Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kriminální drama režiséra Petra Schulhoffa zpracovává skutečný případ loupeže v poštovním muzeu. Jejím iniciátorem je bezskrupulózní pražský taxikář, který se podílí na krádežích starožitností a jejich pašování do ciziny. Tomáš (Jiří Klem) žije s oddanou milenkou, stále však myslí na svou osudovou lásku Kamilu, která emigrovala do Švýcarska. Právě kvůli ní naplánuje loupež vzácné známky, k níž přemluví své naivní bratry. Zdánlivě jednoduchá krádež se nepodaří a málem skončí smrtí nevinného člověka. Selže i plánovaný útěk přes hranice, v němž hraje klíčovou roli uhlazený švýcarský obchodník... Průhled do dobového podsvětí - zosobněného mafiánským starožitníkem (Zdeněk Ornest) a otrlou barmankou (Marie Drahokoupilová) - se prolíná s psychologickou sondou. Vypráví o vztahu cynického desperáta k jeho ustarané matce a důvěřivým bratrům... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (33)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Případ filmu, kde dostává na frak detektivní zápletka i psychologie postav a které se za normalizace vyráběly jak na běžícím pásu, tady stejně jako v mnoha jiných případech, o zlých emigrantech. Kdyby to natočil Trapl nebo Steklý, člověk by to nějak pobral, ale Petr Schulhoff, autor jedněch z nejlepších českých detektivek? K smíchu. Možná proto pak začal točit spíš komunální satiru. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Starý český kriminální filmy docela můžu, ale tenhle mě zrovna moc nezaujal. Musim uznat, že nejvíc mě asi překvapil Jiří Klem. Mam ho spíš zafixovanýho jako dabéra a takovýho herce vedlejších rolí, ale tady zahrál naprosto ukázkovýho bezcharakterního záporáka, kterej využívá všechny kolem sebe pro vlastní prospěch. Problém je, že celej film se jenom kecá a kecá a kecá a pomalu se vysvětlujou různý vztahy mezi postavama, jejich motivy, jejich osudy, atd... Pořád jsem čekal na nějakou tu kriminální zápletku, ale ta přijde až v závěru. Pak se všechno odehraje strašně rychle a najednou je konec. Jak jsem už napsal, za zmínku stojí výkon Jiřího Klema. Naopak moc se nepředvedli v rolích jeho bratrů Jaroslav Drbohlav a Vladimír "umaštěnej vlas" Dlouhý. Oba mi připadali, že strašně přehrávaj. ()

Reklama

Ainy 

všechny recenze uživatele

Tak žádný med to kdysi opravdu nebyl, když se museli čeští lidé překonávat ve vymýšlení různých fíglů jak se dostat za hranice, za lepším životem. Kradlo se tehdy, krade se dnes a krást se bude i do budoucna. Možná jen s tím rozdílem, že dnes se krade opravdu ve velkém a s požehnaným štemplem všech vládních činitelů. Scéna u baru, kdy si Tomáš objednal jujce, protože měl před restauračkou zaparkovaný auťák, měla pro mě milý, nostlagický význam. Barmanka vytáhla plechovku na pult, z obou stran udělala jednu dírku a nalila do skleničky tak, jak jsme to kdysi dělávaly i my děti. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Myslím, že to bylo slušné drama, nevím proč krimi. Jiří Klem však hrál opravdu přesvědčivě týpka, v jehož životní filozofií je "účel světí prostředky", takže všechny okolo sebe nejdříve přiláká, následně využije a nakonec zahodí. Trochu naivní mi připadla krádež známky, neboť bylo zřejmé, že půjde o kopii. Stejně tak závěr byl trochu zkratkovitý, za tři minuty se všichni přiznali a bylo hotovo. Takže krimi to opravdu není, ale psychologické drama určitě, na výkon pana Klema se rozhodně stojí za to podívat. Mě nadchnul. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Filmy Petra Schulhoffa s kriminální zápletkou mám rád. Ona ta kriminální zápletka je totiž všude podružná, důležitější je psychologický příběh, postupné rozvíjení děje a situací, které pak vyplynou v sice prostou, leč účinnou pointu. Stejně tak zde - pomalá dikce postav, postupné odhalování vztahů, a o to větší mrazení při závěrečných účtováních, kdy si člověk uvědomí i věci "za horizont" zobrazeného, jak jedna "vášeň" dokázala zničit životy mnoha lidí, a hlavně jejich důvěru. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (1)

  • Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach Prahy. (dyfur)

Reklama

Reklama