Reklama

Reklama

Undine je historička, která přednáší o městské výstavbě Berlína. Když ji však opustí muž, kterého miluje, dostihne ji starý mýtus. Musí zabít muže, který ji zradil, a vrátit se do vody. Nečekaně potkává profesionálního potápěče Christopha a zamiluje se do něj. Je to nová, šťastná a čistá láska, naplněná zvídavostí a důvěrou. Když ale Christoph začne cítit, že Undine před něčím utíká, přiměje ji to postavit svému prokletí jednou provždy. (Film Europe)

(více)

Recenze (13)

ninon 

všechny recenze uživatele

Po velmi intenzivním a emotivním snímku Tranzit nechává bohužel Christian Petzold svou sladěnou hereckou dvojici (Paula Beer a Franz Rogowski) v lehce telenovelovém zpracování německé pohádky místy šlapat vodu. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Petzold mě před lety okouzlil dvojicí filmů s Ninou Hoss (Barbara a Fénix), ale do třetice už se stejný zázrak neopakoval, a bohužel mě to moc neoslovilo, nudil jsem se u toho, a celou dobu mi tanula na mysli vzpomínka na snímek Neila Jordana Ondine z r. 2009, který se přímo nabízí ke srovnání a který mě kdysi taky nijak zvlášt nenadchl, byť z jiných důvodů než - tak trochu přeartovaný - Petzold. Paula Beer byla už před časem skvělá v Nikdy neodvracej zrak a zde tomu není jinak (ostatně na Berlinale dostala za roli Undine Stříbrného medvěda pro nejlepší herečku), a stejně tak ten opakující se Bach na podkresu mnoha scén byl vybrán skvěle a celkově podporuje delikátní atmosféru celého snímku, ale asi už jsem moc starý na to, abych se nechal nějakým filmem okouzlit jen proto, že do titulní role byla obsazena hezká herečka a na pozadí k tomu hraje klavír, takže se pak člověk neubrání rejpavým poznámkám například ohledně nevěrohodnosti scény v bazénu. Chápu lidi, kterým se ten film může líbit, ale osobně už jsem to Petzoldovi prostě nežral, bohužel. ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Mám rád Berlín a jeho architekturu, ale i přes jednu dvě užitečné přednášky mě to nijak nezachránilo před nudou. Kamera se snaží, Paula Beer je v pohodě, ale Undine je řídký příběh s doslovem nataženým na půlhodinu. ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Mám velkou slabost pro Franze Rogowského, což lze považovat za jeden z důvodů, proč jsem si tenhle film prostě musela užít. Nehledě na to, že s Paulou Beer zde tvoří krásný milenecký pár. Dalším a dost podstatným důvodem je samotný příběh o jedné nenaplněné lásce, volně inspirovaný dávnou legendou. A v neposlední řadě mě naprosto dostala i Bachova klavírní hudba, která se rozezněla vždy, když mnou cloumaly emoce. (80%) ()

majo0007 

všechny recenze uživatele

Uff, ten kto nemá rád kunsthistóriu a architektúru Berlína, nech sa radšej tomuto skvostu oblúkom vyhne. Polovicu filmu totiž tvoria "fascinujúce" prednášky z týchto odvetví o tomto veľkomeste (fakt, nekecám - jedna sa dokonca odohrá v domácnosti!!!). Potom sa netreba ani čudovať, že film nemal ani hlavu ani pätu, keď režisér vlastne vyznáva lásku Berlínu, ktorá diváka nudí (keby film videl nebohý J.F.K., dobre by si rozmyslel hrdý výrok "Ich bin ein Berliner") a na dej zvýšky sere. Bezmocný Petzold si dokonca parafrádzujúco požičiava postavy od Victora Huga z "Chrámu Matky Božej v Paríži" - miesto Paríža je Berlín, v hlavnej úlohe miesto Frolla je tu s rozštepom miesto hrbu nechutne huhňajúci a odpudivý "fešák" Rogowski (ehm.. nemecký Joaquin Phoenix) v protiklade s Esmeraldou, ktorú hrá Beerová... Pretrpené zo zaťatými zubami, keby tam nehrala Paula, ani to nedopozerám. Suma Sumárum: "uondená" Undine. ()

kolemjdouc 

všechny recenze uživatele

jedno náhodné setkání a osudy dvou lidí se proťaly přímo fatálně.Pak už jen sledujeme jak rychle nabírají spád.Pár krátkých okamžiků v jejich lásce se změní na tragedie. ()

Kroupa 

všechny recenze uživatele

Spoiler: Zajímalo by mě, jestli by směla zůstat, kdyby do telefonu nelhala? Možná, kdyby k tomu včas vyřešila svůj problémek s Johannesem... Po Fénixu můj druhý Petzold a opět mě vtáhl, i když trochu méně silně. Na druhou stranu jsem si film pustil prakticky celý ihned znovu a nemůžu ho dostat z hlavy, takže to musí být 5* A teda nechápu, jak může Beer být tak mladá, když působí docela staře (nic ve zlém). ()

blondboss 

všechny recenze uživatele

Toto je presne ten typ snímku, na ktorý pozerám ako pero z gauča, ale neustále postrádam akúkoľvek zmysluplnú pointu a hovorím si, čo tým chcel básnik povedať. Akási prapodivná fantasy romanca, ktorá sa jemno zvláštne vlečie celou stopážou a vy ani nestihnete zaregistrovať, ako ste sa od nudy takmer zbláznili. Na toto by som teda do kina určite nešiel. 40 % ()

DonBraso 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem od Petzolda už snímek Tranzit, který moc nezaujal. I v tomto snímku hraje Franz Rogowski na kterého teďka mám poslední dobou štěstí. Film je spíše  vodní fraškou v romantickém hávu, kde jsem malinko povolil v tom, že na Paulu Beer se hezky koukalo. Pravda, pamatovat vcelku těžký dialogy o historických faktech není jen tak. Zvláštní chování občas vůbec není moc opodstatněné a celou dobu si říkáte proč Christoph nechodí s ženskou z práce. Když už to nakonec docvakne, tak se potopí....Já nevím, tyhle rádoby finesy nic moc. Snímek tlačí zbytečně na pilu a snaží se být jiným. Bohužel potápěním ve vodě, kde se láska najde je spíš utopie, než něco co by diváka motivovalo. Říkam, když je hlavní dvojka u sebe tak to jde, jezdíme vlakem, občas přespíme u lásky, ale nějak vnitřek filmu se rozpadnul. Popravdě z toho Berlína taky máme prdlajs.55% ()

Tomas_PO 

všechny recenze uživatele

Nemecký artový film, na ktorý treba mať špeciálnu náladu. Vhodná voľba na melancholické, depresívne a osamelé večery. ()

Související novinky

Desátý ročník Be2Can začíná zítra!

Desátý ročník Be2Can začíná zítra!

03.10.2023

Be2Can, přehlídka výrazných filmů ze tří největších filmových festivalů v Berlíně, Benátkách a Cannes, oslaví jubilejní desátý ročník. Odehraje se mezi 4. a 11. říjnem a do programu ji zařadí 28… (více)

Byly rozdány 33. Evropské filmové ceny

Byly rozdány 33. Evropské filmové ceny

12.12.2020

Dnes večer byly prostřednictvím online přenosu z Berlína uděleny Evropské filmové ceny (EFA) v rámci svého 33. ročníku. Nejvýraznějším výhercem se stal dánský snímek Thomase Vinterberga Chlast, jenž… (více)

Reklama

Reklama