne Janě Brejchové hrát neskutečně dramatickou skladbu, kterou pro ni složil. A jedinou chybu nemá ani závěrečná několikanásobná konfrontace v bytě Tomášových, při které se už tradičně chechtám jako blázen. Tři a půl hvězdy zaokrouhluji nahoru. Rád. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Vy jste maniak!“ – „Snad.“ Menšík, Janžurová, Brodský či Zázvorková v podarenej situačnej komédii o tom, čo sa stane, ak sa ľudia začnú riadiť tým, akého partnera im poradí počítač. A čo sa stane, ak sa pomýli. Najmä streštené finále je úplne šialené - v jednej miestnosti sa stretne sedem postáv a je to smršť. Dodnes finále rozosmieva svojím švihom a väčšou či menšou genialitou hercov. Plus skvelé hlášky („Ale pani Martičko, tady jde o PRINCIP!“). ()

Gimli 

všechny recenze uživatele

Pokaždé, když tenhle film chytím v televizi, rád se podívám. Po mnoha takových zhlédnutích musím zvýšit hodnocení na maximum, protože mě to prostě pořád baví. Výborní herci, skvělé a vtipné dialogy tak, jak to mám na českých komediích rád! A taky pár zlidovělých hlášek, jako třeba "Ale ten tón! Ten tón!". ()

Galerie (10)

Zajímavosti (10)

  • Mimo kamery filmoví novomanželia Iva Janžurova (Alena) a František Peterka (Kája) nikdy nehovorili. Keď napríklad čakali na záber, sedeli spolu v šatni a Janžurová plietla alebo čítala a Peterka tiež čítal, neprehodili ani slovo. (Zdroj: ahaonline.cz) (Raccoon.city)
  • Dejová linka postavy inštalatéra Franty Vencla mala byť pôvodne väčšia, vzhľadom k tomu, že si ale s režisérom nepadol do oka, dostal Vladimír Menšík menší priestor a z priebehu natáčania bol úplne znechutený. Hovoril, že keby toto tušil, nikdy by do toho nešiel a od tej doby s režisérom Schulhoffom už nikdy nič nenatočili. (Zdroj: ahaonline.cz) (Raccoon.city)
  • V době natáčení byli hlavní představitelé Jana Brejchová a Vlastimil Brodský už 10 let manželé, stejně jako ve filmu. A shodou okolností v té době měli také manželskou krizi. (Terez_Vv)

Reklama

Reklama