poster

37,2 po ránu

  • Česko

    Betty Blue

  • Francie

    37°2 Le matin

  • anglický

    37.2 Degrees in the Morning

  • Slovensko

    37,2 zrána

  • USA

    Betty Blue

  • Velká Británie

    Betty Blue

Drama / Romantický

Francie, 1986, 116 min (Director's cut: 185 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mat.ilda
    **

    Stylová plážová chajda s přímým přenosem do léta, žití ležér a momenty, které dokážou uchvátit... jenže, takové plýtvání životem se musí někde projevit - na jednom více, na jiném méně... ostatně, ani Zorg si neudržel laťku velkorysosti ve stejné výšce až do úplného konce, není-liž pravda? Nemilým překvapením bylo zjištění, jak je Francie vlastně ošuntělá a ani bimbas v každém třetím záběru nebyl s to ukrátit nekonečno režisérské verze, ba právě naopak.(30.11.2016)

  • Oskar
    ****

    Tříhodinová stopáž mě zpočátku taky vyděsila, ale nadopoval jsem se kofeinem a uběhlo to jako voda. Betty Blue je zvláštní film. Váhal bych, k jakému žánru ho zařadit nebo k jakému jinému filmu přirovnat. Skládá se převážně ze situací, které jiné filmy vynechávají jakožto nedramatické. Scény každodenních drobných úkonů, zdánlivě nepodstatných pro příběh, ale dobře charakterizujících postavy. Jak se říká, ve velkých momentech se lidé ukazují, jka chtějí vypadat, v malých jací jsou. Můžete proto získat dojem, že hlavní dvojici znáte velmi dlouho a velmi dobře, načež přijde závěr, který vás o to víc zasáhne. 80%(1.6.2007)

  • ad-k
    ****

    Zvláštní rozporuplnost, rozpolcenost; a to ať už přihlížíme k přiměřené / nepřiměřené stopáži mnou viděného režisérského sestřihu, bereme příběh doslovně či komplikovaněji atd. Betty Blue je neuspořádaný mix všeho, co do sebe může nepochybně láskyplný vztah dvou hlavních protagonistů a filmové plátno nevyjímaje absorbovat (s trochou přehánění samozřejmě). Mám-li se zabývat doslovným výkladem viděného, pak film Jean-Jacques Beineixe lehce pokulhává (Betty Blue je navzdory komediálním předpokladům na míle vzdálená realitě) a nakonec i nedostává (potažmo hlavní mužská postava Zorg) svým závazkům, přičemž opravdu mám s jednoduchou interpretací závěrečné tragédie problém. Přistoupí-li však divák k Betty Blue s jistým odstupem a pojme určité pasáže či příběh spíše jako uzavřený okruh jedné mysli / metaforicky, Betty Blue i přes natahovanou stopáž režisérské verze vítězí (samotný film v podstatě vítězí už jen tím, že nějakou alternativu nabízí). Pokud je Betty a spol. Zorgova byť jen sebemenší fantazie (dokonce už sám autor knižní předlohy Philippe Djian jisté "splynutí charakterů" připouští), snímku to spíše prospívá, ale je-li u vás nezbytný racionální a jednoznačný výklad, Betty Blue se coby filmu ani tak vyhýbat nemusíte... │80%(12.1.2012)

  • Bluntman
    ****

    LFŠ 2009 Musím si ten film sehnat (nejlépe v režisérské verzi, která u nás vyšla na DVD) a znovu zhlédnout, protože dávat ty nejdelší, divácky nejnáročnější filmy v brzkou ranní (ROSELYNE A JEJÍ LVI) či pozdní večerní (BETTY BLUE) hodinu by mělo být na filmových "festivalech" zakázáno. Osobně dávám přednost těm "beineixovkám", ve kterých vítězí "styl nad vyprávěním" (DIVA, MĚSÍC V KANÁLE), přestože na jeho pozdějších filmech oceňuji vypravěčskou uvědomělost (ROSELYNE A JEJÍ LVI - peripetie dvou hlavních hrdinů zachycující učitel literatury-spisovatel, BETTY BLUE - hlavní hrdina snažící se prorazit jako spisovatel), pomalé tempo vyprávění, které postupně graduje až do samotného strhujícího závěru, a nevyzpytatelnost, kdy se film ubere jinam, než bychom dle prvních okamžiků očekávali. 8/10(2.8.2009)

  • kareen
    ****

    Já čekala tříhodinové melodrama a přitom jsem se dočkala moc příjemného filmu, se spoustou nevtíravě vtipných scén, který mi nakonec utekl jako voda. Víc než Betty na mě udělal dojem Zorg, líbilo se mi jak bral všechno s klidným odevzdáním a nadhledem, ale když šlo o jeho lásku k Betty, byl ochotný i riskovat a hnát se pro ní i do úplně šílených akcí. Co se týká Bettiny psychózy, nemám s tím žádné zkušenosti, ale vím, že podobná duševní onemocnění jsou peklem nejen pro nemocného, ale i pro všechny kolem, takže jsem i chápala proč nakonec Zorg udělal to, co udělal, i když musím přiznat, že jsem takový závěr absolutně nečekala. A moc smutná scéna byla, jak Zorg přišel domů a přiklopil víka od všech klavírů. Filmová výzva 2016(21.8.2016)

  • - 1. cena na Montréal World Film Festival 1986. (d-fens)