poster

„Já už budu hodný, dědečku!“

  • slovenský

    Já už budu hodný, dědečku!

Komedie

Československo, 1978, 83 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sportovec
    ****

    Svébytná komedie zahrnuje všechno, co má film tohoto druhu mít. Že Miloš Kopecký byl (zemřel) a je (přetrvává) velkým českým hercem, je mimo diskusi. Tato moralita, která ukazuje mnohé z kulis normalizačního Československa (scény v divadle, Bergnerův výstavní blábol v televizním vystoupení) druhým dává minimální prostor. Přesto i tady nalézáme perly: jak obě drbavé sousedky Hajská, Mottlová), tak psychiatr Filipovského nebo noblesní kolega Bašta Svatopluka Beneše, ale i dědoušek již viditelně stárnoucího Ladislava Peška či ironická choť Aleny Vránové jsou dokonalí. Snaha diváka pobavit někdy až nečekanými gagy (závěrečná Bergnerova svlékací scéna) také nevychází naprázdno. Kvality filmu ještě dále vyniknou při srovnání se soudobou národní filmovou produkcí. Buď jak buď, tato Schulhoffova navíc původní autorská práce zaslouží plné uznání.(7.4.2014)

  • macour
    ****

    Tento komediální snímek režiséra Petra Schulhoffa je hereckým koncertem Miloše Kopeckého jakožto herce Theodora Bergnera, kterému se jeho hrubiánské chování vůči okolí vrací stylem bumerangu. V mnoha groteskních situacích mu přihrává celá škála hereckých hvězd L. Peškem počínaje, přes F. Filipovského, S. Beneše a D. Veškrnovou konče. Mnoho hlášek z tohoto filmu koluje i mezi lidmi "... to si mám chleba posypat konvalinkama?" "...přinesla jsem Vám oříšky na nervy..." nebo "...líbá Tě tvá kočičkááá..." a "....bla bla bla....!" Prostě milovníkům českých klasických komedií mohu vřele doporučit.(11.5.2011)

  • Inozuka
    ***

    Někdy mi přijde až neuvěřitelné, jak režisér, který natočil noirovou sérii s majorem Kalašem pak mohl dělat takové komunální satiry jako je například Já už budu hodný dědečku. Ne, že by to byl úplně špatný film, ale vzhledem k tomu, kdy byl natočen, z něj tak nějak cítím tu normalizační pachuť. Jinak celý tenhle film jednoznačně stojí a padá s Milošem Kopeckým. Mám k němu docela ambivaletní vztah a jsou filmy, kde ho nemůžu ani vystát - převážně právě ze sedmdesátých let. Ale tady je prostě boží a role misantropa mu sedne jako ulitá. Nezklame ani František Peterka jako žárlivý manžel a Josef Větrovec v roli ředitele divadla. Lehčí komedie, která neurazí ani nenadchne.(29.1.2017)

  • honajz
    *****

    Ono je to takové ospalé a jakoby ospale natočené, ale s každým dalším zhlédnutím obdivuji, jak všechny ty scény na sebe navazují, jakou má film logickou soudržnost. Vše je o tom, jak nadřazeně se chováme k druhým, a neuvědomujeme si, jak by se nám líbilo, kdyby se podobně lidé chovali k nám. Takové to biblické, co sám nerad, nedělej druhému. V excelentním podání české herecké špičky, i s pár vynikajícími tragikomickými situacemi a vtipy.(23.11.2014)

  • Disk
    ****

    Schulhoffovy satiry kritizující socialistického člověka příliš nemusím, ale tento snímek mám hodně rád. Ovšem sluší se dodat, že je to zásluhou geniálního Miloše Kopeckého, kterému role cholerika a hrubiána zjevně byla napsána tzv. na tělo. Kopecký tu po vzoru Vlasty Buriana předvádí hereckou one-man-show, kterému ostatní nahrávají, a funguje to perfektně, hlavně společné scény s Alenou Vránovou a Ladislavem Peškem coby kouzelným dědečkem. Film dodnes neztratil nic na svém půvabu, nicméně platí - bez Miloše Kopeckého by to z toho zůstala jen ona typická komunální satira normalizačních let.(29.5.2014)

  • - Miloš Kopecký měl ve filmu dva dubléry. [Zdroj: Aha] (carott)

  • - Původně měla hrát Dódovu (Miloš Kopecký) manželku Stella Zázvorková. Mezi herci, kteří byli současně i manželé, však právě panovalo velké napětí, a proto byla vybrána Alena Vránová. [Zdroj: Aha] (carott)

  • - Scéna z kupé vlaku byla natočena v ateliéru, projekci za okno obstaraly záběry z trati Praha-Beroun. [Zdroj: Aha] (carott)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace