poster

Věk nevinnosti

  • USA

    The Age of Innocence

  • Slovensko

    Vek nevinnosti

  • Nový Zéland

    The Age of Innocence

  • Velká Británie

    The Age of Innocence

  • Kanada

    The Age of Innocence

  • Austrálie

    The Age of Innocence

Drama / Romantický

USA, 1993, 133 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kalap
    *****

    Winona Ryder mi dala jasne najavo, nečum toľko na Michelle, lebo aj ja som tu, no a ja som bol rovnako rozpoltený ako Daniel Day-Lewis, korý prežíval ťažký vnútorny boj rozhodovania pre pravú, alebo ľavú lásku, aby to nakoniec zaneho rozhodla jeho žena, ktorá svojou absolútnou nežnosťou, láskou a chytrosťou, bez kriku a emócií vždy vedela povedať to správne slovo, vetu potrebnú pre danú chvíľu, lebo vedela, aký veľký vnútorný boj prežíva jej manžel a aby ho potom obdarovávala po celý život veľkou láskou a oddanosťou šťastná tým, že bol jej manželom a on ohromený tým všetkým jej ostal verný aj po jej smrti. Aj keby ten film trval raz toľko, pozeral by som sa naň so zatajeným dychom zo svojho obláčiku blaženosti a pohľadu na starý New York, krásny vo svojej mladosti a jeho veku nevinnosti(25.7.2014)

  • kajda.l
    *****

    Best of Scorsese! Mistrovské dialogy, působivá kamera, chytlavá hudba a herecké výkony s puncem geniality, vychválit jednotlivce nemožné (Day-Lewis, Pfeiffer, Chaplin, Ryder ti všichni a nejen oni - na Mrs. Mingott (Miriam Margolyes) jen tak nezapomenu, zde ze sebe odvádějí to nejlepší). Má slabost pro kostýmní dramata (sice hlavně anglická) objevila novou perlu. Já tomuto snobismu, intrikám a potlačované vášni nedokážu odolat. Díky za to Marty //Film pro náročné a trpělivé! Bez patetických a sentimentálních příměsí.(20.6.2012)

  • FilmFan24
    ****

    V poklidném Scorseseho vyprávění kostýmního dramatu z lepší společnosti doby dávno minulé vyniká hlavně trojlístek hlavních hereckých představitelů Daniel Day-Lewis, Michelle Pfeiffer a Winona Ryder, která získala oscarovou nominaci. Mě film v dobrém slova snyslu hodně připomenul slavná italská Viscontiho dramata jako třeba Gepard či Nevinný.(15.7.2014)

  • Maq
    ***

    Sexuální etika je prazákladem etiky všech společností. Divoši se kvůli ženám vraždí, válčí (dobytí Tróje!), hromadí ženy jako kořist a zdroj prestiže. Chce-li společnost získat stabilitu, musí být v těchto věcech přísná. Třeba jako newyorská high society v tomto příběhu. Naznačená aféra se nerozvine, a její aktéři mohou do smrti nostalgicky snít o tom "co by bývalo bylo, kdyby...". Dneska už to dobře víme: nevěry, rozvody, neúplné rodiny, podrazy, tahačky o děti a o majetky, neurózy a sebevraždy - manželů i jejich dětí. Je někdo kdo vážně věří, že tohle je lepší? --- Scorsese natočil senzitivní drama pro senzitivní diváky. Dobrý film.(2.6.2014)

  • Ajantis
    ****

    Věk nevinnosti je jednak milostným příběhem následujícím tradici tragických lásek nenaplněných kvůli striktním pravidlům soubobé společnosti, překážka ve vztahu dvou lidí už však nemá fyzickou povahu jako majetek nebo ostří meče, ale „pouze“ morální - odsouzení ze strany společnosti, pohledy skrz prsty, šepot probíhající za zády... ukazuje se však, že i tato podpovrchová moc je stejně silná. Především je však portrétem své doby a místa, aristokratické vrstvy Nového světa (který je kopií toho starého, jak sarkasticky praví jedna z postav) druhé poloviny 19. století. Nejde o příliš příběhově orientovaný snímek (i jednotlivé charaktery jsou spíše archetypy, na nichž systém vyjevuje svou povahu), prim hraje onen výsek společnosti se svými pravidly, zvyky, sociálními vazbami, a značnou romantikou - žel asi jen pro určitou cílovou skupinu. A převážně v tom tedy záleží, zda se do něj divák dokáže ponořit a naplno si užít jeho bohatství. Kažopádně jde o film kromobyčejně krásný. Dle Oscara Wildea žijícího v téže době by se měl člověk snažit vytvořit umělecké dílo i ze svého života; hlavní hrdinové jdou sice proti duchu jeho náhledu na svět, z těsných konvencí se vymanit nedokáží, přesto umělecké dílo vytvořili jaksi sekundárně. Krása estetického charakteru přetéká z každého záběru – jednak z objektů v nich obsažených (kostýmy, výzdoba interiérů a obzvlášť přenádherná Winona Ryder), ale i ze způsobu, jakým jsou nasnímány. Zajímavým vypravěčským prvkem je absence vnitřních monologů postav, na jejichž postoje můžeme usuzovat toliko z vnějších projevů. Veškeré dění komentuje vypravěč (malinko ironický hlas doby), ale herci na jevišti zůstávají zticha; své skutečné myšlenky a pocity skrývají před divákem stejně jako před svými bližními. Často si tak nemůžeme být úplně jisti jejich aktuálním postojem (což občas ústí v jistá překvapení), ale indicií je dost na to, abych jejich motivům plně věřil a mohl se psychologické propracovanosti Scorseseho díla obdivovat. Ač – v duchu soudobé etikety – plátno nepřetéká emocemi, právě naopak, na mé straně se je filmu povedlo vyvolat mnohokrát, a potvrzuje tak tezi, že silná odezva se buduje nejlépe nepoužitím explicitně silných výrazových prostředků. Tento Scorseseho výtvor u mne s přehledem překonává jeho výrazně lépe hodnocené portréty moderní smetánky (Mafiáni, Casino) i sociálně ne zcela konformních jedinců (Zuřící býk, Taxikář); jen škoda, že ty dvě a čtvrt hodiny uběhly tak rychle...(7.4.2008)

  • - Film je venovaný Charlesovi Scorsesemu (otcovi režiséra Martina Scorseseho), ktorý zomrel tesne pred jeho dokončením. Charles a jeho žena Catherine Scorsese (režisérova matka) si zahrali cameo v scéne na stanici. (m.a.t.o.)

  • - Michelle Pfeiffer a Daniel Day-Lewis oslavujú narodeniny v rovnaký deň. (m.a.t.o.)

  • - Martin Scorsese si vo filme zahral malú úlohu fotografa na Mayinej svadbe. (m.a.t.o.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace