Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tommy987
    *****

    Joel Schumacher natočil adaptáciu (podľa mňa) najlepšieho románu Johna Grishama takým spôsobom, že neexperimentoval s ničím. Kamera je obyčajná, strih je obyčajný, hudba je obyčajná. Svoju režijnú invenciu potlačil na minimum (chvalabohu, že ano :) a sústredil sa výhradne na hercov (ktorí sú skvelí) a na príbeh, ktorý si ale plne vystačí, lebo je tak silný a nútiaci zamyslieť sa, že experimentovanie s formou filmu by bol priam hriech. Je nám tu ponúkané mimoriadne morálne dilema, na ktoré si asi každý utvorí svoj názor. Dokedy je vražda (premyslená, chladnokrvná a krutá) zločinom a hriechom a kedy je vykonaním zaslúženej spravodlivosti? Vrcholom filmu je záverečná reč Matthewa McConaugheyho, ktorá je tak silná, emotívna a "zo srdca", až mi z toho mráz behá po chrbte.(16.3.2005)

  • IQ Tiqe
    ****

    I když ten film je fakt dobrej, dramatickej a napínavej, nemůžu se ubránit dojmu, že se mnou od začáku John Grisham manipuluje. Jeho postavy jsou moc černobílý, takže mi nedává možnost volby. Navíc snad jen v USA je možné vůbec uvažovat o tom, že by měl dvojnásobný vrah šanci vyváznout bez trestu. Tím ale nechci shazovat kvalitu filmu – je to film, ve kterém soupeří morálka se zákonem a určitě stojí za zhlédnutí. # [viděno: monitor, 5.1] # příběh **** | hudba *** | humor – |akce – | napětí ** | pustil bych si znova ***(25.1.2014)

  • kingik
    ***

    Rozvláčné drama, kterému na jeho působivosti ubírá přepálená stopáž. Z hlediska hereckých výkonů nikdo nevybočuje z průměru, akorát Sandra Bullock se sem nehodila. Víc než jednou se film vidět nedá. Standardní kousek o síle Kuklux klanu, pomstě a americké spravedlnosti v soudní síni, tolik typické pro snímky druhé poloviny devadesátých let. Odpovědným vedoucím se stal veterán mezi režiséry a zkušený řemeslník Joel Schumacher. Díky jeho režii jsem se neunudil k smrti. 50%(25.10.2011)

  • Djkoma
    ****

    Joel Schumacher a jeden z jeho lepších filmů v neskutečně nevyrovnané kariéře (Time to Kill přišel po třetím a před čtvrtým Batmanem...). Soudní drama o spravedlnosti a jejímu postavení v americké společnosti navazuje svým dějem na (dříve velmi časté téma) mezirasové nesnášenlivosti, které bude v americe vždy aktuální. Vyprofilované postavy jsou dobře zvládnuté, věrohodné a dobře obsazené, takže dodávají filmu na pocitu "tohle by se mohlo přesně takhle stát". V závěru je film zbytečně zabíjen pokusy o "řízené" emoce diváků, což je trochu škoda. Zkrátit aspoň o dvacet minut by taky nevadilo...(19.8.2010)

  • castor
    ***

    Předsudky americký jih opouštějí velmi pozvolna. Dvojice opilých bělochů si povyrazí s desetiletou černošskou dívkou, brutálně jí znásilní a zmlátí. Skoro udušená oprátkou přežije a zoufalý pohled jejího otce je jednoznačný. Ani výživná koncentrace hereckých hvězd nicméně nepomohla k tomu, aby to Joel Schumacher tentokráte dotáhnul do nějakých zásadních výšin. Člověk namlsaný jeho 8 mm, Telefonní budkou nebo Volným pádem a znechucený Batmanem a Robinem i Českou spojkou nemůže přistoupit na tuhle hru, kde jsou emoce až příliš řízené. Těch útoků na jednotlivé spolupracovníky hlavního hrdiny bylo už vážně přehršel, stačilo vlít skutečnou váhu třeba do úmrtí manžela hrdinovy asistentky nebo do požáru hrdinova domu. Pak by měly takové scény tak silný dopad jako třeba úvodní znásilnění a pozdější setkání se zlomeným otcem. Schumacher třeba právě úvodní paralelní montáží ukázal, že si diváka dokáže získat, proto mi nejde na mysl, proč musel vše ukončit nevěrohodnou závěrečnou řečí v soudní síni, která mě naopak nechala naprosto chladným. Cokoliv na tomhle dramatu zapáchající americkou vlajkou, je totiž špatně.. Neříkám, že jde o špatný snímek, to vůbec ne, ale ze silného syrového dramatu se občas zbytečně stává hollywoodská medovina!!(11.7.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace